WIEBELMAMA'S

Hallo,

Twinkel, wat leuk dat je er weer bent!

Het is erg rustig hier de laatste dagen maar dat kan ook niet anders met zo'n mooi weer. Iedereen is lekker aan het genieten denk ik.

Geniet vandaag nog maar extra van deze 2e pinksterdag en tot snel weer een keer.

x-vlinder

Hallo meiden,

Twinkel, welkom terug! Goed gehad? Je kunt hier gewoon doorgaan met vakantie vieren: het weer is heerlijk!

Hier alles prima, alleen die zomerkleren...die liggen me aan te kijken maar passen (nog) niet. Helaas.

Anoek, wij hebben Lise nu niet ingebakerd. Ze slaapt ook zonder strakke doek goed (gelukkig). Ze ligt nu overdag in een luierpakje in bed, 's nachts doe ik een broekje aan. En een lakentje erover (dat mevrouw binnen 5 minuten heeft weggetrapt...lekker nuttig).
We hebben ook een plat dak en de kamer van Lise is vanaf een uur of 12 op de zonkant, dus warm. Ik heb gewoon boven alle ramen tegen elkaar openstaan, dus ook die van Lise. Het waait dan wat in haar kamertje, maar met het hemeltje om de wieg moet het wel goed gaan. Ze slaapt in ieder geval prima.

Ook wij hebben een verduisterend gordijn, helpt goed tegen de hitte. Vanaf een uur of 2 doen we die dicht, dan schijnt de zon echt in haar kamer.
En gister heb ik Lise ook water gegeven, uit de fles. Wat een gedoe. Ze is het speenzuigen duidelijk niet gewend. Maar het lukte hoor, 10 cc ofzo. Zo leert ze ook spelenderwijs uit de fles drinken, handig voor als ik weer aan 't werk ga.

Anoek, denk jij daar al aan? Dat je over een tijdje weer aan het werk moet? Wanneer moet je eigenlijk weer?

Bij het consultatiebureau gingen ze Lise wegen, meten, hoofdomtrek meten. Dat deed een assistente. Toen naar de arts, die ging longen luisteren, beetje kijken hoe sterk ze was. Verder weinig hoor.

Wij zijn zaterdag naar Drenthe geweest. Een hele groep vrienden van ons is daar aan het kamperen. Normaal zouden we mee zijn gegaan, maar met een klein babietje...nou nee. Maar dus wel 'ff' een dagje op-en-neer. We zijn vrijdagavond al heengegaan en hebben in een hoten geslapen. Zaterdag naar de camping. Hebben ook Westerbork bezocht. Het was in Drenthe alleen wel heeeel warm. Lise heeft die dag veel bij mij gedronken en weinig geslapen: te warm voor dr. Maar 's nachts (thuis) sliep ze prima.

Ze heeft zowaar de afgelopen 2 nachten doorgeslapen: echt van 12 tot 7 en 11 tot 6! Heerlijk!

En raad eens wat er kapot is gegaan afgelopen woensdag: de airco in de auto. net nu! En we kunnen pas donderdag terecht voor reparatie: dan is de hitte ook weer minder. Nouja...we gaan nu dus maar niet overdag hele einden rijden, vind ik voor Lise echt te warm.

Nou meiden, ik ga weer van het weer genieten!

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26 en Lise

Hoi meiden,

Het is hier idd rustig hoor, maar heel logisch met dit tropische weer.
Gisteren hadden we familiedag en we zijn net nog even bij schoonmama geweest voor moederdag. Nu lekker in de tuin onder de parasol met mijn laptoppie.
Vanavond ga ik nog wel even tuinieren.

Bedankt trouwens voor al jullie foto's.
Ik zal er zelf ook wat opsturen en dan kan er verder geraden worden het geslacht van onze kleine spruit.

Geniet nog even van het mooie weer!

Liefs, Twinkel3

quote: vlinder_____ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-05-2008 10:08:30'));

De baby van Tara wordt een......????

Anoek:   meisje
Mier: jongen
Patries: meisje
Ukkie: jongen (er MOET toch een wiebeljongen komen...dacht dat ie voor mij was, maar nu is ie voor Tara...en Mier zegt het ook en die heeft het tot nu toe goed gehad...)
Vs: meisje
Twinkel: jongen (we zullen zien...)
Vlinder: jongen?
Pippie: jongen? (misschien verandert het nog al ik straks ook  jullie buikfoto's kan zien)

De baby van Pippie wordt een.....????

Anoek: jongen  (voorspelling kan veranderen bij foto mét hoofd, hihi!!)
Mier: jongen  (kan nog veranderen)
Tara: jongen  (kan ook bij mij nog veranderen)
Ukkie: meisje (buikje lijkt op de mijne, zo van de zijkant, niet dat dat wat zegt..)
Vlinder: Meisje
Twinkel: jongen

De baby van Vlinder wordt een .....????
Anoek: meisje (ja sorry... denk alweer een meisje...)
Mier: meisje
Pippie: meisje (ook dit verandert misschien nog na het zien van julie buikfoto's)
Tara: jongen
Ukkie: jongen (wilde gok, geen idee eigenlijk)
Vlinder: Tja, ik weet het lekker al! Is wel grappig dat jullie een gokje wagen.
Twinkel: meisje

De baby van Twinkel wordt een.....????

Mier: jongen (kan nog veranderen)
Tara: Meisje
Ukkie: jongen, puur gebaseerd op je buikje van 20w...
Vlinder: Jongen

Hallo allemaal!

Wat een weertje hè? Mag van mij zo de hele zomer wel blijven!

Ukkie en Anoek, hoe was jullie 1e moederdag? Lekker ontbijtje op bed gehad?

Twinkel, ook weer terug. Mooie foto's hoor. En leuk die foto in dezelfde jurk als ik. Je buikje groeit mooi hoor!

Morgenavond hebben we partneravond van zwangerschapsgym, ben benieuwd hihi. Kom nog wel even verslag uitbrengen als ik terug ben.

liefs Tara

Hoi hoi,

Ben ik weer eens... Ikhoud het kort, want ben hartstikke moe...

Twinkel, welcome back! Heb je het leuk gehad? Bedankt voor de foto's. Ik ben er nu wel uit hoor!

Morgen met Benthe naar het consultatiebureau. Ben benieuwd, vooral naar hoeveel ze gegroeid is :)

Meiden, die morgen weer moeten werken, succes!

Morgen zal ik een uitgebreider bericht posten.

Liefs Anoek

De baby van Tara wordt een......????

Anoek:   meisje
Mier: jongen
Patries: meisje
Ukkie: jongen (er MOET toch een wiebeljongen komen...dacht dat ie voor mij was, maar nu is ie voor Tara...en Mier zegt het ook en die heeft het tot nu toe goed gehad...)
Vs: meisje
Twinkel: jongen (we zullen zien...)
Vlinder: jongen?
Pippie: jongen? (misschien verandert het nog al ik straks ook  jullie buikfoto's kan zien)

De baby van Pippie wordt een.....????

Anoek: jongen  (voorspelling kan veranderen bij foto mét hoofd, hihi!!)
Mier: jongen  (kan nog veranderen)
Tara: jongen  (kan ook bij mij nog veranderen)
Ukkie: meisje (buikje lijkt op de mijne, zo van de zijkant, niet dat dat wat zegt..)
Vlinder: Meisje
Twinkel: jongen

De baby van Vlinder wordt een .....????
Anoek: meisje (ja sorry... denk alweer een meisje...)
Mier: meisje
Pippie: meisje (ook dit verandert misschien nog na het zien van julie buikfoto's)
Tara: jongen
Ukkie: jongen (wilde gok, geen idee eigenlijk)
Vlinder: Tja, ik weet het lekker al! Is wel grappig dat jullie een gokje wagen.
Twinkel: meisje

De baby van Twinkel wordt een.....????

Mier: jongen (kan nog veranderen)
Tara: Meisje
Ukkie: jongen, puur gebaseerd op je buikje van 20w...
Vlinder: Jongen
Anoek: jongen

Goedemorgen!

Daar ben ik ook eens met een uitgebreider verslag!

Zondag idd mijn allereerste moederdag... maar geen ontbijtje op bed hoor, ha ha! Wij zijn niet can die romatische types ;-) Wel heb ik zaterdag een ontzettend mooi bloemstuk gehad, heel apart en met rode rozen!!!Op het kaartje stond "Voor mama van Benthe"! Lief hé?!!

Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest en hebben we gebbqed!Heerlijk weer daarvoor. Benthe heeft het ook super gedaan!

Ukkie, fijn dat Lise het doorslapen ook ontdekt heeft. Juich alleen niet te hard, ha ha!! Benthe heeft het een aantal nachten achterelkaar gedaan en toen ineens kwam ze s nachts om 3 uur weer voor een fles.... boehhh... zo 3 nachten achter elkaarweer een nachtvoeding en vanochtend moest ik haar om 6 uur wakker maken (laatste fles 23 uur). De wekker gaat dan voor mn man, dus dan ben ik toch wakker. Mn man is nu 2 nachten weg voor zn werk, dus vannacht wordt de allereerste keer s nachts alleen... Zager wel een beetje tegen op, maar nu het zover is maakt het me niet uit. Ben benieuwd hoe papa het gaat vinden want die moest vanochtend afscheid nemen van zn kleine meisje. Hij is zo gek met haar!

Ik zet bij ons de ramen niet tegen elkaar open. Ben bang dat ze dan op de tocht ligt, maar vooral omdat bij ons praktisch de hele dag de zon op de voorkant staat en met ramen dicht houd ik de warmte buiten. Aan de achterkant wel de ramen open tot daar de zon staat. s Avonds zetten we alles wel even open en s ochtends om 6 uur, nadat Benthe de fles heeft gehad, zetten we het raam op haar kamer open. Ze slaapt toch dan bij ons op de kamer. S avonds en s ochtends vroeg is het het koelst.
Benthe slaapt met alleen een luier in haar bakerdoek. Anders is het veelst te warm. We hebben het ook even zonder doek geprobeerd -met alleen rompertje (= luierpakje???)- maar dan slaapt ze echt niet goed, dus toch maar weer de doek erbij gepakt. Gelukkig blijft haar temp goed. Ze heeft door de warmte alleen wel last van warmte-uitslag... allemaal rode bultjes/ vlekjes... Ben blij dat het donderdag even wat minder wordt met de temperatuur zeg. Ook hier kunnen de zomerkleren no9g lang niet aan.... boehhhh.... Vanaf vandaag is Sonja B. hier de baas en ga ik beginnen met oefeningen. Hoop er zo toch wel wat kilootjes vanaf te krijgen.

Oh ja, Ukkie je vroeg of ik weleens aan werk denk. Ja ik denk er weleens aan, maar dan dat het gelukkig nog erg lang duurt, ha ha! Krijg vrijdag mn leidinggevende op kraamvisite en volgende week mn collega-teamleiders. Ikmoet 16 juli weer beginnen. JIj hebt langer verlof toch? Hoop dat je opvang geregeld is tegen de tijd dat je moet beginnen. Ben trouwens benieuwd wanneer we wat van het KDV horen voor een intake en zo.

Nou meiden, ik spring even onder de douche en daarna gaat Benthe lekker in badje. Normaal doen we dat s avonds, maar gisteravond waren we te laat terug. NU dus voor het eerst inmn uppie. Vind het wel heerlijk om haar in bad te doen, dus het is absoluut geen straf ;-)

Ik heb medelijden met de werkenden onder ons: sterkte. Voor degenen die vrij zijn; geniet van het mooie weer!

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan