WIEBELMAMA'S

Hey meiden,

Twinkel, wat leuk dat je mier in het echt hebt gezien!
En ook leuk dat je al wat dingetjes hebt gekocht. Zo'n paars dekentje is wel handig dat je die gelijk gekocht hebt, want volgens mij zie je dat kleurtje niet zo vaak in de winkels.

Anoek, wat balen dat het niet zo leuk is zwangerschapsgym. Hoeveel lessen zijn het in totaal? Ben je al aan het aftellen voor je verlof ???

Ukkie, hoe is ie????? Heb je al verlof of bijna?

Vlinder, hebben jullie het nu al aan iedereen verteld? of heb je binnenkort nog een echo?

Pippie, waar ben je ???

Hier verder niet zoveel te melden eigenlijk, Heb de hele week moeten werken omdat manlief ziek was. Vandaag dus lekker rustig aan.  
Ik heb al een hele tijd niets meer voor de kleine gekocht, dus binnenkort toch maar weer eens babyshoppen!

Ik voel de kleine nog niet trouwens. Ik probeer me dr 's avonds op de bank en op bed wel op te focussen, maar niets waarvan ik denk  dat is  het! Nouja, zal binnenkort wel komen.

liefs, Tara

Hoi hoi,

Twinkel, had al bij de wiebelmeiden gereageerd, maar super dat je Mier ontmoet hebt en dat het ook gelijk vertrouwd voelde.
Zo'n beurs is inderdaad vermoeiend (ben in nov vorig jaar zelf naar de jonge gezinnenbeurs geweest), maar je kan er inderdaad leuke aanbiedingen vinden.
Wat betreft de kinderwagens van je keuze... Buzz vind ik super, maar ja die heb ik zelf :) Over de Mutsy zeiden ze dat de 3wieler niet zo goed is (in de winkel), je kan dan beter de 4wieler nemen. We hebben de 3wieler van Mutsy ook uitgeprobeerd, want ik ben niet zo gevoelig voor verkooppraatjes, maar het klopte wel. Het voorwiel draait gewoon niet goed mee. Buzz daarentegen wel. 4wieler heeft dat probleem natuurlijk niet.

Tara, hoe ver ben je nu in je zwangerschap? Weet je waar je placenta ligt? Als ie aan de voorkant ligt kan het langer duren voor je iets voelt. Let op, kán, want ik voelde onze uk met 17 weken en de placenta ligt aan de voorkant. Achteraf kon ik zeggen dat ik toen al de baby voelde, want in het begin twijfel je nog totdat de bewegingen duidelijker worden. Vaak is het eerst wat je voelt, geen schopje of zo, maar klotsend vruchtwater door de vele bewegingen. Nu heb ik een enorme druktemaker in mn buik die de hele dag door kan gaan, maar als je een wat rustiger kindje hebt dan voel je het ook minder en valt het dnek ik ook minder op. Bij mij voelde de eerste bewegingen als een soort plopjes in mn buik, belletjes die ontploffen. Later werden het pas echt mini-schopjes en nu kan mn buik alle kanten op bewegen door armen, benen, kontje, schoudertjes enz... ha ha! Heb geduld. Misschien een tip, ik voelde het eerst alleen als ik op mn rug in bed lag en met mn handen op mn buik. Kindje reageert al heel snel op je handen. Probeer maar eens! Hoop dat je het snel gaat voelen, want dat maakt je zwangerschap echt concreet!

Hier inderdaad aftellen tot verlof. Nog 8 dagen werken! Moet nog best wel veel doen, maar heb besloten me niet te laten opjutten. Wat afkomt, komt af en wat niet dat niet. Ik voel me voor de rest eigenlijk wel prima. Alleen af en toe wat last van mn bekken en banden. O ja en vannacht had ik een enorm harde buik die ook echt heel erg pijn deed... Oefen weeën????

Nu moet ik echt wat aan het huishouden gaan doen.

Liefs

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-01-08) 29w4d, 31 mrt uitgerekend, 8 feb volgende controle VK, nog 6 weekjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 32w3d  (17-02-08), 10 april uitgerekend,  20 feb volgende controle vk,  28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken +  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje, 6 september uitgerekend.
Kloppend hartje gezien/ gehoord bij 7 weken, 2 dagen.
Eerste afspraak VK: woensdag 13 februari
12-weken echo: woensdag 20 februari

Hallo,

Leuk dat jullie er zijn (geweest) en leuk om je verhalen te horen twinkel.

Ik ben vandaag teruggefloten door mijn eigen lichaam denk ik. Dacht dat ik weer wat meer energie had....Gisteren een feestje gehad en nogal laat thuis. Vandaag kon ik niks meer. Ben even aan het begin van de middag naar een verjaardag geweest en toen ik thuis kwam ben ik weer in slaap gevallen. Hmmmmm baal dag dus!

Wij gaan ook binnenkort op zoek naar een kinderwagen. Bij babypark kun je een parcours rijden met de wagens. Er ligt blijkbaar: zand, steentjes, bosgrond e.d. Dat lijkt ons wel handig omdat wij op veel verschillende plaatsen wandelen met onze hond. Ben benieuwd welke het voor ons uiteindelijk gaat worden?

x-vlinder

ps zal even het lijstje ook updaten.

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-01-08) 29w4d, 31 mrt uitgerekend, 8 feb volgende controle VK, nog 6 weekjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 32w3d  (17-02-08), 10 april uitgerekend,  20 feb volgende controle vk,  28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken +  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
21 febr. combinatietest. 6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje, 6 september uitgerekend.
Kloppend hartje gezien/ gehoord bij 7 weken, 2 dagen.
Eerste afspraak VK: woensdag 13 februari
12-weken echo: woensdag 20 februari

Hey Vlinder,

Je vond de kinderwagen van Joolz tocg gaaf?? Denk alleen niet dat je met die kinderwagen lekker door het zand of bosgrond kan rijden  Met die kleine voorwieltjes lijkt me dat niet zo makkelijk, ha ha!! Ach er zijn zo veel dingen waar je op wilt letten bij het uitzoeken van een wagen. Zo vonden wij ook de praktische kant belangrijk. Buzz vouwt zich zelf weer open. Heel handig! Zo heeft elke wagen z'n plus-en minpunten, dus dat moet je naast je eigen wensen leggen!Hoe dan ook, zeker geen vervelende klus hoor
Tja... wel naar je lichaam luisteren he meid! Hoor wie het zegt, hahahaha, zit nu zelf te kijken met pijn in mn bekken en rug doordat ik het nodig vond té veel in het huis te doen. Wie gaat er dan ook de droger verschuiven om daarachter te stofzuigen??? Echt, af en toe ben ik niet te geloven... vraag me echt af hoe dat straks moet als de echte nestdrang begint...

Ons kamertje is nu echt af! De wandplank hangt boven de commode en gisteren hebben we het wandlampje opgehaald en ook opgehangen. Het is zo mooi geworden! We zijn er echt trots op. Het voelt ook alsof het met liefde gemaakt is (hihi niet alleen de baby dus ;-) Nog een paar weekjes en dan ligt onze uk daar ook echt daadwerkelijk te slapen. Gek, maar geweldig idee!!

Morgen weer werken. helemaal week beoordelingsgesprekken en vrijdag vrij. Druk weekje en ik kijk nu al weer uit naar vrijdag.

Ukkie, hoeveel dagen nog voor jou?

Liefs Anoek

Hey Meiden,

Dacht ik ga ff bij jullie lezen. Ondanks dat jullie nog gewoon op het andere topic komen mis ik jullie wel hoor. Kom dus zo af en toe wel ff hier buurten hahaha.

@Tara, Het verschilt idd heel erg hoor kwa zwangerschap wanneer je je kindje gaat voelen. Toen ik zwanger was van Lisa voeld eik het al vrij snel. Ik was toen net 16 wk toen ik haar voor het eerst voelde. Mijn vriendin voelde haar kindje pas met 18 of 19 wk dat weet ik niet meer precies.

Voor de rest lees ik veel over kinderwagens uitzoeken. Dat vond ik toen ook zo leuk om te doen. Ik moet wel zeggen ik had al vrij snel een keuzen gemaakt hoor. Ben nog steeds blij met mijn keuze, gebruik hem zo af en toe nog steeds. Mijn dochter vind het soms heerlijk om lekker in haar wandelwagen te zitten. Vooral als we naar de Efteling gaan afzo dan vraag ik altijd welke wagen; je wandelwagen of de buggy. Nou ze kiest altijd voor de wandelwagen en nooit voor de buggy, hahaha. Wij hebben en Mutsy 3wieler, maar het is een 4wieler zal maar zeggen. De 2voorste wielen zitten precies naast elkaar. Hij loopt heerlijk hoor. Toen ik een wagen moest uitzoeken waren die bygoobus (of hoe je dat ook schrijft) zo erg in en dat wilde ik neit dat de hele wereld met de zelfde wagen zou lopen als ik.

@Anoek, Fijn he als het kamertje klaar is. Je bent zeker vaak te vinden daarzo hahaha. Nou meis je moet wel rustig aan doen he, enne al helemaal geen zware dingen verplaatsen omdat je er zonodig achter wilt stofzuigen!!! NIet meer doen hoor!!!!

Verder weet ik het ff niet meer.
Ik ga zo lekker naar mijn bedje toe

Liefs xxx

ps, Ben trouwens alweer 11 dagen overtijd, dus ik ga een donderdag ff testen. Jullie horen het!!!

xxx

Ha meiden,

daar ben ik weer! We zijn een weekendje weg geweest naar de Eemhof (Center Parcs) in een hotel daar. Heerlijk! Lekker weer, lekker zwembad, lekker rustig aan gedaan (dat schijnt te moeten als je 34 weken zwanger bent ).

Alles gaat prima! Afgelopen zaterdag uren lang gelopen in Bataviastad en geen last van gehad (gelukkig). Verder gewoon een relax-weekend gehad. Fijn.

Nog 9 daagjes werken (waarvan 1 thuiswerken omdat ik vrijdag om half 11 naar de verloskundige moet: rottijd), dus het echte aftellen is begonnen. Ik had al verlof kunnen hebben als ik tot 6 weken voor mn uitgerekende datum had gewerkt. Maar ach, het gaat nog prima, ik trek het wel nog 2 weken.

Het kamertje hier is ook steeds meer af. Het wiegje hebben we afgelopen donderdag opgehaald en direct in elkaar gezet, het is erg mooi en staat goed! Ga het zo schoonmaken en dan het beddengoed erop (ga het niet "half" opmaken trouwens hoor, zodat ukkie niet onder de lakens kan schieten, er stond laatst ergens op internet een handige tip zodat het eruit ziet alsof je het helemaal opmaakt, maar da's alleen het dekentje wat vanaf het voeteneind zit, van het lakentje maak je een soort "zak". Dat schijnt ook te mogen...volgen jullie het nog?! Zal proberen het een keer goed uit te leggen, ik vind het er mooier uitzien dan een half opgemaakt wiegje).

Tara, ik voelde de kleine "pas"met een week of 19 bewegen en mn placenta ligt aan de zijkant. Zegt allemaal niets dus. En inderdaad: op je rug liggend voel je het het best. Hoe ver ben je nu?

Twinkel, spannend hoor, woensdag de 12-wekenecho toch? Laat je weten hoe het was?

Ik krijg trouwens geen echo meer. Die lekker-liggen-echo van mijn collega zal zij wel hebben gehad omdat ze twijfelden over de ligging van haar kindje. Ik krijg 'm in ieder geval niet. Jammer, maar helaas. We zien het wel als het eruit komt.

Heb vorige week mn kraampakket gekregen (via mn moeder: die werkt in een apotheek: korting). Pfoe, wat een spul daarin. Ondermatrasjes enzo, voor als 's de vliezen breken. Zegt mijn moeder: "bij mij zijn alle4 bevallingen begonnen door het breken van de vliezen". Pfoe. Daar zat ik niet op te wachten: dat kan zo onverwachts gebeuren. Laat het bij mij eerst maar even rommelen. Ach, ik zie wel.

Pufclub hier is goed uit te houden. We zijn maar met 3 vrouwen en degene die de pufclub geeft, die ken ik van mn sport (turn-achtig). Dus erg gezellig elke keer, en niet "te zwaar". Anoek, ik hoop dat het bij jou beter gaat en de groep wat luchtiger zal doen. En anders: niet meer heen gaan, je moet er niet tegenop gaan zien, da's juist niet de bedoeling. Het kindje komt er toch wel uit (denk ik dan maar).
En over het puffen: "deze wee komt nooit meer terug" schijnt, mocht je je ademhaling moeilijk onder controle kunnen krijgen, een handig zinnetje te zijn: 6 keer kort, 1 keer lang. Ik heb het niet op zo'n zinnetje, maar ach. Baat het niet, dan schaadt het niet. Altijd 't proberen waard, toch?!

Meiden, ik ga het wiegje schoonmaken en opmaken (heb laatst de kinderwagen opgemaakt met het dekentje wat op de wieg moet, dus dat gaat er nu weer af, en in de kinderwagen komt wit beddengoed, in het wiegje limegroen met blauw).

Fijne middag en tot snel.

Nog 9 daagjes!!!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan