Wiebelmama's 3

He meiden,

Ben ik ook weer even. Bas had gisteren de hele dag buikkrampen en dus veel gehuild, dus heb weinig tijd gehad om tussendoor nog te reageren. Was zo zielig en ik kan met niet bedenken wat ik verkeerd heb gegeten ofzo... Normaal heeft hij niet zoveel last van zijn buik. Als hij maar goed boert...

Tara, Bas begint inderdaad al te lachen. Een weekje geleden moest je er nog er veel moeite voor doen, maar het gaat nu steeds makkelijker. Het is me alleen nog niet gelukt er een kiekje van te maken. En het ziet er zo enorm schattig uit.... smelt, smelt.....

Twinkel, wat goed zeg dat Iva zo goed gegroeid is. Moet heerlijk voelen dat de moeite die je ervoor doet ook zo beloond wordt. En dat ze nog maar 6 voedingen nodig heeft. Knap hoor!!

Ukkie, wat een leuke schoentjes heb je voor Lise gekocht, inderdaad een website om bij favorieten op te slaan.

O,ja en ik geloof dat Bo dat vroeg, Bas zit nu al qua bovenkleding in maatje 62... Broekjes in 56 past hij nog prima, en op zich past hij de truitjes ook wel, maar het staat sinds een week zo petieterig. Als je denkt dat je een groot kindje krijgt zou ik inderdaad niet teveel aanschaffen, maar aan de andere kant. Ik wastte me een bult in het begin. Ik had maar weinig kleertjes 56 en dan ook nog kleurtjes die niet overal bij kunnen. Het is handig (vind ik) als je meerdere broekjes met meerdere truitjes kunt combineren, dan hoef je niet het hele pak te vervangen als ze een keer gespuugd hebben.

Enne.. gisteren toch de mobiel rainforest kiekeboe gekocht. Had nog een waardebon van 20% korting en VVVbonnen dus was een leuk kadootje. Soms vergeet je dat je die bonnen hebt. Nu dacht ik er net op tijd aan en hadden ze de mobiel ook nog in het zaakje waar ik beide bonnen in kon leveren, dus nu kostte de mobiel niets!!
Bas blij en mama ook blij....

Nou, ik weet even niet meer op wie ik nog wilde reageren, maar Bas roept me...
Kom morgen denk ik wel weer even langs.
Vanavond verjaardag.

Liefs Pippie

Hoi,

Sorry, had wel de banner aangepast, maar geen tijd om verder iets te schrijven. Benthe had aandacht nodig (nu trouwens ook ligt. Schreeuwt in haar bedje om aandacht, maar moet slapen...) en mn mannetje was onverwachts lekker vroeg thuis, dus al boodschappen gedaan en nog ff naar de speelgoedwinkel geweest. Cadeautje voor een buurjongetje en voor Benthe wilde ik een speeltje met een zuignapje eronder voor als ze in de kinderstoel aan tafel zit. Ze gooit echt alles op de grond, dus dat is dan ideaal. Speeltje valt in de smaak trouwens.

Op het CB was alles goed! De arts vond Benthe een vlotte meid! Nou ik glom alweer van trots  Mag doorgaan met de voedingen zoals ik bezig ben. Nou ja mag... ik trek me er weinig van aan wat zij vinden. Ik kijk gewoon naar wat Benthe aangeeft.
Wel over gehad hoe nu verder wat dat wist ik niet zo goed. Als ze nu goed groente en fruit eet, dan mag ik met een halve boterham beginnen. Groente gaat wel goed nu met de bruine bonen, morgen eens iets anders proberen. Benthe weegt nu 7670 gram en is 69 cm lang. Met haar lengte nog steeds bovenin de groeicurve en met gewicht meer richting gem. Dus nee Ukkie, ze haalt Lise niet in, ha ha!! Alhoewel mischien qua lengte maar met gewicht niet.

Tara, had nog willen reageren voor de fysio zou komen bij jou, maar niet gelukt helaas... Bij mij kwam de kinderfysio ook aan huis. Dat is wel fijn hé? Wij kregen ook tips om veel te wisselen van kant en prikkelen met speeltjes om naar rechts te kijken. Ook een oefening om nekje soepeler te maken, door hoofdje te laten draaien met speeltje volgen. Benthe deed die oefeningen prima bij de fysio maar bij mij niet...grrr.
Het hielp bij ons niet, dus heb toen een afspraak gemaakt bij de manueel therapeut omdat zowel de fysio als ik het gevoel hadden dat er iets in het nekje blokkeerde. In de tussentijd van de vriend van een vriendin die CB-arts is een goede tip gehad; veel op het buikje laten liggen. Wrs -volgens manueel therapeut- heeft ze daardoor even een knik gemaakt, die de blokkade heeft opgeheven. Hoofdje van Benthe was beginnend afplattend. Weet dus niet of Viggo het erger heeft.... Toen bij Benthe die blokkade eenmaal weg was, was die afplatting ook zo weg. Hoop dat de oefeningen bij Viggo goed helpen. En goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd en al wel de fysio gebeld hebt!

Zo de tip voor alle mama's; luister naar je eigen gevoel, want jij kent je kindje het beste! CB is niet "in charge" om het zo maar te zeggen!!

Twinkel, goed dat Iva zo lekker groeit! Geeft je vast weer een nieuwe stimulans om door te zetten.

Bo, vermoeidheid nog niet weg? Balen zeg... Ik had energie voor 10 in die periode.
Goed naar je lichaam luisteren en rust nemen!

Ukkie, vanmiddag heeft Benthe voor het eerst op haar buikje geslapen. Zooo schattig. Was er toen ze klein was wel huiverig voor dat het zou gebeuren en nu het zover is, vind ik het helemaal niet eng meer.
Hoe gaat het met je? Hoofdpijn al wat gezakt? Je hebt ook wel behoorlijk wat hooi op je vork genomen de laatste tijd. Ziek je goed uit? Goed dat je Lise toch naar het KDV hebt gebracht. Dan kan je tenminste ook ziek zijn en gaan slapen. Beterschap.

Bo, nee we gaan niet zwemmen... tenminste ligt niet in de planning. Morgen komen mn schoonouders een dagje... en voor zondag nog geen plannen.

Ik ga nog ff bij de meiden langs. Miss tot vanavond.

Liefs

Hoi Meiden,

Zo ben de hele dag weer op pad geweest. Ff gezellig een bakkie wezen doen bij mijn vriendin (lisa was overblijven en die slaapt bij mijn schoonouders) en naar zuidplein geweest. Ben ook op mijn werk geweest, waar ik al vanaf mei niet meer gewerkt heb (ben oproepkracht) Vanaf volgende week ga ik ook weer werken. Ben er wel aan toe en Lisa blijft nu toch over en de extra centen zijn natuurlijk ook van harte welkom. Heb afgesproken dat ik achter de kassa ga staan of zitten (op een kruk) en een beetje pantoffels enzo ga uitpakken. Heb er eerlijk gezegt wel zin in, lang genoeg thuis gezeten!! Vind het toch wel weer fijn mijn eigen centen. Dat shopt toch anders dan als ik van mijn vriend z'n geld ga shoppen, hahaha.

De verloskundige heeft ook gebeld vanmiddag en ik heb gelukkig geen suiker. Alles was goed. Als ze mijn buik 28okt nog te groot vind krijg ik na mijn vakantie een extra groei echo. Voel me eigen wel goed in ieder geval!!

Liefs xxx

@Ukkie, Wat een leuke sloffen. Denk dat ik ze ook alvast ga bestellen voor de beeb. Lisa had al vrij snel schoentjes aan, vond ik gewoon erg schattig staan, hahaha. Beterschap trouwens!!

@Twinkel, Zo de kleine Iva groeit lekker hoor. Fijn dat je een voeding minder mag geven. Lekker idd een beetje tijd voor jezelf!!

@Bo, Fijn dat alles goed gaat en dat je je zo goed voelt. Heb ik trouwens ook erg last van de laatste tijd dat ik erg snel moe ben.

@Vs, Luister je wel goed naar je lichaam!! Ik zal straks als ik weer ga werken vanaf volgende week ook wel minder hier zijn. Zal best wel ff wennen worden na al die mnd thuis te hebben gezeten. Ach ik zie het wel!!

@Tara, Fijn dat Viggo de oefeningen niet vervelend vond hopelijk blijft dat zo.

@Pippie, Lastig als de kleine zo'n huil dagje heeft en o zo zielig!! Hij is echt leuk die mobiel van rainforest. Wilde hem ook gaan halen, maar idd erg duur. Das dan wel weer lekker met die bonnen. Hoop dat Bas er veel plezier van heeft. Enne gauw proberen zo'n mooie lachende foto te maken!!

@Anoek, Fijn dat alles weer goed was op het CB. Je mag idd best trots zijn hoor op die kleine, hahaha. Vind idd ook dat je zelf moet luisteren naar wat je denkt dat goed is voor je kind. Ik heb vaak zat ruzie gehad bij het CB toen Lisa klein was. Ik kwam er eigenlijk alleen om te kijken wat ze was gegroeit en aangekomen en de prikken. Voor de rest ging alles het ene oor in en het andere weer uit. Lekker ook dat je mannetje eerder thuis. Wanneer gaat hij weer weg voor werk?? Lijkt me idd best wel zwaar!!

Ga ff mijn eten maken. Een saaie boterham, ben alleen. Mannetje werken en dochter uit logeren. Ga dus zo maar ff filmpje kijken ofzo heb er nog zat liggen.

Liefs xxx

Houden jullie trouwens van trillers?? Heb gister met mijn mannetje naar Mirrors gekeken. Nou voor de liefhebber hij is aan te bevelen hoor. Wat een gave film!!

Pink, wat een goed nieuws! En zondag  al, das best snel. Mooi kadootje idd, kreeg alweer tranen in mn ogen bij het idee...tja hormonen! Ik zal in ieder geval heel hard voor je duimen, en ook dat de zaadjes goed zijn.

Mier, goed dat je er even uit bent geweest! Vaak heb je zelf het idee dat het er veel erger uitziet, terwijl het anderen niet eens zo erg opvalt. (niet dat ik denk dat je je aanstelt hoor, je snapt wel wat ik bedoel toch?)

Rustig aan meiden!
knuffel, Tara

Haai!

Ben ik nog even, voordat ik mn bedje inga...

Tara, balen dat Viggo een plat hoofdje heeft, maar wel goed dat je zelf zo snel de kinderfysio hebt gebeld. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter (toch?!). Hopen dat het met de oefeningen en het zijslapen helpt.

Anoek, Benthe groeit wel goed hoor! En het schijnt dat BV-kindjes een andere groeicurve hebben dan FV-kindjes. Dat hoorde ik vandaag: BV-kindjes zijn in het begin wat zwaarder (zwak uitgedrukt) en als ze gaan kruipen schijnen ze wat lichter te zijn...nou, we zullen het zien. Maak me er absoluut niet druk om.

Vandaag ging de bloemkool erin als zoete koek, zo schattig! Als een vogeltje zat ze met dr mond open, de hapjes konen haar niet snel genoeg komen. Toen het op was moest ze mega-huilen, dus maar gauw de papfles erin en naar bed...

Op het KDV had ze het erg goed gedaan, keurig 2 keer geslapen. Alleen had ze geen zin in haar fruit, maar dat geven ze ook al om half 10 en dan heeft mevrouw nog geen honger...en ze was nogal moe.

Met mij gaat het aardig: koppijn was weg, hij is nu aan het terugkomen. Ik zal proberen het rustig aan te doen...

Patricia, fijn dat je weer wat gaat werken. Kan me goed voorstellen dat je het thuiszitten wel hebt gezien...ga je veel werken? Of gewoon een paar uurtjes? Fijn dat de uitslag goed was en je geen zwangerschapssuiker hebt!

Pippie, leuk he, dingen kopen voor je ukkie. Ik vind het ook nog steeds zoooo heerlijk! Kleertjes, slofjes, kinderstoel....en ga zo maar door. Geniet er maar lekker van!

Meiden, ik ga naar mn bedje toe: mjn hoofd begint uit elkaar te knappen...

Tot later dit weekend!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Hier ook alles weer rustig nu. Duurde even vandaag helaas!

Tara, fijn dat de fysio is geweest. Nu kun je de oefeningen gaan doen en hopelijk heeft het over een tijdje zijn gewenste effect.

Bij de meiden is het weer spannend met Pink. We duimen met z'n allen hé?!

Ik zag net in de viva mama ook een leuke site met schoentjes en niet duur...dus hopelijk kunnen jullie je inhouden:

www.roosjes.eu

Vooral voor meisjes zijn er te gekke modellen bij Anoek, Ukkie en later ook voor jou meisje Twinkel.

Voor de jongens zijn ze ook erg stoer!

Ik heb vandaag ook weer de kleertjes eens doorgespit en ook hier gaat maatje 62 de wasmachine in. Het zal nog wel aan de ruime kant zijn maar een omslag in de mouwtjes en pijpjes doet wonderen. Vandaag heeft hij zijn nieuwe shirtje aan (maat 62). Kunnen we weer wat meer gaan afwisselen. Moet nog wel een winterjasje kopen. Maandag misschien maar eens naar prenatal want daar hadden ze leuke en is het niet zo duur. Bovendien is het weer mamamaandag (10% korting altijd mooi meegenomen ook al zijn het tegoedbonnen).

Beetje rare vraag maar zijn jullie trouwens al weer ongesteld geworden ondertussen of dankzij de borstvoeding nog niet? Ben benieuwd. Ik heb het gevoel dat ik alweer ongie ga worden???

Nou ik ben er morgen vast wel weer een keer...heb wel een drukke dag voor de boeg.

x-vlinder

Terug
Bovenaan