Meiden,
heb vanochtend de 20wk-echo gehad, en er was (helaas) een mogelijk probleem: in de navelstreng zitten maar 2 vaten in plaats van 3 (vraag me niet hoe dat kan, maar het is zo). Vaak is er dan iets met de nieren niet goed, maar op de echo waren duidelijk 2 nieren te zien EN een werkende blaas. We zijn direct doorverwezen naar de gyn en moeten morgen om 14:00 uur daarheen voor een tweede echo.
Heb net even kort op internet gekeken naar wat de 'afwijkingen' kunnen zijn bij een 2-vatige (?) navelstreng, maar daar werd ik niet vrolijk van dus heb mn google maar gauw weer afgesloten.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat alles goed is: geen vocht in het hoofdje, geen hazenlip, geen open ruggetje, hartje had 4 kamers, aders waren goed en ga zo maar door. Toch maak ik me ook druk: er is iets niet zoals het hoort...
Ben maar niet gaan werken vandaag en heb me voor morgen ziekgemeld, ik maak me toch wel ongerust.,,ook al groeit kindje goed enzo. Pfff. Lastig hoor. Vroeger hadden ze dit niet eens gezien, pas bij doorknippen navelstreng zouden ze er dan achter zijn gekomen, kinderarts komt kijken, test wat en klaar. En nu: pff. Lastig. Probeer het wat van me af te zetten, maar da's lastig. Ben blij dat ik morgen al terecht kan.
Laat morgen wel weten hoe het was en wat de gyn ervan vond.
Liefs, een ongeruste Ukkie26