WIEBELMEIDEN 6!

Duimen jullie ook nog even voor mij meiden?

Ik ga graag met jullie mee naar de augustus/ septembermama's!

Vanavond ben ik er niet (EHBO), dus ik spreek jullie later wel weer.

Liefs, Twinkel3

twinkel probeer je geen zorgen te maken!
ik blijk ongeveer een week korter te zijn maar volgens mij kan dat niet kloppen want had mijn ie op springen zien staan op 5 dec. dus dan zou het onderhand een week later pas bevrucht zijn dus...
ik duim heel hard voor je meid!

xxx

Jippie!!! Mier, wat ontzettend fijn! Een kloppend hartje!!! Joehoe! Nu kun je rustig toeleven naar de volgende echo (dan zie je echt armpjes en beentjes bewegen, heeeeeel gaaf is dat!). Genieten maar!!!

Pippie, die lekker-liggen-echo daar had een collega van mij het over. Zij is ook zwanger en 1 maandje eerder uitgerekend dan ik. Haar VK zei dat ze die kreeg. Mijn vk wist niet of de overheid het al in het standaardpakket van de verzekering had 'laten' opnemen (overheid schijnt de standaarddekking te bepalen), maar ze ging het vanmiddag direct overleggen. Dus dat hoor ik dan bij mijn volgende afspraak over 3 weken...

Vandaag naar vk geweest, anti-D-spuit gehad en bloed laten prikken (bij VK zelf). Anti-D-spuit stelt nix voor, alles ging prima. Bloeddruk was ok, ijzergehalte prima, dus "we" zijn weer goedgekeurd. Uk groeit goed en ligt (jippie!) met het hoofdje naar beneden! Dat getrappel op mijn blaas zijn dus geen voetjes, de baby gebruikt mijn blaas als een boksbal.

En Vlinder, ik heb bij 1ow3d een echo gehad, en 1 bij 20 weken. Die is medisch (de 20-wekenecho), wordt gewoon vergoed door je verzekeraar. Ze kijken dan of je kindje (voor zover ze het kunnen zien natuurlijk) medisch gezien o.k. is. Bij mij deed de echoscopiste dat, wel in de praktijk van de verloskundige maar dus niet de verloskundige zelf.
De 36-wekenecho is (zoals je hierboven hebt gelezen) nog ff afwachten of ik die krijg (lees: als 'ie niet vergoed wordt, hoef ik 'm niet. Ze kunnen ook uitwendig voelen hoe uk ligt).

Twinkel, ik had de eerste paar weken helemaal geen last van kwaaltjes. Zere borsten heb ik nooit gehad (ze zijn wel gegroeid hoor ), maar pijn hebben ze niet gedaan. En de misselijkheid begon bij mij met 7 weken, en was met 11 weer weg. Het wil niet zeggen dat als je geen kwaaltjes hebt, het niet goed gaat. En ook niet dat als je constant misselijk bent, je zwangerschap zeker wel goed gaat. Toch "gewoon" afwachten dus (lastig, kan ik me voorstellen). Sterkte voor maandag alvast. En probeer niet te veel te stressen: is niet goed voor moeder en kind.

Tot later vanavond!

Liefs, Ukkie26

hey ukkie en tara,

het is idd een hele opuchting!
en nu kan ik lekker gaan genieten.

en ukkie je zei over de zwangerschapskwaaltjes dat je ook zo weinig last ervan had,bij mij dus ook en op de echo was tot nu toe alles ok dus het kan gewoon wel,dus je heb gelijk hoor!

ben benieuwd of je de echo vergoed krijg,zal leuk zijn tenminste!

xxx

Miiieeerrrr!!!!!!!!!!! Joehoooeeeee!!! Wat een geweldig nieuws! Wat zal je opgelucht zijn! Tranen van geluk of niet?

Twinkel, natuurlijk duimen we nog steeds voor jou.

Weet niet wie het vroeg, maar ik heb nu 4 echo's gehad: 1 met 8wk3dg (bloedverlies), 1 met 10wk5dg (termijnecho), 20wk (medische echo) en 23wk+2dg (pretecho). Die pretecho was natuurlijk het leukste met 3-en 4 D beelden, maar moesten we natuurlijk uit eigen zak betalen. De echo met 8 weken was ook nog niet zo heel duidelijk. Zoals Ukkie al schrijft met 10-12 weken kan je je kindje al wat beter zien met armpjes en beentjes! Dat is eigenlijk veel leuker, maar na bloedverlies kan je geen mooiere echo krijgen dan die Mier vandaag heeft gehad.

Ukkie, jij ook al van die dikke enkels s avonds? Gelukkig is het s ochtends wel weg, anders krijg ik mn laarzen niet meer aan denk ik, ha ha!
Ik had nog niet van de "lekker liggen echo" gehoord... Zal bij mijn vk ook eens navragen. Waar controleren ze je bloed nu precies op? Of je anti-stoffen tegen bloed van je kindje aan maakt?? Ik moet de 28e voor de spuit.
Fijn dat het kindje met hoofdje naar beneden ligt. Je kindje kan nog wel draaien toch of niet meer. Onze uk lag laatst ook met hoofdje naar beneden en ik dacht dat ook al dat de voetjes op mn blaas aan het springen waren, bleken dus ook handjes of miss zelfs wel het hoofdje te zijn, ha ha ha. Gek dat het zo moeilijk te onderscheiden is. Zat vandaag in de trein en zag mn buik gewoon bewegen, hihihi. Ben benieuwd wanneer je ecth kan zien of het een voetje, kontje of hoofdje is. Ik probeer zelf wel te voelen, maar vind het echt moeilijk te zeggen hoor. Kan nu wel duidelijk voelen aan welke kant het kindje ligt en merk het oook omdat 1 zij gewoon niet lekker ligt.
Kan jij al onderscheid maken?

Oja Twinkel, ik had wel heel erg pijnlijke borsten, maar ben eigenlijk niet echt misselijk geweest, beetje weeig, maar niet overgeven of kokhalzen of zo. Bij mij ook van 7 tot 11 weken zoiets. Dus het is echt bij iedereen anders, dus niet gaan vergelijken. Schiet je helemaal niks mee op en geeft je ook echt geen uitsluitsel of het wel of niet goed gaat.

Tara, met jou alles goed?

Pippie, ben jij inmiddels al uit de gevarenzone?

Er moet me verder nog even iets van t hart. Ik merk dat de niet zwangeren wiebelmeiden hier nog maar erg weinig zijn.... Heel begrijpelijk, maar vind het wel  jammer, want ook hen gun ik  een plek om hun verhaal te doen. We zijn nu wel met een zwangere meerderheid, zodat het voornamelijk over zwanger zijn gaan....
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu precies wil zeggen, maar ik voel heel erg mee met de wiebelmeiden die nog wachten op zo'n mooi wondertje...
Meiden, ik denk aan jullie en duim nog steeds dat jullie snel  zwanger mogen zijn.

Liefs  

hey anoek,

ben erg blij dat we het hartje zagen! zelfs met een uitwendige was het voor haar al te zien!

leuk dat je uk laat weten dat hij/zij er ook nog is hahaha

ja en wat je als laatste zet dat vind en voel ik dus ook zo! ik zou eigenlijk graag willen dat de niet zwangeren hier ook nog gewoon hun verhaal doen want ik mis jullie wel hoor!

xxx

Terug
Bovenaan