WIEBELMAMA'S

Hoi meiden,

Alles goed met jullie?
Ik kan me voorstellen (Ukkie en Anoek) dat jullie het wachten wel zat worden.
Vandaag is jouw datum Ukkie en daar zie je toch al tijden naar uit.
En dan te bedenken dat je nog rustig 2 weken overtijd kunt gaan.
Ik hoop voor jullie dat dit niet zo is hoor en dat het gerommel snel door mag gaan zetten.

@Tara, heerlijk zeg om op vakantie te gaan. Heel veel plezier!
Wel gek hè dat je dan niet kunt kijken hoe het met Ukkie en Anoek is.
Nu maar hopen dat er groot nieuws is wanneer je weer terug bent!

Met mij gaat het gelukkig wel weer wat beter.
Het is toch accepteren dat je lichaam veranderd tijdens de zwangerschap en dat dit ongemakken met zich mee kan brengen. Gelukkig gaat het met m'n rug wel aardig, al voel ik hem wel steeds hoor. Ik probeer het tillen en bukken ook zoveel mogelijk te vermijden, dat scheelt wel.

Verder geen nieuws hoor.

Liefs, Twinkel3

Ha Meiden.

Tara, ik heb je natuurlijk gemist en je geen fijne vakantie meer kunnen wensen maar ik hoop echt dat je een heerlijke week tegemoed gaat!

Ukkie, spannend zeg allemaal. Ik hoop voor je dat het inderdaad niet zo lang meer zal duren. IK zal steeds duimen voor je!

Anoek ook voor jou wordt het steeds spannender. Ik kan het me helemaal voorstellen. Kijk er zelf nu al naar uit (haha).

Nee hoor het mag natuurlijk eerst  nog goed groeien in mijn buik! Ik ben nu dan ook zo trots als een pauw dat er echt wat te zien is en dat mensen niet meer denken dat ik flink wat aangekomen ben.

Verder ook alles goed hier. We hebben ondertussen een kamertje gekocht / besteld.
In juni komt het dus dan kan ik in juli alles klaar gaan maken (heb ik nl lekker vakantie).

ps die Quinny hoort er natuurlijk niet bij maar ik krijg het niet weg!

Donderdag gaan we weer naar de verloskundige. Vind het wel weer een beetje spannend. Hebben jullie dat ook steeds?

Tot snel.

x-vlinder

Goedemorgen!

Hoe is het hier? Hier gaat alles goed. Geen nieuws, ha ha! Erg goede nacht gehad, dus ben ik wel erg blij om. Al 2 nachten al erg rustig in mn buik, dus niks geen voorweeën of harde buiken voor mij. Zal dan nog wel even gaan duren dan denk ik. Het is nu wel april en deze maand zal ik zeker mn kindje in mn armen kunnen sluiten!!!!!!! Geen 1 april-baby zoals mn man had gegrapt, ha ha! Hij vond dat echt een datum voor ons! Ik heb zelf steeds 5 april gezegd. De datum die ik zelf in eerste instantie als uitgerekende datum had uitgerekend. We zullen zien...

Ukkie, hoe is het met jou? Nog steeds gerommel of heeft het misschien vannacht al doorgezet? Ik hoop het zo voor je.

Vlinder, mooie babykamer hoor!! En ja geniet lekker van het groeiende wondertje in je buik! Ik doe dat nu ook nog steeds. Vind het zelfs een raar idee dat ik straks al dat drukke getrappel niet meer in mn buik zal voelen. Dat zal ik echt ontzettend missen. Iemand schreef dat Ukkie en ik soms wel zouden denken dat het wel even niet mag bewegen. Weet je, ik mopper soms weleens op uk, als mn rib weer een trap krijgt, maar eigenlijk vind ik het zo ontzettend geweldig dat het me echt niet boeit, haha!
Weet je al welke kleuren je kamertje moet gaan worden?
Twinkel, jij ging toch voor paars en lime of niet? Of ben je inmiddels van gedachten veranderd?

Morgen weer naar de vk voor controle. Ben benieuwd. Ook ik vind het nog steeds elke keer spannend. Wel is het zo dat ik de harttonen niet meer nodig heb om gerust gesteld te worden omdat ik onze beeb zo ontzettend goed voel bewegen. De bevestiging dat alles goed gaat krijg ik de hele dag door :) Gisterochtend schreef ik nog dat uk erg rustig was, nou dat heeft de beeb s middags en s avonds meer dan goed gemaakt, ha ha, wat een druktemaker is het toch!Wel is het om andere redenen spannend. Laatste keren was ik vooral benieuwd of het kindje was ingedaald. En nu wordt het weer spannend omdat de uitgerekende datum steeds dichterbij komt!

Voelen jullie de uk nu steeds duidelijker bewegen?

Ik ga nu even lekker bankhangen. Beetje tv kijken en lezen, even helemaal niks!

Liefs Anoek

Hallo,

hier alles ook prima, helaaso ok geen nieuws afgezien van het feit datik nu officieel 1 dag overtijd ben. Bah. Had het vanochtend vroeg toen mn mannetje naar werk ging (uur of 7) echt helemaal gehad, was erg verdrietig dat ons babietje (wij zijn o-zo-stipt, haha) niet op tijd is gekomen.

Nu voel ik me wel weer wat beter, ik houd er nu maar rekening mee dat we over 2 weken ons ukkie vasthouden of dat de bevalling dan echt (maar dan ook echt) aanstaande is.

Heb vannacht wel goed geslapen, geen harde buiken waar ik wakker van werd. Het is gewoon echt totaal niet in te schatten/te voelen (denk ik) wanneer het gebeuren begint. Elke keer denk ik: nu kan het wel doorzetten. Maar nee. En (waarschijnlijk) net op een moment dat je het niet verwacht, begint het hele gebeuren. Ik probeer maar rustig te wachten, maar het is lastig. Ben zelf nogal een planner en dit is niet te plannen. Hmm...

In ieder geval geen 1 april-baby (tenzij alles ineens op gang komt en heeeeeel snel gaat, maar daar ga ik niet van uit). Wacht maar af. Mn mannetje heeft steeds 2 april gezegd, hoop dat ie gelijk heeft maar ook daar ga ik niet van uit. IK houd rekening met het feit dat ik as vrijdag gewoon bij de VK zit en dan zie ik volgende week wel wat er dan gebeurt. Ga me niet te veel meer (proberen) in (te) stellen op een datum, want dan valt het zoooo tegen als ik daaroverheen ga (zoals vanochtend dus).

Vlinder, erg mooie babykamer! Lekker strak, daar houd ik wel van! En de kleuren?? Echt leuk!

Ik zal ook het getrappel in mijn buik missen. Soms denk ik: niet zo hard (als ie in mn ribben port, AU), maar voornamelijk is het een geruststelling dat het goed gaat binnen. Da's fijn. De controles bij de VK zijn dan ook (voor mij althans) niet zo spannend omdat ik beeb toch elke dag voel. En de hartslag zal dan ook wel goed zijn, bloeddruk is steeds laag en ingedaald is ie ook al 2 maanden. Voor mij is het spannender of ik de volgende afspraak mee zal maken, of dat ik de VK eerder zie  

Ik ga me zo aankleden (heb na mn "huiluurtje" van vanochtend gelukkig nog weer even geslapen).

Tot later,

liefs Ukkie26

Hey Ukkie,

Ohhh ik snap zo goed wat je bedoeld.... Ik ben zelf ook nogal een control-freak en heb het liefst alles zelf in de hand. Zelfde geldt voor mn man.   Helaas valt een zwangerschap, het verloop ervan en de geboorte niet te plannen... en straks??? Ook de baby laat zich niet plannen vrees ik... nu al niet (wil ik op mn rechterzij slapen, begint uk heftig te schoppen. DRaai ik op links is het goed en andersom... grrr). Je weet bestdat het zo is, maar gevoelsmatig is het dan toch iets anders hé?
Af en toe mag je ook best even een traantje laten hoor. Lucht ook wel op denk ik en het lijkt me ook echt enorm klote als je uitgerekende datum voorbij gaat zonder dat je een ukkie in je armen mag sluiten. Houd je maar vast aan het idee dat het nu echt niet lang meer kan duren meid!

Ik sluit me bij je aan dat je niet van te voren kan weten wanneer de beeb komt. Ik heb juist bijna geen last van voorweeën of harde buiken en denk dan... dat dat betekent dat het nog lang gaat duren, maardat is natuurlijk helemaal niet zo.... niet iedereen heeft voorweeën... gelukkig is die frustratie me tot nu toe bespaard gebleven.

Ukkie, doe het lekker rustig aan, rust goed uit. Je energie heb je straks hard nodig.

Ik ga nu de kraamafdeling kijken. Ze gaan een drieling halen.... een drieling.... pffff moet al niet aan een tweeling denken, laat staan een drieling, ha ha!

Dikke knuffel!

Hoi meiden,

Is alles nog te doen voor jullie?
Het is idd een tegenvaller als je zo uitziet naar je kleintje en het laat nog even op zich wachten en niemand kan je nu vertellen hoe lang het precies nog gaat duren.
Het kan in ieder geval nooit lang meer duren, maar het is wel hetgeen waar je helemaal naartoe leeft. Succes meiden.

@Vlinder, ik herken jouw gevoel helemaal hoor.
Ondanks de groeiende buik en het "vermoedelijk" voelen van de kleine (is allemaal nog een beetje vaag en ik twijfel soms of het de kleine wel is, maar het kan eigenlijk niets anders zijn) zal ik ook blij zijn wanneer ik bij de volgende controle het hartje weer hoor.
Ik heb vandaag over een week weer een afspraak bij de VK.
Het blijft toch spannend iedere keer.

Vanmorgen ben ik bij een collega wezen kraamschudden.
Geweldig zeg dat lieve kleine kindje en ook onvoorstelbaar dat er over een half jaar hier ook zo'n klein mensje in huis zal zijn. Super hoor!
Ik kreeg van haar nog een hele tas met leuke positiekleding. Leuk hoor, dat wordt vanavond lekker passen. Het staat ook allemaal super met een zichtbaar buikje.
Ik ben er best wel trots op hoor.

Straks nog even vergaderen op mijn werk. Misschien ben ik hier vanavond nog even.

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen!

Nou het was me het dagje wel gisteren....  Ik voelde de kleine de hele dag al niet echt bewegen. Rond 15 uur wat kleine schopjes, maar niet zoals ik gewend ben. Zoals jullie weten is onze beeb normaal gesproken een echte druktemaker. Nu al 2 dagen s ochtends niet (maan-en dinsdag) en gisteren dus s middags ook niet. Kan je wel zeggen dat ik stijf stond van de ongerustheid. Omdat ik toch iets gevoeld had, wilde ik ook niet meteen de VK bellen. Net toen ik op het punt stond om het wel te doen, begon uk heftig te bewegen.... Pfffff, tranen van opluchting! Rest van de avond was het weer druk als vanouds in mn buik, dus weer helemaal gerustgesteld.
Vanochtend ook al beweging gevoeld en de uk heeft ook al de hik gehad. Straks controle bij de VK. Ga het wel even melden, maar denk dat ze zal zeggen dat het wel normaal is nu uk minder ruimte krijgt.Gisteren was ook echt zo'n dag dat mn hoofd nergens naar stond..., il wilde alleen maar hangen...

Vannacht weer veel wakker geweest en kon moeilijk in slaap komen. Lag maar te draaien en kon gewoon niet lekker liggen. Vanochtend werd ik wakker met behoorlijke pijn in mn heupen/ bekken... trekt nu gelukkig wel weg. Ik begin nu steeds meer te denkendat het wel mag komen... én ik moet nog 8 dagen tot de uitgerekende datum...zucht.... Nog 3 weken maximaal... Ukkie voor jou nog korter. Meid, ik hoop zo dat de kleine ukkie snel komt! Ben zo benieuwd! Denk toch wel dat jij eerder zal bevallen dan ik, ha ha! Kans is natuurlijk ook best groot. Ik zelf heb steeds gedacht dat ik 5 april ga bevallen... probeer er nu maar niet teveel aan te denken, anders is het straks zo'n teleurstelling en als ik dan ook nog 10 april voorbij ga... dan kan je me wegbrengen denk ik... Rustig afwachten.... waarom ben ik daar zo slecht in

Nou ga zo nog even stukje van een DVD kijken (serie: De zomer van '45, weet niet of iemand het kent) en dan lekker douchen en richting verloskundige (afspraak om 12.,30) Laat vanmiddag weten hoe het bij de VK was.

Liefs Anoek

Hoi hoi,

Even snel, want we zijn aan het koken!

Controle bij VK was weer prima. Wel weer wat aangekomen, maar dat is puur vocht. Mn voeten worden er niet charmanter op ;-) Bloeddruk was gelukkig prima. Was bang dat die misschien omhoog gegaan was met al dat vocht vasthouden en had al 2 dagen hoofdpijn. Gelukkig dus niet. Hartje was weer prima en kindje ligt nog steeds prima.

Wat wel jammer is is dat 1 van de 4 verloskundige ziek is geworden en langere tijd uit de roulatie is. Er is nu dus een vervanger. Volgende week donderdag bij mn volgende controle (op mn uitgerekende datum) zie ik haar voor het eerst... mits ik niet al bevallen ben dan. Gelukkig heeft ze niet veel dienst tot die tijd, dus kans is klein dat ik haar voor het eerst bij mn bevalling zie. Een andere vl gaat volgende week 3 weken met vakantie, dus blijven er 2 bekenden over. Eentje daarvan is degene die ik het liefste bij mn bevalling zou willen en die andere dus het minst van de 4... heb ik weer... Maar goed, vandaag bij controle had ik de minst leuke en toch was ze best wel heel erg aardig, maar mn eerste ontmoeting met haar was niet zo....Ach heb er geen invloed op, dus maar niet druk over maken.

Ukkie, ik hoop dat het feitdat je vandaag nog niet geweest bent iets moois betekent. Ik wil eigenlijk niet denken zoals mensen in mn omgeving, want word er zelf gek van, maar je zat er wel een beetje doorheen, dus gun het je zo dat er eindelijk wat gaat gebeuren. Hoop snel iets van je te horen!

Verder is het hier erg rustig, maar ja iedereen werken en Tara met vakantie. Twinkel en VLinder hopelijk laten jullie een berichtje achter vanavond :)

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan