WIEBELMAMA'S

Twinkel, wat fijn dat alles goed was, is toch altijd weer een opluchting (vind ik iig wel). Misschien kun jij de kleine binnenkort ook wel voelen hoor. Anoek voelde hem/haar al met 17 weken. Zelf had ik het ook al wel eerder gevoeld, maar wist het gewoon niet zeker. Komt omdat je het dan soms 1 keertje voelt, ik wist het pas zeker toen het 2 keer vlak achter elkaar was.

Anoek en Ukkie, dus al helemaal klaar voor de bevalling. Knispert het ook heel erg? (het bed)

Tara

Hey meiden,

Ben weer terug van de pufclub. De eerste is zelfs al bevallen, ha ha! Wel grappig, want was nog helemaal niet verwacht. Er is er eentje die als eerste was uitgerekend (3-4), maar die was er gewoon, dus we waren allemaal wel een beetje verbaasd. Volgende les is de partnerles. Daar ga ik dus niet heen omdat mn man dan in het buitenland zit. In mn eentje zie ik ook niet zitten.

Twinkel, fijn dat alles goed is! Toch wel weer een geruststelling hé? Die kleine schopte bij mij steeds tegen de doptone aan en dan begon ie te piepen. Zeker nu ze nog alle ruimte hebben, 'zwemmen'ze er heen en weer vandaan. Tara heeft al aangegeven dat ik het met 17 weken al voelde bewegen, dus wie weet... dat zou toch over 3 weekjes al zijn. Gewoon de rust nemen en 'luisteren' naar je lijf. Ik deed dat elke avond. Dan ging ik languit in bed liggen met mn handen opmn buik en op een gegeven moment voelde ik plopjes. Net knappende waterbelletjes binnenin mn buik, dus niet al aan de buitenkant. Ook ik was bij de eerste plop niet meteen zeker, maar wel vrij snel omdat ik het heel vaak voelde.Druk kindje hé? En nu nog steeds ondanks dat de ruimte echt krap wordt. Vanavond werd er weer flink tegen mn rib geschopt.

Tara, wanneer mag je terug voor de echo? Bed kraakt/ knispert wel een beetje, maar denk dat ik het niet echt storend zal vinden. Zowel, dan haal ik een waterdichte molton. Die schijnen ze bij de hema te verkopen.

Ik heb trouwens niet bij de wiebelmeiden op jullie verhaal gereageerd. Dacht dat jullie hier ook wel geweest zouden zijn en het was- zoals je al schreef Twinkel-  niet echt een blije dag....Echt kut gewoon...

Ukkie, leuk je foto!! Je hebt idd een mooi buikje naar voren. Ik ben veel ronder, ha ha!
Zul je zien, krijg jij een 8ponder en ik een 6... hihihi! MOrgen moet jij weer naar de vk hé? Ben benieuwd of ze weer een schatting doen. Hoop dat die van mij het volgende week, ben dan bijna 37 weken, wil proberen...Heb het idee dat het kindje nog steeds niet ingedaald.... hoop dat dat nu toch wel snel gaat gebeuren....

Nou meiden, weltrusten voor straks.

Liefs Anoek

Goedemorgen,

Twinkel, fijn he, om het hartje te horen kloppen. Ik had ook geen tranen hoor (mn moeder wel trouwens, haha) maar fijn is het wel. En dat blijft zo (vind ik althans). Vanmiddag mag ik weer naar de VK en het is elke keer fijn het hartje te horen en de bevestiging te krijgen dat het goed gaat daarbinnen.

Anoek, dus jullie hebben het bed ook al echt op klossen? Jee. Wij nog niet: ze zijn te klein. Dus nu moeten we aan de bierkratjes. Die schijn je bij de slijter te kunnen ophalen als je het statiegeld geeft (logisch), dus daar moeten we achteraan.
Hoe hoog is jullie bed nu? Het schijnt best een klimwerk te zijn erin te komen, klopt dat?
En heb jij, naast de matrasbeschermer uit het kraampakket, nog een zeiltje? Oftewel: wat heb jij aan matrasbescherming? Ik namelijk alleen een beschermer en ik vraag me af of dat niet wat weinig is... Zal het vanmiddag ook eens bij de VK vragen (als ik het niet vergeet).

En inderdaad: de grootte van de buik zegt nix over de grootte van de baby. Mijn moeder en schoonmoeder hadden geen grote baby's (grootste 3500 gram, mn mannetje was 4 weken te vroeg en maar 47 cm en 2700 gram) maar of dat wat zegt... we zullen het merken.

Ik ga zo mijn tassen (1 voor beeb en 1 voor mij) pakken, voor het geval dat we naar het ziekenhuis moeten.

Wat trouwens schijnt te "helpen" tegen het knisperende bed is over de matrasbeschermer een badhanddoek, dan de molton en dan het hoeslaken. Heb je meer lagen zeg maar. Ik ga dat zeker doen (lig nogal te draaien 's nachts).

Gisteren kwam mn schoonmoeder op de koffie en we hebben een onwijs schattig pakje gekregen. Van "Feetje", het is lichtgroen en het is een soort "skipak", maar dan anders. Maatje 56, en erg handig als het een koud voorjaar is. Hoeft de kleine niet in een jas gewurmd te worden, maar gewoon, met kleren en al, hup, in dat pakje, dan in de maxi cosi en klaar. Erg handig!

Nou, ik ga eens wat doen (niet dat er wat op de planning staat hoor). Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

(PS: wat een slecht nieuws he, bij de wiebelmeiden. Echt sneu)

Hoi meiden,

Jij vandaag weer naar de VK, Ukkie? Altijd weer fijn om het hartje te horen.

Ik ben trouwens over 2 weken al over de 17 weken heen, Anoek, want ben nu 15w1d.
Ik reken er maar niet op hoor dat ik de kleine zo vroeg al ga voelen, maar het zou wel gaaf zijn hoor.

Gisteravond had ik iets vervelends. Ik had een erg verstopte neus en met het snuiten van de neus kreeg ik hem niet echt los. Toen ik in bed lag heb ik nog een keer mijn neus gesnoten en toen kwam het wel los hoor, maar ik kreeg ook megakramp in mijn baarmoeder. Echt zo'n strak trekkend gevoel om mijn baarmoeder heen.
Gelukkig zakte het snel weer af, maar ik schrok er toch wel even van.
Hebben jullie zoiets ook al eens gehad?
Nu heb ik er geen last meer van hoor, maar het was echt een heel onprettig gevoel.

Ik ben net trouwens nog wezen kijken op het KDV in mijn eigen woonplaats.
Het zit er echt megavol en er zijn flinke wachtlijsten.
Ik vond het er een stuk schoolser in vergelijking met de opvang op de boerderij, dus hoop ik maar dat er straks een plekje zal zijn bij het KDV op de boerderij.
Eerst nog maar eens zien wat mijn werkdagen zullen gaan worden.

Liefs, Twinkel3

Ha Twinkel,

ben net terug van de VK, alles prima. Mijn bloeddruk blijft mooi laag, kindje ligt goed, hartje goed. Volgende week weer heen (echt snel!).

Dat nare gevoel in je buik waar je het over had, kan best een harde buik zijn geweest. Is alleen wel wat vroeg met 15 weken (ik had ze vanaf een maand of 5). Net alsof er een bal in je buik zit, je buik voelt helemaal hard aan. Nu heb ik ze regelmatig, schijnt normaal te zijn zo richting het eind van de zwangerschap. Ze moeten trouwens niet te vaak komen en ook niet zeer gaan doen...
Houd het maar op een incident...

En KDV is hier ook een drama. We hebben per oktober een plek voor 2 dagen, per november pas voor 3. En vorig jaar oktober hebben we ons al ingeschreven. En dan lees ik net in een boekje dat de wachtlijsten helemaal niet lang zijn...nou, hier wel!

Wat dat betreft zou ik me wel alvast inschrijven hoor (dan sta je maar op de wachtlijst). Ik was 15 weken toen we ons inschreven, en dat was al laat (moet je nagaan: in theorie moet je je babytje al inschrijven als het nog niet eens verwekt is, wil je zeker zijn van een plaats...pff).

Succes ermee en geniet lekker van je zwangerschap! En voor je het weet ga je de kleine voelen: weer een (soort) mijlpaal!

Fijne middag,

Ukkie26

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (12-03-08) 37w2d, 31 mrt uitgerekend, 19 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 35w  (06-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21 2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3).
8 april - derde  afspraak VK.

Hey meiden,

Even snel een reactie van mij. Vanavond reageer ik op alles. Zijn nu saampjes aan het opruimen en ik moest ff zitten... juist om harde buiken te voorkomen, ha ha!

Twinkel, ik denk net als Ukkie dat het een harde buik is geweest of iets wat er op lijkt. Je baarmoeder kan samentrekken, bijv als je moet plassen, bij een orgasme, te zwaar lich werk. Het is zeker vroeg, maar ik had het ook vrij snel in de zwangerschap. Weet niet meer wanneer voor het eerst. IK had het vooral als ik nodig moest plassen en te laat ging. Harde buiken zijn helemaal niet erg. Houd wel in de gaten dat ze niet te vaak komen, zou je nl een blaasontsteking kunnen hebben.
Ukkie voor ons is het zaak dat ze niet regelmatig komen en pijnlijk worden, ha ha! Dan zouden het weeën kunnen zijn. Alhoewel het bij jou al bijna mag komen!! Sterker nog, mag komen, je bent nu al over de 37 weken heen of niet?

Ukkie, fijn dat alles goed was bij de vk. Heeft ze nog een schatting gemaakt van het gewicht? Ik moet dinsdag weer en hoop dat ze dan wel een schatting willen doen...

Tot vanavond, nu nog even wat doen :)

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan