WIEBELMAMA'S

Hoi hoi,

Hier een luie donder, ha ha! Heb lekker uitgeslapen en dat heeft me goed gedaan. Die huilbuien heb ik eigenlijk ook alleen als ik oververmoeid ben. Dus hopelijk houd ik het van t weekend weer droog, hihi!

Ukkie, hoe was het bij de vk? Bij mijn volgende afspraak gaan we het ook over de bevalling hebben en wanneer we moeten bellen en zo. Wilde jij nu thuis of in het ziekenhuis bevallen? Of moet je in het zkh bevallen ivm de navelstreng?
Stofje ziet er super uit!! Weet je trouwens dat ze van die muziek-dingen in een pluchekroontje hebben bij de prenatal in lime-groen? Past er misschien wel leuk bij?
Weet niet of je het hier schreef of bij wiebelmeiden, maar dat kontje onder je ribben... hoe herkenbaar??? Ik word er af en toe echt gek van, ha ha! Ik word er namelijk een beetje kortademig van. Best genant tijdens beoordelingsgesprekken met medewerkers, maar ik leg het maar gewoon uit, ha ha! Vooral aan het einde van de dag kruipt die kleine omhoog. Gisteren had ik zelfs een beetje beurs gevoel bij mn ribben... Van mij mag de kleine indalen. Jouw uk is dan ook nog niet ingedaald als je nog een kontje bij je ribben voelt. Een ding is zeker, hoofdje ligt beneden!

Grappig dat jij het ook zo ervaart op je werk. Soms denk ik weleens dat ik de enige ben die weet dat volgende week mn laatste week is... mijn planning is ook vrij strak, maar dan moet je nog weer van alles tussendoor....Dat werkt niet. Heb er deze week ook wel wat van gezegd en afspraken afgezegd, waardoor ik meer ruimte kreeg. Kijk jij ook zo uit naar je verlof? IK heb nog geen idee wat ik allemaal ga doen, maar in elk geval veel uitrusten, ha ha! Grappig dat we tegelijk verlof krijgen. Kunnen we hier op het forum elkaar een beetje bezig houden, ha ha! Jij moet dan nog 4 weken en ik nog 6. Ben wel benieuwed wie van ons het eerste zal bevallen. We schelen te weinig om met zekerheid te zeggen dat jij de eerste bent, ha ha!!

Twinkel, nog even een tip voor jou... je hebt toch last van je rug? Ik denk dat het komt door het oprekken van de banden nu je baarmoeder groter wordt. Laat je lekker masseren door je mannetje of neem een warme douche of bad, dat ontspant alles een beetje. Enne rustig aan doen hé? Laat je man maar het zware werk doen
Fijn he dat nu iedereen het mag weten??!!

Pippie, waar ben je?? Gaat alles goed met je???? Hoop van wel en je hier snel weer te zien.

Liefs

Ukkie, we waren tegelijk, ha ha!!

Kleine ukkie toch al ingedaald?! Fijn zeg. Hoofdje ook naar beneden en geen grote baby, dus niks staat een natuurlijke bevalling in de weg! Beter kan niet toch? Kon de vk al het gewicht inschatten of doen ze dat nu nog niet?

Onze kleine was nog maar een beetje ingedaald, maar de laatste dagen heb ik echt wat krampen onderin mn buik, s nachts, en denk dat dat misschien wel indalingsweeën zijn... of voorweeën kan ook nog he. Ik dacht zo lang ik dat kontje bij mn ribben voel zal het nog wel niet ingedaald zijn, maar bij jou is dat dus niet.... maar gevoel dat ik anders moet gaan lopen heb ik niet. Loop soweiso al moeilijker door mn bekken en banden, ha ha!

Hoop dat je je nog even tot werken kan aanzetten. Ik snap heel goed wat je bedoelt. Er is nu ineens iets belangrijkers in je leven... Vond dat eerst wel een vreemde gewaarwording, maar nu is het of het niet anders is geweest.

Meid, werk ze.

X

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-02-08) 34w, 31 mrt uitgerekend, 22 feb volgende controle VK, nog 9 daagjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 33w1d  (22-02-08), 10 april uitgerekend,  5 mrt  volgende controle vk,  28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 12w2d (21/2).
14 maart - tweede afspraak VK

Hoi meiden,

Bedankt voor de tip Anoek. Ik denk zelf ook wel dat het mijn banden zijn hoor, ik had nl. in het begin van de week steeds van die steken in mijn buik en toen kwam de rugpijn ook opzetten. Gelukkig is het nu weekend. Eigenlijk moet ik hier thuis even flink met de stofzuiger rond, maar dat laat ik nu maar even liggen voor mijn man.
Ik kijk het nog even aan en als het niet beter wordt ga ik denk ik toch maar even naar de fysio voor wat oefeningen e.d.

@Ukkie, een mooi stofje heb je uitgezocht zeg. Ik ben wel benieuwd naar jullie kamertjes (ook naar die van jouw Anoek). Mochten jullie foto's hebben dan vind ik het wel leuk wanneer jullie ze naar me doorsturen. Wij gaan a.s. dinsdag op zoek naar een babykamer. We gaan dan naar Veenendaal naar de Babymax. Ik heb er echt zin in.

Zonet heb ik de kraamzorg vast aangevraagd en wat telefoontjes gepleegd m.b.t. de kinderopvang. Waarschijnlijk zullen we 1 of 2 dagen gebruik moeten maken van de kinderopvang. Volgende week vrijdag heb ik een rondleiding bij een kinderdagverblijf op een boerderij. Deze start 31 maart aanstaande en het lijkt mij wel leuk om te kunnen genieten van al het moois van de boerderij. Verder heb ik nog contact opgenomen met een KDV bij mij in de woonplaats, maar daar was de dame die dat soort dingen regelt niet aanwezig, dus moet ik volgende week terug bellen.

Aan de ene kant vind ik het nog wel heel vroeg om dit soort dingen al te regelen, maar ik hoor van alle kanten dat je er echt op tijd mee moet zijn. Ach ja, en als het geregeld is geeft het ook wel rust hoor.

Liefs, Twinkel3

Hey dames,

Daar ben ik ook weer eens! Vandaag vrije dag, en eerst lekker bij de kapper geweest (nieuw kleurtje en knipbeurt). Vervolgens nog even naar de stad(groningen) gereden en wezen kjken bij de prenatal en baby pander.

Kon mn kooplust natuurlijk niet bedwingen :) dus... 2 witte lakentjes met oranje borduursel gekocht. Hele leuke muziekhanger gekocht, een ster van velours  die aan de ene kant oranje is, en de andere kant rood.    En voor mezelf nog een nieuwe zwarte broek,en een zwart rokje. Dat laatste leek me wel handig om vast iets korters in uis te hebben voor als het straks weer lekker warm wordt.

Voor de rest aleen maar meer gaan twijfelen over de kinderwagen. Vind de bak van de mura niet zo mooi. De binnenbekleding zit met klitteband vast, en dat kun je zien... Is me nu 2 keer opgevallen, en stoort me dus een beetje. Gevolg is dat ik nu dus helemaal niet meer weet welke we moeten kiezen.

Wel lekker dat jullie (anoek en ukkie) nu dus echt aan het aftellen zijn. Zelfs ik kan bijna niet wachten tot 1 van jullie zover is! Ben echt heel nieuwsgierig naar de babies, maar ook naar  de ervaringen  mbt de bevalling en hoe het daarna allemaal gaat! Toch best spannend zo'n 1e kindje....

Twinkel,wat geweldig dat jullie kleine het weer goed deed op de echo! Leuk is het hè, om iedereen te vertellen dat je zwanger bent !?!

Vlinder, weer   foto's erbij.... ik wordt nog jaloers(wij hebben in totaal maar 2 foto's) . Nog even de uitslag afwachten, maar het zag er in ieder geval wel goed uit! Hebben jullie het ook al aan meer mensen verteld (werk enzo) verteld?

liefs Tara

Dat met de kinderwagen, Tara, dat hadden wij ook.
Op internet vond ik de Mura echt supermooi, maar in de winkel viel hij mij ook erg tegen.
Ik vond de reiswieg erg groot en het was niet echt wat ik me er van had voorgesteld.

We twijfelen nu nog tussen de Quinny buzz en de Mutsy 4-rider.
Ik denk wel dat we uiteindelijk voor de Mutsy zullen gaan, want een nadeel aan de Quinny buzz is dat er geen kiddyboard aan bevestigd kan worden.

Dinsdag gaan we inkopen doen, dus dan zal ik wel laten weten wat het bij ons is geworden.

Liefs, Twinkel3

Haihai,

net weer geshopt (ik blijf bezig). VoedingsBH gehaald, "voedingshemdje", 2 lekkere zachte broeken (voor net na bevalling, kan ik lekker mee in bed/op de bank hangen) en "grote" onderbroeken (de kraamverbanden zijn groot, passen no-way in mn huidige ondergoed, dus maar ff grote gekocht).

Anouk, bedankt voor de tip van het pluchen lime groene kroontje bij Prenatal: heb m gekocht! Past erg leuk bij het stofje en de rest van de kamer.

Tara en Twinkel, ik vind de Mura ook, qua binnenkant, niet de schoonheidsprijs verdienen hoor. Maar een grote bak heeft toch echt zn voordelen, daarom hebben wij 'm toch gekocht.
Een vriendin van mij heeft een quinny. Haar dochtertje paste met een maand of 4 al niet meer goed in de bak. Maar: ze slaapt alleen op haar buik, en de wandelwageninzet van de quinny die zij hebben kan niet helemaal plat. Dus slapen: ho maar. Ook niet in de maxi cosi. Gevolg: dochtertje ligt in een te kleine bak te slapen op haar buik, met voetjes over de rand. Ook geen ideale situatie (vind ik). Dus zijn wij toch maar voor de Mura gegaan. En er zit een dekje op, dus je ziet niet heel goed dat er klittenband in zit.

Succes met kiezen, ik vond het erg lastig hoor.

Verder hier alles nog steeds prima. Het was gisteravond laat (na 12en) en vanavond wordt het weer laat (we gaan uit eten, maar we gaan pas om 7 uur weg), dus ik duik nu even mijn bedje in, dan heb ik straks weer wat puf.

Meiden, geniet van jullie weekend en tot snel.

Liefs, Ukkie26

(nog 5 daagjes werken!!!)

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (23-02-08) 34w5d, 31 mrt uitgerekend, 12 mrt volgende controle VK, nog 5 daagjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 32w3d  (17-02-08), 10 april uitgerekend,  20 feb volgende controle vk,  28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 12w2d (21/2).
14 maart - tweede afspraak VK

Terug
Bovenaan