WIEBELMAMA'S

Hoi hoi,

Ook ik nog even hier vanavond :)

Ukkie, hoe was het in het ziekenhuis?

Twinkel, heel herkenbaar hoor dat je af en toe bevestiging wilt door getrappel in je buik. Vanaf een week of 28 geloof ik moet je elke dag leven voelen. Ik heb op het laatste een dag gehad dat ik Benthe een hele dag niet voelde, pas s avonds laat een klein beetje... Ik maakte me toen ook zorgen. Volstrekt normaal, maar als je echt het gevoel hebt dat het niet goed is of als je echt 24 uur niks voelt, gewoon de VK bellen hoor!

Vlinder, niet zo'n druktemaker bij jou dus. tara, bij jou ook niet toch? Ben wel heel benieuwd hoe jullie babies straks zijn? Of het nu een graadmeter is voor hoe je baby is. Benthe was een drukke baby in mijn buik, voelde de hele dag door getrappel en veel gefriemel met de handjes. Zo is ze nu ook. Ukkie, hoe is dat met Lise?

Tja... dat zingen, ha ha!Had ergens gelezen dat je kindje dat liedje dan herkent als het geboren is en er dan rustig van wordt. Geen idee of het nu echt zo is, want Benthe reageert de ene keer niet en de andere keer wel. Wat betreft het muziekdoosje... Wij hadden een hele mooie mobiel gekocht. Hij was best prijzig, maar de enige die op ons ledikantje paste (ja echt waar, blijkbaar hebben we een afwijkend ledikantje). Die hebben we na 2 weken weggehaald... het alom besproken "Prikkelreductie". Benthe werd er door afgeleid en slapen ho maar... in bedje geen prikkels meer voor haar. Hopelijk kan het wel als ze wat ouder is. Zo zie je maar, elk kind zn of haar eigen "gebruiksaanwijzing"! Kan je wel vertellen dat je die er bij de bevalling niet bij krijgt, hihihihihi!!!

Vanmiddag is mn leidinggevende op kraamvisite geweest. Was gezellig! Ben weer een beetje bijgepraat. Man wat is er veel gebeurd. Denk dat ik toch flink tijd nodig heb om er weer in te komen, ha ha! Had ook niet anders verwacht, want we zitten middenin een organisatieverandering (personele reorganisatie is vorig jaar al geweest). Maandag komt een collega-teamleider met haar dochtertje (bijna 1 jaar) op bezoek. Hopelijk is het dan beter weer als vandaag :) Dan kunnen we nog ff lekker wandelen of in de tuin zitten!

Meiden, het weekend is begonnen!!!!! Morgen gaan we voor mn autootje kijken, joehoe!

Liefs

Hoi Tara!

Geniale ingeving! Ben ook heel blij dat wij nog een camera hebben gekocht voor ik beviel. Wij hebben ook eentje met harde schijf. Vonden wij ook makkelijker. Die van ons is van JVC. Misschien hebben we wel dezelfde ;-)

Nee, lachen hebben we nog niet gefilmd. Wel heeft ze vanmiddag en vanavond echt vaak gelachen. zat weer met tranen in mn ogen, hihi! Wel is ze vandaag beetje jengelig. Ze slaapt niet echt goed vandaag, veel wakker en dan met van die grote ogen rondkijken. Geweldig!!!

X

Hoi meiden,

Hier een wiebelmeid met even verplichte bedrust opgelegd door haar man.
Gisteren heb ik de hele dag geen leven gevoeld, terwijl ik het toch eigenlijk iedere dag wel even duidelijk voelde. Vanmorgen in bed (wanneer ik de kleine meestal ook wel voel) nog steeds geen teken van leven en ik had wat steken in mijn buik.
Nu zeg ik nooit te snel wat tegen mijn man, omdat die dan het liefste direct naar de VK wil gaan, maar ik begon me nu zelf toch wat meer zorgen te maken.
"Jij blijft maar mooi liggen" was zijn reactie en hij ging heel lief een ontbijtje voor me maken. Gelukkig vernam ik een uurtje geleden weer wat tekenen van leven in mijn buik, dus voel ik me nu wel weer wat meer gerustgesteld. Vanmorgen blijf ik nog maar even in mijn bedje hangen en geef ik me nog maar even over aan de goede zorgen van mijn man, maar vanmiddag wil ik eigenlijk ook nog wel even het dorp in om te babyshoppen (herkenbaar hoor Vlinder).

Ook wij hebben gisteren de gordijntjes besteld en ook de geboortekaartjes.
Over twee weken is de proefdruk klaar.
Wel apart hoor om de namen al echt op papier te zien staan.

Ik spreek jullie snel.

Liefs, Twinkel3

Haai,

Alles was goed gisteren in het ziekenhuis! De blaas en nieren zien er volgens de echoscopist uit zoals het hoort. Donderdag worden we nog gebeld door de kinderarts, die zal dit wel bevestigen... Toch wel fijn, dan is het 2-navelstrengvaten-verhaal achter de rug!

Tara, leuk hoor, een videocamera. Wij hebben er 1 gekocht toen Lise net was geboren. Ze trok toen zoveel verschillende gezichtjes dat we dachten: dit MOETEN we filmen...Heel leuk!

Anoek, Lise was in de buik vooral druk met de handjes, en af en toe een flinke trap. Ze was de eerste paar weken ook echt alleen druk met dr handjes. Nu begint ze ook ongelofelijk te trappelen, echt soms wel een kwartier onafgebroken. En maar lachen... Zo mooi!
En ze groeit zo hard! Ze past eigenlijk geen luierpakjes 50/56 meer (gecombineerde maatje), maat 56 gaat nog net, voornamelijk heeft ze al 62/68 aan. Poe! Ze heeft wel nogal een lange rug. Broekjes 56 gaat nog prima.

Enne Twinkel, rustig aan he? Je mannetje heeft groot gelijk! Ik merkte ook dat als ik druk was, ik Lise veel minder voelde. En dan deed ik rustig aan (voorzover mogelijk, ik kan echt heel slecht stilzitten) en dan voelde ik haar heel snel weer. Neem je rust hoor! Heeft je babietje echt nodig, en jij ook!

Anoek, is het gelukt met een autootje? Was de Twingo mooi? En paste alles erin? Ik wil ook wel heel graag een autootje, zal het er nog eens met mn mannetje over hebben...

En vroeg jij laatst niet of wij een tweede zouden willen? Antwoord: ja. We wilden altijd al meer dan 1 kindje, als het allemaal zou lukken. Ik zou nu nog geen tweede willen hoor...haha. Maar ik denk dat het over 1 of 2 jaar wel weer gaat kriebelen... Eerst maar eens zien hoe het gaat met werken enzo, zie ik wel een beetje tegenop. Nouja, niet tegen het werken, maar wel om Lise naar het KDV te brengen. Bah. Ach, ik zal haar anders af en toe eens naar 1 van de oma's brengen zodat ik alvast wen dat ik niet altijd bij haar ben...

Anoek, lukt het met Sonja?

Ik ben net even naar de stad geweest, Lise bij mn mannetje gelaten. Heb een kraamcadeautje gekocht voor het jongetje van 2 huizen verderop (eind februari geboren). We zijn al op visite geweest, maar toen had ik het cadeautje nog niet. Ik heb het geboortekaartje op een t-shirt laten drukken. Donderdag komen ze Lise bewonderen, dan geef ik het cadeautje. Hoop dat ze het leuk vinden...

Meiden, fijn weekend, ik hoop dat het weer beter wordt, kunnen we lekker wandelen!

Liefs, Ukkie26

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Ik heb een autootje gekocht! Het is een Renault Twingo! Ik ben er echt zo blij mee!Alles wordt nu in orde gemaakt en volgende week zaterdag gaan we hem ophalen.
We hebben niet gepast met de kinderwagen Ukkie. We hebben natuurlijk proefgereden en Benthe ging lekker mee in de maxi-cosi. Het onderstel hebben we in de garage laten staan, maar het was zo al te zien dat het onderstel er makkelijk in past. We hebben natuurlijk maar 2 grotere (lucht) banden.Hebben jullie de mura 3 of 4? Weet dat de Buzz iets compacter is, maar scheelde niet veel met de Mura (3). Als ik de reiswieg mee wil nemen kan die opde achterbank en de maxi-cosi op de bijrijdersstoel. No problemo!
Vind het ook zo fijn dat ik straks niet meer zo aan huis gebonden ben, want daar werd ik wel beetje gek van. Toen Benthe er niet was, ging ik met de fiets of met het OV, maar dat zie ik nu echt niet meer zitten. Dus alles op wandelafstand gaat nog, maar verder kom ik niet...en als het regent kom ik allemaal helemaal het huis niet uit... Zal wel herkenbaar zijn voor jou of niet?

Twinkel, doe je wel een beetje rustig aan? Hoe moeilijk ook, weet er zelf alles van ;-) Heb je ook veel last van harde buiken? Dat is ook een teken dat je het rustiger aanmoet doen. Laat je maar goed verwennen!

Ukkie, fijn dat alles goed leek op de echo. Is dan idd te verwachten dat de kinderarts je hetzelfde gaat vertellen. Eindelijk een streep onder dat verhaal, want dat was goed schrikken met de 20 weken-echo voor jullie.

Benthe begint nu echt goed te lachen en vaak! Ik smelt dan echt helemaal en mn man vindt het ook zo geweldig. Hij is niet bij haar weg te slaan... nou was ie dat toch alniet, hihi! Vanochtend was ze trouwens pas weer om 6 uur wakker, heerlijk hoor!
Gaat het met Lise nog steeds goed met doorslapen? Bij Benthe is het elke nacht weer afwachten, want ze doet het nog niet elke nacht. Kan ook niet bedenken waaraan het ligt dat ze de ene nacht wel en de andere nacht niet komt... Het zit in elk geval niet in de hoeveelheid voeding.

Ik ga nu nog even "genieten" van het idee dat ik nu een eigen auto heb! Nou ja, bijna heb, ha ha!

Liefs

Ha meiden.

Anoek wat gaaf een eigen autootje! Welke kleur is ie?
Ik heb zelf altijd al een eigen auto gehad en zou ook echt niet zonder kunnen. Ik moet zowieso al met de auto naar mijn werk dus...dan kan het ook niet anders.

Twinkel voel je je al weer wat beter? Ik herken het helemaal wat jij omschrijft. Ik heb dat een paar dagen geleden ook gehad. Gewoon veel te druk en een te strakke broek aan was mijn conclusie acheraf maar op het moment zelf zat ik behoorlijk in de piepzak om zo maar te zeggen.

Ukkie geweldig dat alles er goed uit ziet. Hebben ze nu ook nog naar het hartje gekeken? Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is. De 20 weken echo is er natuurlijk niet voor niets maar je hoopt dan toch dat alles er goed uit ziet natuurlijk. En inderdaad zoals de andere al zeggen een gote STREEP eronder!

Ik heb ook nog heel gaaf nieuws trouwens...moet het echt even kwijt aan jullie.

Gisteren zag ik mijn buik echt goed bewegen toen de kleine aan het trappelen was. Dacht het laatst al te zien maar nu wist ik het echt zeker. Dat is echt super om te zien! Vind het heerlijk om onze beeb te voelen en kon me er eerst helemaal niks bij voorstellen dat jullie zeiden dat je dat getrappel zou gaan missen na de bevalling. Nou ik weet nu wat jullie bedoelen! Misschien verandert mijn mening nog later als het getrappel steeds harder wordt maar nu is het hier dus volop genieten van het leven in mijn buik!
Voel me helemaal goed in mijn vel zitten...heerlijk!

x-vlinder

Yoehoe!

Ik ben tante geworden! Mn schoonzusje is vannacht om 0.30 bevallen van een gezonde dochter. Ze heet Marit Irene en noemen haar Irene.
Het was een supersnelle bevalling. 's Middags waren ze nog bij ons op verjaardagsvisite,en had ze al last van voorweeen. Om half 7 gingn ze naar huis. Om 21.00 kwam de vk en had ze 2 cm ontsluiting. Om 23.00 hebben ze weer gebeld, want ze hielt het niet meer, had persdrang. Vk was er in een kwartier en toen had ze al volledige ontsluiting, dus mocht gelijk meepersen. Na een uurtje persen kwam de kleine eruit!
Gewoon thuis bevallen dus, en nieteens ingescheurt, 2 hele ieniemine scheurtjes, maar die hebben ze nieteens gehecht.

liefs Tara

Terug
Bovenaan