WIEBELMAMA'S

Hallo!!!

Vlinder alvast heel veel plezier op vakantie! Geniet ervan, het in zo weer voorbij!

Ik begin nu last te krijgen van kwaatjes.... hou sinds deze week vocht vast in mn voeten, blehhhh, helemaal niet leuk! Heb nu al olifantepootjes, hoe moet het dan over 2 mnd wel niet zijn ?!?
Verder van de week nog veel inkopen gedaan op babygebied. Bij de prenatal was een extra koopavond met veel korting. Dus badje gekocht, kruiken, kleertjes, dekentjes, avent set met sterilisator,flessen en borstkolf en nog een leuk jurkje (staat helaas iets minder charmant met mn dikke poten :)

liefs Tara

Hallo allemaal,

Hier alles goed. Gisteren met Lise naar het consultatiebureau geweest. Ze is in ruim 3 weken 4 centimeter en ongeveer 800 gram gegroeid! Echt ongelofelijk hard gaat dat. Ze is nu 54 cm en ruim 4300 gram. Pfoe, ik had niet door dat het zo hard ging. BV loop in ieder geval goed, dat blijkt wel .

Vlinder, lekker hoor, dat je morgen op vakantie gaat. Geniet ervan, nog lekker met zn tweetjes. Vooral van de rust die je kunt pakken wanneer jij dat wilt...met een kleintje wordt dat wat moeilijker. Nee, ik klaag niet, zeg het alleen.
En fijn dat jullie klaar zijn op wandelgebied.
Wij hebben wel een voetenzak bij de Maxi Cosi, best handig. Zeker met dit weer: muts op en zo de MC in. Geen gedoe met extra pakjes aandoen enzo: houden die kleintjes niet van, dat gesjor aan hun armen...
Ze hebben ze volgens mij ook bij Prenatal van eigen merk: scheelt een klap geld.
Geboortekaartje: wij hebben een foto van Lise op de voorkant, haar naam op de voorkant. Binnenkant: links een bijbeltekst en onderin de tekst: voor bezoek graag even bellen. Rechts het standaardverhaal: naam, gewicht, lengte en onze naam/adres.
Allemaal gedaan via www.geboortepost.nl, kun je 't helemaal zelf ontwerpen. Is ons goed bevallen.

Twinkel, jij ook al op vakantie...toe maar. Heerlijk. Waar ga jij ook alweer naartoe? Ook richting zon, zoals Mier en Vlinder?
En over die kleertjes: je krijgt zooooo veel. Wij hadden (nouja, ik had ) 3 pakjes maat 50 en 4 maat 56, da's echt zat hoor. Als je maar genoeg luierpakjes hebt...die gaan echt hard. En hydrofielluiers, daar kun je er echt niet genoeg van hebben. En spuugdoekjes... En dan alles wit: hoppa.

Tara, leuk he, inkopen doen. Wij zijn vandaag even naar de stad geweest met zn drietjes, heerlijk. En dan hebben wij eigenlijk voorlopig weinig nodig...maar het blijft leuk.

Anoek, hoe was de bruiloft gisteren? Heeft Benthe zich goed gedragen? Zoals een klein wiebelmeisje hoort te doen?

Meiden, geniet van het weekend en van het mooie weer, en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Hoi!!

Vlinder, fijne vakantie!!!! Geniet er lekker van! Laatste keer met zn 2tjes op vakantie! Hoop dat het heerlijk weer zal zijn!! Zal trouwens wel rustig worden hier als iedereen op vakantie gaat; twinkel, vlinder én mier!

Wij hebben de Maxicosi Citrorush. Die is groen met citroengeel! Wij wilden een gekleurde maxicosi en de wagen in het zwart. Vandaag voor het eerst de maxicosi op onderstel van de kinderwagen gehad toen we even de stad in moesten en dat ging supergoed! Echt heel fijn, geen gedoe met kindje overbrengen naar de reiswieg! Vandaag hebben we nog even een parasolletje gekocht, want die waren we vergeten te kopen en met die zon is dat toch wel erg fijn!
Wij hebben geen voetenzak, maar gebruiken de wikkeldoek van Snoozebaby (Trendy Wrapping De Luxe). Deze heeft "gaten" voor de maxicosi. Daaroverheen doen we dan nog een fleecedekentje indien nodig. Maar ja, wij zitten nu in het voorjaar en gaan de zomer in. Vlinder, jij bent uitgerekend eind aug, dus je gaat richting de herfst. Denk dat ik dan wel voor de voetenzak zou gaan. Je kan ook kiezen voor een voetenzak van Lodger (tevens draagdoek) of Wallaboo (ook errug leuk). Verder een tip; bij van Asten in Tilburg kan je wrs wel tegen een leuk prijsje een zak kopen!

Twinkel, jij vroeg of we bij de gym ook een handdoek en kussen mee moesten nemen. Ja, dat moest ik ook! Handdoek gebruik je om over het matje te leggen en kussen voor onder je hoofd voor als je op het matje ligt. Tegen die tijd vind je dat ook echt prettig hoor :)

Tara, dat vocht vasthouden is echt een ellende hé? Ik ging dat ook doen. Had het eerst alleen s avonds. Had dan ook afdrukken van mn laarzen en kousen in mn been staan. Pas tijdens mn verlof (va 34 weken) kreeg ik er meer last van en kon ik alleen nog maar mn sneakers een beetje fatsoenlijk aan. Nu gaan mn laarzen wel weer dicht, maar mn voeten hebben nog niet hun oude model terug. Zelfde geldt voor mn handen, want pas nog steeds mn trouwring niet.... In mn gezicht is het wel al goed weg getrokken. Meid, het hoort er allemaal bij en ja het is vervelend... hoop voor je dat het nog even duurt voor het erger wordt. Misschien een tip; een kussen onder je matras onder je voeteneind. Dat hielp bij mij heel goed! Verder zuinig met zout!

Zo... Benthe ligt heerlijk te slapen na een lekker badje en de fles! Ze ruikt dan zo heerlijk nadat ze in bad is geweest! Vandaag is het wel een beetje een rommelig dagje met de voeding. Ze heeft vandaag 1 voeding meer dan normaal gehad. Laatste dagen heeft ze een paar keer flink gespuugd. Gisteren tijdens de kennismaking met de wijkverpleegkundige kregen we de tip een ander fles te gebruiken. We hadden Avent fles met een 1 speen, maar die speen is vrij breed en Benthe is een echte slokop, dus ze krijgt veel te snel de voeding binnen met alle gevolgen van dien. We hebben nu een Dodie-fles met 1-2-3 speen en vandaag heeft ze alles binnen gehouden!! En ze heeft ook niet meer de hik.
Gisteravond dus naar een bruiloft geweest. De autorit ging goed. Benthe vindt het leuk in de auto en is dan heel rustig. Ze slaapt alleen niet... vanuit de auto in de reiswieg en ze sliep voor we binnen waren, ha ha! Ze trok idd heel veel bekijks! Gelukkig mocht er binnen niet gerookt worden, dus die zorgen had ik me vor niks gemaakt. Ze heeft een hele tijd geslapen. Begon natuurlijk uitgerekend tijdens een sketche te huilen, ha ha! Fles gegeven en schone luier en het was weer goed. We zijn toen wel naar huis gegaan. Was zelf ook bekaf.
Vandaag nog even naar de stad geweest voor de verjaardag van morgen van mn broertje. Meteen nog even snel wat rompertjes bijgekocht. Zo lief; Jip en Janneke-rompertjes (bij de Hema)!

Tot slot nog even een update over de zoektocht naar een vriedinnetje voor mn konijn. We hebben een mooi meiske gevonden! Het is een isabelkleurige hangoor (blauw-bruin) van 3,5 jaar. Waarschijnlijk gaan we haar as vrijdag ophalen bij de Dierenbescherming (konijn is afgestaan door vorige eigenaar omdat ze het zat was.... grrrrrrr). Dan gaat het koppelen beginnen! Hoop zo dat ze elkaar leuk vinden en dat mn manneke weer geluk wordt en de nieuwe dame natuurlijk ook! Zo'n koppeling is zoals het klinkt; je zet de konijnen bij elkaar en kijkt wat er gebeurd.Dit doe je een aantal keer, wisselen van hokken en steeds langer bij elkaar laten tot ze dag en nacht samen kunnen zijn zonder ruzie te maken (lees; vechten). Nu moet ik zeggen dat de koppeling tussen het mannetje en mn overleden konijn heel makkelijk ging. Dat was binnen 3 dagen gebeurd! Kan ook 3 weken duren... hopelijk gaat het nu weer zo snel!

Zoooo een heel verhaal!! Ga nu lekker op de bank hangen voor de televisie!

Liefs Anoek

Hallo????

Waar is iedereen???
Het is hier erg rustig geweest afgelopen weekend en bij de wiebelmeiden nog rustiger...

Ik weet niet of ik verteld had dat ik sinds halverwege vorige week, 1,5 week na de bevalling, weer pijn kreeg daar "beneden". Vk is geweest om alsnog de hechtingen te verwijderen. Deze bleken de pijn dus niet te veroorzaken.... Afgelopen vrijdag urine ingeleverd bij de huisarts, maar was niks te vinden, dus op kweek gezet. Vandaag uitslag van de kweek en ja hoor, een blaasontsteking. Heb dus heel het weekend pijn moeten lijden...aarghhh, nu gelukkig antibiotica en dan ben ik er hopelijk snel vanaf. Ik herstelde zo snel na de bevalling en dan dit...
Ukkie, hoe is het met je stuitje? Pijn al wat minder?

Twinkel, heb jij nu ook vakantie?

Gisteren trouwens een intensieve dag met Benthe. Veel huilen en twee keer hele fles eruit gespuugd. 1x in de auto op de terugweg van de verjaardag van mn broertje. Ze zat helemaal onder. Gelukkig zat ik naast haar (MC staat op achterbank ivm isofix-bevestiging) en kon ik veel nog opvangen. 2e keer was thuis en toen heeft ze echt enorm liggen krijsen... (ukkie denk dat dat is wat je bedoelt...) Ze was ontroostbaar... kan je wel vertellen dat je als prille mama daar tranen van in je ogen krijgt en dan echt even niet meer weet wat je moet doen... Mn man heeft haar beentjes toen "ingebakerd" in 2 hydrofiele luiers en zn handen om haar hoofdje gelegd... binnen een minuut was ze stil en in slaap... Nu wikkelen we haar beentjes dus steeds in en het lijkt beter te gaan. Vandaag heeft ze nog niet veel gehuild en dat terwijl we gisteren van 10-12 wel zoet zijn geweest met haar. Ben inmiddels begonnen in het boek van Ria Blom "Inbakeren en regelmaat". Daar staan hopelijk ook wat tips in. Toch denk ik dat we veel goed doen. Morgen gaan we naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau om haar te wegen en ga dan meteen even vragen over inbakeren. Heb toch het idee dat Benthe daar baat bij zal hebben omdat ze zo ontzettend druk is met haar armpjes en beentjes. Laat wel weten watdaar uit kwam.

Ga nu even wat eten en daarna strijken.

Liefs Anoek

-  Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

29 april consultatiebureau om te wegen, 13 mei 1e afspraak consultatiebureau (arts)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Jajaja,

daar ben ik (al), haha.

Het is hier idd erg rustig geweest, bij de wiebelmeiden nog rustiger. Alvast een voorproefje aan het nemene op de vakantie?!

Jee Anoek, blaasontsteking, da's balen. Hoop dat de antibiotica goed aanslaat en dat je er snel vanaf bent.

Mijn stuitje gaat wel iets beter, maar is nog steeds pijnlijk. Kan nog niet echt lekker zitten: moet OF helemaal rechtop (zodat ik er niet op leun) OF helemaal, maar dan ook echt helemaal, onderuitgezakt (zodat ik er ook niet op leun). Beide geen zeer comfortabele houdingen. Maar het gaat steeds iets beter, dus ik houd de moed erin.

Vanochtend zijn we met Lise naar de kinderarts geweest om, dachten wij, een echo van de nieren, blaas en urinewegen te laten maken. Wat een aanfluiting. Komen we daar, gaan ze haar meten, wegen, hoofdomtrek meten. Nou, ik had het ze ook kunnen vertellen want afgelopen vrijdag op het consultatiebureau hebben ze dat nog gedaan. En ze gingen wat luisteren (longen) en voelen bij de liezen enzo. Geen echo dus.
Vroeg de arts-assistent wat ons verteld was over ons bezoekje. Wij: nou nix. Na afloop zei ik: ik dacht dat er ook een echo gemaakt zou worden van haar nieren enzo? Oh, zei de arts-assistent, dan maken we daar nog een afspraak voor. Oftewel: voor nu is alles goed, vrijdag 16 mei, half 5 moeten we weer naar het ziekenhuis om de -ons beloofde- echo te krijgen.

Ach, het zal allemaal wel goedzitten, maar k vind het wel irritant...had zo gehoopt vandaag het 2-navelstrengvaten-verhaal af te kunnen sluiten...

Verder gaat het hier prima. Lise spuugt wel wat veel vind ik, maar ze drinkt, slaapt, plast en poept goed: echt een baby. En ze lacht bewust! Wat is dat leuk zeg! De stuipjes zijn al leuk, maar het echte lachen: Anoek, verheug je er maar op! Had er tranen van in mn ogen, zo mooi.
Lise ziet ook steeds beter en als ik tegen haar praat kijkt ze echt naar me. Of we al oogcontact hebben weet ik niet, maar ze hoort me goed en volgt me ook met haar ogen. Echt leuk.

Ze slaapt ook echt heel goed. Als ik haar 's avonds rond 9 uur voed, slaapt ze rond 10 uur. Dan wordt ze pas weer om 4 uur wakker voor een volgende voeding! Dan voed ik haar en slaapt ze direct weer in. Heerlijk. Ik denk dat ik haar, als ze 4 weken is (woensdag dus) 's avonds om 11 uur nog een keer wakkermaak voor een voeding en hoop dat ze dan de hele nacht doorslaapt. Zou geweldig zijn!

Voor de nog zwangere meiden een tip: ik vind het vervelend (en Lise ook) als alle kleertjes over haar hoofd aan moeten. Bij H&M hebben ze overslagluierpakjes (lange mouw): die gaan met knoopjes van links naar rechts, hoeven niet over het hoofd. Hebben ze in roze, blauw, groen en geel, en ook gestreept. Per set van 2 te krijgen, erg handig. Bij HEMA hebben ze overslaghemdjes (zijn eigenlijk truitjes), ook niet over het hoofd: ideaal. Wij hebben zaterdag nog wat van die overslagluierpakjes erbij gekocht...

Anoek, ben benieuwd hoe zwaar Benthe is morgen, laat je het weten? Lise groeit echt als kool, we zien haar met de dag veranderen en ze is al echt uit haar 'eerste kleertjes' gegroeid (snik).

Heb net in de tuin gewerkt: wat heb ik daar toch een hekel aan. Tijdens mn zwangerschap heb ik het niet gedaan dus het was echt weer nodig. Heb nu pas een deel van de voortuin gedaan, rest doe ik morgen. En de achtertuin...tsja, die komt nog wel.

Oh meiden, spannend nieuws: morgenavond gaan we naar de bank voor een hypotheekgesprek. We zijn best serieus aan het kijken naar een ander huis namelijk, maar hoeveel we kunnen lenen...geen idee. Dus maar eens naar de bank...ben benieuwd.

Ik ga nog wat nuttigs doen (wassen, afwassen: huisvrouw-dingen).

Liefs, Ukkie26 (en een slapende Lise)

-  Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

19 mei echo van nieren, blaas en urinewegen (uitslag de 22e mei), 5 juni weer naar consultatiebureau (verpleegkundige)

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

29 april consultatiebureau om te wegen, 13 mei 1e afspraak consultatiebureau (arts)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

-
Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28
augustus uitgerekend, 31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Oja, Anoek: neem een omslagdoek mee naar het consultatiebureau. Het kan, ook bij het wegen, nogal druk zijn en om dan met een bijna blote baby te wachten: zo koud. En zorg dat ze een schone luier om heeft, dat moet namelijk (hier wel).

Voor je afspraak: ook een omslagdoek meenemen hoor! Wij moesten Lise direct laten wegen, en toen wachten totdat de arts klaar was. Dat duurde 10 minuten, maar ze mocht nog niet aangekleed...
Ik vond het bezoekje trouwens een beetje standaard. Beetje kijken of ze haar hoofd optilt als ze op haar buik ligt, beentjes wijd (kijken of ze lenig is) en longen luisteren. Verder nix...

Laat je weten hoe het was (met wegen?!).

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan