Goedemiddag (toekomstige) mama's,
Anoek, heb het op wiebelmeiden al 'gezegd' maar 2 keer is vast niet te veel: heel erg vervelend van je konijntje... Echt sneu. Wel fijn dat 'ie geen pijn heeft geleden, maar je gaat je toch aan zo'n beest(je) hechten...sterkte meid.
Over het eten kort na de bevalling: ik eet nog steeds mega-veel. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik BV geef en dat schijnt energie te vreten. Merk ik ook wel, ben best moe overdag. Komt ook door de nachtvoeding natuurlijk, maar toch...ik moet er echt om denken dat ik genoeg eet.
En Anoek, gewoon lekker rustig aan doen hoor. Ik doe nu pas af en toe de bekkenbodem-oefeningen (omdat ik merk dat die spieren het nog niet goed doen zeg maar, kan plas bijvoorbeeld maar moeilijk ophouden, oeioei). De rest van de oefeningen komt wel. Wil het ook niet overhaasten.
Heb de laatste paar dagen trouwens onwijs last van mijn stuitje. Na de bevalling een paar dagen gehad, toen alles beurs was, maar nu kan ik bijna niet zitten, echt onwijs vervelend. VK weet niet wat het is, ik kijk het nog een paar daagjes aan en dan maar naar de HA als het niet over is.
Vrijdag moeten we voor het eerst met Lise naar het consultatiebureau: wat gaat de tijd hard! Dan gaan ze haar wegen, meten en de hoofdomtrek meten. En ik wil dat ze naar haar longen luisteren: heb zelf astma en ik wil dat ze haar daar elke keer op controleren, beter 1 keer te veel dan te weinig gecontroleerd.
Verder gaat het hier goed. Lise komt 's nachts 1 keer voor een voeding. Tijdstip varieert doordat ik voed op verzoek. Ach, ik ben toch vrij...
Anoek, hoe bevalt het geven van FV trouwens? In mijn omgeving zijn allemaal BV-mama's, dus ik ben benieuwd.
Ik vind BV goed bevallen. De stuwing was vervelend (maar die had jij ook, natuurlijk), maar nu gaat het prima. Alleen ik ga niet in het openbaar zitten voeden, dus moet af en toe een plekje achteraf opzoeken als we op visite zijn. Maar ach...dat gaat tot nu toe prima.
Ik kijk trouwens ook positief terug op de bevalling, echt goed te doen. En de pijn: ach, ik had het echt veeeeeel erger verwacht. Nou had ik (en Anoek ook) wel de mazzel dat de bevalling heel snel ging, dus op het moment dat ik dacht: dit trekt niemand 12 uur lang", had ik volledige ontsluiting en kon ik gaan persen. Dat deed bij mij minder zeer dan het laatste uur ontsluitingsweeën: die waren pijnlijk! En toen Lise op mn buik lag, was ik alle pijn vergeten. Alleen het hechten...grr.
Voor de meiden die nog moeten: precies wat Anoek zegt: meegaan met je wee, pijn over je heen laten komen. Je moet er toch doorheen, en als je het tegenhoudt of je verzet tegen de pijn duurt het alleen maar langer. En let op je ademhaling, en tussen je weeën door goed proberen te ontspannen...
Vandaag weer lekker met Lise wezen wandelen, wel 3 kwartier. Heerlijk in het zonnetje. Hmmm. Ben nog steeds een trotse pauw achter de kinderwagen hoor! Heerlijk!
Meiden, geniet van jullie zwangerschap, maak je niet te druk over de bevalling (het is echt te doen, althans, die van mij (en Anoek?!) wel).
Liefs, Ukkie26