Jajaja,
daar ben ik (al), haha.
Het is hier idd erg rustig geweest, bij de wiebelmeiden nog rustiger. Alvast een voorproefje aan het nemene op de vakantie?!
Jee Anoek, blaasontsteking, da's balen. Hoop dat de antibiotica goed aanslaat en dat je er snel vanaf bent.
Mijn stuitje gaat wel iets beter, maar is nog steeds pijnlijk. Kan nog niet echt lekker zitten: moet OF helemaal rechtop (zodat ik er niet op leun) OF helemaal, maar dan ook echt helemaal, onderuitgezakt (zodat ik er ook niet op leun). Beide geen zeer comfortabele houdingen. Maar het gaat steeds iets beter, dus ik houd de moed erin.
Vanochtend zijn we met Lise naar de kinderarts geweest om, dachten wij, een echo van de nieren, blaas en urinewegen te laten maken. Wat een aanfluiting. Komen we daar, gaan ze haar meten, wegen, hoofdomtrek meten. Nou, ik had het ze ook kunnen vertellen want afgelopen vrijdag op het consultatiebureau hebben ze dat nog gedaan. En ze gingen wat luisteren (longen) en voelen bij de liezen enzo. Geen echo dus.
Vroeg de arts-assistent wat ons verteld was over ons bezoekje. Wij: nou nix. Na afloop zei ik: ik dacht dat er ook een echo gemaakt zou worden van haar nieren enzo? Oh, zei de arts-assistent, dan maken we daar nog een afspraak voor. Oftewel: voor nu is alles goed, vrijdag 16 mei, half 5 moeten we weer naar het ziekenhuis om de -ons beloofde- echo te krijgen.
Ach, het zal allemaal wel goedzitten, maar k vind het wel irritant...had zo gehoopt vandaag het 2-navelstrengvaten-verhaal af te kunnen sluiten...
Verder gaat het hier prima. Lise spuugt wel wat veel vind ik, maar ze drinkt, slaapt, plast en poept goed: echt een baby. En ze lacht bewust! Wat is dat leuk zeg! De stuipjes zijn al leuk, maar het echte lachen: Anoek, verheug je er maar op! Had er tranen van in mn ogen, zo mooi.
Lise ziet ook steeds beter en als ik tegen haar praat kijkt ze echt naar me. Of we al oogcontact hebben weet ik niet, maar ze hoort me goed en volgt me ook met haar ogen. Echt leuk.
Ze slaapt ook echt heel goed. Als ik haar 's avonds rond 9 uur voed, slaapt ze rond 10 uur. Dan wordt ze pas weer om 4 uur wakker voor een volgende voeding! Dan voed ik haar en slaapt ze direct weer in. Heerlijk. Ik denk dat ik haar, als ze 4 weken is (woensdag dus) 's avonds om 11 uur nog een keer wakkermaak voor een voeding en hoop dat ze dan de hele nacht doorslaapt. Zou geweldig zijn!
Voor de nog zwangere meiden een tip: ik vind het vervelend (en Lise ook) als alle kleertjes over haar hoofd aan moeten. Bij H&M hebben ze overslagluierpakjes (lange mouw): die gaan met knoopjes van links naar rechts, hoeven niet over het hoofd. Hebben ze in roze, blauw, groen en geel, en ook gestreept. Per set van 2 te krijgen, erg handig. Bij HEMA hebben ze overslaghemdjes (zijn eigenlijk truitjes), ook niet over het hoofd: ideaal. Wij hebben zaterdag nog wat van die overslagluierpakjes erbij gekocht...
Anoek, ben benieuwd hoe zwaar Benthe is morgen, laat je het weten? Lise groeit echt als kool, we zien haar met de dag veranderen en ze is al echt uit haar 'eerste kleertjes' gegroeid (snik).
Heb net in de tuin gewerkt: wat heb ik daar toch een hekel aan. Tijdens mn zwangerschap heb ik het niet gedaan dus het was echt weer nodig. Heb nu pas een deel van de voortuin gedaan, rest doe ik morgen. En de achtertuin...tsja, die komt nog wel.
Oh meiden, spannend nieuws: morgenavond gaan we naar de bank voor een hypotheekgesprek. We zijn best serieus aan het kijken naar een ander huis namelijk, maar hoeveel we kunnen lenen...geen idee. Dus maar eens naar de bank...ben benieuwd.
Ik ga nog wat nuttigs doen (wassen, afwassen: huisvrouw-dingen).
Liefs, Ukkie26 (en een slapende Lise)