Mogguh,
tsja Anoek, je was gisteren de eerste en de laatste. Moet zeggen dat het rustig is, zowel op wiebelmeiden als wiebelmama's de laatste tijd. Aan de andere kant: ik heb de hele dag de tijd om te kijken/reageren, de andere meiden werken natuurlijk...
Ik heb gisteren bar weinig gedaan. 's Middags (half 4) kwam mijn moeder langs met een vriendin van haar, was gezellig. Daarvoor had ik even snel een paar boodschapjes gedaan. Verder 1 was gedraaid, die ga ik zo ophangen, en dan gaat was 2 erin.
's avonds met mn mannetje naar de stad geweest en een verjaardagscadeautje voor hem gekocht. Hij krijgt een nieuwe autoradio en ik vond toch echt dat 'ie die zelf uit moest zoeken. Omdat hij volgende week vrijdag jarig is en we morgen krap in onze tijd zitten, gisteren maar ff geweest. Ik moet zeggen dat een stuk lopen me wel steeds zwaarder begint te vallen, pff. Was blij toen ik weer thuis was.
En een kruik gekocht (met kruikenzak). Mijn vriendinnen (zijn zusjes) zeiden allebei dat 2 kruiken toch wel heeeel handig is. Maar: hun kruiken hebben ze uitgeleend aan hun broer en schoonzus die in december een tweeling hebben gekregen. Dus maar gauw een tweede kruik gehaald.
En mijn "vluchttas" voor het ziekenhuis staat klaar, met kleertjes voor de beeb erin en kleertjes voor mij. Mn mannetje moet dan nog mn ochtendjas (vraag me af of ik die nodig heb, maar goed), portemonnee, fototoestel en zwangerschapskaart meenemen en dan kunnen we, mocht het nodig zijn, richting ziekenhuis.
Vannacht echt een brakke nacht gehad: misselijk, diarree, van 3 tot 5 maar beneden gezeten om mannetje niet wakker te maken. Veel harde buiken, soms ook pijnlijk. Zouden het oefenweeën zijn? Mocht dat zo zijn, dan zegt dat helaas nix over of de bevalling snel komt...ik wacht maar rustig af. Voel me nog niet helemaal tip-top, dus vandaag wordt een dagje op de bank in een slobberbroek (daar heb je verlof voor, toch?!).
Als beeb hier "te" druk is, voelt dat niet fijn en krijg ik, sinds een paar dagen, harde buiken.
De babyshow-dag was initiatief van 1 van de meiden van de cursus, dus als je het leuk vindt moet je het idee gewoon opperen Anoek... En ik denk dat ik wel iets aan de cursus heb gehad. In ieder geval het ademhalen, voor mij (als astmapatiënt) best handig en mn mannetje weet het ook door de partnerles (heb het idee dat het bij hem beter blijft hangen als hij het van een ander dan mij hoort). Ook hebben we dingen over spieroefeningen, ademhaling enzo op papier: altijd handig. Dus ik denk dat ik er wel iets aan heb ja. Ook de bekkenbodemspiertraining vind ik handig: doe ik nu al (spannen, ontspannen) en na de bevalling ga ik, als het lukt, die ook snel weer oppakken. Heb geen zin in incontinentie...
Tot later vandaag?
Liefs, Ukkie26
(PS: was woensdag bij VK, alles prima!)