Hoi lieve meiden!
Bedankt voor de felicitaties!!!
Tja.. kans zat erin dat het via hyves eerder zou "uitlekken", maarja... is niet erg... Omdat ik s middags bevallen ben, ging het echt niet om zelf te posten ook als had ik natuurlijk het liefst zelf als eerste het nieuws gebracht!
Maar goed, ik houd het kort. Ben even uit bed en er komt zo weer visite...
Ik ben dus gistermiddag om 13.48 bevallen van een kerngezonde dochter. Ze heet Benthe! Benthe woog 3410 gram en is 50 cm lang. Ik had het zelfde geluk als Ukkie, want de bevalling verliep erg vlot en goed!
Afgelopen zondag rond 12 uur ben ik de slijmprop verloren en heeft het de hele dag licht gerommeld, maar niet echt weeën of zo. Had wel de hoop dat de bevalling zou beginnen aangezien dat bijmn moeder beide keren zo begon. We zijn gaan slapen en rond 5:00 werd ik wakker van lichte weeën. Lange tijd tussen en niet erg heftig. Om 6 uur ging de wekker en heb ik mn mannetje maar verteld dat ie maar thuis moest blijven, ha ha! Om 10 uur had ik om de 5 min weeën van een 1 min en hebben we de vk gebeld. Ze gaf aan dat ik terug kon bellen als de weeën om de 3 min kwamen. Om 12.15 had ik het gevoel dat ik persdrang kreeg en hebben we de vk weer gebeld ook al kwamen de weeën pas om de 4 min. Ze was er binnen een kwartier. Ik bleek toen 6-7 cm te hebben. Om 12.50, 20 min, had ik volledige ontsluiting. Helaas waren mn persweeën vrij zwak en heb ik veel op eigen kracht moeten doen. Hierdoor duurde het persen uiteindelijk een uurtje en is Benthe om 13.48 geboren!!
Ik heb echt 2 inieminie hechtinkjes... eigenlijk was hechten niet perse noodzakelijk, maar was wel mooier voor het helen, dus ben met dun hechtdraad gehecht.
Vk spreekt van bevallen vanaf ontsluiting, zo bij weeën om de 5 min, dat was dus rond 10 uur. 4 uur later was onze dochter geboren.
Ik kijk heel erg positief terug op de bevalling, vond het zwaar, maar alle clichés zijn waar; zodra ze op mnbuik lag was ik alles vergeten!
Helaas kwam de placenta niet vlot en heb ik die ook- na toedienen van hormoon- op eigen kracht die eruit moeten persen. Gelukkig kwam ie na een half uur, anders had ik nog naar het zkh gemoeten.
De eerste nacht is ook super gegaan. Benthe doet het echt heel erg goed en ze huilt alleen als ze honger heeft. Ze is echt zó mooi, kan uren naar haar blijven kijken!!
Ik zal van de week ook op jullie berichtjes reageren en een foto mailen!
Liefs van een overgelukkige mama & Benthe