WIEBELMAMA'S

Tara, gefeliciteerd!!!!!!!! Ook weer zo'n snelle bevalling! Ik hoor niks anders meer tegenwoordig. Begin eigenlijk te denken dat de horror-verhalen/ zware bevalling minder vaak voorkomen dan ik dacht. Zou mooin zijn toch?! Is alles goed met mama en de kleine Irene?

Hier ook alles goed. Gisteren bij mn schoonouders geweest. Moesten we ongeveer 75min voor rijden. Benthe heeft het zowel op de heen-als terugreis goed gedaan! Wel was ze gisteren een beetje uit haar doen.Ze kwam echt elke 2 uur voor een voeding, maar dronk heel weinig. Totaal heeft ze gisteren zo'n 100 cc minder gedronken dan normaal. Had ik er thuis om 20 uur eindelijk een normale hoeveelheid in, ligt ze in bed spuugt ze de hele fles eruit.... :-( Dat stinkt echt enorm... ze had echt met een boogje gespuugd zo door de spijlen van het bedje heen.. lag plasje in bed én op de grond.. zo zielig... Gelukkig heeft ze de laatste fles om 23 uur goed gedronken en vanochtend kwam ze pas weer om 6 uur. Hopelijk gaat het vandaag beter. Vanmiddag komt een collega met haar dochtertje op kraamvisite. Vanochtend even opruimen hier, haha!

Liefs

Ha meiden,

wat een heerlijk weer is het! Hier schijnt de zon en wordt het zo'n 15 graden. Prima wandelweer...

Tara, gefeliciteerd met je nichtje! En ook leuk dat je nichtje en jullie kleintje dicht op elkaar zitten. Kunnen ze lekker bij elkaar gaan logeren enzo...
Alles goed met de kleine en met je schoonzusje? En inderdaad, ook al zo'n snelle bevalling. Het lijkt wel een 'trend'. Hoop voor jou dat jouw bevalling ook goed verloopt.

Anoek, wanneer krijg je je autootje? IK kan me voorstellen dat je nu al helemaal blij bent...lijkt me ook heerlijk!

Lise heeft het doorslapen nog niet echt onder de knie, helaas. Zit ik vrijdag nog te vertellen tegen een goede vriendin van me dat 'ze al een week doorslaapt', nou, vanaf vrijdag dus niet meer. Afgelopen nacht kwam ze om 2 uur en om half 6 alweer. Pfoe.
Ach, ik ben voorlopig nog vrij...

Anoek, vervelend he, als ze zo moeten spugen. Lise heeft het af en toe ook wel. Ziet er zo zielig uit. Maar ik krijg niet de indruk dat ze het erg vindt. Vaak lacht ze zo ongeveer terwijl ze spuugt... Zal wel opluchten.

Ben jij trouwens nog op de baarkruk bevallen? Dat wilde je toch (net als ik, maar bij mij werd het het bed)...

Meiden, ik ga gauw ontbijten.

Tot later!

Liefs, Ukkie26 en Lise

Hoi meiden,

Ik heb vandaag nog een dagje vrij. Heerlijk!
Het is vandaag kermis in het dorp waar ik geboren ben en meestal ga ik dat daar nog wel even vieren, maar ik sla het dit jaar toch maar een keertje over. Mijn vrije dag stond al tijden gepland, dus geniet ik nu nog maar even lekker van een extra lang weekend.

Gelukkig voel ik me al wel weer wat beter. Het leven is in ieder geval weer duidelijk aanwezig, wat me erg gerust stelt. Vanmorgen in bad golfde mijn hele buik ook weer op en neer, idd een geweldige ervaring Vlinder. Het is idd waar dat ik soms de neiging heb om mezelf voorbij te lopen (zoals zovelen van ons) en dan merk je achteraf pas dat het eigenlijk teveel is geweest.
Zaterdagmiddag ben ik nog even wezen babyshoppen en ik ben 's avonds ook weer vroeg in mijn bedje gekropen. Dat heeft me echt goed gedaan.
Ik heb het boek "Veilig bevallen" van Beatrijs Smulders gekocht en ben me dus al volop aan het inlezen over de bevalling. Het lijkt aan de ene kant nog mijlenver weg, maar komt aan de andere kant ook steeds dichter bij. Gek genoeg heb ik er best wel "zin in",  het lijkt mij echt een heel bijzondere ervaring.

@Anoek, heerlijk zeg dat je een eigen autootje hebt!
Je bent dan idd veel vrijer om te gaan en staan waar je wilt.
Mijn man en ik hebben ook allebei een auto voor ons werk. Ik reed altijd rond in een klein Corsaatje en hij in een Focus, maar we hebben nu maar omgeruild omdat ik moeilijk in en uit de Corsa kom. Wanneer de kleine er is mag ik ook de Focus tot mijn beschikking houden, omdat deze 5-deurs is en dat vind ik toch wel makkelijk.

@Tara, leuk zeg dat je tante bent geworden. Kun je je er al iets bij voorstellen dat er over een aantal weken ook zo'n kleintje bij jouw thuis in de wieg zal liggen?
Het lijkt me heerlijk hoor, maar soms lijkt het ook nog wel erg onwerkelijk. Heb jij dat ook?

@Ukkie, dat klinkt als een leuk kraamcadeau zeg.
Fijn dat het hele gebeuren rondom de navelstreng nu afgehandeld is en dat het goed gaat met jullie meisje. Geniet nog even van het mooie weer vandaag, bij mij hangt de was ook al weer buiten.

Liefs, Twinkel3

Ha meiden!

Hier weer gewerkt vandaag. Ben bang dat de weken voorbij zullen vliegen met allerlei activiteiten etc. Maar goed, dat vind ik niet erg!

Verder een drukke week voor de boeg maar ik zal proberen iedere dag even op het forum te komen. Ga vanavond even relaxen denk ik...misschien ook wel een bad nemen en lekker voor de tv hangen.

x-vlinder

Hoi,

Hier ben ik weer! Ben een beetje druk geweest...
Maandag hele dag naar amsterdam voor vergaderen, was pas laat thuis en héél erg moe dus gelijk mn bedje ingekropen. Gisteren gewoon gewerkt en eind van de middag bij mn vader op verjaardagsvisite geweest . Daarna nog naar zwangerschapsgym en toen nog even voor de 2e keer bij mn nichtje geweest! Moet straks ook weer weg dus kom even snel wat posten.

Met mn schoonzusje en de kleine Irene gaat alles goed. Ik hoop echt dat ik zo'n bevalling krijg hoor. Maar ja.. dat hebben we zelf niet voor het zeggen helaas.
We waren 's nachts trouwens gelijk heen geweest om even te kijken. Kon toch niet slapen en hun vonden het prima. Vrijdag ben ik vrij dus dan ga ik ook nog even weer kijken. Zó lief zo'n klein meisje! Kan me trouwens nog  helemaal niet voorstellen dat er bij ons over een paar weken ook zo'n ukkie in de wieg  ligt.

Nou ga nu snel weer, maar tot later!
Ps Anoek, leuke  foto's van Benthe op je hyves! Wat een schatje!

liefs Tara  

Hey meiden,

Ben ik ook weer... zie nu dat ik echt lang niet geweest ben, hihi! Ben bezig geweest met van alles en nog wat... wilde gisteravond wel posten, maar mn mannetje heeft de hele avond op de laptop gezeten en ik ben bezig geweest met het koppelen van de konijnen (wat nog niet heel erg vlot...).

HIer gaat alles goed! Zijn zondag bij mn schoonouders geweest. Voor het eerst meer als een uur met Benthe in de auto.Het ging hartstikke goed! Waar ik echt superblij om was, is dat mn schoonouders niet roken bij Benthe. Zelfs in hun eigen huis gaan ze naar buiten. Ik heb me daar heel druk over gemaakt (ondanks dat ik zelf gerookt heb). In mijn eigen huis kan ik het verbieden, maar vond niet dat ik dat kan verwachten in hun eigen huis. Hoopte er wel op natuurlijk en als ze het wel hadden gedaan, had ik het denk ik voorzichtig aangekaart. Ik was echt zo verrast en blij!

De afgelopen 2 dagen kwam Benthe overdag om de 2-2,6 uur voor een voeding... erg vermoeiend,want ze is in totaal dan een uur wakker en slaapt er dan dus één. Kan je weinig doen en ze dronkook per keer heelweinig. Vandaag ineens is het anders...
Vanochtend werd ze pas om 6.45 wakker (na fles van 23 uur) en de hele dag is ze om de 4 uur gekomen voor een fles! Echt super,want komen nu wrs uit op 5 flessen ipv 7. Ze drinkt nu per fles ook veel meer, dus totaal komt ze op zelfde hoeveelheid uit. Bij het CB gaven ze al aan dat ze nog best veelvoedingen krijgt en ik wilde zelf ookgraag naar 5-6 flessen. Ik hoop dat ze dit vol kan houden! Merk ook dat het haar zelf ook goed doet!

Tara, thanks! Had idd nieuwe foto's op hyves gezet!

Weet iemand trouwens wanneer vs terug komt??? Volgens mij is ze nu al langer dan een week niet geweest of vergis ik me nu?

Liefs

Was even terug aan het lezen om te zien of ik nog dingen moest beantwoorden... Ja dus!

Ukkie,ik kan zaterdag mijn autootje op gaan halen! Dan kan ik lekker gaan en staan waar ik wel. Heerlijk vooruitzicht!

Ik wilde inderdaad op de baarkruk bevallen,maar net als bij jou is het er bij mij niet van gekomen. We zijn het vergeten door te geven aan de VK en dus had ze hem niet bij zich. Tijdens de bevalling vroeg de VK of ik op de wc wilde zitten (met persen) om ze te kijken of het beter ging, maar dat wilde ik helemaal niet. Wilde gewoon op bed blijven liggen. Dat is me uiteindelijk prima bevallen (hahaha letterlijk en figuurlijk ;-)
Zwangere mama's, hebben jullie al bedacht hoe en waar je wilt bevallen?

X

Terug
Bovenaan