WIEBELMAMA'S

Hoi hoi!!

Twinkel, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!  Maak er vandaag ook nog maar een feestje van! Ben nu wel heel benieuwd wat de verrassing van je mannetje is

Pippie,nog steeds zo moe? Lees je nog wel mee??? Hoop dat alles goed gaat.

Vlinder, alweer internet?

Tara, kan je mannetje de beeb al voelen bewegen?

Ukkie, ja daar zijn we weer hé? Lijkt onderhand wel een topic waarin wij onze hele dag beschrijven, ha ha! We zitten nu natuurlijk allebei thuis
Dat gerommel wat jij beschrijft heb ik nog helemaal niet. Hoor het ook op het april-forum van meerdere meiden en sommige zijn zelfs later uitgerekend dan ik. Ik vind het niet erg hoor. Als het nu echt zou rommelen zou ik alleen maar de zenuwen krijgen dat het kindje nu al komt, terwijl mn man in het buitenland zit
Mijn harde buiken kunnen rustig 5 minuten aanhouden hoor. Dat is eigenlijk al vanaf het begin dat ik harde buiken heb. Ik krijg ze eigenlijk nooit zomaar. Ik heb ze bij een volle blaas en te veel doen (en tijdens de s.. ) Maar toen met die blaasontsteking hielden ze pas lang aan. KOn rustig 10 min duren en juist dan lijkt het totaal niet op weeën zei de vk, ha ha! Pas als ze pijnlijk worden en dus een minuutje duren kunnen het eventueel weeën zijn. Denk dan ook dat het bij jou al beetje aan het oefenen is!

Wat heb jij vandaag op het programma staan? Ik niet zo heel veel. Heb lekker uitgeslapen en echt heel vast ook. Vanochtend al hele ochtend bezig geweest met dingetjes regelen; levensloopuitkering (drama), ouderschapsverlof,kinderopvangtoeslag en belastingdienst bellen, cadeau voor mn pa bestellen (heel cool een tuinposter, zie www.hema.nl) en nu dus eventjes forummen!

Straks even onder de douche.. zit nog steeds in mn pyama  Dan ziekenhuistas echt inpakken, want alle spulletjes die er in moeten zijn nu gewassen en zo. Ook wil ik nog wat babykleertjes strijken (gisteren niet meer gedaan) en vanavond komt een vriendin eten en gaan we met mijn konijnen naar de dierenarts (inentingen en controle van de oudste). En dan is er weer een dag om. Morgen dus naar de vk. Wanneer moet jij weer?

Even een beetje ranzig verhaal.... Ik verlies de laatste tijd meer 'vocht' dan normaal... zou toch geen vruchtwater zijn hé? Heb jij daar ook last van?

Nou meiden, werk ze voor de werkende meiden onder ons, relaxen voor ons ukkie!

Liefs Anoek

Goedemiddag!

Hier ook zo'n slow starter, althans, vandaag even wel. Stap net onder de douche vandaan , whoops. Heb al wel keurig 3 broodjes gegeten hoor.

Tara, dat twijfelen herken ik heeeeeel erg goed hoor! Nix is goed
genoeg voor ons beebje (zo voelt het), heb vaak genoeg mn mannetje
gebeld en gewoon gevraagd: links of rechts?! Dan zei hij 1 van beide,
en kocht ik het pakje wat ik in die hand had. Kiezen...GRRR.

De maxi cosi kinderwagen (Mura 3, blueberry) heb ik trouwens besteld
bij Prenatal en we hadden 'm 1,5 week later. En we kregen 10% korting
(in bonnen van Prenatal, maar toch erg handig, je zult er nog vaak
genoeg komen).

Had vannacht weer een slechte nacht: veel harde buiken, van 5 tot 6 wakker gelegen. Bah. Maarja, het zal er allemaal wel bij horen...ter voorbereiding op wat komen gaat.

Ik ga zo even boodschappen doen (melk, drinken en lekkers halen), rond een uurtje of 3 komen 2 vriendinnen van me langs, met hun dochtertjes (6 en 8 mnd), gezellig. Verder weinig op het programma. Oja, de afwas: mn mannetje heeft gisteren met een aantal vrienden gepokerd hier, en helaas hebben we geen afwasmachine.

Vanavond Greys Anatomy kijken, en een collega'tje bellen die krap 2 weken geleden is bevallen van een dochter (Julia). En dan is de dag alweer om.

Voor morgen geen plannen (nouja, wil de deuren in huis schoonmaken, en de raampjes boven de deuren). Woensdag VK, verder zie ik wel hoe mn week verloopt.

Ik moet inderdaad ook nog ouderschapsverlof regelen, en dus ook levensloop (dan krijg je meer belasting terug). Bah. Dat doe ik wel als de kleine er is, ik neem mn ouderschapsverlof toch niet direct op, doe eerst mn vakantie (heb nogal wat uren staan en die mogen niet allemaal mee naar 2009).

En ik wil een voedingskussen hebben, die moet ik nog kopen. We waren zaterdagavond even bij buren (geen directe) die een jongetje hebben van bijna 3 weken, en zij had een voedingskussen en had, bij het geven van borstvoeding, beide handen vrij doordat de kleine op het kussen lag. Lijkt me heerlijk!

Anoek, heb jij zo'n ding? En 1 met "balletjes" erin? Die schijnen echt super te zijn, maar ook wat duur...zal eens zoeken.

Cool, zo'n tuinposter zeg! Een eigen foto erop laten zetten?

Hoop dat de VK morgen bevestigt dat je kleine is ingedaald, zou toch fijn zijn, een geruststelling (kan ik me zo indenken). Succes alvast daar. Ik moet woensdag weer (het is nu 1 keer per week).

Vochtverlies herken ik hoor, is (bij mij althans) geen vruchtwater. Is wat melkachtig (getver) bij mij.... Zal er allemaal wel bijhoren denk ik.

Anoek, jij ook: relax ze, en tot forum's.

Liefs, Ukkie26

Anoek, tip voor in je ziekenhuistas (van de "buurvrouw"): iets te eten/drinken. Mocht je midden in de nacht in het ziekenhuis aankomen, dan heb jij of heeft je man waarschijnlijk geen zin om over de gangen te zoeken naar een zuster. Als je zelf je flesje water en sultana's (ik noem   maar een dwarsstraat) meehebt: hoef je dat niet te doen.

Ik heb het direct gekocht en in de tas gestopt.

Hoi!

Bedankt voor de tip Ukkie! Ik reageer morgen wel met een langer bericht. Ga zo lekker naar bedje. Moet morgen al om 9.10 bij de vk zijn, dus vroeg eruit voor mijn doen, ha ha!

Vanavond dus vriendin op bezoek en zij is meegegaan naar de dierenarts. De oudste heb ik extra laten controleren omdat ik het idee had dat het niet helemaal goed was. Dat was dus ook zo. Ze is aan beide ogen blind en haar ademhaling is niet goed....Was wel even schrikken om te horen, maar gelukkig heeft ze geen pijn. Kan haar laten onderzoeken om te zien wat de oorzaak is, maar die stress wil ik haar niet aan doen en de vraag is of zij   de narcose/ roesje wel zal overleven. Dus we zien nu wel waar het schip strandt. NU doet ze het in elk geval goed en weet ze prima haar weg in en buiten de kooi te vinden!

Nou meiden, weltrusten en tot morgen.

Liefs Anoek

Anoek, hoe was het bij de VK? Kleine ingedaald?

En wat vervelend van je konijn zeg. Pff. Zielig.

Hier alles prima, vannacht wel lekker geslapen, nu wel weer veel harde buiken maar ach...dat zegt volgens mij toch nix. Ik moet morgen naar de VK, zal het eens vragen.

Weinig plannen hier voor vandaag. Ga zo een voedingskussen halen (weet nog niet welke, ga wel langs HEMA en Prenatal en nog een babyzaak en dan kies ik wel). Zo 1 met bolletjes lijkt me handig omdat die lekker stevig zijn en ik zag mn buurmeisje de kleine voeden en ze had gewoon beide handen vrij! Dat lijkt me wel wat...

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen!

Hier een hele blije Anoek!!

Controle bij vk was helemaal goed; bloeddruk goed, hartje goed, groei goed (die van mij ook, dus das wel minder) en kindje INGEDAALD!!!!!!! Pfffff, ben wel heel erg opgelucht zeg. Kindje ligt ook vast in mijn bekken, dus draaien of uit bekken is er niet meer bij! Kindje ligt er dus mooi klaar voor! Ze heeft nu ook een schatting gemaakt van het gewicht van de beeb bij 40 weken. Ze schat onze uk op 7,5 pond. Flinkerd dus! Ze zei er meteen bij dat dat niks zegt over de zwaarte van de bevalling, maar ik was er niet eens van geschrokken of zo. Had het zelf eigenlijk ook zo ingeschat. Grootte van het hoofdje zegt meer over de zwaarte, ha ha! Nog even gehad over "over tijd gaan", tot wanneer ze je laten doorlopen. Met 41.5 weken ga je naar de gyn. Gyn luistert ook erg naar jou. Als je het beu bent gaan ze inleiden, anders willen ze het max nog een week laten zitten als ze het aandurven op grond van de conditie van kind, placenta, hoeveelheid vruchtwater etc.

Ukkie, ik ben ook nog even de stad ingeweest vanochtend na mn afspraak. Bij de Hema is idd het voedingskussen in de aanbieding (€29). OVer het voedingskussen heb ik al bij het aprilforum gereageerd, maar dat heb je al gezien denk ik. Ik heb zelf daar nog 2 wieglakentjes gekocht voor in de wandelwagen, veiligheidsspelden (tip van de kraamverzorgster), spuugdoekjes (maakt stand op 9, dus moet genoeg zijn nu) en t-shirts voor mij. Twee witte en 2 zwarte. Mannenshirts maat L, lekker groot en bedoeld voor de bevalling. Las ergens de tip om zwarte t-shirts te nemen zodat de foto's vlak na de geboorte mooier zijn, ha ha! Mij leek het vooral dat je dan niet al dat bloed ziet, ha ha!! Had nog niet eens aan gedacht dat je dat dan idd niet op de foto ziet. Wilde ook een waterdichte molton kopen, die zouden ze daar hebben.... hadden ze ook alleen voor 1 persoonsbed, dus daar heb ik niks aan. Zeiltje verschuift steeds, dus dacht laat ik dan maar zo'n molton halen. Nu dus iets anders proberen. Heb een extra grote kraammatras gekocht, want zat er maar 1 in mn kraampakket. Die ga ik er nu ook op leggen en dan een badhanddoek. Hopelijk heb ik dan meer succes... zo heb jij het ook gedaan toch?

Zo maar eens mn nieuwe spulletjes wassen en nog wat kleertjes strijken wat ik gisteren niet meer gedaan heb... Moet vandaag even rustig aan doen, want de fietstocht naar de vk en even de stad in, voel ik nu toch wel aan mn banden. Nu heeft de vk daar ook flink zitten duwen om te voelen of het hoofdje vastlag (geen prettig gevoel kan ik je zeggen). Misschien vanmiddag even paar deuren verder op de koffie. Zij is ook zwanger, van de derde en scheelt een week of 5 met mij (korter dus).

Ik moet nu trouwens ook elke week op controle. Wat betreft het vochtverlies heb ik even navraag gedaan. Doordat het kindje is ingedaald ligt het op bepaalde klieren die dus afscheiding aanmaken. Daardoor kan het meer en/ of waterige worden. Vk denkt dus dat het daardoor komt. Moet vandaag wel even in de gaten houden en als ik probeer te persen en er druppelt dan iets, dan moet ik het opvangen en hun bellen dan komen ze kijken of het vruchtwater is. Maar denk ik zelf van niet hoor.
Ben benieuwd wat je vk zegt van die harde buiken Ukkie. Denk dat het oefenweeën zijn. Ik heb er nog steeds geen last van. Wanneer begon dat bij jou? En hoe is het met de misselijkheid?

Nou ga nu echt wat doen. Misschien nog tot straks.

Liefs Anoek

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie felicitaties. Er staat idd weer een jaartje bij op de teller.

Eigenlijk zou ik gisteren niets meer aan mijn verjaardag doen, maar tot mijn grote verrassing was mijn man al thuis toen ik thuis kwam van het werk.
Hij had stiekum een dagje vrij genomen en is gistermorgen rond half 8 weg gereden en zo'n 10 minuten later was hij weer thuis (en was ik dus naar het werk).
Hij heeft nog was kadootjes gekocht en het huis versierd. Echt superlief.
Helemaal lief vond ik het van hem dat hij helemaal alleen ook nog wat kleren had gekocht voor onze beeb. Ik vond het echt knap van hem.
Het eten stond al klaar, dus ik ben helemaal verwend.

Gisteravond zijn we van start gegaan met de babykamer. Er moest flink behang afgetrokken worden en dat ging nog niet zo gemakkelijk.
We hebben er samen een flink uur aan gewerkt en toen zijn we lekker op de bank geploft. Vandaag ga ik wel verder met het aftrekken van het behang.
Volgende week gaan mijn vader en man de kamer met glasvliesbehang beplakken, dan kunnen we het daarna gaan schilderen.

@Anoek, super zeg dat de kleine is ingedaald. Het komt al echt dichtbij meiden!

Ook heb ik nog een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo, dat is op 16 april.
Ik zal het even bij in het lijstje zetten.

Liefs, Twinkel3

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (12-03-08) 37w2d, 31 mrt uitgerekend, 19 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 36w5d  (18-03-08), 10 april uitgerekend,  27 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21 2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008). 6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3). 8 april - derde  afspraak VK.

Terug
Bovenaan