WIEBELMAMA'S

Hallo meiden,

Ik ben dr ook weer! Gisteren de hele dag weggeweest, vandaag gewerkt, en na het werk nog langs de vk geweest. Nu snel even bijlezen, en straks naar zw gym. Druk,druk,druk...  

Ukkie, wat gaat dat snel! Lisse nu alweer uit de kleinste kleertjes.

Vandaag bij de VK is mn glucose en HB gemeten, beide waren prima! Ook mn bloeddruk was mooi laag. Moet alleen wat meer drinken(3 liter) ivm het vocht in mn voeten. Baby had net een groeispurt gemaakt, dus die doet het ook goed! Mag nu over 2 weken alweer komen, wat gaat het toch snel...

Heb ook eindelijk goeie foto's, dus zal ze snel op mn hyves zetten, en mailen (als het lukt, wat ik heb nog nooit foto's gemaild.

Anoek, het valt niet altijd mee lijkt me. Kom je nog een beetje aan je eigen rust toe? Hoop voor je dat inbakeren helpt.

liefs Tara

Hoi meiden,

Het is hier idd rustig geweest.
Vlinder is natuurlijk al op vakantie en ik denk dat we gisteren allemaal hebben genoten van het "vakantieweer". Ik heb in de tuin heerlijk een boek gelezen, echt lekker relaxt!
Nog één dag werken en dan heb ik echt vakantie.
De koffer staat al klaar, maar moet alleen nog ingepakt worden.

Heerlijk hoor Ukkie en Anoek om die verhalen van jullie met Lise en Benthe te lezen.
Ik geniet helemaal met jullie mee en kan me ook al helemaal verheugen op het moederschap.

Fijn ook dat de BV zo goed loopt Ukkie, ik hoop dat dat bij mij ook zo zal gaan. Ik ben me al wel aan het inlezen in een boek over BV en wil nog naar een voorlichtingsavond gaan. Is dit voldoende voorlichting denk je?
Wat trouwens wel grappig was is dat ik laatst in bad dat boek over BV aan het lezen was, zie ik op eens twee wit/gele druppels op mijn rechtertepel - waaaaaargghhh!
Dat lijkt dus te werken, hihi!
Heb jij trouwens voor de bevalling al een borstkolf gekocht, of heb je er één geleend bij de thuiszorg? En kun je electrische borstkolven ook tweedehands kopen, of is dat niet hygiënisch?
Lekker hoor om zo'n vraagbaak hier te hebben.
Jullie kersverse moeders voorzien ons al van een hoop handige tips!

Morgenmiddag heb ik nog een afspraak staan bij de VK.
Ik ga er nu heel wat rustiger naar toe, nu ik de kleine regelmatig voel.
Ik ben alleen wel benieuwd wat mijn bloeddruk deze keer zal zijn (vorige keren nl. erg hoge bovendruk).

Tot gauw!

Liefs, Twinkel3

oohh...eindelijk een buikfoto van Tara...ben benieuwd hoor...

Twinkel, over je BV-vraag: ik ben helemaal niet naar voorlichtingen geweest, ook geen boek gelezen. Gewoon, blanco erin gegaan. En zowaar: het werkt! Ik 'lekte ´ trouwens niet van tevoren dus maakte me wat zorgen, maar da's allemaal onterecht. Het loopt erg goed gelukkig.

Ik heb (nog) geen borstkolf om dat ik de eerste 6 tot 8 weken geen fles aan Lise wil geven. Ze kunnen soms de tepel en de speen door elkaar halen namelijk... nou weet ik wel dat ze hele goede spenen hebben, maar toch. Kolven lijkt me ook zo'n gedoe. En ik vind het wel gezellig en intiem, BV 'live' geven.
Als ik weer ga werken (pas in augustus) en ik dan nog BV geef, dan moet ik wel natuurlijk...
Je schijnt de kolven te kunnen huren bij de thuiszorg. Je moet dan wel zelf zo'n ding voor op je borst hebben: uit hygiënisch oogpunt kun je die niet huren. IK had bewust niet zo'n ding gekocht, want je weet maar nooit of de BV goed loopt... (althans, zo keek en kijk ik ertegenaan). Het zijn toch prijzige dingen...

Meiden, ik ga snel de badspullen opruimen en dan Greys Anatomy kijken (als ze stopt met huilen...)

Twinkel, fijne vakantie alvast! Geniet ervan! En succes morgen bij de VK.

Tot snel,

liefs, Ukkie26 en (een beetje een mopperende) Lise

Hoi,

Als het goed is hebben jullie eindelijk de foto's (als het gelukt is tenminste)

Twinkel, ik heb al wel een handkolf gekocht, volgens mn vriendin is het in het begin ook wel makkelijk voor de stuwing, hoef je de melk niet weg te gooien zeg maar. Ik heb een handkolf gekocht omdat ik niet van plan ben veel te kolven. Als ik weer ga werken ga ik het waarschijnlijk afbouwen, maar het leek mij wel handig om zo'n ding te hebben. Die van mij zat in een compleet set van avent, en ik vond de prijs wel meevallen (75 euro voor magnetron sterilisator, handkolf, 4 flessen en van de dingen voor in je bh) Toen ik het set kocht was er ook nog 20% korting. Als je tijdens je werk wil kolven denk ik dat electrisch handiger is.

Ik ga trouwens wel naar borstvoedingscursus (3 avonden) Hoewel het bij ukkie allemaal heel goed gaat, schijnt het wel handig te zijn, zinvolle tips enzo..

xxx Tara

Hallooooo!!!!

Hier een blije mama!!!
Vanmiddag zijn we op het consultatiebureau geweest. Ze hebben op dinsdagmiddag inloopspreekuur en dan kan je je kleintje laten wegen. Dat hebben we dus gedaan... eeennn Benthe is in 1 week tijd 330 gram aangekomen. Ze weegt nu 3730 gram. Ze heeft wel het hele bureau bij elkaar gekrijst, want ze had honger, hihi! ze weten daar nu wel wie Benthe is ;-) Kwam daar ook nog een mede-cursist van gym tegen met haar dochtertje. Zij is 4 dagen jonger dan Benthe.
Verder naveltje even laten nakijken, maar was ook helemaal prima. Ook hebben we gesproken over inbakeren. Maandag belt iemand ons daarover, maar we mochten al zelf beginnen en hebben meteen wat tips meegekregen. We waren zelf al begonnen met de beentjes in te bakeren en dat scheelde al iets. Toen we thuis kwam, flesje gegeven en daarna naar bed en ingebakerd.... En geslapen dat ze heeft!!!!!!!! Zelf ik kwam even toe een aan uurtje slapen :) Nu net weer fles gegeven en weer ingebakerd. Ze sliep net nog niet, maar is wel heel rustig en zie dat ze zich langzaam overgeeft aan haar slaap. Normaal deed ze dat ook, alleen werd ze dan weer snel wakker omdat haar rondmaaiende armpjes haar gezichtje raakten. Het is nu nog te vroeg om te juichen, maar het ziet er veel belovend uit! Ze heeft vandaag echt nog maar heel weinig gehuild (behalve dan vanwege de honger :)

Trouwens allemaal verhalen over de box? Heb je hem al staan Tara? Wij hebben ook de Rocco zonder lade. Staat al vanaf de 34e week, maar tot nu toe hebben we hem nog niet gebruikt. Heb jij hem al gebruikt Ukkie? We proberen echt een regelmaat in te bouwen en Benthe is voornamelijk boven.

Verder nog een tip over voeding... Ik weet niet of jullie allemaal borstvoeding willen gaan geven, maar kan je ook aanraden om als je flesvoeding wilt gaan geven (of moet geven, omdat BV niet gaat of mag) om zoogcompressen in huis te hebben. Ik had heel erg last van stuwing en lekte echt veel melk... hahaha.. dan zijn compressen wel fijn ;-) Haal verder extra kraamverband in huis! In de kraampakketten zit te weinig en ik heb niet eens veel bloed verloren en ze gingen echt op. Ik gebruik ze nu nog voor de nacht. Niet dat het ivm verlies nodig is, maar vind het prettiger op de een of andere manier. Materiaal is natuurlijker dan van maandverband.

Mn blaasontsteking is bijna weg gelukkig. Moet de kuur wel afmaken. ben niet aan de pil dus daarvoor maakt het allemaal niet uit ;-) Daar moet ik ook nog eens goed over na gaan denken... welke anticonceptie ik wil gaan gebruiken. Denk aan de nuva-ring. Iemand ervaring mee? Ukkie wat ga jij doen straks? Met BV mag het nog niet of wel?

Zo... in de tussentijd gegeten en Benthe slaapt weer als een roosje. wat heerlijk!!

Liefs

Meiden, ik heb VAKANTIE!!!

Heerlijk hoor.
Vanavond moet ik de deur nog wel uit, dus ik houd het even kort.

Bij de VK was alles goed gelukkig en ook mijn bovendruk was weer wat gedaald (nu 145/80). Ik heb me opgegeven voor een info-avond over borstvoeding en wil daar ook nog het één en ander vragen over borstkolven.

Enne Anoek, bedankt voor de tip over het kraamverband.
Ik zal er aan denken bij het inkopen doen.

Tot gauw!

Liefs, Twinkel3

Hallo,

Oh twinkel, lekker hoor vakantie. Heb je alles al ingepakt? Heel veel plezier in griekenland, enne... beetje voorzichtig met de zon hè? Grappig dat je hetzelfde jurkje hebt, alleen in een andere kleur. Heb hem zelf ook vorige week gekocht.

Anoek, mooi dat alles goed was bij het consultatiebureau. En dat kraamverband, dat is idd wel een handig tip. Denk dat vriendlief dat liever niet haalt ;), dus zal zorgen dat we van te voren voldoende in huis hebben. Maar ik moet eerst nog onderbroeken kopen waar ze inpassen  hihi.  

En onze box, die staat wel in elkaar, maar dan boven op een kamer. Denk dat ik hem vlak voor de bevalling naar beneden haal, staat wel gezellig en dan kunnen daar de cadeautjes in doen. Wat vonden jullie trouwens heel leuk om te krijgen? Moet straks nog cadeautjes kopen voor de baby vn mn broer en schoonzus.

liefs Tara

Terug
Bovenaan