WIEBELMAMA'S

Hai Anoek,

bij mij mogen de harde buiken wel komen hoor, zou ik helemaal niet erg vinden. Alleen het bed is nog niet omhoog omdat de klossen er niet onder passen. Maar dat gaan we vanavond regelen.

Ik ben nu 37w2d, dus het mag komen (en dan mag ik "gewoon" thuis bevallen). Ben zoooo nieuwsgierig naar ons ukkie!

Ga nu de matrasbeschermer op bed leggen: is dat ook maar gebeurd.

Liefs, Ukkie26

Oja, schatting van het gewicht: rond de 3200 gram. Gemiddeld dus. Maar: het blijft een schatting...

Ik heb me trouwens al ingeschreven bij allebei de KDV.
En dan straks maar kijken of en waar er plek is.

Ik heb me ingeschreven rond 14 weken zwangerschap, het is toch te  gek als je hoort dat je dan al niet meer verzekerd bent van een plek. Het komt nog een keer zover dat je je in moet gaan schrijven wanneer je met de pil wilt gaan stoppen (hahaha).
Ik probeer me er maar niet te druk om te maken, ik kan er toch weinig aan veranderen.

Ook ga ik me niet bij een derde KDV inschrijven hoor, twee lijkt mij wel genoeg.

@Ukkie en Anoek, ik ben ook erg benieuwd naar jullie kleintjes hoor!!!

Liefs, Twinkel3

Ook ik had me met een week of 14 ingeschreven bij het KDV. Het leek bij ons ook niet te lukken, maar uiteindelijk 2 weken later dan gepland volledige opvang. Alleen verspreid over 2 groepen en vanaf nov 08 in 1 groep. Groepen zijn wel geschakeld, dus vond het niet zo'n probleem. Ik denk wel dat je er goed aan doet om bij 2 KDV's in te schrijven. Je hoort wat een problemen Ukkie en ik hebben (gehad). Ukkie nog wel het meest.
Tara, Pippie en Vlinder, hebben jullie al wat geregeld voor opvang of gaan jullie het anders doen?

NOu 1e nacht met bed op klossen was niet zo'n succes.... Weet alleen niet of het door die klossen komt hoor, maar mn man en ik hebben beide niet echt lekker geslapen. Steeds wakker... Bed is ook erg hoog en ik kom er niet echt gemakkelijk in. Had vanochtend dan ook goed last van mn bekken/ banden. Vanmiddag zo'n opstapje gekocht en al uitgeprobeerd. Werkt prima, dus zeker een aanrader! Het kraken viel me reuze mee, daar had ik geen last van. Wij hebben dus zo'n zeiltje, dan de molton en dan het hoeslaken. Zal toch wel voldoende zijn? Zeker met de gedachte dat slechts in 20% de bevalling start met het breken van de vliezen. Als ze doorprikken, leggen ze nog altijd zo'n celstof matje eronder, dus dat zal genoeg zijn denk ik. Als ik jou was zou ik toch wel die klossen onder je bed gaan zetten... voor jou kan het elkmoment beginnen meid!
Lees je weleens op het maartforum? Daar rommelt het bij veel vrouwen. Ook op het aprilforum heeft er al eentje last van voorweeën. Hier nog niks... rommelt het bij jou al wat?
3200 gr zou mooi zijn zeg! Maar ja, je wet nooit of de schatting klopt....
Ik ben nog helemaal niet echt met het idee bevallen bezig. Heb het idee dat het nog wel even duurt, voel me echt fitter dan de laatste weken werken. Ook al ben ik heel erg nieuwsgierig. Ik heb nog niet het gevoel dat ik het zat ben. Jij?

Vandaag naar de kapper geweest. Moest op de fiets want mn man moest weer werken en had de auto mee. Nou was me het fietstochtje wel. Het waaide erg hard, maar echt heel hard stormen heeft het hier niet gedaan gelukkig. Had niet eens een harde buik toen ik thuis kwam, ha ha! Heb ook wel heellangzaam gefietst hoor ;-)
Maar goed, ben nu klaar voor mn kraambed met netjes geknipt haar en de laatste schoonheidsbehandeling, ha ha!

Ga zo eens koken! Tot vanavond.

Liefs

Tsja, KDV, wat een gedoe. We staan voor augustus, september en 1 dag oktober (dan hebben we 2d/w in plaats van 3) als eerste op de wachtlijst, maar of dat wat zegt...gewoon regelmatig bellen is het advies. Dus dat doen we dan maar. En anders moeten we tijdelijke opvang regelen in de vorm van oma/vriendin.
Wat dat betreft komt het wel goed uit: 2 vriendinnen van mij zijn afgelopen zomer allebei bevallen van een kleintje en ze passen 1 dag in de week op elkaars kids. 1 van de meiden is alweer zwanger, augustus uitgerekend. Dus die zal dan een tijdje niet oppassen op de kleine van de ander. Ik dacht: ik stap in in het oppascircuit per augustus (komt precies mooi uit), pas 1 dag op de kleintjes en kan dan ook 1 dag ons kleintje wegbrengen. Heb het nog niet met ze overlegd, zal het over een tijdje (als ons ukkie er is) het eens aankaarten. En dan 1 dagje bij oma, en dan werk ik tijdelijk 3 dagen i.p.v.4. Moet maar even zo (kan ik er wel rustig inkomen)...document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));

Ons bed staat omhoog hoor, trouwens. Geen zorgen meer op dat gebied. Ik dacht dat het niet op de klossen zou passen, maar 't paste toch. We hebben er 5 onder (meer ging niet), 2 hoofdeind, 2 voeteneind en 1 in het midden. Vind het ook wel erg hoog, maarja. Ga vanavond de matrasbeschermer erop leggen (onder een handdoek, molton en hoeslaken) en dan is de slaapkamer bevalproof. Dan nog een tas voor mij en de kleine pakken, en nog 1 kruik en klaar zijn we ervoor!

Vind het een raar idee dat het zomaar vannacht kan beginnen, kan het me nog niet voorstellen. Jij dan Anoek? En ik ben het zwanger zijn ook nog niet zat (al ben ik wel heel nieuwsgierig naar ons ukkie), heb geen last, niet moe, geen maagzuur ofzo.

Ik lees regelmatig het maartforum en inderdaad rommelt het daar aardig. Ik lees ook af en toe op het aprilforum: ik zit natuurlijk op de valreep. Kan maar zo een aprilbaby worden...
Spannend he, allemaal!

Hier rommelt het nog niet (denk ik). Heb wel veel meer last van harde buiken, maar pijnlijk zijn ze nog niet. Wel raar, gewoon als ik zit te typen of lezen, wordt 'ie in een keer hard (nu bijvoorbeeld). Zal wel voorbereiding zijn op de bevalling, maar hoe lang het nog duurt...niemand die het weet (nouja, maximaal 5 weken!)

Hier heeft het wel gestormd, maar we zitten ook dicht aan de kust. Geen bomen omgewaarid ofzo (voorzover ik kan zien), maar wel harde, erg harde wind.

Zo de laatste pufclub: ben benieuwd. En we gaan een afspraak plannen voor over een maand of 2, als alle ukkies geboren (zouden moeten) zijn, met de ukkies erbij. leuk leuk!

Meiden, fijne avond en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Nog even een kort berichtje van mij.

Zojuist de laatste pufclub gehad, met een heerlijk lange ontspanningsoefening (1 van e meiden was in slaap gevallen, scheelde bij mij ook niet veel). En een datum geprikt, ergens begin juni, waarop we babys gaan showen aan elkaar. Heb er nu al zin in!

En net het bed helemaal bevalproof gemaakt, hoop dat ik het goed gedaan heb, erg duidelijk vond ik het niet. Heb direct op het matras de matrasbeschermer (zeiltje), daarbovenop de kraammatras (dat moet, stond op internet, 10 dagen voor de vermoedelijke bevalling, maar ach, als je toch bezig bent...). Daaroverheen een badhanddoek (anders ging het schuiven), molton en hoeslaken.

Anoek, had jij ook 2 kraammatrassen in je kraampakket? Ik vraag me af wat ik met de tweede moet (heb er nu 1 in bed liggen en dat lijkt me genoeg). En heb de matrasbeschermer maar 1 keer dubbel laten liggen: hij is 1 bij 1,5, vond ik wel erg groot.

Meiden, ik ga mijn bedje (dat mega-hoog is en kraakt, grr) opzoeken. Tot snel!

Liefs, Ukkie26

Hoi Meiden,

Nou ik ben vannacht ongi geworden hoor. We gaan dus door naar ronde 15 alweer!!!

Ik lees hier allemaal dingen over kraampakket. Dat had ik helemaal niet. Ook stond mijn bed niet op klossen dat hoefde niet van mijn verloskundige toen. Lijkt me idd wel ff wennen zeg dat je bed hoog staat. Ben blij dat dat bij mij niet hoefde toen, hahaha.

Liefs xxx

Hoi Meiden,

Nou ik ben vannacht ongi geworden hoor. We gaan dus door naar ronde 15 alweer!!!

Ik lees hier allemaal dingen over kraampakket. Dat had ik helemaal niet. Ook stond mijn bed niet op klossen dat hoefde niet van mijn verloskundige toen. Lijkt me idd wel ff wennen zeg dat je bed hoog staat. Ben blij dat dat bij mij niet hoefde toen, hahaha.

Liefs xxx

Terug
Bovenaan