WIEBELMAMA'S

Halloooooo,

Anoek wat super dat het zo goed gaat...op de stuwing na dan!
Geniet nog van de kraamhulp...voor je het weet is ze weer weg.

Ukkie hoe gaat het met jou ondertussen...kraamtraantjes wat gezakt?

Twinkel inderdaad...voor we het weten hebben we ook verlof (haha). Ik moet volgende week nog werken, dan 2 weken vakantie, 8 weken werken en... weer vakantie met aansluitend verlof! Nog 9 werkweken dus!

x-vlinder

Goedemorgen meiden,

daar ben ik weer even...

Spannende tijden op het zwanger-worden-forum voor VS he...poe. Ik zit bijna net zo in de zenuwen als toen ik zelf overtijd was en ging testen...

Hier alles prima. Lise doet het nog steeds goed (heeft alleen overdag niet zo'n ritme met de voedingen, maar ach: ze is 2 weken en met borstvoeding kunnen ze nooit teveel krijgen, dus ik geef maar als ze honger heeft). 's nachts is haar ritme wel goed (elke 4 uur drinken). Met mij gaat het ook goed. Buikje slinkt snel, van het weekend zat er nog 5 kilo 'teveel' aan. Met de borstvoeding schijnen de kilo's snel te verdwijnen, dus voorlopig wacht ik het maar rustig af. Mn figuurtje is nog niet terug hoor, trouwens. Beetje een blubberbuik.

Anoek, hoe is het met jouw buik? Ik vond het zo raar dat binnen een paar dagen na de zwangerschap mn buik al echt stukken kleiner was. Wel blubberig, maar wel echt kleiner. Niet normaal hoe snel dat ging.

En jij ook al zo'n snelle bevalling. Wat vond je er achteraf gezien van? Heftig? Ik vond het wel prima zoals het ging, zou het zo nog een keer overdoen (en mn mannetje wil heeeel graag een tweede...hij het liefst zsm, ikke wil nog wel ff wachten...)

Twinkel, fijn dat de echo goed was. Een hele geruststelling lijkt mij. En willen jullie het geslacht ook echt niet weten? Of nu nog niet, en bij een volgende echo (3d ofzo) dan wel?! Wij vonden het erg leuk dat we het geslacht niet wisten...

En Twinkel, Vlinder en Tara: wat komt het al dichtbij he? Jullie verlof. Poe, gaat echt hard. Doe het maar rustig aan de komende tijd, je lichaam heeft zn rust echt nodig (ook na de bevalling!).

De kraamtranen zijn hier weer weg, gelukkig. Had even de angst dat ze zouden blijven maar het gaat goed. Ach, die hormonen...

En Mier/Twinkel: fijn hoor, op vakantie. Wij willen ook nog wel weg
voordat ik weer moet werken...met de kleine meid erbij...maar eerst
maar even kijken hoe het gaat.

Nou, ik ga proberen nog even te slapen. Fijne dag en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Hallo meiden!

't Is nog rustig hier vandaag. Hopelijk krijgen we straks nog goed nieuws aan de andere kant. Vind het wel superspannend hoor voor Vs.

Ukkie, fijn dat de hormonen weer een beetje gezakt zijn.  En wat leuk te horen dat alles goed gaat met Lise. Binnen 2 weekjes 's nachts al regelmaat klinkt in ieder geval wel goed.  

Anoek, wat een schatje!!!!! Kan me voorstellen dat je de hele dag wel naar dr kan kijken.  

Voor de rest wens ik iedereen alvast een heel goed weekend! Gaan jullie nog leuke dingen doen? Wij niets bijzonders, morgen nog werken en morgenavond nog op verjaardagsvisite. Heb zonet alvast de boodschappen gedaan, dan kan ik morgen nog even rustig aan doen na het werk.(doe meestal zat avond boodschappen) Ik begin nu wel te merken dat ik wat moe-er wordt. Werken gaat nog prima hoor, maar vooral als je dan thuis komt. pfffff..... languit op de bank, en nergens zin in.

Liefs tara

Hoi hoi,

Wow.... Vlinder en Twinkel, wat gaat het hard bij jullie... bijna met verlof... En als je eenmaal met verlof bent, dan gaat de tijd echt heel hard. Tenminste zo heb ik het ervaren.

Ukkie, tja die buik..... vond het toch nog meevallen... inderdaad erg blubberig, ha ha! Maar ik had ook echt een enorme buik op het laatst, dus zo vreemd is het niet. Denk dat het verdwijnen van mn buik helaas niet zo snel zal gaan als mn bevalling, ha ha!! Ik heb besloten er deze week ook niet teveel mee bezig te zijn en eet nu echt even waar ik zin in heb. De avond na de bevalling heb ik mn eerste biefstuk gegeten!!! Inmiddels ook al een 2e, filet americain en leverworst.... hihihi... maaaaar de sigaretten zijn nog steeds in de ban! Vanaf volgende week wil ik toch weer een beetje gaan opletten. Ik moet ook zeggen dat ik de eerste 2-3 dagen na de bevalling heb gegeten als een bootwerker. Ik had zo'n honger!!!

De bevalling?! Ik kijk er echt heel erg positief op terug en vind het een geweldige ervaring. Ja, het deed pijn, maar toen Benthe op mn buik lag was ik het alweer vergeten. Alle clichés zijn waar!! Dat het snel ging, vond ik alleen maar fijn. Ik heb de weeën eigenlijk steeds goed kunnen opvangen, alleen de laatste 2 cm waren echt moeilijk op vangen, maar dan weet je dat je bijna aan de slag mag. Dus, ik gun iedereen zo'n bevalling! Wij hebben beide zo'n turbo-bevalling gehad, dus wie weet hebben de andere wiebelmama's net zoveel geluk! Het is eigenlijk ook een kwestie van accepteren en de pijn over je heen laten komen. Anders houd je onbewust de bevalling toch tegen (tip voor de andere meiden ;-) Dat lukte mij heel erg goed.

Vanochtend de gehoortest en de hielprik gedaan bij Benthe. Gehoor was goed, maar dat wisten we natuurlijk allang! Bij de hielprik heeft ze zich heel goed gehouden, klein huiltje bij de prik (moest ook nog 2x omdat ze te weinig bloed gaf) en voor de rest slapen. Zehad net een voeding gehad, dus dat scheelde wel.

Ik ga nu even eten en straks nog even kijken of er al bericht is van vs, want vind het wel erg spannend. Hoop het zo voor haar.

Liefs Anoek

-  Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Ha wiebelmama's....ja  VS,  je hoort er nu ook bij!

Wat gaaf het goede nieuws he meiden!
Vind het zo balen voor Mier, Pink en Patricia. Ik hoop ook zo dat hun ook snel zwanger zullen zijn. Hopelijk geeft ze het wat kracht dat het nu bij vs goed gegaan is! (meiden ik heb voor jullie een berichtje gemaakt op zwanger worden hoor)

Met de andere mama's en mama's in spé alles goed?

x-vlinder

Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?? Nog leuke dingen gedaan dit weekend?

Hier is het een emotionele dag.... Wat kunnen geluk en verdriet dicht bij elkaar staan. Ik heb jullie eerder al verteld dat een van mijn konijnen steeds ziek was... Vannacht is ze overleden.... Dit doet zo'n pijn. Ik kan het nu niet eens typen zonder te huilen....Mn andere konijntje is zn partner verloren en dat vind ik ook weer zielig... Gelukkig doet ie het goed. Hopelijk blijftdat zo, zodat we over een paar weken eens kunnen kijken voor een nieuw vriendinnetje. Soms kunnen ze directwegkwijnen en moet je meteen een nieuw vriendje erbij zetten. Dat zou nu wel erg veel gevraagd zijn, ook al zou ik het meteen doen als het nodig zou zijn. Mn lieve konijntje is best oud geworden en heeft een mooi leven gehad. Ze heeft geen pijn geleden, dusdat geeft ook wel weer een gerustgesteld gevoel.
Pfffff.... moest dit even kwijt...

Verder gaat het hier goed. We beginnen langzaamaan een ritme met zn 3tjes te vinden. Afgelopen 2 nachten gingen hartstikke goed. Benthe komt wel voor een nachtvoeding, maar het is wel erg veel gevraagd van zo'n kleintje om te verwachten dat ze al doorslaapt van 23  tot 5...Ze drinkt echt als een bootwerker, lijkt af en toe wel een bodemloze put, ha ha!! Vandaag was de kraamhulp ook voor het laatst. Moest ook wel even slikken hoor, Ukkie. Ze heeft ons een geweldige kraamtijd bezorgd, beter hadden we het ons niet kunnen wensen. We zijn er nu ook klaar voor om het zelf te gaan doen. Mn man is komende week vrij, dus we gaan lekker genieten met zn 3tjes. Vanmiddag zijn we voor het eerst wezen wandelen. Benthe vond het geweldig! Voelden jullie je ook zo trots achter die kinderwagen Ukkie?

Vs, welkom bij de wiebelmama's! Kijk maar wanneer je er klaar voor bent om hier te komen posten! Kan me wel voorstellen dat het nog een beetje onwennig is allemaal.

Vlinder en Twinkel en Pippie, hoe staat het met de babykamers?

Tara, wanneer stop jij met werken? Het gaat voor jou nu ook erg hard hé? De volgende wiebelbaby is voor jou meid! Wanneer mogen we de 1e buikfoto bewonderen?

Liefs Anoek

Goedemiddag (toekomstige) mama's,

Anoek, heb het op wiebelmeiden al 'gezegd' maar 2 keer is vast niet te veel: heel erg vervelend van je konijntje... Echt sneu. Wel fijn dat 'ie geen pijn heeft geleden, maar je gaat je toch aan zo'n beest(je) hechten...sterkte meid.

Over het eten kort na de bevalling: ik eet nog steeds mega-veel. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik BV geef en dat schijnt energie te vreten. Merk ik ook wel, ben best moe overdag. Komt ook door de nachtvoeding natuurlijk, maar toch...ik moet er echt om denken dat ik genoeg eet.
En Anoek, gewoon lekker rustig aan doen hoor. Ik doe nu pas af en toe de bekkenbodem-oefeningen (omdat ik merk dat die spieren het nog niet goed doen zeg maar, kan plas bijvoorbeeld maar moeilijk ophouden, oeioei). De rest van de oefeningen komt wel. Wil het ook niet overhaasten.

Heb de laatste paar dagen trouwens onwijs last van mijn stuitje. Na de bevalling een paar dagen gehad, toen alles beurs was, maar nu kan ik bijna niet zitten, echt onwijs vervelend. VK weet niet wat het is, ik kijk het nog een paar daagjes aan en dan maar naar de HA als het niet over is.

Vrijdag moeten we voor het eerst met Lise naar het consultatiebureau: wat gaat de tijd hard! Dan gaan ze haar wegen, meten en de hoofdomtrek meten. En ik wil dat ze naar haar longen luisteren: heb zelf astma en ik wil dat ze haar daar elke keer op controleren, beter 1 keer te veel dan te weinig gecontroleerd.

Verder gaat het hier goed. Lise komt 's nachts 1 keer voor een voeding. Tijdstip varieert doordat ik voed op verzoek. Ach, ik ben toch vrij...

Anoek, hoe bevalt het geven van FV trouwens? In mijn omgeving zijn allemaal BV-mama's, dus ik ben benieuwd.
Ik vind BV goed bevallen. De stuwing was vervelend (maar die had jij ook, natuurlijk), maar nu gaat het prima. Alleen ik ga niet in het openbaar zitten voeden, dus moet af en toe een plekje achteraf opzoeken als we op visite zijn. Maar ach...dat gaat tot nu toe prima.

Ik kijk trouwens ook positief terug op de bevalling, echt goed te doen. En de pijn: ach, ik had het echt veeeeeel erger verwacht. Nou had ik (en Anoek ook) wel de mazzel dat de bevalling heel snel ging, dus op het moment dat ik dacht: dit trekt niemand 12 uur lang", had ik volledige ontsluiting en kon ik gaan persen. Dat deed bij mij minder zeer dan het laatste uur ontsluitingsweeën: die waren pijnlijk! En toen Lise op mn buik lag, was ik alle pijn vergeten. Alleen het hechten...grr.

Voor de meiden die nog moeten: precies wat Anoek zegt: meegaan met je wee, pijn over je heen laten komen. Je moet er toch doorheen, en als je het tegenhoudt of je verzet tegen de pijn duurt het alleen maar langer. En let op je ademhaling, en tussen je weeën door goed proberen te ontspannen...

Vandaag weer lekker met Lise wezen wandelen, wel 3 kwartier. Heerlijk in het zonnetje. Hmmm. Ben nog steeds een trotse pauw achter de kinderwagen hoor! Heerlijk!

Meiden, geniet van jullie zwangerschap, maak je niet te druk over de bevalling (het is echt te doen, althans, die van mij (en Anoek?!) wel).

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan