Wiebelmama's 3

Haai!

Nou, hier een zo-zo-nacht: Lise werd weer wakker (half 4 en half 5), dan ligt ze 10 minuten te mopperen en valt ze weer in slaa. En vanmorgen sliep ze (na de voeding van 6 uur) maar tot half 8...normaal is dat toch zeker een uur langer. Maar....ze had een onwijs (lees: ONWIJS) vieze en volle luier. Getver. Ik rook het al toen ik de kamer in kwam...

Lise rolt nu trouwens echt (bewust) 2 kanten om. Grappig: als ze van buik naar rug rolt, legt ze eerst (best voorzichtig) haar hoofd neer, dan volgt de rest pas. Het (box)kleed dat op de grond ligt waar ze op speelt, kan ik net zo goed weer weghalen: 3 keer rollen en mevrouw ligt ernaast...

Werk gaat aardig, het is nog wel druk maar ik merk dat (nu ik er 3 dagen ben) het beter gaat. En ik moet af en toe gewoon "NEE" zeggen in plaats van alles maar als zoete koek te slikken.

Ik denk er ook over om dichter bij huis te gaan werken hoor, over een paar jaartjes denk ik. Dan heb ik wat meer ervaring in mn huidige functie. Ach, we zullen zien.

Anoek, voor jou is het natuurlijk wel (veel) zwaarder dan voor mij: mijn mannetje brengt en haalt Lise het grootste deel van de tijd en hij werkt in de buurt. Hij is ook niet vaak weg (eigenlijk nooit) weg voor zijn werk...

Meiden, ik ga Lise eten geven (fruit), ze ligt nogal te piepen.

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Benk ook weer eens. Niet heel veel tijd want moet nog schoonmaken en vanmiddag moet Viggo naar het CB (1e prikjes) en daarna ga ik werken tot 21.00. Viggo lacht echt met geluid, zo lief! Vooral als ie naar zn mobiel kijkt, die vind ie echt helemaal top!  Pippie, wij hebben een mobiel van prenatal eigen merk met autotjes. Eigenlijk pste hij niet op de box, maar mn vriend heeft hem passend gemaakt.  viggo vind het  heerlijk in zn box en kan er zo een uur in liggen. Hij ligt nu ook vrolijk te kraaien en om zich heen te kijken.  

Anoek, ik wil straks ong 24 uur gaan werken, dat doe ik nu ook al. Bevalt me wel goed hoor, maar ik ben wel blij als ik straks een paar hele dagen kan weken. Mn mannetje wil nog geen hele dagen dus nu maar even veel halve dagen. Morgen eindelijk weer een hele dag vrij!

Ukkie, wat vervelend dat jullie zo verkouden zijn. Ik ook alweer, het was over en nu is het  weer terug. Grrrrr. Hoe gaat het nu met afbouwen? Welke voedingen geef je nog BV?

Twinkel, nergens schuldig oer voelen hoor! En Petje af hoe jij doorzet met je BV.

Vlinder,  ik vind dat jij ook wel complimentje verdient hoor! Ook nogsteeds kolven en dan in de fles. Wel dubbel werk, ik ben na 2 week al gestopt met de BV. Ach ik heb me dr nooit schuldig over gevoeld dat ik gestopt ben. Viggo vind nutilon heerlijk en groeit prima.

Patricia, spannend de uitslag. Hopeljk geen zwangerschapssuiker  voor jou. En fijn dat je nieuwe fiets zo lekker fietst.

Pippie, begint  Bas ook al te lachen?    

Vs, kun je ht nog wat redden daar? Wel druk begree ik uit je laatste berichtje. Denk je wel een beetje om jezelf en om je uk?

Bo, alles goed? Wel een beetje genieten van het getrappel hoor! Ik mis het soms best wel. Ik wil nog wel een keertje zwanger  zijn, ik voelde me heerlijk! Maar nu nog even niet hoor

O ja, gister voor het eerst weer naar de sportschool geweest, wel lekker hoor. Volgende week fittest en vetmeting ( geloof dat ik dat laatste niet wil weten)

liefs Tara      

Hey meiden,

Weekend!! Pfff, ben best moe. Vandaag filevrije dag, maar heb er vanochtend weinig van gemerkt hoor. s middags wel, was een kwartier eerder dan normaal thuis!

Tara, hoe was het bij het CB? Heerlijk he dat gekraai?!! Benthe begint nu combinaties te maken en houdt hele gesprekken. Laatst was grappig. Ik was met haar in de etos en ze begon te brabbelen (natuurlijk weer volume 10) en toen kwam er vanaf de andere kant van het schap een reactie van een ander kindje terug!! Ze konden elkaar niet eens zien, ha ha! Dat was wel heel leuk! Kan jij dan ook uren naar Viggo kijken en boven de box of bedje hangen??

Ukkie, fijn dat het beter gaat op je werk. En idd wat je zegt, duidelijk je grenzen aangeven. Heel goed!!
Balen dat Lise niet nog ff langer wilde slapen... en een vieze volle luier... tandjes? Ik zie bij Benthe nog steeds niks hoor. Miss duurt het ook nog wel even, zeker als ze op mij lijkt. Was overal best vlot mee, maar kreeg mn 1e tand pas met 8 maanden.
Benthe heeft vandaag voor het eerst teruggerold van rug naar buik. Was nog wel een beetje semi-per ongeluk, maar denk dat ze het snel genoeg door zal hebben nu.
Soms kijk ik naar haar en kan ik me al bijna niet meer voorstellen dat ze zo'n kleine uk is geweest.... beetje weemoed zeg maar. Heb jij dat ook?

Patricia, nog niks gehoord van je. Hoe was het in het ziekenhuis?

Vs, wel goed op jezelf letten hé? Is het kamertje al af? Hoe lang moet je nog werken?
Jouw uk is de eerst volgende die komt!!!

En hoe is het met de andere meiden??

MOrgen mag ik ook weer met Benthe naar het CB. Geen prikjes, maar alleen bezoek arts. Ben benieuwd. Ukkie, moet Lise rond de 6 maanden ook weer of ben je al geweest?

Liefs

Hoi Meiden,

Ben ik ook ff snel ben behoorlijk moe. Ben vandaag met mijn ouders en Lisa naar Madurodam en scheveingen geweest een hoop gelopen dus. Ga zo lekker bankhangen. Het was wel super gezellig vandaag, lekekr gewandeld en lekker gegeten!! Het was ook erg mooi weer.

Gister ook een lange dag gehad in het ziekenhuis. Pfff wat duurde dat lang zeg. Heb nog geen uitslag. Hopelijk krijg ik die morgen!! Ben er ook niet gerust op moet ik eerlijk zeggen. Mijn moeder is ook bezorgt, omdat ik een zoontje krijg en de jongetjes in onze famillie doen het niet zo goed om het zo te zeggen. Allebei mijn tante's kregen bij hun eerst geboren jongen zwangerschapssuiker en die zijn allebei overleden met 7mnd zwangerschap. Nu heb ik meer hoop omdat dit ons 2de kindje is maar het houd me wel bezig natuurlijk. Hoop dus echt dat ik morgen de uitslag heb en dat ik geen zwangerschapssuiker heb!! De kleine is wel erg beweegelijk, gelukkig!!

Meiden ik ga nu echt ff liggen, want ben super moe en heb harde buiken. Ga dus ff rusten. Jullie horen me morgen wel en dan reageer ik op jullie berichten.

Liefs xxx

Hoi,

ben ik nog even.

Hier gaat het zo-zo. Ik ben echt snotverkouden (niet normaal gewoon) en heb als gevolg van de verkoudheid onwijze koppijn. Ga zo mn bedje in (eerst ff douchen en kolven...)

Heb sinds vanochtend ook steeds harde plekken in mn rechterborst, die zeeeeeer doen! Ga zo dus kolven, en niet de ergste druk eraf maar gewoon helemaal leeg. Moet geen borstontsteking krijgen...dan maar wat langzamer afbouwen.

Vandaag lekker met Lise naar de stad geweest en (hele leuke, al zeg ik het zelf) kleertjes bij Hennes gekocht. Donkerbruine broek, 2 streep-truitjes en een spencer. Alles maatje 74...ppppfffff het gaat zooooo hard. Hier ook weemoed hoor! Als ik zwangere buiken zie dan denk ik: hmmm...wil ik ook wel weer. Raar he, dat het nu al een beetje kriebelt! Ach, we zien wel hoe het loopt...ben nog niet ongi geworden sinds de zwangerschap...eerst dat maar eens afwachten.

Wij zijn ergens begin september voor het laatst naar het CB geweest, verpleegkundige (moest arts zijn, foutje van de planning bij het CB). Eind oktober, bij bijna 7 maand, moeten we weer.

Anoek, ben benieuwd hoe groot en zwaar Benthe is!

Tara, hoe ging het met Viggo bij het CB vandaag? Moest 'ie hard huilen???

Patricia, ik duim voor je dat de uitslag goed is!

Meiden, ik ga nog even bij de "meiden" reageren, en dan mn bedje in!

Liefs, Ukkie26

(nog 1 dagje werken, dan weekend!!!)

Hallo,

Ook hier een drukke dag gehad! Wel ook genoten van het schitterende weer.
Heb even niet zoveel te vertellen ben ik bang. Ben moe en ga lekker mijn bedje in.

Ik kom morgen wel weer.

x-vlinder

Goedemorgen!

Gister mer Viggo naar het CB geweest. Hij was 60,5 cm en 6210 gram. Een kilo gegroeit in 4 weken! Zowel lengte als gewicht boven het gemiddelde, maar binnen de grenzen. Verder natuurlijk de 1e prikken gehad.... hij werd BOOS! Hij liep helemaal rood aan, geen ademhalen en toen heel hard huilen. Ik vond het zelf niet eens echt zielig, maar goed ik vind prikken zelf nooit zo erg. Ik moest zelfs wel een beetje lachen om zn reactie. Gelukkig was het alleen het prikken zelf een, want bij het aankleden was ie alweer rustig en ging ie alweer lachen. Verder gister iets minder vrolijk en beetje verhoging maar niet echt last van gehad.  

Wel heeft een voorkeurshouding, dat wist ik natuurlijk al endoe er alles aan om de andere kant te stimuleren, maar toch is zn hoofdje aan de ene kantwat afgeplat. De WV wou het nog een maadje aanzien, overdag in de  box op zn zij leggen,  en dan evt. naar de kinderfysio.  Maar ik heb toch maar gevraaagt of ik niet gelijk heen kan. Ik wil natuurlijk niet dat het straks nog erger is. Straks maar even bellen.

Vandaag dus lekker vrij, maar helaas niet uit kunnen slapen want Viggo werd om 07.00 wakker.Vanmiddag maar even boodschappen doen, want ik ben volgende week jarig en vier het zondag. Morgen weer werken.

Patricia, hoop voor je op een goede uitslag.

Ukkie, harde plekken in je borst goed wegmasseren onder de douche hoor!

liefs Tara

Goedemorgen.

Tara, fijn dat Viggo zn eerste prikjes goed doorstaan heeft. Ik vind het ook niet zileig als Benthe prikjes krijgt. Ze huilt ook alleen met de prik zelf en het is voor haar eigen bestwil denk ik dan maar. Liever huilen om prik dan kinkhoest o.i.d. krijgen ;-)
Ik moet zo ook naar het CB. Zo eerst even douchen en dan kunnen we gaan. Moet erom 9.45 zijn. Alleen mevrouw is wakker, dus maar wipstoel ,mee naar de badkamer, ha ha!

De mopperperiode lijkt gelukkig echt voorbij. Vannacht kon ik er wel 3x uit. Ze lag weer op haar buik en met hoofdje tegen de spijlen. Hoop dat ze snel terugkan draaien! Ze is heel druk bezig met het aannemen van de kruiphouding. Beentje optrekken en bovenlijfje helemaal omhoog duwen. Lijkt al best wat, maar volgens mij duurt het nog wel even voor ze kan kruipen. Weet iemand met welke leeftijd die kleintjes gaan kruipen???

O ja,m Tara, je verhaal over de voorkeurshouding is heel bekend. Ook hier wilde het CB nog wel even aanzien, maar ikke niet. Kon toen gewoon de fysio bellen. Mijn idee was net als het jouwe, hoe eerder hoe beter en erger voorkomen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en hoefde Benthe geen helmpje.

Nou ik ga nu snel even douchen. Straks verslag van CB.

Patricia, weet je al wat meer?

Liefs

Terug
Bovenaan