WIEBELMAMA'S

Hey Ukkie,

Ja ook bij mij verschuift de matrasbeschermer. Ik heb hem over de volle breedte liggen, omdat als mn man niet thuis is (volgende week dus) ik vaak in het midden lig of aan zijn kant... of aan de mijne... hihihi... Ik heb er weinig vertrouwen in dat dat ding als gaat opvangen en wat als je net uit bed stapt... dan is de vloerbedekking nat... daar hebben we geen zeil liggen of zo. Het is wat allemaal. Net ook bedacht dat ik maar een grote plastic zak of vuilniszak en zo'n celstofmatje in de auto ga leggen. We hebben een nieuwe auto en zou zonde zijn als de bekleding verziekt wordt...Maar een hele geruststelling; 20% van de bevalling start met breken van de vliezen, dus wie weet hebben we er straks alle controle over omdat de vk moet doorprikken!

Ja lijkt zeker op oefenweeën en nee zegt niks over wanneer de bevalling gaat beginnen. Was het maar zo hé? Ook verliezen van de slijmprop zegt niks. Alhoewel ik daar toch een beetje anders over denk omdat bij mijn moeder beide bevalling begonnen met verliezen van de slijmprop en ze zeggen dat jouw bevalling op die van je moeder kan lijken. We hebben dezelfde lichaamsbouw, dus zou kunnen... Pin me er maar niet te hard op vast, anders valt het straks nog tegen.

Mn eerste babywasje mét kleertjes is net klaar, dus die ga ik zo maar eens ophangen. Heerlijk hoor!

Balen dat je nog steeds misselijk bent. Maar weer aan de droge crackers of niet? Bij mij op de gym loopt ook een vrouw met die klachten aan het einde van de zwangerschap, dus niks raars eigenlijk. Ik heb een paar dagen last gehad van maagzuur, maar is ook alweer tijd over. Mag watdat soort dingen betreft echt niet klagen. En nee, voor mij ook geen hele wandelingen meer hoor. Ik begin echt een beetje te waggelen nu, hihihi! Alles lijkt er dus wel op dat uk is ingedaald. Buik ziet er ook anders uit...

Ik plan dus ook om thuis te bevallen. Precies om dezelfde reden als die jij aangeeft. Ik denk dat ik dan veel meer kan ontspannen en je kan lekker bij je eigen spulletjes en zo. Alles is vertrouwd. Ook al heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Elke ochtend kijk ik naar de verloskundigepraktijk (nu weer wel op tv, geen De Bevalling meer) en is toch een soort voorbereiding. Af en toe heb ik echt zoiets van, jeee... die doet wel raar, zoals vanochtend... toevallig gezien? Soms heb ik ook bewondering, want dan lijkt het zo makkelijk te gaan...

Grappig dat jullie allebei het andere geslacht denken. Hier net zo, alleen dan andersom. We zullen wat het bij jou en bij mij wordt! In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld, al hoor ik veel dat het een jongetje zal worden. Ik geloof zelf ook niet in die bakerpraatjes. Heb ze natuurlijk wel allemaal uitgeprobeerd (op de site van prenatal staan er heel veel) en dan is 50:50... ach het maakt me niet uit...
Hoe cliché ook; als het maar gezond is!

Doe jij lekker rustig aan vandaag? Ga lekker op de bank hangen met een boek of filmpje! Ik ga vast de voorbereidingen treffen voor mn vluchttas. Wat heb jij er nou precies allemaal ingestopt? Ik heb nu het volgende idee:
- 2 t-shirts
- pyamabroek
- vest (heb geen badjas en wil er geen, ha ha)
- slippers
- 2 paar dikke sokken
- toilettas met allerlei mini-dingen als shampoo, tandpasta, deo etc
- lensvloeistof + bakje (maar extra gekocht, anders moet je steeds uit de tas halen)
- Kleren voor als ik naar huis mag
- Onderbroeken (ja van die grote, bleehhh) en bh
- leesvoer
- telefoonlijst
- ponsplaatje + pasje zorgverzekering
- fototoestel
- kleren baby (1x mt 50, 1x mt 56... straks is het een lange baby, ha ha, 2 mutsjes)
- dextro-energy tabletten
- kauwgom
..... dat was het wel...oh nee, oordoppen!!!!!! Kan vaak niet slapen in rumoerige omgevingen

Liefs

-

Ha Anoek,

ik denk dat je zelf snel wakker word als je vliezen breken en dan zal de matrasbeschermer wel een deel opvangen. Schijnt trouwens dat, als je vliezen breken, dat vaak 's avonds of 's nachts is. Wij hebben laminaat op de vloer, dus dat zou geen probleem zijn.

En als ze breken, moet je vruchtwater opvangen. Zie jij het voor je? Heb dus echt geen bakje naast mn bed staan hoor! Ik doe, nadat ze gebroken zijn, wel een maandverband in ofzo, dan mogen ze die zien. Ik loop vast niet in een paar seconden helemaal leeg... En inderdaad: grote kans dat bij ons de vliezen tijdens de bevalling worden doorge[rikt, dan is het onder controle.

Als mijn bevalling op die van mn moeder lijkt...brr, dan begint het dus wel met het breken van de vliezen. Die had dat 4 keer. Nouja...ik kan er toch nix aan doen...

Leuk he, babywasjes doen. Ik heb het klaar, zou het bijna nog een keer doen...

Ik zit niet aan de droge crackers, maar heb gewoon helemaal geen trek. Vandaag een paar boterhammen gehad en een bakje yoghurt en that's it. Hopen dat het wegtrekt en dat het niet de buikgriep is. Gooi het maar op de hormonen... Verder geen klachten hier hoor, geen maagzuur of dat soort ongein.

Ik kijk ook naar de
verloskundigepraktijk, stuk beter dan De Bevalling. Dat vond ik too much (laatst een flimshot "van onderen" terwijl het hoofdje geboren werd...nou bah, en dat op de vroege ochtend...ik wil niet voor niets bij mn eigen bevalling geen spiegel...Vanochtend was dat die donkere dame? Ik vond het nog wel redelijk netjes gaan (beheersd). Ben benieuwd hoe ik op het "moment supreme" ben.

Ik heb lekker rustig aan gedaan vandaag hoor. Zo nog even een wasje ophangen, dan rustig aan eten maken. Verder doe ik nix meer.

Oja, in mijn vluchttas zit:

Voor mij:
- 1 t-shirt
- 1 slobberbroek
- vreselijk lelijke, maar warme, lange nachtjapon met knoopjes (in de uitverkoop gekocht)
- hemd
- t-shirt (lange mouwen) voor naar huis
- slippers
- 1 paar sokken
- toiletspullen (tandenborstel, tandpasta, medicijnen (astma), deo, lippenbalsem
- Als ik naar huis ga doe ik mn slobberbroek aan (heb waarschijnlijk al een andere slobberbroek aan als ik naar het zh toega, dus in totaal 2), met hemd en langemouwshirt, jas erover
- grote onderbroeken
- voedingsbh (ik wil graag borstvoeding geven)

Voor beeb:
- 2 luierpakjes 50/56 (1 lange mouw, 1 korte mouw, die is iets langer)
- pakje maat 50 (maat 56 die ik heb zijn zoooo veel groter, daar gaat beeb in zwemmen. Dan maar even een klein pakje, als het echt niet past of we moeten langer blijven kan manlief wel wat anders ophalen)
- paar sokjes (echt mini zijn ze, schattig)
- 2 mutsjes (1 kleine, 1 iets minder kleine)
- omslagdoek (lekker warm)
- hydrofielluier (voor geval ik nacht in ziekenhuis moet blijven en beeb gedronken heeft: leg ik onder hoofdje beeb in maxi cosi voor terugreis)

Dan ligt er nog een briefje op de tas met dingen die er nog bij moeten als we echt richting ziekenhuis gaan:
- mijn portemonnee met ponspasje en zorgverzekeringspas
- zwangerschapskaart
- fototoestel
- maxi cosi (incl. voetenzak en verkleiner natuurlijk)
- bril (als ik die nog niet op heb)

Dat was het wel zo'n beetje. Ik ga nu echt de was ophangen (nee, heb ik nog steeds niet gedaan, geen nesteldrang dus hier vandaag).

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Het is idd wat rustiger de laatste tijd op het forum.
Zelf ben ik ook al een paar daagjes niet geweest, dus ik was dan ook wel erg benieuwd hoe het met jullie is.

Gek hoor, jullie zijn je al helemaal aan het voorbereiden op de bevalling terwijl ik hier nog helemaal niet mee bezig ben. Ik denk toch dat je in iedere fase van de zwangerschap naar bepaalde momenten toe leeft.
Ik zou het leuk vinden wanneer ik de kleine kan gaan voelen en ben ook erg benieuwd naar de 20-weken echo.

Gisteren heb ik voor de laatste keer geplast voor MvM. Gek hoor, dat ik nu thuis gewoon weer op de WC kan gaan plassen. Na 10 weken weet je bijna niet meer beter.

Vanavond vier ik mijn verjaardag voor de familie.
Ik ben nl. aanstaande maandag jarig, maar vind dit niet zo'n leuke dag om m'n verjaardag te vieren. Nu dus nog even druk met de voorbereidingen.

Meiden, tot later!

Liefs, Twinkel3

Hallo meiden!

Twinkel, gezellig weekend voor de boeg dus...   Hopelijk krijg je hele leuke dingen op je verjaardag, en veel aandacht natuurlijk!

Ukkie en Anoek, zijn jullie dr nu helemaal klaar voor??? Volgens mij wel! Ik vind het echt wel leuk om al jullie verhalen te lezen. Jullie liggen lekker een tijdje op mij voor, dus als ik straks advies nodig heb, dan kan ik in ieder geval bij jullie terecht! haha

Dinsdag over een week hebben we de volgende echo (dat vroeg jij toch, anoek?) Heb dr al wel weer zin in hoor! Mn placenta ligt trouwens aan de voorkant, waar ligt die van jullie twinkel, vlinder en pippi?

Gister nog even weer wezen babyshoppen, en wordt nu écht helemaal gek van mezelf! Normaal ben ik altijd heel snel in beslissen, en weet ik precies wat ik wil... en nu? Kan niet beslissen   al is het nog zo!   Zullen het de hormonen zijn???

Heb dus nog steeds  geen kinderwagen gekocht! En ja, het wordt wel tijd, er zitten soms enorme levertijden op die dingen. Op de maxi cosy's zat volgens de babyplanet een levertijd van soms wel 12 weken!  Dat is toch niet normaal???

Zit nog steeds te twijfelen over de Mura, en nu ook de Teutonia fun. Volgens mij maak ik het mezelf alleen maar moeilijk. Als ik heel eerlijk ben, kom ik steeds weer bij de mura uit, omdat ik dat stoeltje zo leuk vind! En de kinderwagen is iets stoerder  als de teutonia...  

Werkt eigenlijk best verhelderend zo'n  forum. Volgens mij heb ik mn keus allang gemaakt, als ik mn eigen verhaal zo terug lees hihi.    

Liefs Tara

@Tara, zoooo herkenbaar! Ik kon altijd goed beslissingen nemen, maar sinds ik zwanger ben.... vreselijke twijfelkont, ha ha!

Volgens mij heb je je kinderwagen ook al gekozen hoor! En anders mannetje laten kiezen. Alhoewel dat ook niet altijd werkt, want die van mij kiest dan weer het verkeerde volgens mij, dus stiekem weet je het al wel. Probleem bij mij is gewoon dat alles perfect moet zijn voor onze uk!

Je vroeg het weliswaar niet aan mij, maar mijn placenta ligt ook aan de voorkant (niet te verwarren met een voorliggende placenta). Nadeel is dat je pas later je kindje zou voelen... bij mij dus niet... sterke beenspieren denk ik die beeb van ons. Voordeel is dat ik nu pas wat voel tegen mn ribben, maar wordt niet echt bont en blauw geschopt, ha ha! Soort van stootkussentje!

En natuurlijk mag je ons altijd om advies vragen!

Nou meiden, vanaf morgen ben ik weer een kleine week alleen... Hopen dus dat de beeb ook nu blijft zitten! Na deze week mag de beeb komen, want dan blijft mn mannetje voorlopig in NL.

Weltrusten voor straks! Twinkel, fijne verjaardag! Laat je lekker verwennen!

Liefs Anoek

Goedemorgen meiden!

Al wakker, ha ha!!???

Hier was het vroeg dag, want mn man moest vroeg vertrekken. Ben daarna nog wel terug naar bed gegaan, maar om 9 uur heb ik het voor gezien gehouden.
Nog niet veel idee wat ik vandaag ga doen... in elk geval de was opruimen en het konijnenhok doen.   Voor de rest zie ik het wel.

Twinkel, leuk feestje gehad gisteren?

Liefs Anoek

Goedemorgen meiden,

Hier zijn we ook weer uit de veren.
De meeste troep is al opgeruimd, dus kunnen we nu lekker van de zondag gaan genieten.
Het was gisteravond wel gezellig hoor. De hele kamer vol visite en flink verwend hoor.
Van een vriendin kreeg ik een rompertje met de tekst "Mama is top!", van mijn peettante kreeg ik nog een boek over de zwangerschap en van mijn peetoom een muziekmobiel.
Niet alleen ik ben dus verwend, maar ook de kleine is flink in de watten gelegd.
Het kadootje van mijn man staat (heel gemeen) op de kast, maar ik mag het morgen pas open maken omdat ik dan pas jarig ben. Vind hij gewoon leuk om me wat te plagen.

@Anoek, ik denk dat jij het wel prettig vind wanneer je man straks weer gewoon thuis is. Dan kan het bij wijze van spreke gebeuren. Ga je iedere dag nog even in het kamertje kijken en fantaseren over hoe het straks zal zijn met de kleine erbij?

@Tara, volgens mij ga jij voor de Mura. Leuk hoor. Dat twijfelachtige herken ik wel, ik vind ook weinig goed genoeg voor de kleine. Er is ook zoveel te kiezen dat je hierdoor ook idd wel aan het twijfelen wordt gebracht.
Ik weet trouwens niet waar mijn placenta ligt hoor. Dat zullen we met de 20-weken echo wel zien. De VK dacht van de week eerst wel even dat hij voor lag, omdat het hartje zo ver weg klonk eerst, maar even later was hij wel luid en duidelijk te horen.
Het is gewoon een enorme draaikont, waardoor ze er wel moeite mee had om hem/ haar te kunnen volgen.

Fijne zondag nog meiden.

Liefs, Twinkel3

Goeiemiddag!

Alles goed met iedereen?

Huis weer lekker schoon. Heb zelfs de badkamer grondig gepoetst (was ook heel erg nodig) Nu alleen mezelf nog even opfrissen! Hier weinig plannen voor de rest, denk dat we straks nog visite krijgen, dus ik mag wel opschieten.

Anoek, ik wist al waar jou placenta lag, vandaar dat ik het je niet vroeg. Je zult wel blij zijn als je man straks weer thuis is. De kans is natuurlijk erg klein dat er deze week wat gebeurt.... maar toch. Blijft ie na de bevalling  ook nog een tijdje in  NL?

Ga nu snel douchen!
xxx Tara

Terug
Bovenaan