Wiebelmama's 3

Haai!

Ben ik ook nog eventjes!

Ben weer de "oude" hoor, hoofdpijn is weg gelukkig! Het gaat goed hier, ons huisje bevalt echt prima! Ook al is het nog (lang?!) niet af...toch zitten we er erg goed!

Tsja VS, ik ben nou eenmaal geen stilzitter. Misschien dat ik daarom oko wel koppijn kreeg: te veel hooi op mn vork...Ik moet af en toe echt iemand hebben die STOP tegen me roept...
Nog 2 weekjes werken en dan lekker 2 weekjes vrij, waarvan eentje weg...joehoe!!! Superveel zin in, lekker zwemmen met Lise (ben benieuwd...). Zit alleen met het KDV: als we weg zijn gaat Lise natuurlijk niet maar die andere week...Anoek, wat zou jij doen? Mn mannetje en ik zijn beiden thuis, het voelt zo raar om Lise dan wel weg te brengen...
Aan de andere kant: ze gaat dan net 4 weken heen, om dan direct 2 weken niet te gaan is misschien ook niet handig (qua wennen enzo)...
Tips welkom!!!

Bo, wat vervelend dat je zo moe bent! Ik had eigenlijk alleen in het begin, tot een week of 12, last van vermoeidheid. Daarna pas helemaal op het eind (laatste paar weken) weer... Sterkte meid.

VS, leuk hoor, dat jullie het geslacht niet weten! Wij vonden het helemaal leuk om er lekker over te speculeren...
Alhoewel het me ook wel leuk lijkt het wel te weten...ach, bij een eventuele volgende zullen we zien!

Tara, balen dat Viggo niet in de zijslaper wil...Hoop dat de oefeningen goed helpen en het hoofdje de "goede" vorm gaat krijgen...

Ik heb de slofjes gisteren al ontvangen die ik donderdag(avond) had besteld! Ze zijn echt super maar...erg groot. Heb 1 paar teruggestuurd met het verzoek ze te ruilen voor een maatje XS...hopen dat die wel snel passen...dan heb je die slofjes eenmaal en móeten ze aan ook...herkenbaar?!

De bloemkool is hier echt een groot succes, gaat er nog beter in dan het fruithapje...
Vanaf morgen krijgt ze een paar dagen broccoli, dan weer een andere groente. Als dat ook goed gaat, gaan we beginnen met brood tussen de middag...

Pff, brood...wat gaat het toch hard meiden! Op de CD Wit Licht van Marco staat een nummer, "dochters", daarin zingt hij:

Oh, wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst lag ze hier in mn armen

wat is ze mooi en wat staat de tijd haar goed
ik knip met mn ogen en zie hoe ze steeds weer een beetje veranderd is

Maar hoe groot ze ook mag zijn
in mijn ogen blijft ze altijd klein

Zat dus echt met tranen in mn ogen...pfoe. Misschien ben ik een sentimenteel iemand (ben ik wel een beetje ) maar mensen...wat gaat het hard! Echt onvoorstelbaar...

Meiden, ik ga ff wat opruimen hier en dan "Joseph" kijken...

Liefs een sentimentele Ukkie26

He meiden,

Goedemorgen!! Nou, uitje is goed verlopen van het weekend, heerlijk genoten van de musical en Bas heeft geslapen als een roosje bij mijn moeder. Ze had er geen kind aan gehad... En ik me maar druk maken, als ie maar slaapt, als ie maar slaapt, nou, dat deed ie dus. En niet gebeld, vind het zo goed van mezelf......
Vandaag voor het eerst naar het CB. Ben weer benieuwd wat Bas gegroeid is, en naar zijn lengte...

Tara, wat vervelend dat Viggo niet in zijn zijslaper wil. De eerste keer dat ik Bas erin legde (ik gebruik hem uit voorzorg en omdat de fysio van mijn schoonzus dat aanbeval) vond hij het ook niks. Lag flink te wurmen met zijn hoofd, maar nu slaapt hij er prima in. Lastig hoor, vooral als je weet dat hij op zijn rug wel slaapt.

Ukkie, ik heb dat ook hoor, kan het niet laten ook wat te gaan doen als manlief bezig is. Zo komt het dus vaak voor dat wij op een zondagmiddag nooit lekker samen niets doen. Altijd wordt er wel iets gezocht om te doen. Even snel dit, even snel dat. Maar ja, ben niet anders gewend.

Patricia, is je was weer droog? hihi, is inderdaad vervelend als je niets hebt om aan te trekken...

VS, balen dat je zo moe bent, heb dat halverwege de 20 weken ook een tijd gehad, je wil veel, maar zodra je een bank ziet slaap je (had ik tenminste). Het beste is om er maar gewoon lekker aan toe te geven, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Ga nog even bij de meiden kijken hoe het met Pink is gegaan..

Liefs Pippie

Hallo,

Wil ik net komen schrijven ligt er eentje hier gigantisch te huilen...dus ga snel even kijken!

x-vlinder

ps: tot later dan maar

en...ineens is hij weer stil. Ben wel snel even gaan kijken hoor of hij wel echt in slaap is gevallen  wat kun je als moeder toch snel bezorgd zijn. Eerst ben je bezorgd omdat hij huilt en dan weer omdat hij stil is.

Tara, hoe is het slapen gegaan vanacht? Blijf je de zijslaper wel proberen? Ik zou het voorlopig wel blijven proberen. Hoe is het nu verder met jullie?

Pippie, wat goed dat het avondje uit een succes is geweest. Viel het nu achteraf mee of tegen om Bas weg te brengen? Wij gaan zaterdag voor het eerst een avondje weg (etentje en voorstelling). Lijkt me zo raar om Lars weg te brengen voor de eerste keer. Heeft Bas ook de nacht bij je moeder doorgebracht? Wij willen Lars wel nog ophalen als we terugkomen hoor. Eén hele avond vind ik lang genoeg de eerste keer .

Ukkie, fijn dat je weer de oude bent. Wat een mooi stukje van Marco Borsato. Kan me voorstellen dat je er een beetje sentimenteel van wordt! Ik heb dat bij het liedje: Nu dat jij er bent van Trijntje Oosterhuis. Dat willen we dus ook gebruiken bij de doop van Lars. Ben jij de enige trouwens die naar Joseph kijkt? Bij mij is Gooische vrouwen vaste prik. Het komt ook op maandag maar daar kan ik gewoon niet op wachten...erg hé?

Vs, leuk joh dat het kamertje bijna klaar is! Leuk om weer foto's van nieuwe kamertjes te zien. Het is alweer een tijdje geleden ondertussen. Nu zijn jullie (jij, Patricia en Bo) aan de beurt om te showen met kamertjes en dikke buiken. We zien de foto's wel verschijnen.

Patricia, zijn je kleren weer droog? Hihi, wat een grap om alles in de was te doen. Dat doe je waarschijnlijk maar 1 keer! Morgen ga je dus weer werken. Leuk hoor. Wil je straks blijven werken als de tweede er is? Ben benieuwd hoe het bevalt. In ieder geval veel plezier!

Anoek, nog iets leuks gedaan gisteren i.p.v. zwemmen. Lijkt me wel heel leuk om te gaan zwemmen. Hoelang heeft iedereen hiermee gewacht of wil iedereen hiermee wachten? Hoe gaat het nu met Benthe? Is ze al weer wat meer in haar sas?

Twinkel, hoe gaat het bij jullie? Ik zie je hier weer wat vaker dus dat is een goed teken. Jij hebt nog wel lekker lang verlof hé? Heb jij je ouderschapsverlof meteen opgenomen?

Bo, alweer 24 weken! Wat gaat het toch snel. Hebben jullie het kamertje al klaar etc.?

Ik vind het trouwens ook wel leuk om de geboortekaartjes te zien van iedereen (evt. over de mail).

Hoop niet dat ik nu iemand vergeten ben hier...want vergeetachtig blijf je hoor na de bevalling (echt verschrikkelijk).

x-vlinder

Hey meiden,

Eerste werkdag zit er al weer op!!

Vs, bedankt voor het compliment! Er komt op de momenten dat mn man weg is idd veel op mij neer of zeg maar alles. Het is soms best zwaar, maar ben dan ook wel trots op mezelf dat ik het maar "even"doe!
Vervelend dat je slecht slaapt? Weet je hoe het komt? Stuur je weer eens een nieuwe buikenfoto? Je buikje zal al wel weer behoorlijk gegroeid zijn!

Tara, hoe gaat het met Viggo? Lukken de oefeningen goed? Wil Viggo inmiddels wel in de zijslaper? Is dat zo ding met driehoeken?

Vlinder, heerlijke foto's weer. Ik had alleen geen filmpje erbij...
Ik snap dat je bent gaan kijken hoor. Ik kijk ook nog regelmatig bij Benthe en voor we s nachts gaan slapen brengen we haar nog een kusje en leggen we haar goed, want ze wil nog al eens door het bedje "zwerven".
Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen Benthe 3,5 maand is, maar was geen succes omdat het water te koud was. Hebben het daarna nog steeds niet nog eens geprobeerd.... misschien vrijdag weer proberen....
Gisteren lui dagje gehad, dus niet veel gedaan, ha ha!

Ukkie, je kan Lise toch 1 of 2 dagen brengen ipv 3? Wij hebben het nu ook. Mn man is deze week vrij maar er moet nog veel gebeuren in de tuin en aangezien Benthe echt een handenbindertje aan het worden is en weinig slaapt overdag is ze toch gegaan. Voelt aan de ene kant niet goed, maar aan de andere kant vindt ze het geweldig en we betalen er flink voor zeg maar. Ze gaat deze week dan niet alle dagen. Ben je er al uit?
Bloemkool gaat hier ook super! hierna maar weer eens boontjes of worteltjes proberen. Wil pas die mixed potjes gaan doen als ze haar groenten goed eet. Dan kan er ook een fles vervallen. Als de groenten hier goed gaan, gaan we ook brood proberen. Wat gaat het idd hard hé? Zag van die babies van 4 weken op CB en vond mijn meissie al geen baby meer, ha ha!
Sinds het weekend kan ze echt goed zitten! Zo ineens... dus mopperperiode was ergens goed voor! Met hele abrupte beweging valt ze nog wel om, dus durf haar nog niet alleen te laten zitten en zit dus wel bij haar. Ook vandaag kwamze op de houten vloer met tijgeren wat vooruit.... Het gaat ineens weer zo hard...
Heb je al Liga geprobeerd? Benthe smult er van! En als wij zitten te eten, dan zetten we haar erbij in de kinderstoel, maar sinds gisteren begint ze te gillen dat ze ook wil eten.... ze kijkt het eten echt uit mn mond, ha ha!
Benthe begint ook streken te krijgen hoor, dus opvoeden begint nu al ;-)

Pippie hoe was het op het CB?

Patricia, wanneer begon je nou ook alweer met werken? Zal wel wennen zijn.

Hier verder alles ok! Druk dagje op mn werk, maar kon eerder weg omdat mn mannetje thuis was en Benthe gebracht en gehaald heeft, dus dat is wel fijn hoor. Hoef eens een keertje niks te doen, ha ha!
Met Benthe gaat het dus hartstikke goed! Moet af en toe zo om haar lachen. Daarstraks ook; ik zet haar op de grond, ga bij haar zitten en geef een boekje, zucht ze en "zegt" hehe.... zal niet bewust zijn, maar was echt grappig!
Op maandag kijk ik niet naar Gooische Vrouwen of Joseph, maar ANTM... alhoewel ik vandaag een probleem heb want Grey's Anatomy begint ook weer.... Dilemma...

Zo even lekker douchen en dan nog ff wii-en! Mariokart-verslaving (net als Mier ;-)

Liefs Anoek

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

1 september (5 maand) 67,5 cm en 7925 gram!
27 oktober: volgende afspraak CB, arts.

Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

10 oktober (bijna 6  mnd):  69 cm en  7670 gram!  Volgende afspraak CB:  1 dec (wv).  

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

begin sept 5250 gram, 1e inenting 09-10.

Vlinder, 1e kindje, Lars is geboren op  16 augustus 2008.

Pippie, 26 jaar, 7 september bevallen van zoon Bas!!

Twinkel3, 28 jaar,  9 september bevallen van dochter Iva!!  

VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
9 sept 10.50 uur VK en 13.50 uur 20 wk echo  

Bo, zwanger van 1e kindje!

Hoi meiden!

Rustig geweest hier...ik was vandaag toch thuis: vanochtend weer barstende koppijn. Echt raar: had ik nooit, pas na de zwangerschap op komen zetten...Kon echt nix, heb tot 10 uur in bed gelegen, en van half 12 tot 1 weer. Mn mannetje was thuis (zijn deeltijddag) dus hij kon zich mooi met Lise bezighouden...is ook een handenbindertje aan het worden.

Ze zit, net als Benthe, redelijk zelfstandig. Alleen bij onverwachte bewegingen valt ze. Ze rolt beide kanten op en wil alles, maar dan ook alles pakken wat maar binnen handbereik komt. En ze schuift achteruit de kamer door. Probeert te kruipen maar dat lukt nog niet...dus zet ze zich met dr handjes af en gaat ze achteruit...en ze vindt het práchtig! Wij ook, maar het opvoeden is nu (al) begonnen...

Ik geef Lise dus groente met aardappel. Vandaag was het broccoli-tijd (wij aten ook iets met broccoli, scheelde weer in het kookwerk...). Ik 2 aardappels en een paar roosjes broccoli in de blender, in de veronderstelling dat Lise daar de hele week van zou kunnen eten...nou, niet dus. Ze heeft de helft gegeten zojuist! Echt zoooo veel. En ze gaat (eindelijk) naar 4 voedingen denk ik: heeft er nu pas 3 gehad, komt waarschijnlijk door het goede fruit en groente eten...

Vlinder, mooie foto's hoor, ook een mooi filmpje. Douchen vindt Lise ook nog steeds helemaal super...

Verder alles goed met iedereen?

Ik ga: Greys Anatomy kijken! Ben blij dat het weer is...echt mijn favo-serie...

Fijne avond,

liefs, Ukkie26

Even snel in de reclame: ik denk idd dat wij Lise toch maar 1 of 1,5 dag naar het KDV brengen ...

En raar: bij mij staat al maanden bovenin het scherm: we hebben een nieuw forum...
het is maar wat je nieuw noemt, volgens mij is het al zo sinds ik hier kom (en das nu toch zeker 1,5 jaar...)

Terug
Bovenaan