WIEBELMEIDEN 6!

Goedemorgen Meiden,

Nee ik ben niet wezen stappen gister, ik had geen oppas anders had ik wel gegaan. Mijn schoonmoeder is een paar dagen naar haar vriendin en de poes van mijn moeder is een beetje ziek en mijn dochter laat die poes geen sec met rust. Ik ben dus lekker thuis gebleven en heb een avondje bankgehangen, ook weleens lekker!!!
Strakkies om half 11 komen mij ouders mij en die kleine halen en gaan we naar Utrecht naar mijn familie. Dat doen we in de winter mnd bijna elke zondag, is erg gezellie.
Eergister is mijn nichtje bevallen van haar 2de dochter. Het is echt een schatje. Ze is 51cm en weeg 3500 gram ongeveer. Haar 1ste is een mnd ouder dan mijn dochter. Ze stopte met haar pil en was gelijk zwanger!!!

Hihi Anoek wat grappig hoe jij je borsten beschrijft. Net schotels en landkaarten, hihi. Toen ik zwanger was groeide die krengen voor geen meter. Ik dacht joepie nu krijg ik ook eindelijk grote borsten, nou echt niet. Ze waren in 9mnd tijd 4cm gegroeid, hihi Voor de rest was ik toen wel aardig gegroeid. Nog voordat ik 3mnd was kon ik mijn broeken al niet meer aan en liep ik al in positie kleding. Ik was dan ook na 9mnd ruim 30 kilo aangekomen. Van striae had ik tijdens mijn  zwangerschap weinig last, maar toen ik moest bevallen voelde ik het gewoon scheuren. Ach ik heb er iets moois voor terug gekregen.

Liefs xxx

Hallo allemaal.

Ik heb even wat bijgelezen op het forum.

Jeetje Pink wat ontzettend kl*te nieuws zo aan het begin van het nieuwe jaar.
Ik vind het zoooo ontzettend erg voor jullie. Ik weet precies hoe jullie je voelen. Bij ons was het precies hetzelfde in eerste instantie.

Als het goed is krijgen jullie nu nog een tweede SOT over ongeveer 3 maanden. Het kan zijn dat er iets is (ontsteking, koorts) waardoor de uitslag slecht is. Ook zal je mannetje onderzoeken krijgen bij de uroloog en echo's moeten laten maken. Misschien vinden ze een oorzaak. Ik hoop het voor jullie!  (Het kan wel weer wat  verbeteren hoor...we hebben het zelf meegemaakt). Ik ga voor jullie duimen!
Als je vragen hebt kan je altijd mailen hoor!

Patricia, bij jullie is er ook veel gebeurt! Nou ook voor jullie zal ik flink duimen!

Verder lees ik veel shop verhalen (hihi). Grappig!

Hier is alles goed denk ik. Wij gaan de 14e naar de gynaecoloog...ben heeel benieuwd en kan bijna niet meer wachten.

Tot snel weer.

x-vlinder

Goedemorgen allemaal,

pfoe. Hadden gister een drukke dag: babykamertje opgehaald, gisteravond een verjaardag (mn vader is 60 geworden), beetje laat geworden. Voel me nog erg moe en brak.

Babykamer is erg mooi. We hebben gisteren de 'wardrobe' (kledingkast) in elkaar gezet, staat mooi. Alleen zijn we het nog niet eens over waar hij moet staan in de kamer: ik vind de ene muur, mn mannetje de andere. Ach, daar komen we nog wel uit. Vanmiddag gaan we de commode in elkaar zetten. Dan alles even goed schoonmaken (er zit een hoop van dat hele fijne stof/zaagsel op) en dan de spulletjes erin. Op het wiegje wachten we met smart.

Het kostte ons trouwens best veel tijd het in elkaar te zetten. Op de omschrijving stond 50 minuten, die hebben we ruimschoots overschreden . En we zijn echt niet onhandig ofzo, maar de tekeningen waren niet heel erg duidelijk. Achja, uiteindelijk staat 'ie en klopt het zo. 'Verheug' me al op vanmiddag...

Anoek, ik ben nu 6 kilo aangekomen, gaat bij mij niet zo hard. Ben altijd al dun geweest hoor (voor mn zwangerschap 58 kilo, ben 1.75 lang), ben de eerste paar maanden nog 3 kilo afgevallen en zit nu op 64, dus 6 erbij ten opzichte van mn gewicht voor de zwangerschap. Zolang de kleine groeit maak ik me nergens druk om, het is alleen wel vervelend dat heel veel mensen er opmerkingen over maken, zo van: groeit 'ie wel goed, klein buikje hoor, weet je zeker dat je al 6 maanden bent, en ga zo maar door. Ach, ik laat ze maar.

Verder vanuit hier weinig nieuws te melden, alles gaat zo z'n gangetje. Moet van de week weer werken: geen zin in. Moet nog precies 8 weken, allemaal 40 uur, helaas geen vrije dagen erin. Misschien dat ik die er nog wel in plan hoor...het is toch best vermoeiend allemaal (vroeg bed uit, laat thuis).

Ik ga maar eens ontbijten! Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

@ pink; hoe gaat het met je? hoe is het met het huis? schiet het al op?

@ukkie; lekker geklust dus gister! leuk hoor,lijk me ook erg leuk!

@vlinder; ben je al weer wat bijgekomen?

@twinkel; hoe is het? nog 8 dagen en dan al een echo! leuk hoor!

@patricia; lekker rustig aan gedaan gister,is ook weleens lekker toch!

xxx

Hallo meiden,

Hier volgensmij ook nog geen kilootjes erbij hoor. Maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb nog niet op de weegschaal gestaan sinds de positieve test.
Ik zie in ieder geval nog geen verandering aan mijn buik.
Ook geen aders over mijn borsten, maar de groei zit er idd wel in.
Van een vriendin heb ik al een zwangerschapsbh en een voedingsbeha gekregen en die zitten beter dan mijn oude beha's. De beugels drukken idd aan de zijkant van mijn borsten. Mijn man moest trouwens wel erg lachen om de voedingsbh. Het ziet er ook niet uit, maar functioneel is het wel en dat is ook belangrijk.

@Mier, jij hebt a.s. woensdag je eerste afspraak bij de VK of niet?
@Vlinder, jij dus de 14e gelijk met mij.

Daar zijn we zo aan meiden.

Ik vind het wel bijzonder om te lezen hoe het kindje zich iedere week ontwikkelt.
Als het goed is klopt er nu al een ieniemienie-hartje. Een apart idee hoor.
Ik ben erg benieuwd naar de eerste echo.

Kunnen ze bij jou woensdag al luisteren naar de harttonen Mier, of kan dat pas wat later in de zwangerschap?

Morgen ga ik weer aan het werk na de kerstvakantie. Deze periode is maar kort (4 weken), want dan is het al weer carnaval. Wel wordt het een drukke tijd met toetsen en 10-minutengesprekken. Even de tanden op elkaar dus.
Ik hoop maar dat ik 's avonds nog wat energie heb om een helder verhaal te vertellen tijdens de 10-minuten gesprekken. Het lijkt ook wat vreemd als ik steeds loop te gapen natuurlijk. Ik begin denk ik maar vroeg deze avonden, zodat ik ook niet al te laat naar huis kan gaan.

Liefs,

Twinkel3

Grappig al die borsten-verhalen. Na de eisprong vallen ze bij mij al bijna uit de bh, laat staan als je zwanger bent!

Patricia, wat knap dat jullie die beslissing hebben genomen... Even wat rust in de tent!

VS: dus geen wachtlijsten daar, tja, dat is een voordeel. Maar als je de keus had zou je denk ik het allerliefst 'thuis' in NL zijn met wel een wachtlijst. Zie dit dan maar als een voordeel.... Spannend hoor!

Vlinder, lekker op wintersport geweest? Heerlijk. Heb het nog nooit gedaan, maar wordt waarschijnlijk verslaafd als ik wel ga.

Mier, ja nog steeds druk bezig in het huis, maar ik moet eerlijk zeggen dat de lol er wel even vanaf is hoor! Groot huis met veel kamers (lees: ook een heel mooi babykamertje) en het lijkt nu allemaal zó ontzettend ver weg!

Twinkel, lekker rustig aan doen hoor! Ik weet het, die gesprekken met ouders kosten altijd veel energie, hoewel ik altijd een heel voldaan gevoel heb als de gesprekken weer geweest zijn.

Anoek, heb je alweer nieuwe buikfoto's? Ben heel benieuwd namelijk....

Ukkie, dus nog maar 8 weken werken? Wat gaat het alweer snel zeg.

Tara, jij bent alweer 12 weken? Tijd vliegt voorbij zeg!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben die de afgelopen dagen hier op het forum waren.

VS jij vroeg of we het ook aan anderen verteld hebben? Ja, wij zijn er heel open over en dat geeft ons allebei een heel goed gevoel. Als ik dit voor mezelf zou moeten houden, zou ik hartstikke gek worden. Ik heb liever dat mensen het weten. We hebben er zelf geen schuld aan, dus het is niet iets om je voor te schamen. Mensen snappen dan een bepaalde reactie van mij ook en ik geef wel aan dat niemand  'geforceerd' moet doen als ik/wij in de buurt is/zijn.
Ik denk echt dat babyboom wel een eye-opener is geweest wat dit onderwerp betreft. En bijna iedereen heeft naar babyboom gekeken, dus wat dat betreft...

We hebben het er wel moeilijk mee hoor! Je gaat ermee naar bed en je wordt ermee wakker. Maar gelukkig kunnen we er samen wel goed over praten, en dat is natuurlijk heel erg belangrijk. Maar je zult uit mijn mond nooit horen: "Als het niet lukt, dan is dat zo, we zijn samen ook heel gelukkig'"   Als ik dat zou zeggen zou ik mezelf en de hele wereld voor de gek houden. We zijn samen ook heel gelukkig, maar ons geluk is absoluut niet compleet zonder kindje(s). Ik ben gewoon gemaakt om moeder te worden, dus..... We zouden echt iets missen in ons leven, en zo denken we er allebei over.
Ik heb nog niks opgezocht op internet, goed he? We willen eerst echt de afspraak in Groningen afwachten en dan pas verder kijken. Want anders ga je weer speculeren en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Zoals het nu lijkt is er nog wel ergens een kans, en daar houden we ons dan maar aan vast....

Liefs Pink

pink ik krijg een brok in mijn keel als ik jou verhaal lees,ik wou dat ik iets voor je kan doen!
hoe lang denk je nog in het huis bezig te zijn?? paar maanden of...??komt wel goed!

xxx

Neeee, geen paar maanden meer gelukkig!! Als het goed is verhuizen we over 3 weken. We moeten wel, want we hebben onze huur opgezegd per 1 februari. Maar dat gaat lukken hoor, we hebben gelukkig genoeg hulp. We hadden gehoopt met een positiever bericht het nieuwe huis in te gaan, de lol is er nu wel even af moet ik zeggen.

Pink

Terug
Bovenaan