WIEBELMAMA'S

Ik was ook nog even online. Het eten is weer achter de kiezen, dus zodadelijk de vaatwasser nog even inruimen en de pannen afwassen.

Gelukkig maar dat mijn verhaal herkenbaar is Anoek.
Ik had ook al 18 hydrofielluiers in huis en zonnodig koop ik nog wel een setje van 6 erbij bij de Hema. Zoveel kost dat nu ook weer niet.

We zijn al wel een aardig eindje op weg met de kinderkamer, maar hij is echt nog niet af hoor. Er moeten nog gordijnen komen die ik nog moet bestellen, de meubeltjes zijn er nog niet en dan moeten we nog kleurvakken verven, lamp ophangen en dat soort dingen.
De verwachting is dat de meubeltjes eind juni worden geleverd, maar ik hoop eerlijk gezegd dat het er wat eerder is. Ik krijg nl. wel de kriebels om de kastjes schoon te maken en de laden te vullen met alle spulletjes voor de kleine spruit.

@Idd het vind ik het ook een vreemd advies m.b.t. de voedingen, vooral wanneer ze de flesjes nu al met moeite leeg krijgt. Wie weet wil Benthe wel weer meer drinken wanneer het wat is afgekoeld, dat zou dan mooi zijn, maar proppen heeft toch echt geen zin. Ik denk dat ze het dan net zo hard weer uit zal spugen.
Ieder  kind heeft zo zijn eigen gebruiken, helemaal prima toch. Voor jullie hoop ik wel dat ze naar wat minder voedingen kan, maar voor Benthe is hoe het nu gaat ook nog prima toch?

Vanavond ga ik nog even naar een vriendin, gezellig even wat bijkletsen.

Tot later meiden,

Liefs, Twinkel3

Hey meiden,

Lekker veel gekletst vandaag! Gezellig :)

Wou jullie gisteravond nog even laten weten hoe de partneravond was geweest, maar onze vrienden gingen nog even met ons mee naar huis. Dus een beetje laat, maar alsnog mn verslag :)

Vriendlief heeft er in ieder geval veel van opgestoken, en stelde ook diverse vragen. Het 1e uurtje was van onze eigen lerares. Dit ging puur over de weeen en de bevaling. Compleet met 2 filmpjes uit het jaar 0. Van die verloskundigen met hele foute kleren en vrouw die lag te baren met compleet oerwoud tussen de benen hahaha. Ook hebben de mannen nog even mogen oefenen met puffen hihi.  
Het 2e uur deed iemand van het consultatiebueau, ook wel leuk. Meer over na de geboorte. Wie wanneer komt (huisarts, prikjes enzo) en over de verzorging van je baby. Hoe je hem/haar vast houd, kan troosten en meer practische dingetjes. en nog een stukje over de voeding. Al met al wel een interessante avond.

Vanochtend weer naar de vk geweest voor controle. Kindje lag nu met het hoofdje naar  beneden, maar kan nog wel alle kanten op. Bloeddruk nog steeds laag (onderdruk 60) En buik was goed gegroeid. Mn baarmoeder zit nu precies helverwege mn navel en mn borstbeen. Met  rechtop en vooroverzitten soms wel lastig, begint nu  wel een beetje in de weg te zitten. Hou nogsteeds veel vocht vast, maar ach..

Twinkel, wat een leuk kaartje! Jullie konden wel snel, ik geloof dat ik wel 14 boeken ben doorgeworsteld (de meeste gingen erg snel, niets leuks) Inmiddels is de keus van het kaartje gemaakt, en het lettertype ook. Nu de tekst nog...zucht. Ons kaartje is trouwens    wel te zien op de website van buromac (buromac.nl) Kijk dan bij de gewone geboortecoll. pagina 4, het kaartje onderaan met de naam Thomas. Snappen jullie het nog ???? Het kaartje is in het echt wel véél leuker nog als op de website, het is van heel mooi dik papier dat glanst.
Anoek, ik ben trouwens wel nieuwsgierig welk kaartje jullie hebben uit de babyfolly collectie. Ik heb het boek hier nl nog thuisliggen. Heb nog even zitten bladeren, maar heb natuurlijk geen idee welke jullie hebben.

Dus  vlinder, je vroeg om tips... nou wat mij  betreft  dus buromac! Wel boeken (2 stuks) ophalen, want de kaartjes zijjn in het echt veel leuker. Dan zie je het materiaal veel beter. Ook veel met plastic omslag, vond ikzelf ook heel leuk, maar mn vriend dus helemaal niet.    

Ukkie, wat heerlijk dat Lise zo goed slaapt, ook met dat warme weer.
Anoek, Benthe gaat vanzelf meer drinken, niet te druk maken om wat ze zeggen hoor! Als ze haar flesje niet  helemaal opdrinkt zit haar buikje gewoon vol. Iedere baby is toch anders, en niet alle baby's zijn volgens het boekje. Als ze haar flesje wel opkrijgt kun je altijd nog wat bijmaken toch? Komt heus alemaal wel goed!

liefs Tara

Tara, klinkt wel erg uitgebreid die partnerles. Ik ben toen niet geweest omdat mn man in het buitenland zat, maar bij ons komt er niemand van het CB. Wel fijn of niet?

Wij hebben een geboortekaartje met zo'n plastieke omslag, of hoe je dat ook noemt. Weet niet meer op welke pagina hij stond, maar hij is met streepjes op de voorkant, rood-roze-groen-gele tinten. Binnenhoes is van stevig papier met parelmoer (hebben ze tegenwoordig allemaal wel, hihi). je hebt het kaartje ook met blauw (voor jongetjes ;-). Denk dat je hem nu wel kan vinden of niet? Mn man vond juist dat soort kaarten mooi! Hij wilde weer niet met beertjes e.d. We hebben heel veel positieve reacties gehad op het kaartje. Vond het ook een lastige keus hoor. Trouwkaart hadden we zo uitgekozen, dit heeft weken geduurd.   Er is ook zo veel keus, weet niet hoeveel boeken ik gezien heb!

Ohh die voeten Tara, weet er alles van... Helaas heb ik er nu nog last van... Hoop dat het bij jou snel over is na de bevalling. Ik had dat geluk niet helaas :-(

Trouwens wat betreft de voedingen.. Ze zaten niet te pushen of zo hoor. Vond alleen de opmerking heel erg stom dat ik meer voeding moest aanbieden. Ik geef Benthe wat ze wil hebben. Ik ben ook absoluut niet het type om zich te laten beïnvloeden door het CB. Ik ben van mening dat ik als moeder beter weet wat mn kind nodig heeft en ik kijk wel welke adviezen bruikbaar zijn!Was niet mn bedoeling om "depri" over te komen!

Ga nu even tussen de buien door de container buiten zetten... Waar is je man als je hem nodig hebt, ha ha !!!!

Liefs

Hoi Anoek,

Je kwam ook helemaal niet "depri" over hoor! Wilde je alleen even zeggen dat je je idd niet gek moet laten maken, door wat een ander zegt. (niet dat ik dat van je verwacht ofzo).

Ik weet wel welk kaartje je bedoelt. Die is leuk! Ik had 2 proefkaartjes via internet aangevraagt en daar zat jullie kaartje ook bij. Hoezo toevallig:). Ik had verwacht dat mn vriend die leuker zou vinden, maar hij vond die andere dus leuker. Maakte mij niet uit, vond ze beide leuk. Ik ben ook helemaal niet van de beertjes en de ooievaars. Op ons kaartje wel een babykoppie, maar dan niet tuttig. Juist lekker eigenwijs en zonder poespas.  

Ik vond het wel leuk dat er iemand van het CB een deel van de avond deed. Heb toch wel wat nieuwe dingen gehoort. Ik heb mezelf zojuist nog opgegeven de BV cursus (3 avonden van 2 uur!) Ben benieuwd hoe ze al die tijd gaan vullen. De 1e les gaat over BV in het algemeen, en over aanleggen compleet met video's. De 2e les over problemen en oplossingen. de 3e les over kolven.

Dan straks ook nog een bevallingsavond vanuit de verloskundige praktijk en wij zijn er helemaal klaar voor! De weken gaan nu wel snel trouwens. Ben alweer 31 weken vandaag.

liefs Tara

Hoi Tara,

Dat is wel toevallig zeg, van al die boeken dezelfde uitzoeken. Was helemaal grappig geweest als jullie die hadden gekozen, ha ha!!
Heb jouw kaartje ook opgezicht, maar staat geen kaartje met Thomas op de 4e pagina. Wel op de eerste, en met getekend babyhoofd... Is dat hem? Groene kleur en naam verticaal aan de zijkant... Die vind ik wel heel leuk!

Twinkel vind jullie kaartje ook erg leuk! Die heb ik geloof ik niet voorbij zien komen in onze boeken... Doet me een beetje aan ons kaartje denken met die strepen. Voor de rest lijken ze niet echt op elkaar hoor!

Ons kaartje vind je ook op de site van Buromac, maar dan kiezen voor Baby Folly, 1 e pagina en dan kaartje met de naam "Maud". We hebben een iets ander lettertype, wel dezelfde kleur tekst, ook binnenin.  Ook de naam en de geboortedatum op de voorkant. De strepen staan op de plastic voorkant, de naam en datum staan gedrukt op het kaartje dat erin gevouwen zit.

Liefs en weltrusten alvast. Ik moet nog een uurtje "zitten", ha ha!!

Oohh, wat is hier gisteren nog veel gekletst! Gezellig hoor!

Twinkel en Tara: gaaf kaartje! En Anoek, ook die van jullie is erg leuk!

Wij hadden een kaartje met een foto van Lise op de voorkant, vonden we leuk. We hadden een foto achter de hand van een grote hand met een kleintje erin, voor het geval we geen mooie foto van Lise konden maken of er iets mis zou zijn (je weet maar nooit...).

Twinkel, welkom terug in NL. Hoe lang moet je nog werken? Enne: heel herkenbaar van de spulletjes die je van anderen krijgt. NIx is goed genoeg voor jullie beeb. Tenminste: dat had ik echt wel. "gelukkig" heb ik weinig gekregen, want ik zou me een ondankbare mama voelen terwijl het goed bedoeld is van de gever. Maar heel herkenbaar dus, ik heb lekker alles nieuw gekocht (ook wij hebben het geluk dat we dat kunnen betalen). Voel ik me toch prettiger bij.

Tara, 31 weken alweer! Jee, het gaat echt onwijs hard! Je kunt echt al gaan aftellen richting verlof. Heerlijk hoor! Wanneer begint jouw verlof precies?

Hier gaat het prima. Lise heeft al 5 nachten achter elkaar doorgeslapen. Vanochtend kwam ze om hal f6 voor een voeding, de laatste voeding gisteravond was rond half 10. Dus weer ruim 7 uur geslapen. Heerlijk. En na de voeding van half 6 gaat ze gewoon weer slapen, dus kan ik ook nog even. En om half 9 werd ze weer wakker, weer voor een voeding. Ze lag zo lief in haar wiegje! Ze keek om zich heen, lachen, geluidjes maken en trappelen met de beentjes! Zoooo schattig! Het is echt een heerlijk vrolijk meisje!

Anoek, we boffen echt met onze meiden. Het kan ook zo anders, huilbaby's of dat er iets mis is. Ben heel blij dat het allemaal zo goed gaat. Ik wens dat de andere aanstaande wiebelmama's ook echt toe, dat het bij jullie zo goed mag gaan...
Ze hebben Lise niet gemeten op het consultatiebureau, het was ook geen 'officieel bezoek'. Laatst hebben we zelf gemeten: zo rond de 58 centimeter. Gaat zooo hard, niet normaal!

Naveltje gaat nu al beter, Lise heeft er geen last van. Mama wel: die blijft wassen.

Tara, over de BV: je kraamverzorgster moet je rots in de branding zijn! Dat was de onze wel in ieder geval! Die heeft binnen een week voor elkaar gekregen dat ik alles wist (wat ik moest weten) en dat Lise goed geleerd heeft hoe ze bij mij moet drinken. Mocht je twijfels hebben bij jouw kraamverzorgster (hoop natuurlijk van niet hoor), vraag dan om een andere die meer ervaring heeft met borstvoeding. Dat loont de moeite!

Meiden, ik ga gauw onder de douche. Moet om half 12 naar de verloskundige voor nacontrole (Lise mee natuurlijk), gewoon gezellig praten denk ik.

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

PS: hier geen onweer, wel wat witte wolken. ZItten redelijk dicht bij de kust, misschien dat het onweer ons 'overslaat'.

Goedemorgen!

Ook hier moet er nog een onder de douche, ha ha!! Denk dat ik dan gelijk de badkamer maar eens onder handen neem!

Ukkie, fijn dat Lise weer een nacht heeft doorgeslapen. Wat een luxe, dan kom je zelf ook meer aan je rust toe! Hoeveel voedt jij Lise nu? Benthe werd om 5 uur wakker (na voeding om 23.15) en daarna om 8.30. Nu ligt ze ook weer lekker te slapen. Ik merk wel dat ze nu steeds langer wakker is na een fles. Zo leuk, dan leg ik haar neer en is ze nog even druk met handjes, armpjes en beentjes en lekker 'pruttelen'! Ik kan dan echt uren naar haar kijken. Bij de eerste gaap, gaat ze naar bed! Dat werkt prima.

Vandaag niks op het programma. Misschien vanmiddag nog even wandelen. Ligt een beetje aan hoe het weer blijft. Nu schijnt het zonnetje nog, maar er is wel regen en onweer voorspeld in het zuiden.

Tara, ben het helemaal met Ukkie eens. Als je kraamhulp niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ongeacht wat de reden is. Zeker met BV is het belangrijk dat je een ervaren iemand krijgt bij je eerste kindje, dus ik zou dat bij de intake ook gewoon aangeven. Zo heb ik aangegeven dat we geen stagiar willen. Moet zelf al zoveel leren, dus hoefde ik er niet ook nog een leerling bij. Met een evt 2e zou het anders zijn.
Denk jij daar weleens over na Ukkie, of je nog een 2e zou willen en wanneer? Ik weet het nog niet. Voor de zwangerschap en de geboorte van Benthe was het een resolute nee, maar nu... praat regelmatig over de kinderen als ik het over de toekomst heb, ha ha! Wil in elk geval eerst nog even lekker genieten van Benthe en als Benthe een jaar of 2 is, dan zien we wel.

Twinkel, nu al 2 mama's die het zelfde denken en voelen als jij en ik denk dat elke mama zo denkt, mits ze het zich kan veroorloven nieuwe spullen te kopen. Wij zitten ook in die luxe positie. Snap wel heel goed je dilemma hoor, want je wilt iemand ook niet voor het hoofd stoten. Wat dacht van deze; geef iemand die jou iets wil geven, het advies om het aan het goede doel te geven, want jij kan dingen nieuw kopen en anderen hebben het hard nodig... Dat advies heb ik eens aan een medewerker gegeven toen een collega haar spullen wilde geven. Heeft wel gewerkt geloof ik. Heb het zelf ook al eens met succes gebruikt!

Ukkie, veel plezier bij de VK. Is de afspraak bij de VK die je bevalling heeft gedaan?
Ik moet 10 juni. Is wat later want de VK die mn bevalling heeft gedaan is met vakantie en ik wilde echt perse bij haar, want heb haar tijdens mn kraambed niet meer gezien. Vind het fijn om het ook met haar nog over de bevalling te hebben en natuulijk om Benthe te laten zien!

Liefs Anoek en een slapende Benthe :)

Hallo allemaal.

Ben lekker een dagje vrij. Net vakantie gehad maar wel lekker! Vond het erg pittig dinsdag en woensdag en ik mag nog 7 weken zo doorgaan Pffffffff ben nu al aan verlof toe geloof ik .

Wat een leuke kaartjes allemaal zeg!   Wij mogen denk ik ook nog veel boeken doorbladeren. Ben zelf nooit zo snel tevreden.

Heb net wat oude kleertjes, hydrofiele en flanellen luiers, slabbertjes en lakentjes van vroeger van mezelf  bij mijn moeder meegenomen. Ik weet nog niet wat ik ervan ga gebruiken hoor. In ieder geval wel de luiers en misschien wat effen witte lakentjes  (hoef ik ze niet nieuw te kopen). Kleertjes koop ik ook het liefste nieuw en ook een nieuw mooi lakentje om op het bedje te leggen voor de komst gaat hier waarschijnlijk nog aangeschaft worden...ook hier is dus niks goed genoeg om zo maar te zeggen...erg he?
Dus voor ons ook zeker geen 2e hands kinderwagen, kinderkamertje, maxicosi etc. ...Ooooo wat zijn wij erg meiden! Alles nieuw nieuw nieuw...de droom van iedere verkoper (haha).

Anoek en Ukkie. Echt fijn dat het zo goed met jullie meiden gaat! Geniet er maar lekker met volle teugen van.

Vs ben je alweer terug? Hoe is het gegaan?

Tara, Alweer 31 weken zeg. Nog een paar weekjes en dan ga je natuurlijk al met verlof? Heb je alles al een beetje klaar voor de komst van jullie beeb?

Pippie en Twinkel, Bij jullie ook alles goed? Hebben jullie ook al veel gekocht of nog niet? Vinden jullie alles nu ook zo snel gaan? Wanneer gaan jullie met verlof?

Nou tot snel.

x-vlinder

Terug
Bovenaan