WIEBELMAMA'S

Alweer zo lekker druk hier :)

Anoek, het is idd dat groene kaartje met verticaal Thomas. Volgens mij staat ie echt op de 4e blz van de geboortekaarten ?!?
Enne.... nee ik heb ook nog nooit gezongen voor mn dikke buik. Moest wel lachen toen ik het las... zag het  even helemaal voor me ;)

Twinkel, ook voor ons geen 2e hands hoor. Gelukkig ook niets aangeboden gekregen, want je wilt natuurlijk ook niet ondankbaar zijn. Wel een goed idee van Anoek trouwens, van dat goeie doel!

Vlinder, onze babykamer is zo goed als af. De gordijntjes zijn er nog niet, maar zijn al wel besteld. Heb de lijstjes bijna helemaal afgewerkt, misschien alleen nog wat kleine dingetjes.

Nog 4 of 5 weekjes werken en dan... verlof! Moet helaas nog wel een nieuw pesoneelslid erbij. We hebben dr al 2 gehad, maar 1 beviel ons niet en de andere vond het zelf te zwaar. Grrr.... nouja zal wel loslopen. Maar zal wel blij zijn als we er weer 1 erbij hebben.      

Ukkie, sucses in het ziekenhuis.

Liefs Tara

Goedemorgen!!

Tara, bij mij stond jullie kaartje op pagina 1.... vreemd hoor, ha ha! Vind hem in elk geval erg leuk!
Ja nieuwe personeelsleden werven én dan behouden... ik weet er alles van, ha ha! Gelukkig hoef ik me daar nu geen zorgen om te maken. Dat mag iemand anders nu doen ;-) Schiet in elk geval nu wel op voor jou, want zal wel zwaar zijn nu. Ben je al opgeschoten met het overdragen van je werkzaamheden?

Ukkie, voor mij waren de laatste ontsluitingsweeén ook pijnlijker dan de persweeën. Maar mijn persweeën waren ook niet zo sterk.... Ik ben benieuwd hoe de andere meiden het straks zullen ervaren. Hoe kijk jij tegen de bevalling aan Tara?

Kan idd zijn dat Lise een regeldag heeft Ukkie. Gaat het vandaag al weer beter of sabbelt ze nog steeds gretig op haar handjes?

Hier weinig bijzonders te vertellen. Mn man is gisteren weer thuis gekomen. Hij had Benthe gemist. Zo schattig om ze dan weer samen te zien. Merk wel dat ik -nu ik 2 dagen én nachten- alleen met haar ben geweest, veel geleerd heb over haar (nieuwe) maniertjes en dan wil ik me steeds bemoeien als mn man met haar bezig is... Echt zo slecht van mezelf vind ik dat. Ben dus maar beneden gaan zitten, ha ha!

Is het bij jullie ook zulk slecht weer? Hier regent het al de hele ochtend. Wel lekker verkoelend, maar kan nu niet gaan wandelen :-( Vanmiddag komt mn leidinggevende op kraamvisite. De eerste van mijn werk... heb er beetje dubbel gevoel over, want heb werk ver weggestopt... maar vind het wel leuk dat ze komt!

Liefs

Mogguh (vanuit een grijs, maar droog Noord-Holland),

Alles goed hier? Met ons alles prima. Lise groeit echt zo hard, niet normaal gewoon. Ze heeft zelfs al een paar kleertjes maat 62 aan! Echt, voor je het weet loopt ze (zo voelt het)...

Tara, het kaartje stond bij mij ook op pagina 1. Raar...Maar wel een leuk kaartje hoor! Lekker vrolijk. Ook fijn dat de kinderkamer al bijna af is. Ik merkte dat dat mij toch wel wat rust gaf.

Ik denk dat Lise een regeldag had gisteren, ze wilde 's avonds steeds drinken en heeft nauwelijks gespuugd.   Ik hoop dat 'ie vandaag weer weg is. Tot nu toe geen gesabbel, ze ligt nu lekker te slapen (na 2 minuutjes huilen).
Kan idd zijn dat Lise een regeldag heeft Ukkie. Gaat het vandaag al weer beter of sabbelt ze nog steeds gretig op haar handjes?

Anoek, ik merk ook dat ik meer met Lise ben dan mn mannetje, en dat ik meer herken. Zeker de huiltjes (en zeker omdat, zoals jij schreef, vrouwen daar zowiezo al sneller onderscheid in maken, hormonaal?!). Ik merk ook dat ik dan mn mannetje wil verbeteren of denk: laat mij maar. Dan ga ik ook maar even ergens anders heen, de tuin in ofzo. Ik laat hem maar, hij moet het ook leren herkennen...

Zoooo lief trouwens, mn mannetje had een verlaat moederdagcadeautje geregeld! We gaan in oktober naar een concert van Marco Borsato, van zn nieuwe CD (Wit LIcht). Had mn mannetje zich al maanden geleden aangemeld voor de fanclub (niet dat hij een fan is, maar dan kon je eerder kaartjes bestellen) en hij had ervoor gezorgd dat hij een 'trouw fan' (haha) was. Kreeg ie mail dat ie kaartjes kon bestellen. Zo leuk en lief!
Lise is dan ruim 6 maanden en ik ben dan weer aan het werk, dus een avondje bij iemand anders moet dan wel lukken (moet er nu nog niet aan denken hoor!).

Meiden, ik ga even naar de winkel: brood is op dus ik heb nog niet ontbeten (jaja, slecht, ik weet het).

Fijne dag en op naar het weekend! Het wordt trouwens weer mooi weer, alleen iets minder warm...

Liefs, Ukkie26

Wat lief van je mannetje Ukkie!!
Trouwens veel succes vanmiddag!Was ik daarstraks helemaal vergeten...

Hier lijkt het wel of Benthe minder wil drinken nu het niet meer zo warm is... of ze is te druk met alles om haar heen. Ze wil steeds lekker liggen en om zich heen kijken. Vraag me af of ze eigenlijk wel veel ziet, maar ze vindt het prachtig! Ze ligt nu in de box. Net flesje gehad en straks hopelijk lekker lang slapen.
Toen ik haar net uit bed haalde, kreeg ik echt een "big smile"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joehoeeee, helemaal happy :)

Ga ook even wat eten. Merk wel dat dat ondergeschikt is aan Benthe, hihi! Als het uitkomt dat ze de fles moet hebben als ik net wil eten, dan gaat zij voor, hahaha!

Ben benieuwd hoe lang ze het in de box volhoudt. Eerst begon ze al te huilen na 1 minuut en nu ligt ze al 5 minuten te trappelen en pruttelen.

X

Haai,

ja lief he, dat getrappel en gepruttel. Lise ligt al 10 minuten in dr bed te pruttelen. Zo schattig. Ze gaat ook steeds meer en andere geluidjes maken, ik heb net ademloos boven het wiegje gestaan. Zo mooi!

En wat leuk dat Benthe lacht! Schattig he? Ik smelt ook helemaal als Lise lacht (en dat doet ze vaak!). Ook mn mannetje vindt het helemaal geweldig.

Lise volgt ons ook al. Als ze naar je kijkt en je doet een stap opzij, draait ze dr hoofdje mee om maar oogcontact te houden. Zo lief. En als er meerdere mensen zijn en mn mannetje of ik begint te praten, draait ze direct haar hoofd richting de 'pratende'. Ze herkent onze stemmen dus ook al!

Ik zal vanavond wel laten weten hoe het in het ziekenhuis was. We krijgen pas donderdag de uitslag, maar ik kan me zo voorstellen dat als er nix aan de hand is, dat ze dat nu al wel zeggen.

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Het is hier idd druk geweest de afgelopen dagen. Gezellig!

Gisteravond had ik de eerste pufles. Gelukkig wel een gezellig groepje hoor.
Er werd gesproken over het bekken, over een juiste houding e.d. en hierna moesten we nog wat bewegen op muziek en ter afsluiting wat ontspanningsoefenigen (waar ik een beetje giebelig van werd). Gelukkig ging de lamp uit en toen werd ik idd wel wat relaxter, zodat ik niet de hele tijd heb liggen giebelen.
Volgende week staat het onderwerp pijnbestrijding gepland.

Leuk om ook jullie geboortekaartjes te zien.
Volgens mij hebben we ook wel een beetje dezelfde smaak als ik het zo bekijk.
Ook ik heb wel 12 boeken doorgeploeterd hoor, maar door sommige boeken kon ik snel heen. Bij alles wat een optie was heb ik even een papiertje gedaan en daarna heb ik gekeken wat ik hiervan de leukste vond. Wat ook een criterium was, was dat je niet teveel aan het kaartje moet doen na de bevalling, al zit er in dit kaartje ook nog wel een klein beetje handwerk. Nou ja, dat moeten we er dan maar voor over hebben.
Ik heb een aantal teksten en gedichtjes bij elkaar gezocht die mij wel aanspraken en samen met mijn man hebben we hieruit een keuze gemaakt.
Mijn man had trouwens geen zin om alle boeken door te kijken en vond mijn keuze ook erg leuk, dus dat scheelde al weer een discussie.

Ik moest ook erg lachen om jouw gezang voor je buik Anoek.
Ik kan me er helemaal een voorstelling bij maken.
Hier ook wel een beetje een dwaas hoor, ik leg nl. regelmatig even het muziekdoosje van de kleine op mijn buik zodat hij/ zij alvast wat aan het melodietje gewend raakt (hahaha). Verder zal hij/ zij mij ook regelmatig horen zingen aangezien ik veel zing met de kinderen uit mijn klas.
De meeste reactie voel ik trouwens als ik muziek maak op de dwarsfluit.
Volgens mij vind de kleine dat niet altijd even prettig, te voelen aan het getrappel in mijn buik. Volgende week heb ik nog een concert en daarna gaat de fluit voorlopig ook even de koffer in, dus heeft de kleine ook weer rust.

Hebben jullie (augustusmama's) trouwens ook wel eens dagen dat je de kleine veel minder voelt? Vandaag heb ik nog weinig leven gevoeld. Vanmorgen wel even lichtjes in bed, maar toen ik vanmiddag op de bank nog even contact wilde maken kreeg ik geen reactie. Het zal vast wel niets zijn hoor en waarschijnlijk voel ik vanavond in bed wel weer meer getrappel, maar soms wil ik echt even flinke beweging voelen om weer even helemaal gerustgesteld te zijn.

Wanneer willen jullie het kamertje trouwens af hebben?
Ik merk dat ik liever vandaag dan morgen de boel al klaar heb staan, alhoewel er natuurlijk nog tijd genoeg is. Soms word ik wel wat onrustig als ik denk aan wat we nog moeten doen voor de kleine komt, al zijn de grote dingen eigenlijk al wel geregeld.

Vanavond krijgen we nog vrienden op bezoek met hun zoontje.
Ik vind het wel heel gezellig hoor wanneer er kinderen mee komen op bezoek en vind het ook wel prettig dat in onze vriendengroep de meesten net kinderen hebben of zwanger zijn. Is dat in jullie omgeving ook zo?

Fijne avond meiden.

Liefs, Twinkel3

Kletserdekletserdeklets...gezellig is het hier weer!

Hier een rustige dag gehad. Nu heerlijk weekend! We hebben wat leuke dingen op het programma staan dus ik heb er zin in!

Verder weinig nieuws. Heb vandaag gordijnen besteld voor de babykamer en nog een setje kleertjes en een jasje gekocht voor onze uk. Echt zooo schattig. Ben geloof ik verslaafd aan shoppen de laatste tijd (hihi).

Verder hier geen gezang te horen hoor. Ik werk niet voor niets niet in de onderbouw. Ben niet zo'n nachtegaaltje. Muziekdoosje komt me wel wel bekend voor. Iedere dag even laten horen hoor aan onze kleine spruit.

Ik heb ook wel eens het gevoel of het allemaal goed is hoor Twinkel. Zo was onze uk al 2 dagen nauwelijks te voelen en maakte ik me alweer zorgen. Wilde vanmorgen de vk gaan bellen (overdereven of herkenbaar voor jullie moeders?) maar toen kwam er weer relmatig leven in de brouwerij gelukkig! Volgens mij hebben we niet zo'n druktemaker gecreeerd en tja, misschien had de baby het ook wel warm en heeft hij/zij gewoon 2 dagen liggen slapen ofzo.

Nog 7 weken werken Yoehoe! Een hoop leuke dingen voor de boeg op school maar zal ook blij zijn als de vakantie en aansluitend mijn verlof in gaat.

x-vlinder

Hallo!!!

Heb nog even op de site van buromac gekeken, en ons kaarjte staat idd op de 1e blz. Heb de site zelf bij mn favorieten staan, en dan staat iedus op de 4e blz.

Ook onze baby is best rustig vind ik zelf. eigenlijk had ik verwacht dat ie steeds harder zou schoppen, maar dat is helemaal niet zo. Voel de baby wel meerdere keren per dag hoor, en mn buik beweegt ook aardig mee, maar het voelt gewoon anders dan ik verwaht had. Nou ja, hopelijk is ie straks ook zo rustig.    

Vanmiddag even een cadeautje vaoor mn vriend gekocht...een filmcamera! Hij is zondag jarig en ik kreeg ineens een ingeving. We hebben wel zo'n ding ergens in de kast liggen, maar die is al 10 jaar oud ofzo, nog met van de grote bandjes. Deze is met harde schijf, wel zo handig kun je echt onwijs lang mee filmen. Maar bij de bevallig voor mij geen beeldmatriaal hoor! Moet er niet aan denken.

Anoek, hebben jullie het lachen van Benthe al gefilmd?

liefs Tara

Terug
Bovenaan