WIEBELMAMA'S

Hallo meiden,

Vandaag was ik nog vrij van school, dus kon ik thuis nog wat doen.
Wel had ik vanmorgen met mijn schoonzusje afgesproken, vanmiddag een vergadering en vanavond muziekrepetitie; dus al met al was ik nog best wel druk.

Ook heb ik de boeken met geboortekaartjes opgehaald.
Pfff, wat een keuze zeg!

We zijn al wel helemaal uit de kaart, maar zijn nog wat aan het stoeien met de tekstopmaak en de tekst zelf.
Vrijdag moeten we de boeken weer inleveren en onze keuze doorgeven, dus voor die tijd moeten we definitief beslissen wat we in het kaartje willen hebben staan.

Ook heb ik donderdag mijn eerste pufles. Ik ben benieuwd.
De groep is vorige week al begonnen, toen ik nog op vakantie was.

@Ukkie en Anoek, mochten jullie nog nieuwe foto's hebben van jullie dochters - ik ben reuze benieuwd!

Liefs, Twinkel3

Hallo.

Wat leuk om je foto's te zien Twinkel! Ik blijf ook bij mijn keuze wat jullie beeb betreft.

Ik vind het echt raar dat nu iedereen gaat raden wat het gaat worden terwijl ik het zelf weet. De kinderen uit mijn klas begonnen ook al vandaag. Erg grappig.

Wat goed dat je al boeken hebt gehaald voor de kaartjes. Ik dacht dat ik daar nog wel even mee kon wachten maar wat denken jullie? Heb al wel op het internet rond gesurfd natuurlijk.

Mag ik misschien weten van welke lijn of welk merk of site jullie ze hebben. Van Ukkie weet ik het nog van een tijdje geleden als ik het goed heb. Jullie hebben het toch zelf gemaakt via een website Ukkie?

Hier nog geen bericht van de zwangerschapscursus maar dat begint bij ons tussen de 28e en 30e week dus nog even afwachten voor mij.

Ook het kinderdagverblijf zit op de dag dat we willen nog steeds vol. We hebben wel een tijdelijke plaats van hetzelfde kinderdagverblijf maar dan in een ander dorp. Als er in januari nog geen plaats is gaan we daar voorlopig naartoe tot er bij ons plaats is.

Verder een leuke vakantie gehad hier. Heb al heel wat inkopen gedaan voor onze beeb maar heb geloof ik nog veel meer nodig...jeetje wat een lijst (haha). Wel leuk hoor om te shoppen en spulletjes uit te kiezen.

Waarschijnlijk ben ik ook weer wat vaker hier te vinden nu de vakantie erop zit. Heb het kletsen wel gemist.

x-vlinder

Hoi hoi,

Ben ik ook nog even snel met kort verslag van ons bezoek aan het consultatiebureau.

Benthe is helemaal nagekeken en alles was prima in orde!! Ze groeit als kool! Morgen is ze 1 maand oud en ze weegt nu 4400 gram en is 55 cm lang! Dus ze is in 1 maand 1 kg en 5 cm gegroeid! Ze heeft zich nu ook voorbeeldig gedragen, ben helemaal trots. Vorige keer heeft ze alles bij elkaar gegild ;-)

Ik ben doodop.... Vanochtend badje en vanmiddag CB. Moest daar lopend heen, dus al met al ben ik daarmee 2,5 uur op pad geweest. Was dik half uur heen en ook weer half uur terug.. Op terugweg nog even boodschappen gedaan. Mn voeten doen echt pijn... komt omdat ik nog steeds vocht vasthoud. Ben bang dat ik daar van het zomer nog wel last van blijf houden :-(

Vlinder, wij hadden een kaartje van Baby Folly van Buromac. We hadden geen standaardkaartje met een baby of tekening... Kan het niet echt uitleggen. Zal een andere keer eens kijken of ik een voorbeeld kan plaatsen hier. Heb ik nu ff geen puf voor.

Ga nog even een konijnenhok schoonmaken. Stofzuigen komt morgen wel, want wil ook wel even zitten...

Meiden, weltrusten alvast!

X

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

16 mei echo van nieren en blaas in ziekenhuis ivm 2 navelstreng-vaten, 22 mei uitslag, 5 juni CB, verpleegkundige.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

29 april: 3730 gram en 52 cm, 13 mei: 4400 gram en 55 cm. Volgende afspraa CB:   16 juni (wijkverpleegkundige en inentingen)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  29 mei weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Ha meiden,

hier weer ff een update. Ben gisteren naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau geweest. Lise dr navel 'troepte' nog steeds en er kwam ook bloed uit. Dat leek me niet de bedoeling. Wat bleek: er zat wat wild vlees. Hebben ze 'aangestipt' met zilvernitraat, dan moet het weggaan. Voor de grap hebben we Lise even gewogen (met luier en luierpakje aan). Ze weegt nu al ruim 5100 gram! Gaat echt zoooo hard, niet normaal gewoon.

Anoek, Benthe groeit ook goed zeg! Gaat echt hard he, zo in het begin. Ik merk het ook echt als ik Lise optil dat ze zwaarder is geworden.

Lacht Benthe al (bewust?)? Lise echt steeds meer. Ze huilt nauwelijks, alleen als ze honger heeft of bij buikpijn. Zelfs het in slaap komen gaat, met dit warme weer en zonder inbakeren, prima.

En...ze heeft al 4 nachten doorgeslapen! Heerlijk! Vanochtend was het wel al 5 uur, maar ik had haar gisteravond ook om half 9 voor het laatst gevoed...dus 8 uur achter elkaar geslapen. Poe. Ik knapte wel, maar goed. Wel een heerlijke nacht achter de rug.

Anoek, ik vind het wel fijn om alleen met Lise te zijn hoor, went snel. Ook het alleen badderen gaat goed. Ik merk wel dat ik meer met Lise ben dan mn mannetje: ik herken haar huiltjes (voorzover ze die heeft) beter...

Gisteren heeft mn mannetje Lise de fles gegeven (water erin, omdat ze met dit extra weer wel genoeg moet drinken). En het rare is: bij hem drinkt ze bijna niet, bij mij wel! Ze weet gewoon dat ze bij mij moet drinken. Ze leert zooo snel. Maar...ze moet ook leren dat ze bij mn mannetje kan drinken (uit de fles natuurlijk, haha), anders wordt het een heel gevecht op zijn papa-dag.

Nou, ik ga me snel aankleden (jaja, ik weet het: laat). Tot snel!

Liefs, Ukkie26

Hoi Ukkie!

Jeetje, 5 kilo alweer... het gaat inderdaad hard met onze meiden hé?! Iedereen zegt ook; voor je het weet is dat hele kleine eraf. Aan de ene kant kijk ik uit naar het moment dat Benthe van alles gaat ontdekken en zo, maar aan de andere kant mag ze nog wel even zo heel klein blijven. Heb jij dat ook?

Vervelend dat het naveltje nog niet goed dicht is. Heeft Lise er last van?
Hebben ze Lise ook opgemeten? Hoe lang is ze nu?

Lise moet denk ik idd wennen dat ze ook bij iemand anders kan drinken, maar dan uit de fles. Zijn natuurlijk 2 nieuwe dingen tegelijk; en uit de fles drinken én bij iemand anders. Hoe vond je mannetje het? Die van mij vindt het heerlijk om de fles te geven, maar wij doen het natuurlijk al vanaf d egeboorte allebei. Ben je nog niet begonnen met kolven? Dan kan je mannetje vaker de fles geven!

8 uur lang doorslapen... poeee he, dat is wel super de luxe! Dat is hier nog niet voorgekomen, maar Benthe is natuurlijk ook nog kleine 2 weken jonger:) Vannacht was ze er weer om 3 uur...balen...maar ja... onze eerste nacht met zn 2tjes zijn we wel goed doorgekomen!!
Benthe huilt ook alleen bij honger/dorst en buikkrampjes. Van dat laatste heeft ze al paar dagen last. Komt denk ik door het warme weer. Zehuilt dan niet lang. Je ziet haar persen en vervolgens geeft ze een brul. Als de kramp over is, is ze weer blij.
Wat hebben we toch heerlijk tevreden meisjes hé?!!

Wat betreft de huiltjes herkennen... Het is bewezen dat vrouwen in staat zijn om meer verschillende huiltjes te onderscheiden dan mannen. Zit blijkbaar in onze genen, ha ha! Dus denk niet dat het komt dat je meer met haar bent. Natuurlijk wel het onder de knie krijgen van de huiltjes. Snap je wat ik bedoel?!

Nee, Benthe lacht nog niet... ja van die spiertrekkingen, ha ha! Ze is meer druk met allerlei lichamelijke oefeningen lijkt wel. Ze is zo sterk. De arts op het CB zei het ook al. Al met een week kan ze haar hoofdje stabiel houden als ik haar op mn borst tegen me aan heb. Ook presteert ze het om - ingebakerd en wel- scheef in bed te gaan liggen en draait ze al bijna op haar zij... Het klopt wel allemaal met mn zwangerschap, ha ha, toen was ze ook zo ontzettend bewegelijk! Ik zou het wel geweldig vinden als ze gaat lachen! Maar ze is pas een maand oud, dus komt vanzelf wel! Lise was daar erg vlot mee hoor! Geniet lekker van haar stralende lach!!

Vandaag niet veel op het programma, dus kon vanochtend even het huishouden doen. Benedenverdieping is klaar. Boven ligt nog een flinke strijk te wachten en de eerste was is weer gedraaid! De dag is om voor ik er erg in heb. Ben nu vermoeider dan na een dag werken, hihi! Vanmiddag komt er zo'n vrouwtje van Felicitas met de Babydoos. Heb er geen zin in, want wordt natuurlijk 3 kwartier gelul over allerlei dingen die je zou moeten aanschaffen. Wat ik natuurlijk niet van plan ben....

En meiden, ook zo blij dat het warme weer bijna voorbij is??? Van mij mag het wel minder worden, zo lang het maar droog blijft. Vond het de afgelopen dagen wel erg warm ineens. Hier in huis wordt het dan zo benauwd, dus we vinden nergens echt koelte. Ook voor Benthe is dat vervelend. Hier is de zon vandaag al verdwenen. het is niet koud. Hoe is het in de rest van Nederland?

Ga maar eens richting mn strijk...

Liefs

Hoi meiden,

Mijn eerste werkdag na de vakantie zit er weer op.
Ik had vanmorgen weinig zin om weer te gaan, maar vond het wel weer erg leuk toen ik met de kinderen aan het werk was. De ochtend vloog echt om.
Vanmiddag ben ik nog even druk geweest met planning en administratie en nu dus weer lekker thuis.

Ik heb net de spulletjes van mijn schoonzusje uitgezocht die ik gisteren had meegekregen, maar ik moet bekennen dat ik wel erg weinig van alles "goed" genoeg vind voor onze kleine (schaam, schaam).
Er zaten een heleboel (grijsgewassen) hydrofielluiers bij en rompertjes die er ook wat verwassen uitzagen. Ik heb er één vestje uitgehaald (dat ik toendertijd blijkbaar zelf heb gegeven) een rompertje en twee paar sokjes. Van de 3 zakken spullen heb ik nog één zak waarvan ik de spulletjes waarschijnlijk wel ga gebruiken.
Vinden jullie dit niet erg ondankbaar?
Ik voel me er niet helemaal happy bij, maar heb er ook geen zin in om de kasten vol te pakken met spulletjes waarmee ik helemaal niet happy ben terwijl ik ze zelf makkelijk kan betalen. Herkennen jullie dit een beetje, of ben ik echt zo'n kieskeurige verwende muts?
Ook zat er nog een borstkolf bij die jij aan kunt sluiten op een electrische pomp van de Medela. Het stuk waar de melk doorheen gaat zag er wel wat ranzig uit, maar nu ik de hele boel heb uitgekookt is het wel weer fris. Mocht ik een pomp moeten lenen van de thuiszorg en ze hebben nog steeds dezelfde als  5 jaar geleden, dan kan ik deze onderdelen dus nog wel gebruiken.

Ik zal ons geboortekaartje trouwens even op de foto zetten, dan kan ik hem jullie wel mailen. De tekst mogen jullie ook best weten hoor, maar de namen houden we nog even geheim.

Liefs, Twinkel3

Jaaa het onweert hier, joehoe!! Eindelijk wordt het wat frisser in huis. Erg he.. is het eens mooi weer. juich ik de regen toe ;-) Mara ja, als het een paar dagen zo warm is geweest én je hebt een plat dak, dan is het echt heel warm en benauwd in huis!

Twinkel, ik vind je niet verwend hoor! tenzij ik het ook ben, ha ha!! Ik wilde ook eigenlijk alles nieuw. Misschien dat je wat van die hydrofiele luiers en rompertjes achter de hand kan houden. Gewoon wassen en ergens achterin de kast leggen, want die heb je echt nooit genoeg. Om een voorbeeld te geven; ik heb 18 van die luiers en regelmatig heb ik er nog 1 of 2 in de la liggen. Ik gebruik die dingen echt overal voor, zoals op het aankleedkussen, in de box, onder het hoofd in bed en de kinderwagen, in de maxicosi met die hitte tegen zweten, als "zonwering" in de auto.... Ukkie kan vast ook nog wel het eea verzinnen. Ja je wordt creatief als mama! O ja, heb er standaard ook 2 in de luiertas zitten. Kortom, je kan ze niet genoeg hebben. Overigens schijnen het ook goede poetslappen te zijn, ha ha!!

Op het CB vonden ze dat Benthe nog wel veel voedingen op een dag kreeg (7, soms 8). Zou rond de 5-6 moeten zijn. Dus ik vraag en hoe ga ik dat dan doen. Kreeg ik als antwoord dat ik meer voeding moest aanbieden, zodat ze dan langer zou doorslapen. Wat een advies... ze drinkt niet altijd de fles leeg, wat moet ik doen dan? het erin proppen?? Wil het wel proberen, want het is wel fijner als ze 3-4 uur per slaapje slaapt ipv 2-2,5 uur. Dan heb ik ook wat meer rust. Vandaag kom ik denk ik weer op 7 uit, maar moet wel zeggen dat ze vannacht om 3 uur voor een fles is geweest en normaal kom ik dan op 8 flessen uit. Dus vind het wel een beginnetje, ha ha!

Tara, hoe is het met jou? Begint nu toch wel op te schieten hé?

Vs, al een tijdje niet gezien... je was weg voor je werk toch? weet alleen niet meer wanneer je terug zou zijn... sorry... Beetje vol kunnen houden?

Pippie, wanneer mogen we foto's mét hoofd verwachten? ;-)

Vlinder en Twinkel, hebben jullie het kamertje al af?

Ik ga nu maar eens koken. Merk wel dat dat wel lastig is als je alleen bent. Eet veel later, want normaal deed een van ons de fles van 17 uur en de ander gaat koken. Nu moet ik echt timen en meestal slaapt Benthe tussen de fles van 17-20   niet echt fantastisch. Gelukkig huilt ze nu niet meer dan, dus dat is wel winstpunt!

Zo weer een heel verhaal :) Vind het hier ook zo rustig, ha ha!

X

Terug
Bovenaan