WIEBELMAMA'S

Ook goedemorgen vanuit een donker Noord-Holland (het gaat hier zometeen heeel hard regenen denk ik, aan de lucht te zien).

Hier alles prima, redelijke nacht gehad (3 keer plassen, maar niet wakker op de bank gezeten zoals de laatste tijd nog wel eens gebeurt). Ik lag net in bed de verloskundigepraktijk te kijken, mijn timing is ook niet dezelfde als die van SBS. Ach...het zij zo. De Bevalling kijk ik niet (meer), die heeft me iets te veel bloederige beelden, bah. Houdi k niet van. Wil dat van mijn eigen bevalling ook niet zien, laat staan van de bevalling van een ander...pff. Nix voor mij.

Misselijkheid komt en gaat met vlagen. Gisteravond had ik er weer last van (dus moeilijk in slaap gekomen), nu is 'ie weer weg. Ik eet maar wel gewoon, anders ga ik me ook zo slapjes voelen en da's natuurlijk niet goed.

Anoek, jij vroeg vanaf wanneer ik die harde buiken heb: echt regelmatig en af en toe pijnlijk vanaf vorige week vrijdag (dus toen ik 37w4d was). Dus je hebt nog even, haha.

En ik hoop echt dat ik voor de 31e beval, maar ik ga er maar niet van uit. Dan is het zo'n tegenvaller als ik "overtijd ga". Lijkt me niet fijn, je leeft toch naar een datum toe. Ik probeer maar rustig af te wachten, maar ben ook wel heeeeeel nieuwsgierig.

Jeetje Anoek, die medegymmers van jou zijn snel met bevallen. Maar ene kleintje van 4 pond lijkt me ook nix, moet ie in couveuse enzo. En jij als moeder maar heen en weer rijden. Dan liever overtijd gaan .

Verhuiskriebels heb ik nog steeds, maar dat zit in mn bloed volgens mij. Heeft mijn moeder ook altijd al gehad, altijd kijken naar andere huizen en hoe ze eruit zien, wat de indeling is enzo. Maar mannetje had even niet door dat we veel meer kunnen lenen dan nu het geval is. We zijn namelijk pas sinds afgelopen zomer tweeverdieners, daarvoor studeerden we beiden, ik werkte fulltime, mannetje partiime (bij McDonalds, daar werd ie niet rijk van). Dus we kunnen nu zo giga veel hypotheek krijgen, dat we van een simpele rij naar vrijstaand kunnen...dat trekt mannetje wel (hij wil eigenlijk direct vrijstaand, ik vind hoek of 2 onder 1 kap ook goed).

Oftewel: hij zoekt mee!

Fijne dag maar weer, Anoek, niet te hard schoonmaken (als beeb te laat komt, moet je het voor die tijd echt nog wel een keer doen ).

Liefs, Ukkie26

(Inmiddels hagelt het hier)

Hoi!

Heerlijk samen zoeken naar een nieuw stulpje! En ach, alle tijd, geen haast toch?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook zo'n "huizen-gluurder" ben. Kom regelmatig op funda. Nu ook een beetje om te kijken wat ons huis nu waard zou zijn, ha ha! Ik denk dat bij ons de verhuisplannen over een jaar of 3-4 pas zullen komen. We hebben een ruime eengezinswoning, niet duur en superveel ruimte. Dus als we gaan verhuizen moet het zeker groter zijn en daar betalen we echt goed meer voor, dus daar heb ik nu nog even niet zo'n zin in. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal loopt met die kleine erbij.

Net de Kraamafdeling gekeken en nu mn thee even opdrinken en aan de slag maar. Tja... als de uk op zich laat wachten, ga ik vast nog wel een keer poetsen, ha ha! Hoe vaak heb jij het kamertje als gepoetst? Dit wordt voor mij de 2e keer sinds alles staat.
Doe het nu even grondig, dan is het daarna een kwestie van bijhouden, toch?!!

Ja die gymmers zijn goed bezig, ha ha! Nee 4 pond is erg licht... kindje was echt 6 weken te vroeg, dus dat is idd couveuse en geklep naar het ziekenhuis. Dat is bij ons gelukkig niet het geval... tenzij er onverhoopt iets mis zou zijn... maardaar is totaal geen aanleiding toe! Kan blij zijn als het morgen is, dan mag ik ook thuis bevallen!!! Joehoe!!!

We zullen zien of ik ook van die pijnlijke harde buiken ga krijgen! Jij moet vandaag naar de vk toch? Hoe laat moet je en ga je nog vragen naar die harde buiken? ben wel benieuwd wat de vk er over zegt. Op het aprilforum schreef iemand dat haar vk had gezegd dat ze te druk was overdag en daardoor s nachts die harde buiken kreeg....Maar heeft dan ook 2 kinderen rondlopen en heb jij natuurlijk geen last van!
Ik slaap eigenlijk nog steeds erg goed. Gemiddeld nu 1 keer per nacht eruit   en slaap zo weer. Kan goed mn draai vinden. Dus mag zeker niet klagen. Als het zo doorgaat, ben ik zeker goed uitgerust voor de bevalling!

Laat je weten hoe het bij de vk was?

X

Nou, ben weer terug van VK. Beeb lekker beweeglijk (dat had ik al door), bloeddruk mooi laag. Misselijkheid is niet te verklaren, de harde buiken komen misschien omdat ik blaasontsteking heb. Dus ik moet in "een potje piesen", morgen bij HA laten testen. Volgende week vrijdag volgende controle.

Samen zoeken naar een stulpje is geweldig! Ik vind dat echt zoooo leuk. En inderdaad: geen haast.
We wonen nu in principe goed, maar niet groot (85m2 woonopp, 3 slaapkamers waarvan 1 maar 5m2, geen zolder, geen inpandige berging, tuintje met houten berging).

Ik heb het kamertje 2 keer helemaal gepoetst, nu is het een kwestie van bijhouden (en wachten totdat de kraamzorg de bezem erdoor haalt, haha).

Liefs,

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));- Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (19-03-08) 38w2d, 31 mrt uitgerekend, 28 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 36w5d  (18-03-08), 10 april uitgerekend,  27 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21 2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  16 weken  5 dagen (18-3-2008).  31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 15 weken (11/3).
8 april - derde  afspraak VK.  
16 april - 20 weken echo

Hey Ukkie,

Fijn dat alles nog steeds goed gaat! Blaasontsteking? Dat ik daar niet aan gedacht heb... heb ik nl gehad toen ik een week of 29 zwanger was. Had toen echt bij het instens geringste een harde buik. Kon niet eens van de bank naar de keuken lopen en soms ook gewoon uit het niets een harde buik....Wel even opletten als je antibiotica krijgt, want geloof dat bepaald aantal weken voor de bevalling je kindje na de geboorte ook ab moet hebben. Even navragen dan!
Konden het geen voorbereidingen op de bevalling zijn dan?

Hier is de babykamer ECHT HELEMAAL KLAAR!!!!!!!!!! Alles gewassen, alles op de juiste plek, bedje opgemaakt, alles brandschoon.... baby kan komen!!! Voelt zo lekker hé? Had jij dat ook?

Morgen denk ik even de bezem door onze eigen slaapkamer, ha ha! Wel stofgezogen boven vandaag, maar even natte lap er doorheen dan is dat ook klaar.

Grappig trouwens, we zijn met de controle nu voor de 2e keer een dag na elkaar, hihi!
Had jij ook dat je de dag dat je 37 weken was bijzonder vond? Ik heb dat wel heel sterk.

Zo maar eens eten voorbereiden en koken.

Liefs Anoek

Hoi meiden,

Ook hier lijkt het poetsvirus te zijn toegeslagen.
Vanmiddag was ik al lekker op tijd thuis en heb de keuken flink onder handen genomen.
Ook de koelkast en de oven heb ik een flinke beurt gegeven.
Hierna heb ik de WC's nog gedaan en even stofgezogen en toen... languit op de bank.
Vanavond zal ik ook nog wel even aan het werk moeten, want het behang is nog niet helemaal van de babykamer af. Nog even behang trekken dus, dan kunnen we dit weekend het plafond gaan sausen en volgende week glasvliesbehang gaan plakken.
Hebben jullie trouwens ook nog geverfd tijdens de zwangerschap?
Ik vind het altijd wel leuk om te doen, maar twijfel of het wel mag.
Wij verven meestal wel met verf op terpetinebasis, dus ik weet niet of dit kwaad kan.
Ach ja, anders moet mijn man het dit keer maar alleen doen.

Ik wist trouwens niet dat de bevalling en de kraamafdeling nog op tv waren.
De verloskundigenpraktijk heb ik nog wel opgenomen, dat vind ik altijd een leuk programma om te kijken. Ook heb ik gisteravond het programma tienermoeders opgenomen, dat begon nl. pas om 23.15 uur. Jee zeg, wat een toestanden zeg met die meiden. De jongste is pas 14 jaar!!! Dan klinkt mijn 29 jaar wel erg veel (meer als het dubbele). Ik hoop maar voor hun kindjes dat ze goed terecht komen, maar helaas zie ik bij mij op school vaak dat dit soort gezinnen vaak in aanraking komen met jeugdzorg en het AMK. Zielig hoor.

Ik ga nu nog even een potje koken en straks nog maar weer even aan de klus.

Liefs, Twinkel3

quote: Ukkie26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2008 15:30:41'));

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));- Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (19-03-08) 38w2d, 31 mrt uitgerekend, 28 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 36w5d  (18-03-08), 10 april uitgerekend,  27 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21 2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  16 weken  5 dagen (18-3-2008).  31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

8 april - derde  afspraak VK.  
16 april - 20 weken echo

Terug
Bovenaan