WIEBELMAMA'S

He meiden,

vreemd om hier nu over mezelf te posten. Ik ben er nog steeds niet aan gewend dus. Vandaag weer een bloedtest gehad en de HCG waarde waren mooi toegenomen. Dus alles lijkt goed te gaan. Ik ben nu al een week moe maar weet niet goed of dat nu komt omdat er wat in mij groeit of door alle stress en spanning van de afgelopen tijd. Het liefst wil ik nu mijn bedje al induiken maar we moeten nog eten.....dus ga maar even op de bank liggen.

Anoek: sorry van je konijntje. Veel sterkte.

Ukkie: balen zeg dat je stuitje niet prettig aanvoelt. Ik hoop voor je dat het snel overgaat.

ik reageer later wel op alle berichtjes

vs

Hoi meiden,

@Vs, als allereerst - wat ontzettend fijn om jou nu ook hier te zien terwijl je zwanger bent! Ik hoop dat we allemaal snel over kunnen naar dit forum, dus mijn duimen draaien nog hard voor alle wiebelmeiden!
Fijn dat alles er zo goed uitziet meid. Ik kan me voorstellen dat je veel te verwerken hebt meid, dus is het helemaal niet gek dat je moe bent.

@Ukkie, nog zo'n pijn aan je stuit?
Wie weet heb je wat aan deze tip: blaas een zwembandje op en ga daar op zitten, je stuitje is dan nl. vrij van druk. Over een poosje kan Lise dan gebruik maken van het zwembandje.

@Anoek, tsja... soms is het idd lastig dat die kleintjes nog niet kunnen zeggen wat er nu precies aan de hand is. Het is dan idd een beetje gissen.
Wanneer het darmkrampjes zijn kun je de FV idd aanmaken met venkelthee (heeft mijn vriendin ook gedaan). Wat zij ook heel fijn vond waren de flessen van B-free.
Deze flessen laten weinig lucht meekomen, waardoor er weinig "gas" in de darmpjes komt.

@Tara, rustig aan doen hoor meid!
Lastig idd, maar je harde buiken zijn wel een teken dat je in een versnelling lager zult moeten gaan leven.

Ik heb net weer contact gehad met het cursusbureau van de pufclub.
De volgende startdatum is 12 juni en de laatste les hiervan op 4 september (i.v.m. vakantieperiode). Dit vond ik wel wat laat, dus ga ik op 15 mei starten (8 mei zeg ik dan wel af). Moesten jullie trouwens ook een kussentje en een handdoek meenemen? Waar heb je die eigenlijk voor nodig???

Ook ben ik net nog bij de tandarts geweest voor de halfjaarlijkse controle.
Jee, wat bloedt jouw tandvlees merkte hij op. Dat kon volgens hem idd ook heel goed door de zwangerschap komen. Ik moet nu vaker gaan poetsen en flossen, maar verder was hij wel tevreden. De nieuwe afspraak staat voor 21 oktober.
Dan moet ik dus oppas gaan regelen (hihi)!

Fijne dag nog meiden.

Liefs, Twinkel3

Hallo allemaal.

Hier ben ik ook weer.

Anoek wat erg van de konijntje. Kan me voorstellen dat je je er erg aan kan hechten. Hopelijk geeft de  kleine Benthe je wwat afleiding.

VS gewoon aan toegeven hoor die vermoeidheid. Ik ben de eerste weken ook onwijs moe geweest en bij jou zullen er ook nog wel spanningen meespelen die eruit komen nu!

Hier is verder alles goed. Ik heb nog geen bericht van de pufclub, waarschijnlijk start het in week 28 ongeveer. Bij de tandarts hetzelfde verhaal als bij jou Twinkel. Ik dacht dat ik de volgende afspraak mooi in de herfstvakantie kon plannen...de assistente moest wel erg lachen en toen besefte ik ook pas dat ik dan nog gewoon verlof heb (haha). Raar idee hoor!
Vandaag is onze uk goed in de weer...heerlijk om te voelen!

Tot snel. Ben er straks wel weer even denk ik. we gaan de kinderwagen in elkaar knutselen.

x-vlinder

He meiden,

VS, hallo hier, nogmaals van harte en lekker slapen hoor als je voelt dat je dat nodig hebt!! Begint het nu allemaal een beetje door te dringen?

Anouk, jeetje wat vervelend van je konijn. Ik vind het echt heel erg voor je. Ik weet hoe erg je jezelf kunt hechten aan huisdieren....

Twinkel en Vlinder, bij mij begint de pufclub ook in week 28 ongeveer, kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat over 6 weken alweer is. Vinden jullie de weken ook ineens voorbij vliegen?

Vlinder, leuk de wandelwagen in elkaar zetten. Ik kan ook niet wachten, maar wij gaan van de week pas alles bestellen bij het babypark, maar als het goed is zijn de wandelwagen en de babykamer in het magazijn op voorraad, dus dat wordt dan binnen een week thuisbezorgd. Alleen op de maxicosi zit een levertijd van 12!!!!! weken. Maar goed, ik denk maar zo, als de kleine met 34 weken komt is hij toch niet meteen thuis, en anders is daar altijd wel een mouw aan te passen.

Tara, en jij alweer 27 weken, echt hard gaat het! Fijn, dat je de grens van levensvatbaarheid alweer ruim overschreden bent. Maar misschien ben je daar helemaal niet zo mee bezig hoor. Lijkt mij echter een fijn gevoel.

Liefs Pippie

-  Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Hoi meiden,

Even snel een berichtje uit mama-land. Afgelopen 2 dagen heeft Benthe veel gehuild en dat vreet energie en tijd... We denken dat ze darmkrampjes heeft en hebben nu de voeding met 10cc water extra aangelengd. Dat lijkt nu zn vruchten af te werpen, want vandaag is ze veel rustiger. Afkloppen, maar heb goede hoop.

Zometeen komen vrienden op kraambezoek en vanavond de buren, dus drukke dag voor de rest. Vanochtend niet veel gedaan, alles op zn gemakje.Kom er alleen niet aan toe om hier veel te reageren...

Vs, welkom bij de wiebel-mama's! Kan me voorstellen dat het nog wel een beetje vreemd is, maar went vanzelf hoor meid!

Tara, Twinkel, Pippie en Vlinder, tijd voor nieuwe buikfoto's! Want zoals Mier al schreef, het wordt tijd om weer een nieuwe voorspelling te maken!

Tot snel!

Veel liefs

Hallo,

Anoek dat is niet zo fijn zeg...hopelijk gaat het nu weer wat beter!

Hier alles goed. Buikfoto zal nog even duren helaas. Heb mijn sd kaart uitgeleend vandaar. Wel zit de kinderwagen in elkaar yoehoe. Leuk om te doen en om te zien!

Hoe is het verder met de anderen?

x-vlinder

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij.

Vandaag heb ik goed nieuws te horen gekregen.
Ik kan nl. na mijn zwangerschapsverlof op maandag en dinsdag blijven werken in één van de kleutergroepen. Helemaal naar mijn wens. Geweldig hoor.
Ik heb het meteen doorgegeven aan het KDV, dus hoop ik snel een bevestiging binnen te hebben.

@Anoek, hoe is het nu met Benthe? Gaat het beter nu je de fles met meer water aanmaakt?

Gisteren kwamen er trouwens vrienden bij ons langs om te vertellen dat zij in verwachting zijn. Op de echo was te zien dat het om een tweeling gaat.
Dat is dus al de tweede tweeling in de vriendengroep. Bijzonder hoor.
Het gaat nu hard wat betreft kinderen krijgen. Van de 7 stellen zijn er 5 zwanger of pas vader/ moeder geworden. Leuk hoor om dit samen te kunnen delen.

Vanavond ga ik voor het laatst naar de muziekrepetitie, want vanaf na de vakantie begint de pufclub op donderdag. Wel een gek idee dat ik pas weer terug ga komen wanneer ik een paar maandjes moeder ben. Het schiet echt al op met de zwangerschap.

Hoe is het met de andere meiden hier?

Liefs,

Twinkel3

Terug
Bovenaan