WIEBELMAMA'S

Goedemorgen!

Vandaag gelukkig iets later, ha ha! Vanochtend om 6.15 wel mn mannetje uitgezwaaid die naar zn werk ging, maar daarna weer lekker teruggekropen.
Hier weer een belabberde nacht achter de rug. Kon niet in slaap komen en denk dat ik tussen 1 en 3 er wel 4 uit ben geweest... Had ook steeds een harde buik en krampen... dacht heel voorzichtig... zou het? Maar nu niks aan het handje natuurlijk  Gistermiddag ook al wat krampen gehad. Mn lijf is goed aan het oefenen, ha ha! Neem het maar niet al te serieus, anders is de teleurstelling elke keer na zoiets zo groot en dsar heb ik geen zin in. Wel is het zo dat het oefenen bijdraagt aan een snellere ontsluiting straks, dus het is niet voor niks  Voor de rest nog steeds veel druk op de onderkant van het hoofd en dus ook van de schoudertjes, zoals gsiteren bleek bij controle.
Ukkie hoe gaat het met jou? Vandaag weer controle? Ben trouwens benieuwd of ze bij controles vlak voor en na de uitgerekende datum gaan toucheren om te kijken of er al iets gaande is.... Tot nu toe hebben ze dat bij mij niet gedaan. Ja toen met die blaasonsteking om uit te sluiten dat ik geen voortijdige weeën had. Was geen pretje, maar ach... voor het goede doel zullen we maar zeggen!

Verder eigenlijk weinig te melden. Dit weekend 2 afspraken, dus zal hier niet zoveel zijn. Geen paniek dus, ha ha! Zaterdag gaan we bij vrienden langs en zondag naar de verjaardag van mn vader. Mn vader wil een kleinkind voor zn verjaardag, ha ha!! Hoop toch niet dat ik ga bevallen op zn verjaardag, zou toch niet zo praktisch zijn. Mn man en ik zaten al te grappen dat het echt iets voor ons zou zijn als onze uk op 1 april geboren zou worden, hihi!

Nou vandaag doe ik denk ik echt maar rustig aan. Gisteren toch nog wel wat gedaan. Was gedraaid en opgeruimd (lang leven de droger), benedenverdieping gestofd en gezogen en eten gekookt! Vandaag staat alleen het schoonmaken van de koelkast op het programma. Nu ga ik denk even lekker op bed liggen lezen. Vind het bed steeds meer de meest prettige plek om te liggen. Onze bank is best diep, dus kom er bijna niet uit, ha ha! En dan om 10.15 de kraamafdeling gevolgd door de bevalling en dan ga ik die koelkast maar eens doen denk ik!

Meiden, hoe is het bij jullie allemaal? Allemaal erg druk las ik. Gek hoor, dat geren en gevlieg heb ik niet meer... moet er trouwens ook niet aan denken. Vind het bij de wiebelmeiden steeds rustiger worden en baart me wel een beetje zorgen om het maar even zo uit te drukken....

Liefs Anoek

Goedemorgen,

vlinder, ik heb je foto's gezien. Mooi (subtiel klein) buikje heb je hoor. Zo begon het bij mij ook... Ik heb je een foto gemaild van een paar weekjes geleden, Tara, jij hebt 'm ook.

Twinkel en Anoek: voor jullie nog even wachten (bovenstaande foto hadden jullie al). De nieuwste foto's staan nog op de camera en ik ben niet (helemaal niet) handig met computers...komt omdat mn mannetje in de IT zit: daar word ik lui van. Zo weet hij weinig van belastingen en ik weinig van IT. Ieder zn ding. Zal hem vragen de foto's op de pc te zetten, dan mail ik ze (zijn van van de week, dus bij ruim 39wk). Even geduld dus nog.

Oh, de presentatrices van Bevalling en de Verloskundigenpraktijk zijn niet dezelfde trouwens, ben ik net achter (je moet wat doen...in je verlof).

Anoek, vraagje. Wat heb jij aan kleertjes voor je beeb in de ziekenhuistas zitten,en dan m.n. voor in de auto? Ik kan me zo voorstellen dat het best koud is en ik heb er (nu nog) alleen een luierpakje, mutsje en pakje in, en een omslagdoek. Dan in de maxi cosi met voetenzak. Vraag me af of dat warm genoeg is. Heb van mn schoonmoeder een gewatteerd pak gekregen (soort skipak), maat 56. lekker warm, muts erop, dichte handjes en voetjes. Misschien die maar over het gewone pakje doen (mutsje eronder nog) en dan in de MC met voetenzak? Wat denk jij? Wil niet dat ons ukkie het te koud krijgt...

Vanmiddag om 4 uur moet ik weer naar de verloskundige. Zal wel weer een standaard-check zijn, ik zal nog eens vragen van de harde buiken want blaasontsteking is het dus niet. Misschien toch voorbereiding? En hoe serieus moet ik dat dan nemen? Hmmm...van mij mag baby er nu echt wel uit...

Nou meiden, ik ga even ontbijten, kort huishouden en dan verder met de Kraamafdeling en, als ik er zin in heb, de bevalling.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hey Ukkie,

Met dat dilemma zat ik ook, sterker nog, we hebben geen voetenzak voor de maxicosi. We zitten tenslotte in het voorjaar. Maar kreeg toch de kriebels door al die sneeuw en zo, dus heb eens advies gevraagd op het april-forum.

In mn baby's vluchttas zitten nu 2 setjes kleding; mt 50 en mt 56, alles met lange mauwen, rompertjes, mutsje en een vestje met capuchon. Dus straks romper, pakje, sokjes, mutsje en vestje. Dan in een warme wikkeldoek (snoozebaby en kan vastgemaakt worden in de maxicosi). Zou warm genoeg moeten zijn zeggen ze. Buiten nog een fleecedekentje erover en hups snel de auto in en naar huis. Zoveel ben je niet buiten met zo'n uk en we schijnen snel geneigd te zijn om onze ukkies te warm aan te kleden dan te koud. Mocht het nou echt heel koud zijn, dan nemen we de Lodger Bunker mee. Zal niet helemaal super passen in de MC, maar die is gevoerd, dus dan zal onze beeb het niet koud hebben. Hoop trouwens al dat niet nodig te hebben en lekker thuis te bevallen!
Denk niet dat je dat gewatteerde pak ook nog nodig het hoor. Die voetenzak is warm genoeg!

Net toch nog wat krampjes en steken... grrrr... word jij daar ook zo gek van? Ik voel liever niks en dan huptetee weeën... Van mij mag het ook wel komen hoor! Snap wel dat jij er nog meer naar verlangd, want jij zit nu echt voor de uitgerekende datum. Wat denk je zelf? Gaat het snel komen, of ga je over de 31e heen en word je een april-mama? Ik ga denk ik zeker een april-mama worden, ha ha!

Wil jij nog steeds met de baarkruk bevallen? Ik begin weer te twijfelen.... niks zo onvoorspelbaar als een zwangere vrouw, ha ha!

Liefs

Hmpf,

ik had net, na "lang" nadenken, besloten het gewatteerde pak maar wel mee te nemen. Anders heeft Uk alleen maar een pakje aan in een voetenzak, en op het hoofd alleen maar een heel dun mutsje...
Ach, ik leg het pak gewoon in de voetenzak van de MC, we zien wel. En inderdaad: hopelijk hebben we het niet nodig en bevallen we gewoon lekker thuis.

Ik heb zelf helemaal niet het gevoel dat ons ukkie snel komt. 2 weken geleden dacht ik van wel vanwege de harde buiken. Omdat ik die nu al 2 weken heb, zegt dat (voor mijn gevoel) nix meer, dus ik denk dat ik een april-mama word.

Las laatst ergens dat 90% van de baby's voor 10 dagen na de uitgerekende datum (dus in mijn geval: voor 10 april: jouw uitgerekende datum) geboren worden. Hoop het maar. Ben het wachten toch wel zat.

Het liefst zou ik hebben dat ik 's nachts wakker zou worden en of de weeën zijn begonnen (en dan ook lekker heftig zodat je niet twijfelt) of dat mn vliezen gebroken zijn (alleen is het dan natuurlijk wel een beetje troep). Dan weet je tenminste dat het eraan zit te komen...nu is het zo onduidelijk wanneer het gebeurt.

Ach, ik heb graag alles onder controle en dat lukt nu gewoon niet, merk dat dat me frustreert, de ene keer meer dan de andere.

Heb je trouwens net de Bevalling gezien? Ze zei zo duidelijk dat het babietje kwam, en toch moest ze zuchten. En ze had al een kind gehad dus wist precies hoe het voelen moest. Raar hoor, dat zo'n verpleegkundige dan niet even kijkt hoe of wat. Ze lieten de deken erover en ze moest maar zuchten. En zo te zien is het kind toch geboren zonder dat de arts erbij was, ze lag nog op haar zij...
Hoop dat het bij mij toch anders gaat (alhoewel: ik wil geen uren persen, maar aanwezigheid van de VK zou toch wel fijn zijn).

Nou, ik ga wat (licht) huishoudelijk werk doen en verder maar met een boek op de bank denk ik.

Laat wel even weten hoe het bij de VK was (moet pas om 4 uur trouwens).

Liefs, Ukkie26

Ha meiden,

ben terug van mijn bezoekje aan de VK. Alles was prima. Bloeddruk nog steeds laag, beeb helemaal in mn bekken. Ze schatte ons ukkie nu op ongeveer 7 pond. Vorige week nog 6.5 Hmmm...

Ach, het is een schatting. En ik had een harde buik toen ze voelde, dus dat maakt schatten wat lastig denk ik. Maarja, we wachten maar af.

De harde buiken die ik regelmatig heb, met de ongi-pijnen en pijn in lies/heupen, zijn heel normaal voor het eind van de zwangerschap. Lichaam is aan het oefenen en de kleine ligt erg laag. Zegt helaas niets over wanneer 'ie komt...jammer.

Volgende week vrijdagmiddag de volgende afspraak, ben benieuwd of ik ze eerder zie. Hoop van wel natuurlijk!

Fijn weekend alvast,

liefs Ukkie26

Terug
Bovenaan