Pufclub relaxter??? Lijk wel een een opgefokt schaap nu ik weer thuis ben... Pffff weet niet of ik het vol ga maken hoor. Ik vind het maar een rare vertoning. Deze week zouden we het over kwaaltjes gaan hebben en leren ontspannen. Ok, het ging 5 min over kwaaltjes en 5 min leren ontspannen om vervolgens de halve les van vorige week weer over te doen met wat oefeningen (die niks te maken hebben met de bevalling of ontspanning). De lerares is een vreselijk mens... zegt in elke zin minstens 1x 'ja?' en ik raak daar n beetje geirriteerd van. Probeer dan maar eens te ontspannen.
Verder kan mijn man niet mee naar de partnerles omdat hij dan in het buitenland zit. Verzetten was niet mogelijk omdat andere parnters dan niet zouden kunnen, dus wordt de initiele avond aangehouden. Hier heb ik uiteraard begrip voor, maar dan vraagt die lerares of ik niet iemand anders mee kan nemen.... Wat heb ik daar nou aan???? Heb dus gevraagd of er andere mogelijkheden zijn, bijv andere groep, maar dat ik die les bij ons niet kom. Zie mezelf nog niet tussen de stelletjes zitten. Plus dat ik de oefeningen dan wel ken. het gaat dan om wat de man kan bijdragen.
Kortom, zit me nu dus af te vragen wat het nut is. Volgende keer gaat over ontsluitingsweeen, dus ben benieuwd. De groep vind ik ook niet echt leuk. Heb niet het idee dat ik echt aansluiting heb met de andere dames, het zijn heel andere types zeg maar. Dus ja, het meest ontspannende was het autoritje heen en terug ( en dan moet je weten dat ik bijna nooit rijd en dus niet echt een held ben, ha ha).
Zo heel relaas, maar moest het echt even kwijt. Sorry.... dit wil overigens niet zeggen dat alle zwangerschapscursussen prut zijn hoor! Heb gewoon beetje pech denk ik. Moet trouwens zeggen dat de dingen die ze tot nu toe hebben willen leren, ik al geleerd had uit het boek "duik in je weeën", dus kan jullie dat boek zeker ter voorbereiding aanbevelen.
Dames, mijn buikje begon bij 14 weken ongeveer zcihtbaarder te worden en rond de 18 weken kreeg ik echt een groeispurt. En idd bij de een is het sneller zichtbaar dan bij de ander. Het is afwachten voor jullie meiden!
Vlinder, wij hebben geen prenataal onderzoek laten doen. We zitten niet in een risicogroep qua leeftijd en in de familie geen aanleidingen om het te doen, dus wij hebben er voor gekozen het niet te doen. Vond een kansberekening ook niet veel zeggen.... maar kan ook wel weer begrijpen dat mensen het wel laten doen. Dus als het jullie een goed gevoel geeft, gewoon doen.
20 weken-echo hebben we wel laten doen. bedenk in beide gevallen wel, dat er een uitslag kan zijn die je misschien niet wilt. Risico van dergelijke onderzoeken en dat je dan voor de keuze staat wat je zal doen. Gelukkig was bij ons alles in orde, maar zoals jullie misschien nog weten is het voor Ukkie een heel andere ervaring geweest.
Zo maar eens lekker naar bed! Weltrusten!
Liefs