WIEBELMAMA'S

Hoi Meiden,

Nou ik ben vannacht ongi geworden hoor. We gaan dus door naar ronde 15 alweer!!!

Ik lees hier allemaal dingen over kraampakket. Dat had ik helemaal niet. Ook stond mijn bed niet op klossen dat hoefde niet van mijn verloskundige toen. Lijkt me idd wel ff wennen zeg dat je bed hoog staat. Ben blij dat dat bij mij niet hoefde toen, hahaha.

Liefs xxx

Hoi Meiden,

Nou ik ben vannacht ongi geworden hoor. We gaan dus door naar ronde 15 alweer!!!

Ik lees hier allemaal dingen over kraampakket. Dat had ik helemaal niet. Ook stond mijn bed niet op klossen dat hoefde niet van mijn verloskundige toen. Lijkt me idd wel ff wennen zeg dat je bed hoog staat. Ben blij dat dat bij mij niet hoefde toen, hahaha.

Liefs xxx

Hoi Meiden,

Liefs xxx

Hoi hoi,

Vandaag de eerste??

Heb vandaag zelf ook niet veel tijd op internet doorgebracht. Heb wat dingen afgehandeld die al lange tijd moesten gebeuren. Geeft wel lekker relaxed gevoel in mn hoofd. Verder weer 2 wassen gedraaid en 1 opgeruimd. Helaas geen babywas, dus beleef er ook weinig plezier aan. Vanmiddag samen met mn man achterstallige post opgeruimd en al onze papieren eens doorgelopen en opnieuw geordend. Ook een heerlijk gevoel!
Aan het einde van de middag zijn we nog even snel de stad in geweest. Nee, niet shoppen voor de beeb, ha ha!!
NU is het mannetje lekker aan het koken en hang ik op de bank. Ben moe. Slaap al 2 nachten slecht, moet er 3-4 keer uit om te plassen... grrrrr. Ook wat last van druk op mn schaambeen... of nou ja, daar beneden zeg maar. Wat lichte krampjes en de beeb was opvallend rustig de hele dag... Zou het aan het indalen zijn????????? Hoop het wel....
Nu is ukkepuk weer druk en gaat van links naar rechts en dan staat mn buik gewoon scheef en geeft ook wel wat spanning in mn buik..beetje krampachtig gevoel. Ukkie, herken jij dit????

Meiden, hoe was jullie dag? Lekker gewerkt? Ukkie, wat heb jij gedaan?

Leuk trouwens dat jullie een baby-show-dag hebben geprikt Ukkie! Ben benieuwd of wij dat ook gaan doen...Dus voor jou zit de gym erop. Hoe heb jij het ervaren? Heb je het gevoel dat je er wat aan gaat hebben?

Misschien nog even tot vanavond.

Liefs Anoek

Mogguh,

tsja Anoek, je was gisteren de eerste en de laatste. Moet zeggen dat het rustig is, zowel op wiebelmeiden als wiebelmama's de laatste tijd. Aan de andere kant: ik heb de hele dag de tijd om te kijken/reageren, de andere meiden werken natuurlijk...

Ik heb gisteren bar weinig gedaan. 's Middags (half 4) kwam mijn moeder langs met een vriendin van haar, was gezellig. Daarvoor had ik even snel een paar boodschapjes gedaan. Verder 1 was gedraaid, die ga ik zo ophangen, en dan gaat was 2 erin.
's avonds met mn mannetje naar de stad geweest en een verjaardagscadeautje voor hem gekocht. Hij krijgt een nieuwe autoradio en ik vond toch echt dat 'ie die zelf uit moest zoeken. Omdat hij volgende week vrijdag jarig is en we morgen krap in onze tijd zitten, gisteren maar ff geweest. Ik moet zeggen dat een stuk lopen me wel steeds zwaarder begint te vallen, pff. Was blij toen ik weer thuis was.

En een kruik gekocht (met kruikenzak). Mijn vriendinnen (zijn zusjes) zeiden allebei dat 2 kruiken toch wel heeeel handig is. Maar: hun kruiken hebben ze uitgeleend aan hun broer en schoonzus die in december een tweeling hebben gekregen. Dus maar gauw een tweede kruik gehaald.

En mijn "vluchttas" voor het ziekenhuis staat klaar, met kleertjes voor de beeb erin en kleertjes voor mij. Mn mannetje moet dan nog mn ochtendjas (vraag me af of ik die nodig heb, maar goed), portemonnee, fototoestel en zwangerschapskaart meenemen en dan kunnen we, mocht het nodig zijn, richting ziekenhuis.

Vannacht echt een brakke nacht gehad: misselijk, diarree, van 3 tot 5 maar beneden gezeten om mannetje niet wakker te maken. Veel harde buiken, soms ook pijnlijk. Zouden het oefenweeën zijn? Mocht dat zo zijn, dan zegt dat helaas nix over of de bevalling snel komt...ik wacht maar rustig af. Voel me nog niet helemaal tip-top, dus vandaag wordt een dagje op de bank in een slobberbroek (daar heb je verlof voor, toch?!).

Als beeb hier "te" druk is, voelt dat niet fijn en krijg ik, sinds een paar dagen, harde buiken.

De babyshow-dag was initiatief van 1 van de meiden van de cursus, dus als je het leuk vindt moet je het idee gewoon opperen Anoek... En ik denk dat ik wel iets aan de cursus heb gehad. In ieder geval het ademhalen, voor mij (als astmapatiënt) best handig en mn mannetje weet het ook door de partnerles (heb het idee dat het bij hem beter blijft hangen als hij het van een ander dan mij hoort). Ook hebben we dingen over spieroefeningen, ademhaling enzo op papier: altijd handig. Dus ik denk dat ik er wel iets aan heb ja. Ook de bekkenbodemspiertraining vind ik handig: doe ik nu al (spannen, ontspannen) en na de bevalling ga ik, als het lukt, die ook snel weer oppakken. Heb geen zin in incontinentie...

Tot later vandaag?

Liefs, Ukkie26

(PS: was woensdag bij VK, alles prima!)

Goeiemorgen! Alhoewel... middag als mn bericht af is

Het is inderdaad rustig de laatste dagen, maar ja... lijkt misschien ook wel zo omdat wij inderdaad alle tijd hebben om hier rond te hangen, ha ha! Gek he, dat de rest moet werken en wij lekker kunnen hangen of tukkie doen als we zin hebben?!
Mn mannetje is ook de hele week thuis, dus das wel fijn. Aan de andere kant betekent dat ook dat ik minder doe dan ik gewild had, ha ha! Volgende week is de laatste week dat ie naar het buitenland moet tot de baby er is. Hoop dus dat de beeb nog eventjes wacht!

Klinkt bij jou inderdaad als oefenweeën of voorweeën. Geen idee wat het evrschil is, ha ha! Tja, je lijf moet toch een beetje oefenen hé? In een boek van mij staat dat bij die weeën je op je zij moet gaan liggen en dat ze dan weggaan.... Misschien helpt het? En denk aan je ademhaling hé
Ik heb er nog geen last van. Alleen heel af en toe wat krampen onderin mn buik, maar denk dat dat meer met indalen te maken heeft. Hoop zo dat dinsdag bij controle blijkt dat uk is ingedaald, want wordt beetje onrustig van het idee dat het niet zo is.. Ook soms wat steken daar "beneden", maar volgens mij betekent dat niet zo veel.
Begint voor jou nu wel spannend te worden hé? Het komt steeds dichterbij. Ik heb er zelf nog geen last van. Denk dat ik bij 37 weken wel zoiets heb van nu mag het komen , hoera!!

Ik heb ook een 2e kruikenzak en kruik gekocht hoor  KOn het niet lenen, en wilde toch niet dat we het straks nodig hebben en het er niet is... Alles moet perfect zijn, ha ha! Vandaag ga ik mn "vluchttas" pakken. Geen idee wat ik er in ga stoppen, maar vanochtend toch bij de Etos wat kleine verpakkingen shampoo en zo gekocht. Dan hoef ik niet mn toilettas te vullen als we weg moeten. Kreeg trouwens een tip van mn kapster; labello o.i.d. meenemen! Je lippen schijnen nog al wat te lijden te hebben, zeker met die droge lucht in het ziekenhuis. Ook heb ik zelf dextrotabletten gekocht en die gaan ook mee.

Vandaag dus al boodschappen gedaan. Zo meteen eerste wasje babykleertjes!! Zo klein... vooral die sokjes, hihi! Die ga ik maar in zo'n waszak doen.

Wil jij trouwens thuis bevallen? Of heb ik dat al eens gevraagd? Ik wil het wel graag, maar als ik naar het ziekenhuis moet, dan zij het zo. Hoop van niet, want dan zijn er complicaties. Ik ben zo nieuwsgierig naar onze uk. Gisteravond was het weer flink aan het uitsloven voor papa: hard schoppen tegen z'n hand, ha ha!! Papa vindt het geweldig, mama wat minder, want het was regelmatig tegen mn rib....
Jullie weten niet wat het wordt? Heb je een sterk voorgevoel of helemaal niet?

Ik ga nu even wat doen en zo wat eten! Misschien tot straks.

Liefs Anoek

Goedemiddag,

lekker hoor, dat je mannetje de hele week thuis is! De mijne is (gewoon) elke dag werken. Maar ach: als de beeb geboren wordt heeft ie 2 weken vrij, dus da's wel erg lekker. Kijk er nu al naar uit, zeker gezien het mooie weer nu...

Ja he, lijkt op oefenweeën. Heb alleen geen idee of dat betekent dat de bevalling ook binnenkort (snel?!) gaat gebeuren, denk van niet. Het kan maar zo een paar weken rommelen.
Ik lag trouwens al op mn zij toen die weeën kwamen, dus dat hielp niet (of niet voldoende). Enne... ademhaling: 4 keer kort, 1 keer lang...geintje. wegpuffen was nog niet nodig hoor

Hoop ook voor je dat jullie kleintje aan het indalen is. Toch een fijn idee. Aan de andere kant kan het ook pas tijdens de bevalling gebeuren en ook dan is er nix aan de hand. Alleen als de bevalling dan begint doordat je vliezen breken, moet je plat (als je kleintje is ingedaald hoeft dat niet). Afwachten wat de VK zegt dinsdag!

Op internet zijn trouwens wel wat goede/handige lijsten te vinden van wat in je vluchttas kan/moet. En de lippenbalsem heb ik er ook al in zitten ja, een proeftube tandpasta, kleine deo en ga zo maar door. Heb (nog) geen kleintjes shampoo...

Ik ben wel van plan thuis te bevallen ja. Lijkt me meer ontspannen (voorzover een bevalling ontspannen kan zijn). En als we toch naar het ziekenhuis moeten, tsja, dan is dat zo. Maar de planning is thuis.

Geslacht weten we niet nee...lekker spannend. Ik denk dat we een jongetje krijgen, mn mannetje denkt een meisje. De meeste mensen om me heen zeggen een jongetje, maar da's alleen omdat mn buik zo naar voren groeit. En als je ergens niet op moet vertrouwen...is het op de vorm van je buik. Mijn moeder had 4 keer dezelfde buik (ongeveer): 2 jongens, 2 meiden, Dus zegt nix. Ik wacht het maar rustig af, vind het erg leuk dat we het niet weten en ben ook erg nieuwsgierig!

Weten jullie het geslacht?

Ik slaap nu 2 nachten op de 'matrasbeschermer' en ben nog niet helemaal happy: hij verschuift! Bij jou ook?! Heb nu eerst de matrasbeschermer op het matras, dan een badhanddoek, dan een kraammatras, dan molton en hoeslaken, maar ook dat helpt niet echt. Over dit soort 'ongemakken' hoor je normaal niemand, grappig he... Je hoort vaak aleen de mooie/goede dingen...

Heb voor de zekerheid zojuist maar even getest of de kraamverbanden (wat een mega-grote-dingen zeg) passen in de "grote onderbroeken" die ik laatst heb gekocht. En zowaar: het past. Kraamverband is wel wat breed aan de zijkant, maar ach...past beter dan in een string .

Nou, ik ga ook maar even wat eten (leef nu nog alleen op een bakje yoghurt, ben nog steeds misselijk maar eten MOET).

Fijne dag en alvast een fijn weekend.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan