WIEBELMAMA'S

Hoi hoi,

Twinkel, dat is goed nieuws zeg van je werk! Je hoopt toch dat ze mee willen gaan in je wensen, maar het is tich even afwachten. Ik vond het ook fijn om bevestiging te krijgen. Lekker straks nog steeds de kleuters, leuk hoor! Die heb je nu toch ook?
En een tweeling? Pff... moet er niet aan denken. Moest ik al niet toen ik zwanger was en nu Benthe er is en ik weet hoe het is om net mama te zijn, lijkt het me helemaal heftig. Maar ach, als het zo was geweest, dan was het zo geweest en was ik uiteindelijk wel blij geweest hoor! Waren die vrienden geshokt of zit het in de familie?
Mn beste vriendin is ook zwanger. Ook zo leuk!

Ukkie, alles goed met jullie? Heb je al een paar dagen niet gezien hier? Hoe was het bij de kinderarts of moeten jullie daar nog naar toe?

Hier alles goed. Benthe doet het met de aangelengde voeding echt veel beter. We gebruiken nu ook gezuiverd water (Brita-zuiveringskan). Krampjes zijn minder en poepen gaat beter. Gisteren heeft ze echt heel weinig gehuild, vannacht heeft ze ook goed geslapen (3,5 uur- voeding- 4 uur) en vandaag gaat ook heel goed. Alleen net even "huiluurtje", maar ze had de fles van 17 uur er voor een deel uitgespuugd, dus had ze nu alweer honger... Nu met nieuwe gevulde maag weer het bed in!en hopen dat ze dan gaat slapen.  We vinden ook steeds beter een ritme met elkaar.

Lichamelijk gaat het met mij   de laatste dagen wat minder. Dacht last te hebben gekregen van mn hechtingen. Vandaag is de vk nog geweest en heeft de hechtingen verwijderd. Dit deed gelukkig niet echt zeer. Helaas heeft dat de pijn die ik had niet verminderd... hechtingen trokken wel, dus dat voel ik nu niet meer. Wat overblijft lijkt nu een blaasontsteking of urineweginfectie. De vk had tijdens de bevalling nog een katheter ingebracht om mn blaas leeg te maken (tijdens persweeën) en dan schijn je toch een kans te hebben dat je dat krijgt. Morgen even plasje inleveren en zien we wel.

Wie had nu de kinderwagen in elkaar gezet? Jij Vlinder? Leuk hé? Stiekem al proefgereden in huis?!!

Straks Benthe lekker in badje doen!

Liefs mij

Haloooo.

Ben ik ook weer vanavond. Hoef lekker niet veel meer te doen vandaag. Ben aan vakantie toe geloof ik.

Twinkel wat fijn zeg dat je er aan je wensen voldaan kan worden op school. Is inderdaad toch altijd even afwachten.
Ik heb deze week ook te horen gekregen wanneer en waar ik ga werken waarschijnlijk. Het is allemaal nog onder voorbehoud maar ik zit dicht bij het vuur om zo maar te zeggen. Ook aan mijn wensen kan voldaan worden dus...maandag dinsdag en woensdag werken. Woensdag is maar een korte dag. De kinderen gaan dan om 12.15u naar huis en ik rond 14.00u. Dat vind ik wel mooi denk ik!

Hoeveel gaan jullie weer werken Ukkie en Anoek?

De kinderwagen ziet er geweldig uit. Natuurlijk al een proefritje gemaakt in huis (haha). Echt super!

x-vlinder

Hallo allemaal,

Leuk hoor vlinder, de kinderwagen in elkaar! (Bij ons heeft ie eerst wel een weekje in de kamer gestaan voordat ik hem naar boven heb gebracht)

Twinkel, lekker hoor, dat je de bij de kleuters kan blijven op de dagen die je graag wilde.

Anoek, fijn dat het weer iets beter gaat met Benthe, ik vind het zo zielig als zo'n kleintje zo moet huilen! Moet voor jou als mama nog erger zijn. Ik had dat idd ook wel eens gehoord dat gezuiverd water helpt. Ook heb ik weleens gehoord dat sommige kindjes er beter over kunnen als je de fles in de flessenwarmer verwarmt ipv de magnetron. Ik weet niet of het helpt, maar kan me voorstellen dat je alles probeert voor je kleintje.
Veel plezier op de bruiloft, enne... lekker trots paraderen met je meisje!

Ukkie, hoe is ie met jouw en Lise?

Pippie, ik vond het idd wel een geruststelling om  te weten dat de kleine nu levensvatbaar is!   Maar hij/zij zit lekker hoor, dus blijft daar vast nog  even!

Vs, wanneer hebben jullie de 1 echo? Wat denk  je zelf, zijn het er 1 of 2 ??? Zou leuk zijn de 1e wiebeltweeling voor jou!  Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend  eind december ofzo?

liefs Tara    

Goedemorgen meiden,

hier weer een berichtje van uit mama-land. Het verbaast me hoe druk je het kunt hebben. Lise slaapt veel, maar nog heb ik het druk (op mijn manier dan he...). En ik moet natuurlijk goed rekening houden met wanneer ze weer gevoed moet (alhoewel: mevrouw houdt er een heel eigen schema op na en ik voed op verzoek dus...)

Het gaat allemaal prima hier. Vanmiddag moeten we naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoe groot en zwaar ze is. Ik merk dat ze groeit doordat een aantal luierpakjes maatje 50 toch wel krap beginnen te worden. Nu al! Dat gaat echt zo snel!!! Maar ook wel leuk: we hebben zoveel kleertjes maat 62 gekregen en er zitten zulke leuke bij! Kan niet wachten totdat ze die aankan.

Tip voor de nog zwangere meiden: geen maat 62 en groter kopen hoor. Wij hadden 3 setjes 50 en 4 56, da's voor de eerste paar weken genoeg. En iets van 10 luierpakjes ofzo (anders moet je zo vaak wassen). Wij hebben nu al zeker 6 setjes maatje 62 gekregen, en ook al 4 maatje 68. Die hoef je dus echt niet zelf te kopen...

Ben gisteren voor mn stuitje naar de HA geweest. Het is niet mn stuitje, maar mn staartbeen (onderste wervel). Ik dacht dat dat hetzelfde was.... Anyway, je kunt er nix aan doen (helaas), alleen wachten totdat de pijn overgaat. Is een erfenis van de bevalling. Het schijnt een nogal stug bot te zijn, en als er dan een baby langsgaat...au. En de mijne heeft blijkbaar nogal een klap gekregen. Het gaat nu al wel iets beter, maar pijnlijk is het nog wel. En ik mag alleen maar paracetamol slikken ivm BV, en die helpen niet. Ach, als dat alles is...
Enne Twinkel: de HA had ook de zwemband-tip. Als het morgen niet beter is, haal ik er 1...

Maandag moeten we met Lise naar de kinderarts. Eigenlijk gaan we ervan uit dat alles goed is. Ze plast goed, dus zullen haar nieren ook wel goed werken. Maar toch zal het een opluchting zijn als het bevestigd wordt maandag. We moeten om 9 uur, zal daarna wel laten weten hoe het was.

Anoek, doe je wel rustig aan? Ik weet dat het lastig is hoor, maar je lijf moet echt herstellen. Raar maar waar. Het verbaast mij hoe groot de impact van de bevalling op mijn lijf was. Vooral mn onderkant, die doet nu aan het eind van de dag nog best zeer. Maar het trekt langzaamaan weg en wordt minder... En veel plezier op de bruiloft. Ik denk dat de mensen net zo graag even naar jullie Benthe kijken als naar de bruid...haha. Misschien kun je ernaast gaan staan .

OOhh Vlinder, leuk he, de kinderwagen in elkaar zetten. Welke heb je ook alweer gekocht???

Vlinder, ik ga na mn verlof 4 dagen werken. Heb nogal veel vakantie-uren, dus mn contract is nog niet aangepast. Ik werkte 5 dagen. Weet nog niet of ik echt 4 dagen (32 uur) ga of bijvoorbeeld 30. Als ik dat laatste doe, kan ik ook 32 werken en extra verlof sparen, handig voor als Lise een keer ziek is en niet naar KDV kan, of gewoon, voor een vrij dagje... Vanwege mijn verlofuren kan ik eerst eens rustig uitproberen wat ik fijn vind...
En het kan maar zo zijn dat ik 3 dagen ga werken als ik 4 teveel vind...dat kan allemaal (gelukkig). Mn mannetje gaat trouwens van 5 naar 4, dus Lise gaat (maximaal) 3 dagen naar de opvang.

Anoek, heeft Benthe ook dat ze 's avonds veel huilt? Lise wel, sinds afgelopen maandag. Gisteren ook. Echt krijsen en de hele tijd maar willen drinken. Maar...ze drinkt niet, ze gebruikt mij als haar levende fopspeen.
Eigenlijk willen we niet aan de speen, maar als het zo doorgaat: ik ga ook niet elke avond van 6 tot 10 met een meisje aan mn lijf zitten...hoe lief ook. Ze moet leren dat ze bij mij kan drinken. Troosten ook prima, maar niet met een tepel in haar mond...
Eens zien hoe het vanavond gaat. Wilde eigenlijk ff de hort op, maar met een krijsend meisje is dat niet leuk.

Nou meiden, ik ga de badspullen opruimen (het badritueel is weer achter de rug voor vandaag) en dan even lekker een rondje lopen.

Laat wel weten hoe het CB was, en hoe lang en zwaar ze nu is (ben zelf heel nieuwsgierig).

Geniet van het zonnetje vandaag, morgen en overmorgen, het wordt 20 graden!!! Jeej!

Veel liefs, Ukkie26 en Lise

En speciaal voor VS: welkom hier!

Kan me voorstellen dat het raar is om hier nu je reacties te plaatsen. Neem lekker de tijd, verwerkt het goede nieuws rustig aan en geniet van je zwangerschap. Misschien heb je wel 2 (!) wondertjes in je groeien!!!

Veel liefs, Ukkie26 en Lise

Hallo!!

Even snel tussen de bedrijven door... Want inderdaad zoals Ukkie al zo mooi schreef.. je bent er maar druk mee! We gaan zo eten, moeten dan snel douchen, Benthe om 19.30/45 de fles en dan op naar de bruiloft. Ben benieuwd hoe Benthe het gaat doen.

Nou vanochtend plasje ingeleverd bij de huisarts. Ze konden geen infectie vinden en hebben het nu op kweek gezet. Maandag pas uitslag... grrrr, dus weekend nog even op de tanden bijten. Het is vandaag wel minder pijnlijk dan gisteren. Hopelijk gaat het vanzelf weg. Ukkie vervelend van je stuitje en dat er niks aan te doen is. Zo zie je maar, allebei een korte bevalling en nu toch nog "ellende", hihi!!   Ik heb voor de rest aan de "onderkant" geen last meer. Vloei nog wel steeds. Is dat bij jou al over? Kan 6 weken duren hé?

Benthe doet het vandaag ook weer goed. Alleen vanmiddag fles eruit gespuugd en een huiluurtje... maar na de fles van 17 ur slaapt ze weer als een roosje! Ukkie, ohhh ik begrijp wat je bedoeld! Benthe kan ook zo gillen, maar voornamelijk als ze honger heeft of echt driftig wordt. het is wel een pittige tante hoor :) Ook heeft ze net als Lise zuigbehoefte. Wij stonden wel open voor speengebruik, alleen Benthe is geen spenenkind... ze spuugt ze zo weer uit, dus voor ons werkt het niet. Ze begint nu op haar eigen vingertjes te sabbelen... zo schattig om te zien. Maar het liefst sabbelt ze op mn pink... dus ook ik word het liefst als levende speen gebruikt. Ik doe het alleen om haar even rustig te houden tot de fles erin kan, ha ha!! Misschien dat het bij Lise ook werkt om haar te troosten. Bij Benthe werkt het dus goed en dan hoef je ook niet aan de speen!

Tara, goed dat je langzaamaan je werkzaamheden aan het overdragen bent. Dan kan je straks de boel ook met een gerust hart achter laten. En stel.... hopelijk niet natuurlijk, dat je eerder moet stoppen, dan ben je daar ook op voorbereid!

Nu ga ik snel eten! Morgen verslag van onze "onderneming" naar de bruiloft!

Liefs Anoek

Hallo,

Hoe gaat het met jullie?

Anoek hoe was het op de bruiloft?
Wij hadden gisteren ook een bruiloft en zelfs dan komt iedreen al naar je toe om je groeiende buik te bewonderen...mensen die heel voorzichtig vragen of ze mogen voelen (haha) vind het wel grappig. Jij moet helemaal veel aandacht gekregen hebben Anoek met zo'n klein schatje!

Vandaag zijn we een maxi cosi rijker geworden met adapters. Bij Prenatal nu 25% korting dus de adapters gratid om zo maar te zeggen. We wilden eigenlijk die nieuwe van Bugaboo maar die zijn 189 euro excl. adapters!

Geloof dat we op wandelgebied nu helemaal klaar zijn! Alleen hebben we nog geen voetenzak. Hebben jullie die allemaal ook een? Of hoe doen jullie dat verder of willen jullie dat gaan doen?

Wij hebben deze maxi cosi:

Geen spannende kleuren ofzo net als onze kinderwagen.

Morgen gaan we op vakantie dus zal ik jullie tot zaterdag moeten missen .

Kom straks of vanavond nog wel even schrijven. Mijn moeder komt nl zo de kinderwagen bewonderen. Die hebben we nl van haar gehad (echt super lief!)

Hebben jullie nog leuke suggesties voor geboortekaartjes? Hoe zien die van jullie eruit Ukkie en Anoek? Wel leuk en handig  nu kunnen we alles gewoon aan jullie vragen.

Tot straks.

x-vlinder

Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?
Jij gaat al heerlijk op vakantie hè Vlinder, lekker hoor!
Ik moet maandag en dinsdag nog werken en  dan gaan wij van donderdag op vrijdag op vakantie. Ik heb er wel zin in hoor!

Qua babyaankopen heb ik de laatste tijd weinig gekocht.
Ik ben nu op zoek naar een luiertas en heb al een mooie van Kipling gezien (super nanny in de kleur zwart). Ik denk wel dat het deze gaat worden.
Eind juni zullen de meubeltjes wel komen en dan kan het echte inrichten beginnen.
Ik heb al best veel liggen, dus kijk ik straks nog wel wat ik nog meer moet kopen.
Een paar rompertjes en kleren zijn ook zo gekocht.
Ik was ook nog niet van plan om al te veel van te voren te kopen, aangezien ik bij veel kleding toch nog wel iets heb van "dat is meer voor een jongen/ meisje".
Dus wanneer de kleine er is, mogen papa en oma flink gaan shoppen.

Verder heb ik weinig nieuws te vertellen.
Geniet allemaal nog maar even van het mooie weer!

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan