Ohhhh ... volgens mij heeft Benthe net haar eerste lachje laten zien! Het was heel kort en een klein lachje... dus het ging zo snel... tranen sprongen in mn ogen, hihi! Hoop dat ze het vanavond weer doet, zeker als d'r papa weer thuis is

Wat is dit geweldig leuk zeg!
Tja het speen-dilemma... Benthe is nog steeds geen echt spenenkind. We geven hem wel eens als ze idd niet in slaap kan komen of als kalmering/ troost. Dit gebeurt niet zo heel erg vaak. Ze spuugt hem zelf na een paar minuten weer uit, ha ha! Ik wil ook niet dat ze echt went aan die speen, want dan hoeven we het ook niet af te leren. Alhoewel het schijnt dat je voor dat ze 1 worden, de speen makkelijk kan "afnemen".
Benthe vindt ook regelmatig haar vingertje(s) of handje en doet een poging om er op te sabbelen. Gaat nog niet super gecoördineerd, maar ze probeert het wel. Bij Benthe is het volgens mij eigenlijk altijd omdat ze honger heeft. Ze doet het namelijk alleen als ze wakker is en de fles moet krijgen. na de fles en honger gestild doet ze het niet meer.
Ik zou gewoon eens proberen aan te leggen of water te geven om honger uit te sluiten. Het kan ook zijn dat ze gewoon zuigbehoefte heeft. Dat hebben die kleintjes ook. In dat geval kan je er denk ik vrij weinig aan doen. Het is dan denk ik aan jou of je een speen geeft of haar op haar vingertjes laat sabbelen.
Fijn dat het gezellig was bij de VK. Heb je het nog over de bevalling gehad? Ik merk trouwens dat ik de bevalling inmiddels een plekje heb gegeven. Ik praat er niet meer zo vaak over, tenzij iemand er naar vraagt. Eerste 2 weken had ik echt zwaar de behoefte het verhaal keer op keer te vertellen. Het is niet dat ik een slechte ervaring moest verwerken, maar doordat het zo snel is gegaan heeft het me ook een beetje overvallen en iki mistte ook stukjes die opgevuld moesten worden. Weet je wat trouwens echt opvallend is, in mijn beleving nu deed het niet eens zo'n pijn.... hahaha terwijl ik donderdsgoed weet dat ik tijdens de laatste ontsluitingweeën best pijn gehad heb en persen was ook zeker niet pijnloos... Je vergeet gewoon die pijn... Dat heeft de natuur goed geregeld zeg

Heb jij dat ook Ukkie?
Vlinder, ik herken het dat werken vermoeiend is als je buik groter begint te worden. Denk goed aan je rust hé! Nog 7 weekjes, jeetje wat gaat het ook bij jou hard zeg!
Tara, jij schreef over dat de bm tussen je navel en borstbeen zit en dat het in de weg begint te zitten. Moest wel lachen, want ik herkende het zo. Op het laatst kon ik echt amper mn schoenen nog aan krijgen. Benthe vond het nl ook nog eens heerlijk om d'r kontje onder mn rib te nestelen.... Geen pretje, ha ha!!
Aan alle zwangeren; hoe is het met de beweging in jullie buik? Voelen jullie je kindjes goed? Nemen jullie ook de tijd om met je kindje te "spelen"? Ik deed dat altijd voor het slapen gaan! En ben ik de enige idioot die voor die dikke buik gezongen heeft? ;-)
Ukkie, zijn jullie er al uit of er een 2e autootje komt? Wij gaan zaterdag naar een auto kijken (via onze huidige garage, die connecties heeft), een Renault Twingo. Hij ziet er supermooi uit op de foto's en heeft weinig km's gemaakt. Dus ben benieuwd

Wordt mn eerste eigen auto!! De auto die we nu hebben (Audi), hebben we samen gekocht, maar mnman heeft hem eigenlijk altijd mee naar zn werk, dus voelt het niet echt als MIJN auto. Ik ga straks met de auto naar het werk ipv met de trein en als mn mannetje voor zn werk naar het buitenland moet, kan hij mijn kleine auto meenemen en heb ik onze "goede" auto (lees; groter, nieuwer en diesel)! Mn man hoeft niet met die auto naar het buitenland te rijden hoor, maar die blijft op zn werk staan.
Ga nog even wat in huis doen. Moet hier echt elke dag stofzuigen en liever nog 2 keer, want dat nieuwe konijn maakt er echt een zooitje van. Ze zit nog apart van het mannetje. Het koppelen gaat nu best goed, dus hoop dat ze snel bij elkaar in 1 hok kunnen. Vooralsnog durf ik het nog niet aan. Heb helaas niet zoveel tijd om te koppelen. Durf ze niet bij elkaar te zetten als ik alleen ben. Kan nl niet zomaar even weg bij die 2 en wil ook elk moment naar Benthe toe kunnen mocht het nodig zijn. Dus van t weekend maar weer!
Sjonge... dacht even snel een berichtje te posten, wordt het nog een heel verhaal, ha ha!
Liefs Anoek & een blije -slapende (ja babies slapen veel ;-) Benthe