WIEBELMAMA'S

Hoi Meiden,

Daar ben ik ook ff snel. Ben ff bij mijn moeder en dacht ga ff kijken hoe het met de meiden is. Heb trouwens net de foto gezien van je dochter Ukkie, wat een schatje. Echt en leuke meid. Alles goed gegaan?? Hoe voelt het als mama???

Nou ik hoop dat ik snel weer lekker thuis achter mijn lappie (laptop) kan zitten. Ik mis hem echt heel erg, zeker s'avonds. Maar goed als het goed is dan is hij volgende week klaar. Tot gauw.

Groetjes, knuffels en liefs voor jullie allemaal.
xxx

Hoi meiden,

Mijn bezoekje aan de VK zit er weer op.
Alles prima hoor, het hartje klopte zo duidelijk en flink dat ik weer helemaal gerustgesteld ben.
Mijn baarmoeder lag nu één vinger onder de navel, wat overeekomt met 19 weken zwangerschapsduur. Dus ook oké.
Wat betreft de kilo's. Blijkbaar is het "normaal" dat je rond deze tijd zo'n 6 kilo aangekomen bent. Ik dus nog maar 1,5 tot 2 kilo. Dit was niets om me zorgen over te maken, mits ik maar goed en gevarieerd eet en dat doe ik wel.
Het kindje eet dus goed mee van mij.
Mijn bloeddruk was 160/80. Onderdruk dus prima en dat is het belangrijkste.
De bovendruk was wel wat hoog, maar dit is niet vreemd voor mij.
Wanneer ik bloed ging doneren voor de bloedbank was de bovendruk vaak ook aan de hoge kant. Blijkbaar kan dit geen kwaad.
Over 3 weken mag ik terug komen bij de VK. Over 4 weken ben ik nl. op vakantie en dan ga ik toch liever van te voren nog eventjes i.p.v. dat er 5 weken tussen zit.

@Ukkie, die onzekerheid hoort blijkbaar ook bij het moederschap.
Ik was net bij mijn vriendin die een dochtertje heeft van een half jaar en ook zij is bij tijd en wijle nog flink onzeker hoor. En helemaal als je pas bevallen bent, dan gieren de hormonen ook nog door je lijf. Lekker een potje janken hoor als je die behoefte voelt Ukkie, dat lucht alleen maar op. En daarna weer heerlijk knuffelen met je dochter. Die onzekerheid zal nog wel vaker de kop op duiken, maar stort je hart hier dan maar uit hoor meid dat kan heerlijk opluchten.

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen,

Fijn dat alles weer goed was Twinkel, dan ben je weer even gerust.
Kom je de dagen nog een beetje door anoek?? vervelend hè, dat wachten. Ik hoop dat jullie baby nu ook snel zal komen.

Gisteravond heb ik mn eerste pufles gehad. Nee, we hebben nog niet gepuft hihi.
Het was best gezellig, we zijn met een groep van 8 waaronder mn vriendin en ik. De rest ken ik allemaal niet, nouja sommige van gezicht dan. Het was in ieder geval geen saaie groep dat scheelt. Eerst gingen we even voorstellen, toen bewegen op muziek. Het leek wel nl in beweging, en werkte natuurlijk enorm op mn lachspieren. Gelukkig was ik niet  de enige die daar last van had. Daarna ging het  nog even even over mogelijke klachten en tot slot onspanningsoefeningen. Nou laatste is dus niet voor mij weggelegt. Lig je op een matje en staat zo,n muts er heel serieus bij van: onstpan je voeten...... ontspan je benen.... etc  etc. En dat heeeeel langzaam, maar volgens mij was ik nu de enige die last van  de lachspieren kreeg. Het leek wel op zo'n hypnose aan het eind zie ze zelfs: kom nu weer langzaam overeind en open je ogen!  

Groetjes Tara

Goedemorgen,

Weer wakker geworden zonder baby.... Wel klein beetje gerommel, maar meer mn darmen. Verder vindt de baby het leuk om aan een kant te gaan liggen, maar dit past eigenlijk niet goed meer en dan doet mn buik echt pijn.... Hoop dat het nu echt bijna zover is. Gistermiddag voelde ik me hartstikke beroerd, zag sterretjes, was misselijk... na wat gegeten en gedronken te hebben ben ik op bed gaan liggen en toen zakte het weg. Toen mn mannetje thuis kwam, heb ik nog even een flinke huilbui gehad.... was het zo zat en had er stiekem op gerekend dat onze uk eerder zou komen, maar nee.... Dus Ukkie, die huilbui kwam bij mij dus nog eerder dan 40 weken... Morgen ben ik 40 weken. Mn man is er echt van overtuigd dat de beeb dan komt, dus hoop dat ie net als Ukiie's man het goed heeft! Omdat ik er zo doorheen zat, had ik gisteren de rest van de dag en avond even niet zoveel zin in het forum...

Ukkie, meid, die tranen en onzekerheid zijn echt normaal hoor! STerker nog die onzekere gevoelens heb ik de hele zwangerschap al. Vraag ik me af of we wel klaar zijn voor het ouderschap, of dit wel is wat ik wil... schaam me er bijna voor, maar kan er niks aan doen. Maar als ik de uk weer voel bewegen, dan denk ik er weer heel anders over, ha ha!! Beetje koudwatervrees, je weet ook totaal niet wat je kan verwachten en kan me voorstellen dat als de beeb er is het ook overweldigend is en die gevoelens je totaal overvallen. Neem gewoon rustig de tijd, veel praten en ook genieten van Lise. Zij en jij doen het hartstikke goed, dus het komt allemaal goed meid!!

Twinkel, fijn dat je weer lekker gerustgesteld bent! Heerlijk is het om te horen dat alles goed groeit hé?!! Ook heerlijk dat je niet zoveel aankomt. Zou willen dat dat bij mij zo was... ik kwam in het begin een kilo per week aan....maar maak me er inmiddels niet zo druk meer om. En idd je kindje krijgt genoeg binnen, maar die krijgt eerst en daarna jij zelf pas! Dus jij zal er eerder onder lijden dan de kleine!

Tara, ohhhh zo herkenbaar! Lijkt mijn 1e les wel, hihi! Die ontspanningsoefening vond ik ook elke keer een drama. Lig je met zn allen op de mat en gaat zo'n muts je ontspanning aan praten.... maak een vuist van je rechterhand en laat los, ontspan... grrrr alleen aan die stem irriteerde ik me al, dus van ontspannen kwam bij mijn echt helemaal niks. Ik lag meestal maar gewoon wat te liggen met een hand op mn buik, spelen met de beeb, ha ha!!

Nou meiden, ga nog even de verloskundigenpraktijk kijken en dan even douchen. Mn man is vanmiddag thuis omdat de banden van de auto vervangen gaan worden. En ik vind het stiekem heerlijk dat ie thuis is. Heb hem om de een of andere vreemde reden graag dichtbij de laatste dagen, terwijl ik normaal mn hand er niet voor omdraai om eeen week of 3 alleen te zijn, ha ha!! Wat hormonen al niet kunnen doen. Ik voel me de laatste dagen ook anders, mn lichaam voelt anders... kan het niet echt uitleggen... Ukkie, snap jij wat ik bedoel???

Liefs Anoek

-  Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise  (Ukkie, het wordt nu tijd voor een babybanner)

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, 10 april uitgerekend,  10 apr  volgende controle VK

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, 10 april uitgerekend,  10 apr  volgende controle VK

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

-  Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise  (Ukkie, het wordt nu tijd voor een babybanner)

Zo, ons overzicht ziet er weer mooi uit zonder allerlei gekke strepen!!! Makkelijkste is om de tekst te kopieren met de muis, in plaats van met tekstballonntje rechtsboven het bericht en dan te plakken in een heel nieuw bericht! Dan moet het lukken zonder strepen en zo! Succes!

Terug
Bovenaan