WIEBELMAMA'S

Anoek,

van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe wereldburger! Mooie naam ook.

Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat zowel Benthe als jij aan het bijkomen zijn. Geniet ervan.

liefs
vs

Hallo meiden,

Anouk, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Geweldig en wat een prachtige naam. Heeft ook heel lang op mijn lijstje gestaan. Heel erg mooi. En nu lekker genieten. Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar eerst even lekker bijkomen hoor!!!!

Vlinder, wat een heerlijk gevoel he zo'n goede 20 weken echo. Ik ben er ook echt helemaal blij mee. Enne.... jullie weten nu wat het word toch??

Hier gaat verder alles goed. Het enige jammere is dat de placenta aan de voorkant ligt en ik de kleine dus dagen goed voel, dan ligt ie met zijn voetjes naar beneden, maar dan ook zomaar dagen niet, dan ligt hij met zijn voetjes naar boven. Dit maakte mij heel erg ongerust, maar nu weet ik waardoor het komt. Wel jammer, maar sinds gisteravond houdt de kleine bokswedstrijden met de placenta(ik voel dan hele lichte porren op de plek waar de placenta ligt) , dus ik denk dat ik het binnenkort toch ook duidelijk door de placenta heen voel!! By the way: waar hij staat kan ook zij gelezen worden, want wij weten echt niet wat het geslacht gaat zijn! Ik vind het allleen wel zo makkelijk om in 1 vorm te typen en "het" klinkt ook zo onpersoonlijk!

Twinkel, jij morgen de 20 weken echo toch! Spannend! (tenminste ik vond het eigenlijk vooral spannend, het leuke van de 20 weken echo kwam ook pas tijdens de echo zelf).

Liefs Pippie

Oh enne Ukkie,
jij hebt toch ook de maxicosi Mura? Wij wilden eigenlijk de Quinny Buzz, maar omdat wij toch veel naar het bos gaan en deze daar niet geschikt voor is, zijn we overgeschakeld naar de Maxicosi Mura. We hebben hem nog niet besteld, maar ik denk dat deze het gaat worden. We hebben nog een kleine twijfel met de Mutsy.
Hoe bevalt jou de Maxicosi Mura, ben je al lekker wezen wandelen met de kleine meid, zo tussen de buien door??

Hoi lieve meiden!

Bedankt voor de felicitaties!!!

Tja.. kans zat erin dat het via hyves eerder zou "uitlekken", maarja... is niet erg... Omdat ik s middags bevallen ben, ging het echt niet om zelf te posten ook als had ik natuurlijk het liefst zelf als eerste het nieuws gebracht!

Maar goed, ik houd het kort. Ben even uit bed en er komt zo weer visite...

Ik ben dus gistermiddag om 13.48 bevallen van een kerngezonde dochter. Ze heet Benthe! Benthe woog 3410 gram en is 50 cm lang. Ik had het zelfde geluk als Ukkie, want de bevalling verliep erg vlot en goed!
Afgelopen zondag rond 12 uur ben ik de slijmprop verloren en heeft het de hele dag licht gerommeld, maar niet echt weeën of zo. Had wel de hoop dat de bevalling zou beginnen aangezien dat bijmn moeder beide keren zo begon. We zijn gaan slapen en rond 5:00 werd ik wakker van lichte weeën. Lange tijd tussen en niet erg heftig. Om 6 uur ging de wekker en heb ik mn mannetje maar verteld dat ie maar thuis moest blijven, ha ha! Om 10 uur had ik om de 5 min weeën van een 1 min en hebben we de vk gebeld. Ze gaf aan dat ik terug kon bellen als de weeën om de 3 min kwamen. Om 12.15 had ik het gevoel dat ik persdrang kreeg en hebben we de vk weer gebeld ook al kwamen de weeën pas om de 4 min. Ze was er binnen een kwartier. Ik bleek toen 6-7 cm te hebben. Om 12.50, 20 min, had ik volledige ontsluiting. Helaas waren mn persweeën vrij zwak en heb ik veel op eigen kracht moeten doen. Hierdoor duurde het persen uiteindelijk een uurtje en is Benthe om 13.48 geboren!!
Ik heb echt 2 inieminie hechtinkjes... eigenlijk was hechten niet perse noodzakelijk, maar was wel mooier voor het helen, dus ben met dun hechtdraad gehecht.
Vk spreekt van bevallen vanaf ontsluiting, zo bij weeën om de 5 min, dat was dus rond 10 uur. 4 uur later was onze dochter geboren.
Ik kijk heel erg positief terug op de bevalling, vond het zwaar, maar alle clichés zijn waar; zodra ze op mnbuik lag was ik alles vergeten!
Helaas kwam de placenta niet vlot en heb ik die ook- na toedienen van hormoon- op eigen kracht die eruit moeten persen. Gelukkig kwam ie na een half uur, anders had ik nog naar het zkh gemoeten.

De eerste nacht is ook super gegaan. Benthe doet het echt heel erg goed en ze huilt alleen als ze honger heeft. Ze is echt zó mooi, kan uren naar haar blijven kijken!!
Ik zal van de week ook op jullie berichtjes reageren en een foto mailen!

Liefs van een overgelukkige mama & Benthe

Anoek, dat klinkt goed allemaal.
Ben blij voor je dat jullie kleine Benhe er is en dat de bevalling 'meegevallen'   is.
Leuk om te lezen in ieder geval dat het ook zo goed kan gaan zoals bij jou en Ukkie!

Geniet ervan want deze kraamtijd is volgens mij zo voorbij.

Hoe is het met de rest?

x-vlinder

Twinkel alvast succes met de 20 wkn echo!

Hoi meiden,

Ik ben nu net pas thuis, maar was natuurlijk erg nieuwsgierig of Anouk idd bevallen was.

Ja, dus!!! Geweldig meid.
Gefeliciteerd met jullie dochter en geniet lekker van de kleine meid.
Een mooie naam hoor! Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Nu weet ik ook van wie het telefoonnummer op mijn nummermelder is Mier ;-),
maar ik was gisteravond en vanavond dus niet thuis (ik weet het, soms slecht bereikbaar). Wel lief van je dat je me gebeld hebt meid!

Wij gaan trouwens 2 mei naar Kreta, Rethymnon.
Ik heb er wel zin in hoor.
In 2005 zijn we op Rhodos geweest in Rhodos stad, dat was ook echt prachtig.

Morgen idd de 20-weken echo voor ons.
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel erg spannend. Ik heb er eigenlijk gewoon een goed gevoel bij en mocht het ander nieuws zijn, dan is het morgen nog vroeg genoeg om me zorgen te gaan maken. We zullen wel zien. Ik ben erg benieuwd naar onze uk. Fijn om te lezen dat jullie 20-weken echo's goed waren meiden.

Ik duik zo mijn bedje in.
Met zo'n mooi bericht op de late avond over de geboorte van Benthe zal ik vast en zeker heerlijk slapen!

Liefs, Twinkel3

Anoek, wat geweldig om te lezen dat alles zo goed  is gegaan! En dus ook lekker thuis kunnen blijven. Jij en ukkie hebben het beide wel snel gedaan hoor, hoop dat ik dat straks ook kan zeggen :)
Ben idd ook erg nieuwsgierig naar jullie meisje. Geniet maar lekker van deze tijd, en denk ook een beetje aan jezelf.

Twinkel, heel veel succes met jullie echo! Het is echt supermooi om te zien wat er in je buik zit.

liefs tara

hey twinkel,

ik had inderdaad gebeld

2 mei dat schiet al helemaal op,wij gaan 18 mei en ook naar rhodos-stad!!!!
ik had gekeken waar er zandstranden waren dus kwam dus in rhodos-stad uit,ik heb er ook echt heel veel zin in.

succes met de echo

xxx mier

Terug
Bovenaan