Wiebelmama's 3

Net gebeld met de kinderfysio, en ze komt om 13.30 thuis langs. Ben benieuwd. Anoek, wat hebben ze bij Benthe gedaan? Is haar hoofje nu niet meer afgeplat?

liefs Tara

Hoi!

Nou, ik ben vandaag ook hier te vinden: zit met knallende koppijn thuis. Ik wilde nog werken maar ik kon niet eens fatsoenlijk mn bed uit. Paracetamolletjes helpen niet, echt zo balen! Lise is wel naar het KDV, dan kan ik ff bijslapen. Had het 3 weken geleden ook, ben toen denk ik niet genoeg hersteld.

Wel vervelend: ik ben eigenlijk nooit ziek...

Tsja, die kruiphouding wil Lise ook steeds meer aannemen. Ze houdt alleen dr beentjes niet onder haar kont, maar verder...als ik mn handen tegen haar voetjes duw, zet ze zich onwijs hard af en schuift ze de hele kamer door...
Het kindje van een vriendin van me kroop met een maand of 9, en die was snel. Van een andere vriendin met 11 maanden...
Ik denk dat onze meiden over een paar maandjes ook wel kruipen...dat wordt wat!

Wel balen dat Benthe niet op dr buik kan/wil slapen hoor! 3 keer eruit is niet nix...

Tara, fijn te horen dat het goed was op het CB. Viggo groeit goed hoor! En die boosheid bij de prikken: Heel herkenbaar, had Lise ook. Het was ook zo weer over. Ook wel fijn dat je mannetje niet heel veel last van de prikken lijkt te hebben...Over de voorkeurshouding: wij hebben Lise totdat ze een maand of 3 was, elk slaapje op haar zij gelegd, met een "kussen" (opgerolde handdoek in een kruikenzak) in de rug. En we wisselden dan per slaapje af: linkerzij, rechterzij...etc. Misschien dat zoiets helpt?

Patricia, weet je al meer?

Nou, ik ga ontbijten en dan maar bankhangen ofzo, kan echt nix (heb nu al zere ogen van het internetten...baalbaal).

Kom later nog wel ff langs.

Liefs, Ukkie26

Oja, wat ik nog wilde zeggen: heb gisteren vet schattige leren slofjes voor Lise besteld via http://www.baby-schoenen.nl/winkel/babyslofjes.php

Ik vind dat, nu ze probeert te kruipen en de winter voor de deur staat, ze meer aan moet dan alleen sokken...

Heb 2 paar besteld:

dees...

en dees...

Wow, de plaatjes zijn bijna (of helemaal) groter dan de sloffen!

Laat wel weten hoe ze bevallen...

Anoek, ben benieuwd hoe groot en zwaar Benthe is...zou ze Lise inhalen?

Liefs,

Hallo,

Hier is ook weer elkker gekletst en geshopt zie ik wel.
Mooie slofjes hoor Ukkie. Een website om te onthouden! Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Anoek, hopelijk is de mopperperiode voorbij. Het is echt wel gaaf om steeds de ontwikkelingen te zien van je kindje. Die van ons leggen we wel eens op zijn buik (vindt hij lekker) en even later ligt meneer gewoon op zijn rug te koekeloeren (hihi).

Tara, hopelijk kan de fysio jullie verder helpen. Ook hiervan heb ik goede verhalen gehoord dat het helpt. Succes vanmiddag.

Hoe is het met de rest?

ps ben deze week nog in de lief winkel geweest en heb me weer niet in kunnen houden en een gaaf shirtje en nog een paar andere spulletjes gekocht.

x-vlinder

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

1 september (5 maand) 67,5 cm en 7925 gram!
27 oktober: volgende afspraak CB, arts.

Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

1oktober (bijna 6  mnd):  69 cm en  7670 gram!  Volgende afspraak CB:  1 dec (wv).  

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

begin sept 5250 gram, 1e inenting 09-10.

Vlinder, 1e kindje, Lars is geboren op  16 augustus 2008.

Pippie, 26 jaar, 7 september bevallen van zoon Bas!!

Twinkel3, 28 jaar,  9 september bevallen van dochter Iva!!  

VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
9 sept 10.50 uur VK en 13.50 uur 20 wk echo  

Bo, zwanger van 1e kindje!

Hallo meiden,

Even weer een update vanuit hier.

Gisteren ben ik met Iva naar het CB geweest.
Het was de eerste keer.
Vorige week vrijdag heeft de wijkverpleegkundige haar hier thuis nog gewogen en gisteren dus weer op het CB.
Ze was in één week tijd 244 gram gegroeid!!!
Nogal logisch dat ze na 3 tot 3,5 uur nog weinig trek had.
Ik mag dus nu ook overgaan tot 6 voedingsmomenten op een dag.
Heerlijk hoor. Zo kom ik weer een beetje meer aan mezelf toe.

Dat had ik dus niet moeten zeggen, daar hoor ik haar weer...
Ach ja, dat mag ook na 3,5 uur.
Eerst maar weer eens voeden dus.
Het is nog even oefenen met de BV, maar we houden vol hoor!

Fijn weekend meiden!
Ook de groeten bij de wiebelmeiden hoor, maar daar kom ik nu alleen even niet reageren i.v.m. Iva (huil-huil).

Tot snel!

Liefs, Twinkel3

Ha meiden,

Ukkie balen dat je zo hoofdpijn heb, hoop dat je snel wat opknapt!

Patricia hoop dat de uitslag goed is, zal voor je duimen.

Tara lekker van je vrije dag aan het genieten?!

Twinkel  knap hoor dat je het zo goed volhoud. Wel lekker dat je er een voeding af mag halen.

Vs let je wel goed op jezelf. Vind het soms ook wel lastig hoor werk, sociaal en forum, moet soms echt even een stapje terug doen.

Anoek hoe was het bij het cb?

Pippie hoe is het met jou en met je mannetje?

Vlinder met jou en lars ook alles goed?

Hier alles goed, ben alweer 24 weken! Gister weer bij de verloskundige geweest, buikje groeit goed, bloeddruk was goed!  Alleen  moe...  dus ik heb niets te klagen!

meiden fijn weekend allemaal! Gaan jullie nog wat leuks doen? Anoek ga je nog een poging wagen om te zwemmen

Liefs bo

Hallo,

Nou de kinderfysio is geweest...
Viggo heeft dus al best een plat hoofdje helaas. Hij moet nu overdag in een zijslaper op bedje (elke keer op de bolle kant) en 's nachts gewoon op zn rug. Verder met aan/uitkleden meer bewegen, rollen naar links en rechts. En oefeningen doen. Op zijn buik en dan naar speeltje links laten kijken. Met de beentjes spelen/draaien/omhoog. Op zn rechterzij rollen en dan best ver doorrollen dat hij zn hoofdje op gaat tillen. En in de box verder van de mobiel af, zodat ie zn kin meer op zn borst doet. Dat was het ongeveer wel. Hij vond de oefeningen wel leuk om te doen dus we zullen zien. Volgende week komt ze weer omte kijken hoe het gaat. Het duurt wel 2 tot 3 maanden voordat het weer een eetje weggetrokken is. Wel was k er nog redelijk optijd bij. Zn hoofdje is nog niet heel groot en de fontanellen nog mooi opon. Dit schijnt gunstig te zijn. Als je er later mee bent wordt het steeds lastiger.

liefs Tara

Terug
Bovenaan