WIEBELMAMA'S

Hey meiden,

Twinkel, lekker verwend dus! Heerlijk hoor! Ben benieuwd wat je man voor je in petto heeft. Geef hem wel gelijk hoor dat je het maandag ook pas krijgt, want ja... dan ben je pas écht jarig  

Tara, ohhh ik ben ook een drama met de badkamer  Vind het een van de meest vervelende klussen van het huishouden, dus wil nog weleens last krijgen van uistelgedrag... slecht hé?
Bij jou heeft het feitdat de placenta aan de voorkant ligt ook niet veel uitgemaakt voor het voelen van de beeb... je voelde het rond de 20 weken voor het eerst toch? Dat is eigenlijk heel normaal! Merk je al dat ukkie steeds drukker wordt en duidelijker voelbaar?

HIer is het nog steeds niet rustiger in mn buik... Je zou denken dat de ruimte nu toch echt beperkt is, maar de beeb trappelt er nog goed op los! Draaien van links naar rechts en terug is niet heel fijn, niet pijnlijk hoor... hoofdje ligt wel beneden... er is echt geen ruimte meer om koppeltje te duiken, hahaha! Ik kan er echt van genieten van al dat getrappel in mn buik, heerlijk! Het is zo lekker knus. Zeker nu mn man weg is, heb ik toch het gevoel dat ik niet helemaal alleen ben!
Ik kan idd zeker blij zijn als mn man weer terug is. Gelukkig is ie nu iets minder ver weg dan de vorige keer (was USA) en als de bevalling al zou beginnen dan haalt ie het denk ik wel... tenzij ik héél snel beval, ha ha! Ik verwacht niet dat de baby deze week komt hoor. Volgens mij ziet hij of zij nog prima daar. Donderdag ben ik 37 weken, dus vanaf die tijd mag het wat mij betreft komen.
Vandaag de laatste was babykleertjes gedaan! Nu nog wat dingetjes strijken, alles in de kast en nog 1 keer goed poetsen en het kamertje is gereed voor de uk.
Verder vandaag beneden de boel aan kant gemaakt, konijnen gedaan en de enveloppen voor het geboortekaartje geschreven.
Heb jij dat al gedaan Ukkie? Is jullie kaartje al klaar? Gisteren kregen wij de 2e proefdruk. Op de eerste hadden we nog wat kleine aanpassingen en nu is het helemaal goed. Dus ook dat kan van mn lijstje gestreept worden.

Zo langzamerhand wordt het lijstje steeds korter. In elk geval hoef ik geen heelbelangrijke dingen meer te doen.
Ukkie, jullie hebben denk ik nog geen toeslag aangevraagd voor de opvang denk ik. Dat wil ik ook nog gaan doen deze week. Heb wel een proefberekening gemaakt... en helaas.... voor ons is het niet goedkoop  Je hoort vaak van ohhh dan neem je toch opvang, je hoeft weinig zelf te betalen.... uhuhhh... kan niet in jullie portemonnee kijken, maar staar je niet blind op deze verhalen. Ik was behoorlijk verrast (en niet aangenaam dus...)

Zo meteen maar eens koken en vanavond lekker op de bank... met de voeten omhoog. Ik doe bijna niks en ik heb echt dikke voeten...boeehhhhh olifantenvoeten...  Tijd van vocht vasthouden is dus gekomen. Hopelijk blijft mn bloeddruk goed. was tot nu toe wel het geval. We zullen dinsdag zien, dan moet ik weer op controle.

Ukkie met jou alles goed? Of rommelt het nog?

Liefs Anoek

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (12-03-08) 37w2d, 31 mrt uitgerekend, 19 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 36w3d  (16-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21 2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008). 6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3).
8 april - derde  afspraak VK.

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 36w3d  (16-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21 2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008). 6 maart weer naar VK.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3).
8 april - derde  afspraak VK.

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (12-03-08) 37w2d, 31 mrt uitgerekend, 19 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3). 8 april - derde  afspraak VK.

Twinkel, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hiep-hiep! Wat heb je van je mannetje gekregen???

Tara, lekker aan het poetsen geslagen? Is af en toe nodig he, ik heb er echt een gruwelijke hekel aan, ook al is het fijn als het weer gedaan is en alles schoon is en blinkt. Op het moment zelf...bah.

Anoek, hier alles prima hoor. Het rommelt nog wel wat af en toe, veel harde buiken en pijn in mn liezen/heupen. Harde buiken duren ook best lang, zeker een halve minuut.

En bij mij is de kleine ook nog steeds erg aanwezig. Pfoe! Er is dan wel minder ruimte, maar de ruimte die er is wordt (zeer?!) effectief benut door ons ukkie. Ach, ik vind het niet erg hoor. Af en toe wat pijnlijk, maar de bevestiging dat alles goed gaat daarbinnen is veeeeel belangrijker dan een beetje pijn.

Lekker hoor, dat je de laatste babykleertjes-was hebt gedaan. Dan is echt alles klaar voor de beeb! Ik heb alles klaar en ben gewoon aan het wachten...

Gelukkig komen vanmiddag 2 vriendinnen langs met hun meiden (8 en 6 maanden), dus dan heb ik wat afleiding. Ik merk toch dat ik me wel verveel, zo alleen thuis. Is wat anders dan 40 tot 45 uur per week werken, plus een reistijd van 2,5 uur per dag. Dagen van 12 uur weg waren meer regel dan uitzondering, en nu...hele dagen thuis...

Wij hebben de enveloppen voor de geboortekaartjes nog niet binnen, krijgen we (pas) als we de definitieve kaartjes bestellen en dat kan natuurlijk pas als de beeb er is. Ik heb de adressen op stickers geschreven, dus het is een kwestie van even plakken. Dus ook dat is gedaan.

Op de proefdruk die we kregen hadden we geexperimenteerd met 3 kleuren letters, nu hebben we een definitieve keuze gemaakt en 2 tekstblokken wat verschoven. We hebben geen nieuwe proefdruk meer aangemaakt, het zal wel kloppen zo. We bestellen 'm via internet, handig is dat je een voorbeeldkaart kunt downloaden. Dus als de kleine er is, maken we de kaart, downloaden we eerst een voorbeeldkaartje en dan plaatsen we de definitieve bestelling. Dan 2 daagjes wachten ofzo...

Mijn lijstje is ook (nagenoeg) leeg. Er blijven altijd wel dingen op staan/bij komen, maar echt noodzakelijk zijn ze niet. Meer van: als ik toch thuis ben, dan...

Wij hebben de toeslag nog niet aangevraagd, wel een proefberekening gedaan laatst. Viel me juist mee. Bruto kosten iets van 650, we krijgen 400 terug ongeveer. En dat is dan voor 3 dagen in de week. Niet werken is duurder...(maar dat is bijna in elk geval zo).

Fijne week weer meiden, en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan