WIEBELMAMA'S

Hallo,

Hier ook even een berichtje van mij.
Heb net even heerlijk jullie verhalen zitten lezen. Dat doet me weer eens goed. Heb het nl zo druk gehad.

Vandaag zijn we tussen de inpakactiviteiten voor onze verhuizing van volgende week ook erop uit geweest voor een kinderwagen. Echt leuk om zo met z'n tweetjes te doen.

We hebben er veel uitgebreid bekeken en uitleg erbij gekregen. We hebben de Bugaboo, Mutsy, Maxi Cosi, Joolz, Teutonia, Urban Jungle  en de Stokke bewonderd. Dat zijn er heel wat he?

Nu weten we wel wat we wel en niet willen en dat is wel handig.

Bij ons gaat het waarschijnlijk de Bugaboo of de Joolz worden. Deze reden geweldig over het kronkelpaadje waar je proef kon rijden....en ze zijn nog mooi om te zien ook . We gaan nu de voor en nadelen eens bekijken en dan onze keuze maken.

Voor de rest kon ik me goed inhouden hoor met shoppen. Ik heb echt zoiets van 1 voor 1 en niet alles tegelijk.

Bovendien ziel ik op de terugweg alweer in slaap in de auto .

Hoeveel gaan jullie eigenlijk allemaal werken? Het is voor mij en school handig om dit binnenkort al door te geven.

Tot snel.

x-vlinder

Hey meiden,

Ik moet eerst even wat kwijt...  Ik schreef eerder al dat ik vermoedde dat ik last had van oefen- of voorweeën, of hoe ze het ook noemen. Afgelopen week elke nacht wel een keer last van mn onderbuik gehad. Soort van krampen. Gisteravond begon het al op de bank en ook s nachts in bed had ik pijn.... harde buiken zo uit het niets en krampen in mn onderbuik. Was best pijnlijk. Vanochtend ook ontzettend pijn in mn bekken, net alsof er echt iets van binnenuit druk uitvoert.... Nu gaat het erg goed moet ik zeggen. De pijn is weggetrokken. Maar ik denk, dat onze kleine is ingedaald!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb ook weer het gevoel meer ruimte te hebben boven in mn buik en ben ook niet meer zo kortademig. Hoofdje lag bij de controle ook naar beneden, dus ook voor mij lijkt niks een natuurlijke bevalling in de weg te staan!!!
Ukkie, voelde jij het ook zo goed? Of merkte je het alleen door het lopen en zitten, zoals je schreef?

Vandaag even in de stad geweest. Cadeautje gekocht, morgen een verjaardag. En ook iets voor de kleine, alleen niet zo leuk als allerlei dingen voor het kamertje, kleertjes of een kinderwagen.... nee, een thermometer. Maar ja, die hebben we niet en is natuurlijk wel essentieel.

Vlinder, pfff wat een keuze hé! Je hebt er ook heel veel bekeken en dat maakt de keuze niet makkelijker. Bij ons vielen er een heleboel al af, dus die hebben we niet eens bekeken. Wij wilden graag een driewieler, dus dan kom je uit bij Maxicosi, Quinny en Mutsy. Mijn man wilde absoluut niet de Mutsy dus die viel ook af en hoefden we dus maar 2 merken te bekijken. Uiteindelijk is onze keuze een op uiterlijk (we vonden de quinny mooier dan de MC) en gebruiksgemak (Quinny makkelijker dan MC). Oja, wat wij erg belangrijk vonden was dat in de buggystand de baby in beide richtingen kan zitten, dus van je af en naar je toe en dat kunnen niet alle wagens.
Hopelijk kan je snel een keuze maken en je zult zien dat als je gekozen hebt, je helemaal in je nopjes bent! Iedereen z'n eigen smaak en eisen aan een wagen hoor!

Ukkie, leuk dat ik heb kunnen helpen met mn tip! Had er zelf nl al een paar keer mee in mn handen gestaan, dus vandaar! Hebben jullie inmiddels een wandplankje gevonden? Die van ons hoort bij het kamertje, maar moesten we los bestellen. Dus wie weet kan je bij een speciaalzaak wel een mooie bijpassende plank vinden. Bij Ikea hebben ze trouwens ook mooie... niet speciaal voor de babykamer, maar van die planken waar je de bevestiging niet van ziet. Weet je dan wat ik bedoel?

Twinkel, jullie volgende week ook op pad voor het kamertje en zo. Leuk hoor. Lekker van genieten, want het is zó leuk om te doen! Mijn man houdt normaal niet van winkelen, maar dat ging toch best goed moet ik zeggen, ha ha ha!
En ja inschrijven bij KDV en Kraamzorg moet je echt nu al doen. Weet niet hoe het met de opvang bij jullie in deregio is, maar bij ons was het al ellende en ik heb ook rond de 13-14 weken ingeschreven. Zag er naar uit dat we maar 2 van de 4 dagen zouden krijgen omdat er geen plek was. Uiteindelijk goed gezeurd en nu wel geregeld. Die boerderij klinkt wel super zeg! Daar zou ik ook wel voor kiezen!

Vlinder, je vroeg hoeveel iedereen gaat werken. Ook ik heb dat al vroeg aangegeven hoor. Dan weet je werkgever ook waar hij aan toe is en kan je op tijd afspraken maken. Zeker als jouw wensen en de ideeën van je werkgever niet dezelfde zijn. Eerlijk gezegd, heb ik overal gelijk mijn zin in gekregen. Ik ga straks 4 uur per week ouderschapsverlof opnemen en dan werk ik 4 dagen van 8 uur (vrijdag vrij). Voor mij stond eigenlijk al voor de zwangerschap vast dat ik 4 dagen zou blijven werken. Ik heb een leidinggevende functie en moet dit minimaal werken. Minder werken is dan meteen een keuze voor een andere baan. Ik zie straks wel hoe het gaat lopen. Mocht ik het uiteindelijk teveel vinden, dan moet ik daar zelf conclusies aan verbinden.
Wat ga jij doen?

Meiden, fijne avond. Misschien zie ik jullie hier nog want ik ben lekker thuis vanavond.

Liefs

Ja zit nu in de 34e week. Heb even gegoogled en de diverse omschrijvingen die ik heb gevonden, lijken er toch echt op. Dus denk wel dat het zo is. Baby ligt ook anders nu...nadeel kreeg net trappen tegen mn ribben  Nog niet eerder gehad. Maar heb het er met alle liefde voor over!

Hallo meiden,

Jee, dat klinkt al heftig zeg Anoek.
Wel fijn dat je kindje er nu goed voorligt, nog een weekje werken en dan lekker genieten van je welverdiende verlof!
Ik hoop wel voor je dat de kleine in ieder geval nog een paar weekjes blijft zitten en dan... we zullen zien wie jullie op de wereld gaan zetten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

@Vlinder, wat een drukte zeg bij jullie. Ik kan me voorstellen dat je bij tijd en wijle echt bekaf bent. Wel je rust pakken wanneer het nodig is hè!
Ik wil waarschijnlijk 2 of 2,5 dag gaan werken. Waarschijnlijk gaat het 2,5 dag worden.
Dat houdt in dat ik in januari weer zal beginnen met werken. Ik wil dan het eerste jaar nog wel een halve dag in de week ouderschapsverlof op gaan nemen, dus dat betekent dat we voor 2 dagen opvang moeten zorgen. Nu is mijn man één keer in de 14 dagen vrij op maandag, dus zou hij die dag al voor zijn rekening kunnen nemen. De andere maandag willen mijn moeder en een vriendin wel invullen, d.w.z. dat we nog voor één dag een plekje moeten bemachtigen op het KDV.
Ik vind het ook nog wel moeilijk hoor om door te geven om welke dag het zal gaan, vooral omdat ze op school nog niet zover zijn met het verdelen van de formatie.
Vaak weten wij pas in mei hoe het schooljaar erop eruit zal gaan zien.
Ik heb in ieder geval mijn wensen al een beetje kenbaar gemaakt, zodat men ook met mij mee kan denken. We zullen zien of we kunnen krijgen wat we graag willen.

Met mijn rug gaat het inmiddels iets beter. Het zware huishoudelijke werk heeft mijn man dit weekend voor zijn rekening genomen en ik heb me wat meer bemoeid met de was, bankzaken en dat soort dingen.
Wat trouwens wel leuk is om te vermelden is dat ik nu ook echt kan zien dat mijn buik is gegroeid. We maken nl. om de 4 weken een buikfoto en in vergelijking met de foto van 4 weken terug zie ik al wel verschil. Mijn buikje puilt nu een beetje over mijn onderbroek heen. Mijn broeken gaan nog wel aan hoor, al moet ik wel zeggen dat ik in sommige broeken al een elastiekje gebruik. Dat zit gewoon wat prettiger.
Over een paar weekjes zal ik waarschijnlijk wel positiekleding gaan inslaan hoor.

Fijn weekend nog!

Liefs, Twinkel3

Woehaaa... laatste week werken is begonnen! Voor jou ook of niet Ukkie?!!
Het is zo'n gekke gewaarwording. Sta met 1 been al in mn verlof en met het andere nog vol in het werk.... Echt de laatste loodjes nu. Kijk al paar weken van de zijlijn mee met mijn vervanger en nu is het ook echt wel tijd om te gaan. Er gebeuren dingen die me aan het hart gaan, maar waar ik me niet wil en kan bemoeien. Geen 2 kapiteins op 1 schip... maar vind dat nu wel even moeilijk...Dus wordt echt tijd nu.
Ook al van 2 medewerkers afscheid genomen. Ook zo iets geks.... toch kijk ik echt enorm uit naar mijn verlof. Vrijdag is mn eerste dag verlof en mijn mannetje is ook vrij hoorde ik net! s Ochtends komt iemand van de Thuiszorg voor het intakegesprek en de rest van de dag zien we wel!

Meiden, hoe is het verder met jullie? Nog leuke nieuwtjes?

Liefs

O ja, Twinkel, die indalingsweeën klinken heftiger dan het is hoor! Sommige vrouwen hebben dat, anderen voelen niks van het indalen. geloof dat mijn bm erg gevoelig is, hahaha! Zegt helemaal niks over wanneer het kindje komt. Heb ook ergens gelezen dat indalen vanaf week 30 al kan, maar dat vroeg indalen niet betekent dat je kindje vroeg geboren wordt en vice versa! Gelukkig maar, want mag nog wel even blijven zitten!

Ukkie, jij had het over "wijdbeens" lopen hé? Zei vandaag ook iemand tegen me dat ik dat nu doe en dat mn buik lager zit. Dat laatste had ik natuurlijk zelf ook al gemerkt, ha ha!

X

Terug
Bovenaan