WIEBELMAMA'S

Hoi meiden,

Ik ben net weer thuis van m'n werk, maar gelukkig was mijn man vrij vandaag, zodat hij al lekker aan het koken is.

Morgen heb ik weer een afspraak bij de VK.
Dat zal dan de eerste keer worden dat ik het hartje kan horen via de doptone.
Weer een stapje verder. Leuk hoor!

Op school is het op het moment topdrukte en ik ben ook erg moe als ik thuis kom.
Ik heb weer wat last van mijn rug (gewoon teveel gedaan), dus neem ik vanavond maar een lekker warm bad.

Enne, is iedereen hier op huizenjacht? Er zijn er al behoorlijk veel verhuisd bij de wiebelmeiden.
Wij wonen hier prima hoor, al zou ik wellicht ooit nog wel eens een groter huis willen kopen. We hebben ruimte genoeg hoor, maar een ruimere woonkamer en ruimere slaapkamers zouden wel prettig zijn.
Ach ja, er blijft altijd wel wat te wensen.

Liefs, Twinkel3

Hallo!!!

Leuk Twinkel, morgen weer naar de vk. Ik vond het wel heel fijn om het hartje na zo'n tijd weer te horen. Dan weet je even weer zeker dat alles goed gaat! wel lastig dat je zo'n last van je rug hebt. Een lekker warm badje kan dan wel heerlijk zijn, enne... niet teveel belasten hè?!

Wij zijn ook niet op huizenjacht hoor, maar er zijn idd al heel wat wiebelmeiden met hun huis in de weer. Wij wonen nu bijna 2 jaar in dit huis, en voor mij geen enkele reden om hier weg te willen. Wel hebben we net een stuk aangebouwd bij de woonkamer, dit wordt mn kantoor. Moet alleen nog gespact worden en dan over 2 week de nieuwe vloer er in. Eindelijk, want ik vond de vloer die we nu hebben  direct al niet mooi (overgenomen) maar goed de nieuwe vloer komt eraan!

Met de zwangerschap gaat alles prima, nergens last  van (nouja soms een beetje moe) en voel ons kindje nu elke dag wel bewegen, dat is toch een heel vreemd maar vooral heel erg leuk gevoel. Ik kan dr echt van genieten!

liefs Tara

Haai meiden,

even snel voordat ik zo Greys Anatomy ga kijken (ben ik echt verslaafd aan).

Anoek, lekker baby-inkopen gedaan dus! Blijft leuk (vind ik). Wij hebben een wipstoeltje gekregen van mn werk. Hij is blauw met lime, dus weer precies de babykamer-kleuren (en het stoeltje had ik al voordat we de kleuren bepaalden, dus kwam toevallig mooi uit). Ik hoop dat 'ie ook echt goed 'wipt' en niet zo stug is. Ach, dat zien we wel. Box krijgen we (zoals bekend) van mn schoonouders. Hij schijnt binnen te zijn, maar wij hebben 'm nog niet. Jammer, maar ik maak me er maar niet druk om. We weten waar 'ie moet komen te staan dus ze mogen 'm als de kleine er is, als een razende Rinus in elkaar zetten...Speelgoed/muziekmobiel heb ik nog niet gekocht, dat doe ik wel als de kleine er is.

Ik heb vandaag de badkamer gesopt, vreselijk. Ook de hele badkamerkast leeggehaald (en wat kan een mens een hoop toiletartikelen hebben, pff) en gepoetst, die is weer schoon. Ook de buitenkant van de douchecabine, wasbak met toebehoren, ramen, kozijnen, vloer. Pff, wat een werk. Alleen de douchecabine moet nog van binnen, maar dat gaat mn mannetje doen (jippie!) want ik red dat niet met mn buik. En ook de wc gedaan, de vissen verschoond (2 dagen te laat, foei). En een wasje gedraaid. En (niet onbelangrijk): het geboortekaartje in concept gemaakt (doen we via www.geboortepost.nl).

Best veel gedaan eigenlijk, als ik het zo teruglees.

Twinkel, veel succes en plezier bij de VK morgen. Schrik niet als ze het hartje niet direct kunnen vinden, soms moeten ze gewoon even zoeken. Was bij mij ook zo bij 14 weken.

Tara, leuk he, dat je je kleintje voelt bewegen! Dat maakte het voor mij een stuk realistischer allemaal...

Nou meiden, ik ga de badkamer weer inruimen (alle spullen liggen nu in het babybadje) en dan naar Greys Anatomy kijken.

Fijne avond,

Liefs, Ukkie26

Ooja, mn mannetje heeft vandaag 10 klossen en een po (echt een ding uit het jaar "0") bij de thuiszorgwinkel gehaald. Hier hebben ze maar 1 maat klossen en ik vrees...dat ze niet passen. Poten van het bed zijn te dik (nouja poten: bij het hoofdeind steunt het bed gewoon op 1 hele grote brede balk).

Dus toch bierkratjes waarschijnlijk. Die schijn je trouwens gewoon bij Gall & Gall te kunnen halen: je betaalt statiegeld en krijgt kratje. Handig!

Hoi,

Nog even snel voor ons bezoek er is...

Ook hier geen wilde verhuisplannen, ha ha! We wonen hier nu 4 jaar en zijn juist bezig op het huis op te knappen. We hebben al superveel gedaan. Nu vandaag is net de traprenovatie klaar. Op het wensenlijstje staat nu het opknappen van het toilet beneden. Alles is inmiddels aardig naar onze zin, dus voorlopig gaan we lekker niet verhuizen. Ook wij willen, net als jullie Twinkel, op termijn wel groter gaan wonen, maar nu is het meer dan groot genoeg voor ons 2en, en straks met ons 3en!
Ukkie, voor jullie dus wel plannen. Althans voor jou, ha ha! Wellicht moet je die beslissing eens nemen na je bevalling   hahaha!

Twinkel, succes en vooral veel plezier morgen bij de vk! Eerste keer het hartje horen is wel heel speciaal. Al heb ik geen traantje weg hoeven pinken, zoals me al eens gevraagd is. Ben ik te nuchter voor denk ik

Tara, heerlijk he je kindje elke dag voelen! Je zult merken dat het steeds duidelijker wordt. Ik vind dat het allerleukste (het enigste????!!!) van de zwangerschap. Zelfs nu nog. Mn kindje is nog steeds erg druk ondanks alle verhalen dat de babies nu rustiger zouden moeten worden omdat er minder ruimte is. Hier niet hoor, lijkt af en toe net een circus! Heerlijk! Doet ook niet echt pijn of zo, maar dat is denk ik omdat mn placenta aan de voorkant ligt. Weet jij waar jouw placenta ligt? En kan je mannetje het al voelen?

Ukkie, waar blijven je nieuwe buikfoto's meid? Je hebt toch wel nieuwe gemaakt hé? Zou jammer zijn als je het vergeet. Zo moet ik nog steeds een foto maken van mn man en mij met dikke buik, ha ha! Of dat er ooit van komt....

Meiden, fijne avond!

X

Hoi meiden,

Twinkel, hoe was het bij de vk? hartje gehoord?

Hier nog even "gebruik" gemaakt van de vrije dag van mn mannetje. We hebben de spullen opgehaald bij de thuiszorg en onze slaapkamer is nu bevalling- en kraamtijdproof! Bed op klossen (jeetje wat hoog....), po, rugsteun, kraampakket en po onder het bed, zeiltje om matras te beschermen. Kortom, we zijn er klaar voor.

Verder samen onze kledingkast opgeruimd en maar liefst 4 zakken vol 'troep' er aan over gehouden, ha ha! was dus wel nodig, ook al zag mn man er het nut niet van in... Weer een taak van de lijst gestreept!
Morgen weer lekker verder met de babywasjes en zo!

Vandaag trouwens echt heel stom... kom bij de kapper in de veronderstelling dat ik om 10.30 een afspraak had... vragen ze me wat ik kom doen. Blijkt de afspraak morgen te zijn, grrrrrrrrrrrr, ellenidge hormonen.... het stond nl wel goed in mn agenda. Dus nu morgen maar weer terug voor een knipbeurt en nieuwe highlights!

Met jullie alles goed?

Vanavond pufclub, dus misschien tot voor die tijd nog even of er na of morgen of...

Liefs Anoek

Hoi meiden,

Hier alles goed hoor.
Het hartje was duidelijk te horen, alhoewel de kleine erg bewegelijk was waardoor je hem telkens even hoorde waarna hij weer een andere kant op buitelde. Grappig hoor.
Ook ik heb het wel droog gehouden hoor Anoek. De eerste keer dat we het hartje hoorden (met 8 weken) heb ik wel een traantje gelaten, maar dat was ook meer van de spanning en opluchting omdat alles toen wel goed bleek te zijn.
Mijn baarmoederhoogte kwam overeen met een zwangerschap van 16 weken en ik ben nu 15 weken precies. Dat was overigens prima hoor.
Ik mag nu een afspraak gaan maken voor de 20-weken echo.

@Ukkie en Anoek, het bed op klossen - lijkt me heerlijk hoor.
Wij hebben een best laag bed en soms kom ik er nu al uit als een oude moeke (haha). Dat heeft alles te maken met mijn rug. Alhoewel ik er toch wel rekening mee houd krijg ik er naar mate de dag vordert steeds meer last van.
Nu dus lekker met een kussentje in de rug op de bank.

@Tara, geweldig zeg om je kleintje iedere dag te kunnen voelen.
Wauw!!! Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste bewegingen zal gaan voelen, maar dat zal nog wel een paar weekjes duren.

Liefs, Twinkel3

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (6-03-08) 36w3d, 31 mrt uitgerekend, 12 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 35w  (06-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21+2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3).
8 april - derde  afspraak VK.

Terug
Bovenaan