WIEBELMAMA'S

Ha Twinkel,

Dat inbakeren helpt bij Lise ook heel goed, echt een aanrader. GIsteravond had ze 20 minuten gehuild terwijl er niets aan de hand was. Wij haar ingebakerd: binnen een paar minuten was ze stil. Wij hebben trouwens niet een speciale zak ervoor, we wikkelen een hydrofielluier strak om haar heen: werkt perfect.

Nou, ik heb nog niet echt DE fijne zoogcompressen gevonden. Die uit het kraampakket vond ik het beste, van Hel?!?! ofzo. Heb die van HEMA gehad, en nu van kruidvat, ben van beide niet echt kapot. Maarja...je moet wat.
Enne: het zijn gewoon losse dingen, die je in je BH schuift. Ze blijven trouwens wel goed op hun plek (is ook wel zo praktisch...) en ze bobbelen niet onder mn kleding...
Tipje voor goede BV-BH: ik vind de Noppies echt geweldig. Bevallen me prima. Heb ook 1 BH van V&D, maar die kan ik net zo goed weggooien: de cups zijn niet flexibel genoeg dus hij pas nauwelijks (gekocht toen ik 8 mnd was, het is toch nogal gegroeid...). De Noppies zijn heel rekbaar en de 'cups' rekken ook mooi mee: ideaal. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

En kraamverband kun je zowel bij apotheek als bij drogist kopen. Ik zag 'mijn' kraamverband laatst gewoon bij de Etos liggen.

Tipje voor alle wiebelmama's: pampers zijn in de aanbieding bij Albert Heijn...scheelt een klap.

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Hoi!

Hier koninginnedag voor de tv, ha ha!! Hebben jullie nog iets ondernomen?
Wij niet. Mn schoonouders zijn op bezoek geweest.

Twinkel, kraamverband kan je idd gewoon bij de Etos krijgen hoor! Merknaam ben ik ook even kwijt, maar is idd iets van Helio... verpakking is groenig met blauw. Van dat merk kan je ook kraammatrassen en zo krijgen.
De zoogcompressen die ik gebruikt heb, zijn van de Hema. Ik vond ze prima, maar denk dat ik minder gelekt heb dan iemand die BV geeft.

Tara, je ziet het... de meningen zijn verdeeld over het geslacht van jouw kindje! Nog een aantal weken en dan zullen we het weten, hihi! Als jij uitgerekend bent, moet ik weer beginnen met werken... bleehhh, moet er nu nog helemaal niet aan denken.

Ukkie, ja Benthe groeit goed! Ben er wel blij mee! Ze past nog steeds in maatje 50, maar gaat ook niet lang meer duren hoor. De allerkleinste maat sokjes zit al niet echt goed meer...NU weten wij met flesvoeding precies wat er in gaat, dus was dan ook absoluut niet verbaast dat ze goed was aangekomen. Dat lijkt me wel lastig met BV, dat je niet weet hoeveel ze drinken. Of krijg je daar ook gevoel voor!
Vloeien is bij mij ook nog heel weinig, maar durf het ook nog niet aan met een inlegkruisje. Had van mijn kraamverzorgster ook al gehoord dat je het beste maandverband van het huismerk kan nemen omdat daar veel minder plastic in zit. Maar had al Allways ingeslagen. Ben bijna door de voorraad heen, dus had van de week al nieuw gekocht, Etos eigen merk.
Luiers zijn idd bij de AH in de aanbieding, alleen niet de New Born. Wij hebben nu maatje 2 ingeslagen. Daar is Benthe wel aan toe, maar eerst de voorraad new born opmaken. Maar wat gaan die luiers hard zeg. Is dat bij Lise ook zo?

Weet niet wie het vroeg, maar iemand vroeg wat we leuk vonden om als kraamcadeau te krijgen. Wat ik superleuk vond was het cadeau dat ik van mn broertje kreeg; verzamelboek van Jip & Janneke! Verder kleertjes in een grotere maat (62/68) ook erg leuk!

HIer gaat het goed! Inbakeren werkt tot nu toe erg goed. Benthe huilt nog maar heel weinig. Eigenlijk alleen als ze honger of een vieze luier heeft. Met inslapen huilt ze niet meer. Ze ligt af en toe wel een tijd wakker, maar is rustig. Ik zie nu ook al verandering in haar! Ze krijgt meer kleur, is opgewekter, drinkt beter en rustiger en blijft wakker tijdens de fles. Dat is het resultaat van 1 dag! Natuurlijk loopt het nog niet helemaal van een leie dakje, maar dat we zo snel resultaat zien stemt ons erg positief!

Vanavond lekker samen met mn mannetje op de bank! Heerlijk!

Liefs

Hallo!!!

Ben ik ook nog even! Kom net terug uit groningen, na het werk hebben we daar nog even koninginnedag gevierd.

Grappig om te lezen wat jullie denken wat het wordt! Wij weten het al, dus voorlopig alleen voor mij bekend of mier alweer gelijk heeft of niet!

Ukkie, kan me bijna niet voorstellen dat mn (.)(.) nog groter zullen worden! Ben begonnen met 80A en zit nu al op 85D . We  zullen wel zien...  

xxx Tara

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));
document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));
De baby van Tara wordt een......????

Anoek:   meisje

Mirella: jongen

Patries: Meisje

Ukkie: jongen (er MOET toch een wiebeljongen komen...dacht dat ie voor mij was, maar nu is ie voor Tara...en Mier zegt het ook en die heeft het tot nu toe goed gehad...)

Twinkel: jongen (we zullen zien...)

ben benieuwd bij Tara! vind het dit x wel moelijk om te raden! hahaha
bij Ukkie had ik een sterk gevoel dat het een meid zou worden,bij Anoek heb ik ook erg getwijfeld,en nu bij Tara ook,bij Twinkel vind ik het ook wel moeilijk,bij Marjo komt er een meid (geen twijfel) hahaha  bij Pippie geen idee (foto pippie)!!

spannend we zullen zien! ga voor een jongen!!!!

Twinkel;bijna op vakantie nog een paar uur!!!!!!!! lekker genieten meid! ik nog 17 dagen wachten!!!

groetjes mier

Hoi meiden,

De laatste was is gestreken en kan in de koffer.
Zodadelijk nog even gauw de WC's schoonmaken en even stofzuigen.
Vanmiddag hebben we nog een verjaardag en vanavond duik ik op tijd mijn bedje in.
Rond 3 uur vannacht gaan we weg. Joepie!

Ik zal jullie verhalen wel missen hoor.
Over een week zal ik wel een hoop bij te lezen hebben.

Groetjes voor iedereen!

Liefs, Twinkel3

Heel veel plezier twinkel!

Ik denk dat twinkel een jongen krijgt, vlinder een meisje en pippie.....een jongen??? Idd lastig om te gokken als je geen idee hebt hoe iemand eruit ziet! Dus pippie tijd voor een foto!

Ukkie jij vroeg of ik bang was om dezelfde naam te hebben als mn schoonzusje, nou nee. Ik verwacht wel dat ze hetzelfde geslacht krijgen, maar ze heeft al eens laten vallen dat ze   gewone hollandse namen in het hoofd hebben. Onze naam  is wat minder gewoon, maar klinkt wel hollands. Bij mn vriendin was ik  er wel even bang voor, maar zij krijgen het andere geslacht!

Ik was wel bang dat ik hetzelfde kaartje zou hebben als mn schoonzusje, maar na wat over en weer gevraag weten we dat we niet dezelfde hebben, zonder dat we  van elkaar weten welk kaartje de ander heeft.  We hebben nl allebij een kaartje uit de gewone collectie van Buromac.  

liefs Tara

Hoi meiden,

Mier, ben zo benieuwd of je het weer goed zal hebben! Bij Twinkel en Vlinder vind ik het nog moeilijk, want heb nog geen goeie foto gezien om te kunnen raden (lees volledig lichaam, incl hoofd, met een goeie buik ;-). Dus meiden, ff opsturen ;-) Bij Pippie, weet ik het helemaal niet, want heb nog geen foto gezien. Ik denk dat Twinkel een jochie krijgt en Vlinder een meid, maar definitief "geslacht" geef ik na de foto's!!

Twinkel, bijna op vakantie. Lekker hoor. heb je er zin in?!! Laatste keer met zn 2tjes! gek idee of niet? Je zalmisschien de verhalen hier missen, maar je hebt straks weer mooie verhalen te vertellen als je terug komt :) Fijne vakantie, geniet ervan!

Deze mama wordt steeds blijer :) Het inbakeren werkt echt heel goed voor Benthe. Ze slaapt echt veel meer, huilt bijna niet meer (gisteren hooguit een uur en dan alleen bij honger en vieze luier), drinkt de fles regelmatig leeg (zitten nu op 1 voeding minder, maar zelfde hoeveelheid) en is nu een tevreden baby!!. Ik ben zo positief dat ik nu echte inbakerdoeken heb besteld (van pacco). Die zijn met klittenband, dus geen gedoe meer mer hydrofiele luiers, spelden en een touwtje. Ukkie, heb voor jou op het topic op het april-forum nog een reactie gegeven. Baker je Lise bij elk slaapje nu in? Hoe werkt het voor haar?

Morgen ga ik het nieuwe konijntje ophalen en dan zaterdag begint het koppelen. Hoop dat het goed gaat en ze elkaar leuk vinden!
vandaag gewoon lekker relaxen en lekker met Benthe bezig zijn :) Was me trouwens een ongeluk, hahaha!! Heb jij daar ook last van Ukkie?

Ga nu mn dochter weer lekker in haar bedje stoppen!

Liefs,
Anoek én een blije Benthe!

Terug
Bovenaan