Haai,
mooi he, Anoek, zo'n lachje! Echt heel anders dan een stuipje vond ik! Ik heb de eerste paar keer ook echt met de tranen in mn ogen gezeten, zo mooi! Nu lacht ze steeds meer, en soms met geluid. Echt geweldig he? Nu kun je contact maken met die kleine, en ze reageert ook nog! Mooi, mooi, mooi.
Lise had dus vanmiddag weer dorst. Was al de 5e keer vandaag, maar het schijnt dat ze met 6 weken regeldagen kunnen hebben, dan drinken ze veel, zodat de BV weer wordt aangepast. Ik denk dat dat het is. Lise heeft geen probleem met in slaap komen en huilt ook bijna nooit, dus een speen zou niet nodig moeten zijn. Heb de verpakking dus nog maar dicht gelaten...
En inderdaad: de speen is makkelijker af te leren dan duimen. Ik houd het gewoon nauwlettend in de gaten. Liever af en toe de speen erin, en dan weer afleren, dan de duim erin...
Bij de VK hebben we het kort over de bevalling gehad. Tijdens mn kraamperiode was ze ook al een keer langsgeweest (de VK die mn bevalling had gedaan), maar nu nog maar weer kort ff. Ik heb er ook steeds minder behoefte aan hoor, om over de bevalling te praten. Schijnt normaal te zijn dat je het er in het begin vaak over vilt hebben: deel van het verwerken van de hele situatie.
In mijn beleving deed het wel pijn, maar het was te doen. Terwijl ik tijdens de ontsluitingsweeën tegen mn mannetje zei: dit houdt toch niemand 12 uur vol?! Dat hoefde dus ook niet, t tempo was nogal hoog. Misschien dat ze daarom veel meer pijn deden: de 10 cm had ik binnen 3 uur, in plaats van de 10 uur die er gemiddeld voor staat...
Enne: het persen was niet pijnloos, maar ik had zulke sterke persweeën dat ik het niet tegen kon houden, al zou ik willen. Dus ik heb me er maar aan overgegeven. Vond de laatste ontsluitingsweeën pijnlijker dan de persweeën... En de natuur regelt het mooi...
Bij mij ging werken tot week 36 wel goed, maar rond week 38 of 39 ging mijn buik wel echt in de weg zitten. Best laat, ik weet het, maar wel herkenbaar hoor. Veters strikken, bah. Sokken aandoen: pfoe. En eten: ik moest helemaal rechtop zitten. Dat eet dus niet lekker (vond ik), zeker niet als je bijvoorbeeld soep eet (knoei, knoei).
Uuhh...ik heb niet met een dikke buik gezongen nee...nooit over nagedacht eigenlijk.
We willen wel een tweede autootje ja, maar zijn nog niet echt actief aan het zoeken.
Mn moeder heeft een Twingo, lekker autootje. Maar: ik had 'm laatst een dagje geleend en het was wel een geprop hoor. De wielen pasten in de kofferbak als de achterbank helemaal naar voren was, de hoedenplank moest eraf, de kinderwagenbak op de achterbank en Lise voorin.
Ze kon wel achterin, maar niet als de wielen in de kofferbak zaten: dan moest de bank naar voren en was de gordel te kort.
Oftewel: tipje: neem de kinderwagen mee en ga passen... Het zou vervelend zijn als je altijd een hele puzzel op moet lossen voordat je in de auto zit.
Ik ga ook nog even huishouden (bah, bah, ik blijf er een hekel aan hebben). Tot later!
Liefs, Ukkie26 en een slapende Lise (ze is trouwens echt veeeeel meer wakker tussen de voedingen door: leuk!)