WIEBELMAMA'S

Anoek, wat vreselijk zielig voor je dat je konijntje dood is.... Als je net zo aan het beestje gehecht was als ik aan mijn kat dan is het bijna een wereldramp. Ik hoop (en denk het ook wel) dat Benthe je wat afleiding geeft!!!

Liefs Pink

Hoi meiden,

Hier een berichtje uit de zonnige Achterhoek!
Heerlijk zeg dat het weer lenteweer begint te worden.

@Anoek
Ik las dat jouw konijntje overleden is. Echt kl*te zeg meid.
Je kunt je ook zo hechten aan zo'n beestje. Ik kan me voorstellen dat de tranen even flink rollen bij jou. Verdriet en geluk staan dan idd dicht bij elkaar.
Een paar jaar terug ging het konijntje van mijn ouders ook dood.
Mijn zusje en ik zijn allebei nog even naar het beestje wezen kijken en hebben ook heel wat tranen gelaten. Ik was er ook zo gek mee.
Lekker uithuilen hoor meid en geniet hiernaast maar lekker van Benthe.
Gelukkig zal zij je aandacht vast wat afleiden.
Sterkte meid!

@Ukkie
Jee, ja... bevallen. Het lijkt voor ons ook al steeds dichter bij te komen, alhoewel ik er nog niet zo erg mee bezig ben hoor. Ik heb ook wel een instelling van - het moet er toch uit en pijn doen zal het heus wel, maar ik kan me er niet zo druk om maken.
Bij pijn kun je je van te voren geen voorstelling maken en achteraf is het ook moeilijk om terug te voelen, dus ik zie het maar als iets waar je doorheen moet om uiteindelijk je kindje ter wereld te brengen. Voor dit doel heb ik veel over hoor.
Ik zal wel zien hoe het gaat lopen en laat het maar op me af komen.
Inmiddels heb ik bericht gekregen van de pufclub. De eerste avond staat gepland voor 8 mei, maar dan ben ik net op vakantie. Ik probeer nog of ik nog in een latere groep kan starten en anders mis ik dus de eerste les. Dat zou ik eigenlijk best jammer vinden, want dan ben je allemaal nieuw en is de kennismaking voor iedereen.
In de hoeveelste week zijn jullie eigenlijk begonnen met de puflessen?

Het kamertje begint op te schieten.
De kozijntjes moeten nog gelakt worden en wanneer de meubels er zijn gaan we de kleuren op de muur verven.
De gordijnen moet ik nog bestellen bij de Hema en de hanglamp heb ik net besteld bij www.fantasie-rijk.nl (met eigen tekst).

Ik ga nog even aan de poets en dan vanavond lekker lui op de bank.

Liefs,

Twinkel3

Anoek,wat vervelend van je konijntje. Aan je huisdier ga je ja altijd hechten, en tja afscheid nemen blijft vervelend. Gelukkig heeft ie geen pijn gehad. Sterkte meid.

Ukkie, ben blij dat jij en anoek zo'n goede bevalling hebben gehad. Hoewel ik er niet tegen op zie, is het wel fijn om te horen dat het best te doen is. Hoop dat het bij mij ook zo vlot gaat. Maar laat die kleine eerst nog even lekker zitten :)

Twinkel, mijn zw.gym begon toen ik 25 weken was, maar wij (mn vriendin en ik) zijn wel als laatsten uitgeteld. Tussen de 1e en de laatste zit bijna 4 weken. Ook wij heben de 1e lessen moeten missen, maar bij de 2e les hebben ze het voorstelrondje gewoon opnieuw gedaan. Ik vond het niet zo erg om de les te missen.  Misschien een tip om even te vragen hoeveel mensen er in de groep zitten, wij wouden nl niet een te kleine groep. Onze groep is nu met 7 personen (ze doen max 8) De groep voor ons, bestaat uit maar 3 mensen, waarvan er 1 is afgevallen, ligt nu in het ziekenhuis. Lijkt me niet zo gezellig zo'n klein groepje...

Vlinder, ga jij ook op zwangerschapsgym?

Vs, kun je het grote nieuws al een beetje bevatten?    

Hier gaat ie lekker, maar begin wel wat "last" te krijgen van harde buiken, nouja last... het doet geen pijn ofzo, ik voel het gewoon. Misschien af en toe toch maar iets minder hard werken (ben  alleen niet zo'n stilzitter :))  
En de foto.... tja hij komt echt, ik beloof het!
Begin op het werk wel last te krijgen van nesteldrang, niet dat alles schoon moet hoor. Maar ik wil wel alles goed geregeld hebben.  Goede bezetting, mensen die mijn taken overnemen alvast inwerken. Het komt nu wel snel dichterbij hoor, en  ik wil  dat alles goed geregeld is ook als ik eerder moet stoppen.

liefs Tara  

Hoi meiden,

Even een kort berichtje... ben even helemaal op. Heb vandaag net iets teveel gedaan... heb moeite om mn grens te vinden. Nu is ie welduidelijk :-(

FV bevalt prima. Heb er geen spijt van. Probleem is wel dat mn lichaam lijkt te denken dat ik BV geef, wanr heb al 6 dagen last van stuwing. Het begint nu eindelijk af te nemen en is niet meer zo pijnlijk. NOrmaal duurt het zo'n 48 uur.
Vanmiddag is Benthe huiligerig... denken dat ze last heeft van haar darmpjes. Voedingsschema door de war... nu slaapt ze eindelijk. Is gewoon 2 uur klaar wakker geweest. Heeft Lise ook last van krampjes (gehad)? Wat doe jij er tegen?

O ja, die laatste ontsluitingsweeën waren echt vreselijk, ha ha!! Gelukkig was dat bij mij een half uur. Ik vond het persen ook wel pijnlijk, maar anders...omdat je weet dat je er bijna bent en ook daadwerkelijk bezig bent je kindje op de wereld te zetten.

Shit... Benthe is weer wakker... gaat n lange nacht worden ben ik bang :-(

Meiden, heb trouwens nog wel een tip; je hebt nooit té veel hydrofiele luiers en waar wij echt superblij mee zijn is de Snoozebaby Trendy Wrapping De Luxe (Elephant Pink)!! Het is een wikkeldeken en groter en makkelijker in gebruik dan een badcape. Je hebt hem ook in lichtblauw (dolphin blue) en donkerblauw met delftsblauwe "tegeltjes"patroon (dutch pride). Deze laatste heb ik vandaag nog besteld, zodat we er 2 hebben.

Ukkie, wanneer voelde jij je weer een beetje fit?

Liefs Anoek

In de tussentijd weer boven bij Benthe geweest en toen mn bericht afwas, waren er ineens nog meer berichten.

Tara, rustig aan doen hé? Harde buiken zijn echt een signaal dat je te druk bent... of moet gaan plassen, hihi, want ik had ze ook als mn blaas te vol werd!

Twinkel, mijn zw-gym begon met 30 weken. Erg laat vond ik. Mn laatste les was in mn 38e week. Ik was als 2e uitgerekend en de laatste moet nog tot 17 mei, dus zat veel tijd tussen.

Benthe blijft maar om eten vragen.... soms denk ik weleens ze hadden een gebruiksaanwijziging er bij moeten doen ;-) Heeft ze eten gehad, schone luier en nog wil ze niet slapen.... Je weet het dan gewoon even niet... Hadden jullie dat ook met Lise, Ukkie? We denken dius dat het krampjes zijn... maar poepen doet ze weer wel. Mn man is nu boven biij haar. Hij is echt geweldig met ér. Was meteen papa zodra Benthe was geboren!

Nou ga nu echt even languit op de bank...

Liefs Anoek

En natuurlijk nog thanks voor jullie medeleven. Ja was echt super aan haar gehecht. Had er al bijna 7 jaar en liep gewoon in huis rond. Benthe biedt gelukkig veel afleiding! Dus dat komt wel goed.

X

anoek voor darmkrampjes heb je van vsm cinababy,of kan je milupa venkel thee gebruiken,misschien een tip! vervelend dat ze er zo last van heb,komt echt vaak voor bij die kleintjes!
doe het rustig aan he meid!

xxx mier

Hai,

Tara, ik hoop ook dat jouw bevalling goed gaat. Het hoeft niet perse in 4 uur gebeurd te zijn hoor, ook als het langer gaat kan het te doen zijn (zeggen ze). Maar ik vond het (achteraf) wel lekker dat het zo snel ging. Op het moment zelf niet, totdat ik doorhad dat het geen 12 uur ging duren (dat had ik nooit volgehouden met die heftige weeën).

Anoek, ik voelde me na 1,5 week weer aardig fit, maar de marathon lopen kan ik echt nog niet hoor. Ga elke middag nog ff liggen, uurtje uitrusten. En van het weekend was ik kapot. Had (alleen) boodschappen gedaan en nog naar het winkelcentrum geweest, dat was te veel...
Nu heb ik nogal last van mn stuitje, geen idee waar het vandaan komt maar vervelend is het wel. Kan amper normaal zitten (kantelen van mn bekken = AUW).

Krampjes kun je weinig tegen doen zei mijn kraamverzorgster. Lise heeft ze nauwelijks gelukkig, ze schijnen het bij FV in het begin meer te hebben omdat dat wat moeilijker te verteren is dan BV (ook dat zei mijn kraamverzorgster...). Wat je ertegen kunt doen: troosten, troosten en nog eens troosten.

Lise had op dag 6 en dag 12 ook onwijs honger, maar met BV schijnt dat normaal te zijn. Noemen ze 'regeldagen'. Ze drinkt dan heel veel, en mijn lichaam gaat dan meer BV aanmaken. Vraag en aanbod principe zeg maar. Na zo'n regeldag heb ik 1 dag onwijs stuwing, daarna weet mijn lijf hoe weer hoe veel het aan moet maken zodat Lise genoeg heeft (en da's na dag 6 en 12 dus meer dan ervoor).
Of je dat bij FV ook hebt (van die regeldagen) weet ik niet, lijkt me lastiger (de fles gaat niet ineens meer 'maken'...

Anoek, doe rustig aan meid, je doet al snel teveel. Op de bank zittend vind ik mezelf een hele pief (nouja, nu ff niet met het stuitje), maar echt hoor, je lichaam krijgt een flinke klap tijdens de bevalling. Had ik ook niet verwacht... Ik ben dus ook echt nog niet compleet hersteld. Emotioneel wel bijna, lichamelijk niet (onderkant = pijnlijk nog)...

De rest van de meiden: geniet van jullie zwangerschap en van het getrappel in jullie buik. Dat mis ik best wel hoor, ook al ligt ons wonder in haar wiegje heerlijk te slapen...

Fijne avond, ik ga gauw mn bedje in (over een uurtje wordt ze waarschijnlijk weer wakker en wil ze drinken, ik wil nog wel een uurtje slaap pakken, anders is het zo laat...)

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan