WIEBELMEIDEN 6!

hey pink,

hoe is het??
nog eventjes en dan lekker in jullie stulpje intrekken! echt leuk hoor!
over een paar weekjes naar het ander ziekenhuis,zie je er tegen op? en hoe kijk je vriend er tegenaan? wel spannend allemaal,dan ga je echt de medische molen in,gelukkig dat ze tegenwoordig wel heel ver zijn dat is ook wel fijn en gerustellend.
als je je ei kwijt wilt weet je me te vinden he!

liefs mier

Goedenavond,

Tara, fijn he, om het hartje te horen. Toch een bevestiging dat alles goed gaat daarbinnen. Zeker omdat je het nog niet kunt voelen en het best nog wel onwerkelijk is...Geniet ervan.

Mier, leuk en spannend hoor dat je morgen naar de VK moet. Bij mij gingen ze geen bloed prikken, dat moest bij zo'n speciaal prikpunt. Dit omdat ze dezelfde dag nog je bloed testen op je suikerspiegel en als de VK prikt, schijnt er een dag overheen te gaan (die sturen het op ofzo). Weet het niet precies, zoiets was het hier.

Pippie, ik hoop ook voor jou dat je het hartje kunt zien. Schijnt met een week of 8...spannend!

Hoe is het met de rest? Pink, hoe is het met je meid? Beetje van de ergste schrik bekomen?

Anoek, alles goed? Vrijdag komt jullie kamertje he? Leuk hoor...

Hier alles prima. de twee dagen werken ben ik goed doorgekomen (is altijd de vraag na een weekje vakantie), ben niet eens heel erg moe. Nu ga ik ook wel erg vroeg naar bed hoor (voor 9 uur lig ik er echt wel in), maar ja. Hoort erbij, de laatste paar maanden, zeggen ze.

Meiden, ik ga eten, misschien tot later vanavond.

Liefs, Ukkie26

hey ukkie,

bloed prikken zullen ze dan wel rond de echo doen denk ik,en hier is er ook volgens mij een speciaal prikpunt voor! we zien wel!

lekker op tijd naar bed vanavond,heerlijk! lig je er altijd zo vroeg in??
je zit alweer in het laatste trimester,echt spannend! weten jullie trouwens wat het wordt,niet dat ik het wil weten hoor maar was gewoon nieuwsgierig,want wij zullen het wel willen weten!

xxx

Hoi Meiden,

Sorry dat ik een paar daagjes niet heb gereageerd. Ik lees wel zo af en toe, maar niet meer zo vaak. Wil er ff niet zoveel mee bezig zijn, met het zwanger worden.
Nog 2 daagjes en dan is mijn NOD!!! Ben best wel zenuwachtig maar probeer er niet teveel bij stil te staan. Gelukkig moet ik morgen werken, heb ik een beetje afleiding. Ook heb ik me weer helemaal op het bakkeren gestort en het gaat best goed. Vandaag was dag 2 en heb nog steeds geen honger gehad, gelukkig.

@Mier, Wat spannend morgen de 1ste keer naar de VK. Ik moest toen de 1ste keer wel bloedprikken hoor bij mijn VK. Hopelijk heb je nu ook snel een echo, dan kun je lekker gluren naar je kindje!!!!

Liefs xxx

hey patricia,

hoe is het??
lekker aan het sonja bakkeren,knap hoor!!

ben benieuwd dan morgen!!  vind het wel spannend!!

xxx

Hallo allemaal!

Pippie, kloppend hart zou eind week 6 moeten zijn heb ik tenminste altijd begrepen. Weet niet hoever je nu bent.... Je ziet het dan alleen, ze kunnen het pas ergens met 11-12 weken uitwendig met de doptone horen dacht ik.

Mier, ik moest naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. 6 buisjes wel te verstaan. Bij mij was het nog voor de termijnecho, zodat ze dan de uitslagen hadden als ik op het spreekuur kwam. Mn vk-praktijk maakt nl zelf echo's.

Ukkie, ja nog 3 nachtjes en dan komt het kamertje. Ik ben dan vrij. Niet dat het uitmaakt, want ik kan het niet in elkaar zetten, hihihi! s Avonds MOET mn mannetje dus echt aan de bak en kan ik zaterdag lekker alles inrichten en zo. Weet je al wanneer je wiegje komt?
Herkenbaar... ook bij mij begint de vermoeidheid weer te komen. Heb naast mn 36-urige werkweek ook een reistijd van dik 10 uur, dus vreet energie. Heb laatst gelezen dat het je 2 uur extra energie kost om je kindje te laten groeien, dus we hebben een werkdag van 10 uur zeg maar... dus niet zo vreemd dat we moe zijn. Ik lag er gisteren voor 10 uur in. Eerder lukt me echt niet. Rond 19.30 zit ik pas rustig, dus heb even tijd nodig om te ontspannen. Ga wel lekker op tijd naar bed en dan nog ff met de beeb "spelen"!

Patricia, snap het wel hoor dat je even wat meer afstand neemt. Wel spannend je nod weer. Je weet toch dat je niet mag lijnen mocht je zwanger zijn hé?

Twinkel, hoe is het met jou?

Tara, bijzonder hé het hartje horen. Het maakt het weer een beetje concreter. Alhoewel het bij mij pas echt goed doordrong toen ik de kleine begon te voelen, hihi. BLijft ook iets bijzonders he zwanger zijn. Hoe is het met de hormonen?

Hier vannacht pijn gehad en mee opgestaan. Het is vandaag echt even niet leuk. Pijn zit bij mn schaambeen en klinkt dus als bekkenklachten. Hopelijk is het van tijdelijke aard.....Neem nu gewoon mn rust. Volgende week zou ik 5 dagen moeten werken en heb nu thuiswerkdag aangevraagd, zodat ik lichamelijk wat meer rust krijg omdat ik dan geen reistijd (met OV) heb.

Zo alleen nog even de beesten een schone bak geven...

Liefs Anoek

Hallo meiden,

Vandaag had ik alweer een vrije dag. De rest van de week moet ik wel gewoon werken hoor. Vandaag lekker alles op m'n gemakje gedaan en nog een boek uitgelezen van Nicci French. Ik voel me verder goed hoor, maar kijk ook wel erg uit naar aanstaande maandag. Je wilt toch graag de bevestiging krijgen dat het goed zit.
Volgens mij is de kans op een miskraam ook erg verkleind wanneer ze een hartje hebben zien kloppen op de echo. Maandag ben ik 7 weken zwanger, dan zou je een kloppend hartje moeten kunnen zien.
Weet je wat ik vandaag trouwens ook zag? Na het douchen zag ik opeens blauwe aders lopen in mijn borsten (haha, ze worden er steeds fraaier op!).

@Mier, veel succes en plezier morgen bij de VK.
Waarvoor nemen ze trouwens bloed af? Is dit voor de resusfactor?

@Anoek, dat is idd wel een druk bestaan zeg. 36 Uur werken, 10 uur reistijd en dan ook nog je huishouden en zwangerschap. Let goed op jezelf hoor. Wij krijgen volgende week vrijdag nieuwe meubels. Dan nog niet voor de kinderkamer hoor, maar een nieuw TV-meubel en een nieuwe boekenkast. Leuk om weer wat aan het interieur te veranderen.

@Ukkie, kijk jij iedere keer weer even op de babykamer? Dat kan ik me echt zo voorstellen dat je steeds weer even wilt kijken. Heb je verder de meeste spulletjes al in huis of moet je nog veel kopen?

@Patrica, ik heb ook gesonjaat hoor toen ik zwanger wilde worden. Het duurde zo lang voordat ik zwanger werd en het hielp mij een beetje mijn gedachten op wat anders te richten. Ik had echt zoiets van "als ik dan geen dikke buik krijg, dan maar wat strakker in het vel". Al met al ben ik zo'n 5/6 kilo afgevallen. Het zal er nu wel weer bijopkomen, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Als je zin hebt om op het forum te komen ben je natuurlijk welkom, maar als je liever wat meer afstand neemt begrijp ik dat ook wel hoor meid. Gewoon komen wanneer jij daar behoefte aan hebt meid.

@Tara, super zeg om het hartje gehoord te hebben. Ben je al wezen kijken naar meubilair voor de kinderkamer, of ga je binnenkort kijken? En weet je al een beetje wat je wilt, of laat je het maar op je afkomen?

Groetjes voor iedereen!

Liefs, Twinkel3

Mier: we weten het geslacht van ons ukkie niet. We willen het trouwens ook niet weten hoor. Eerst wilden we wel een pretecho, maar dan gewoon om het babytje even weer te zien, maar gezien de schrik bij de 20-wekenecho doen we geen pretecho. We geloven het wel zo, zien alles wel als het eruit komt... We houden het spannend!

Anoek, ik heb een 40-urige werkweek en ook (zeker) 10 uur reistijd. 2,5 uur per dag met het OV. Het meest vervelende vind ik de trein: vandaag was 'ie overvol, mensen zien dat ik zwanger ben (doe demonstratief mn jas open) en niemand die opstaat. Asociaal hoor. Pfoe. Gelukkig red ik het wel om te staan, maar toch...
Ik zal morgen eens op mn werk vragen of ik niet eerste klas mag reizen: (bijna) altijd zitplek. Desnoods betaal ik zelf wel bij.

Ik weet niet wanneer het wiegje komt, de vrouw in de winkel zei dat het niet zo lang zou duren, maar we wachten nu al 6 weken, is toch ook niet echt kort meer. Ik zal binnenkort eens bellen, vragen waar 'ie blijft.

Anoek, Hoe lang was trouwens de levertijd op jullie maxi cosi? Wij moeten er nog 1 kopen, bedenk me nu ineens dat ze die dingen natuurlijk niet altijd op voorraad hebben en als je iets direct nodig hebt, dan is dat het wel. En hebben jullie al een box? Wij nog niet...moeten we ook maar eens naar op zoek gaan (vind die dingen duur, ik heb ook nog eens een dure smaak...hmm).

Meiden, ik ga douchen en dan lekker met een boek mn bed in. Fijne avond en werk ze morgen.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan