WIEBELMEIDEN 6!

Hoi meiden,

Hier even een kort berichtje van mij.
Alles is goed met me hoor. Nog steeds geen tot weinig last van kwaaltjes, maar wel gerustgesteld na de echo van vorige week hoor.
De volgende echo zal ik waarschijnlijk over 3 tot 4 weken krijgen.
Tuurlijk is dat spannend, maar ik ga wel uit van het beste hoor.

Verder houd ik het even kort. Ben nl. erg druk (10-minutengesprekken e.d.).
Morgen kom ik wel weer even wat meer kletsen.

Liefs, Twinkel3

Hoi,

Ben ik ook weer even.

Vanmiddag bij de vk geweest en daarvoor in het ziekenhuis om een ampul anti-D op te halen.
Dus eerst buisje bloed afgetabt door de assistent, vervolgens spuit met anti-D in mn bovenbeen en toen de reguliere controle. Bloeddruk heel stabiel... die is al vanaf het begin van de zw hetzelfde :), weer 4 kilo erbij :-( (maar vandaag mn broeken aangetrokken van voor de zw en ze gaan gewoon nog over mn benen en billen, alleenniet meer dicht, dus zit vooral op mn buik... die ook wel erg groot is... hele opluchting dus), Hb was prima. Toen controle bij de vk. Ik voel me nu beter dan ik me in weken gevoeld heb, dus antibiotica en de rust hebben goed gedaan. Hartje prima, groei lag ook nu nog steeds voor. Was vorige week ook. Moet nu een groeiecho laten maken om te zien hoeveel het kindje voor ligt op de groei. Bij meer dan 2 weken, moet je na 2 weken weer terug en als het dan nog zo is volgt er verder onderzoek. De vk geeft aan dat ik niet meer als 2 weken voor lig, maar dat ze gewoon voor de zekerheid die echo wil laten maken. Ik maak me ook niet zo druk eigenlijk. Denk dat kindje een groeispurt heeft gehad. Wel leuk dat we weer de kleine uk mogen zien :)
Verder blijk ik het helemaal goed te hebben hoe het kindje ligt! Hoofdje naar beneden en ruggetje rechts (van bovenaf gezien) en beentjes links. Klopte helemaal. Zoligt de uk eigenlijk meestal. Grappig dat je dat toch al zo goed kan voelen.

Heel verhaal, maar het komt er op neer dat alles ok is!
Met jullie ook alles goed?

Twinkel, succes met je gesprekken.

Liefs

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-01-08) 29w4d, 31 mrt uitgerekend, 8 feb volgende controle VK, nog 6 weekjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 29w4d  (28-01-08), 10 april uitgerekend,  20 feb volgende controle vk, groei-echo zkh ?, 28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 13 weken(10-01-07) 4 feb volgende controle VK  

- Mier1980,27 jaar, in ronde 12 zwanger (miskraam)

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje, 6 september uitgerekend.
Kloppend hartje gezien/ gehoord bij 7 weken, 2 dagen.
Eerste afspraak VK: woensdag 13 februari

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 1-2 september uitgerekend. Kloppend hartje bij 6 3 dagen. 31 januari 2e echo

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, waarschijnlijk 31 aug / 1 sept uitgerekend!

- Bo 25 jaar, 11e ronde, nod  rond 24 februari, cyclus 24-30 dagen, 1e kindje, 4-2 gyn

-Patricia, 26 jaar, ronde 13, 2de kindje, ronde 18 zwanger van 1ste kindje. Loop bij gyn en slik clomid. Onregelmatige cyclus, NOD  tussen  3  jan  en 15  jan (cyclus  29 - 40 dagen)

- vs77, 30 jaar,  1e kindje, MM via ICSI

- Pink, 27 jaar, 1e kindje, MM, misschien nog een kans om zwanger te worden via ICSI

Hallo,

Hoe is het met iedereen?

Hier is alles goed denk ik. Nog een paar dagen en dan lekker vakantie...Heerlijk! Alhoewel ik niet mag klagen natuurlijk.

Heb eindelijk weer eens wat meer tijd komende week. Niet veel gepland want daar krijg ik op dit moment de kriebels van (van overvolle agenda's).

Voor vandaag in ieder geval weer klaar.
Gewerkt, flessen voor mvm ingeleverd, eten gekookt (en lekker opgegeten...toetje heb ik nog bewaard voor straks ) en boodschappen gedaan.

Mier, hoe is het nu met je? Kom je snel weer eens langs op het forum? Alleen als je er aan toe bent natuurlijk hoor.

x-vlinder

hey meiden,

fijn dat bij jullie wel alles goed gaat!
ik heb echt een rotweek achter de rug,zaterdagmiddag weer pijn gehad en had al bijna naar het ziekenhuis gemoeten als de krampen niet afzakte binnen 2 uur! maar gelukkig werd het na een uur minder! dus bij elkaar 3 en een half uur krampen in mijn buik gehad!
maar waarschijnlijk is er nu alles uit,vloei nog wel.

vs een heel verschil als nederland dus! maar fijn dat het wel snel kan en dat ze heel kundig zijn alleen gevoelsmatig is het wat minder voor jullie!

xxx mier

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-01-08) 29w4d, 31 mrt uitgerekend, 8 feb volgende controle VK, nog 6 weekjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 29w4d  (28-01-08), 10 april uitgerekend,  20 feb volgende controle vk, groei-echo zkh ?, 28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 13 weken(10-01-07) 4 feb volgende controle VK  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje, 6 september uitgerekend.
Kloppend hartje gezien/ gehoord bij 7 weken, 2 dagen.
Eerste afspraak VK: woensdag 13 februari

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 1-2 september uitgerekend. Kloppend hartje bij 6 3 dagen. 31 januari 2e echo

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, waarschijnlijk 31 aug / 1 sept uitgerekend!

- Bo 25 jaar, 11e ronde, nod  rond 24 februari, cyclus 24-30 dagen, 1e kindje, 4-2 gyn

-Patricia, 26 jaar, ronde 13, 2de kindje, ronde 18 zwanger van 1ste kindje. Loop bij gyn en slik clomid. Onregelmatige cyclus, NOD  tussen  3  jan  en 15  jan (cyclus  29 - 40 dagen)

- vs77, 30 jaar,  1e kindje, MM via ICSI

- Pink, 27 jaar, 1e kindje, MM, misschien nog een kans om zwanger te worden via ICSI  

Mier, 27 jaar, 1E kindje, ronde 12 zwanger,miskraam

Hoi meiden,

De eerste serie 10-minutengesprekken zitten er weer op.
Vandaag ben ik overdag vrij en vanavond heb ik ook nog weer gesprekken.
Nu nog even een drukke week, maar net als Vlinder heb ik volgende week alweer vakantie.

Hoe is het nu met jou Mier? Is het vloeien nog veel, of begint het nu wel af te nemen?
Je hebt zeker een rotweek gehad vorige week en wat ik zo lees is het zaterdag ook best heftig geweest. Ik wens je veel sterkte meid!

Anoek, bij jou gaat het weer wat beter las ik. Fijn hoor. En wat leuk dat je weer een echo krijgt. Die kleine van jou is dus flink gegroeid de afgelopen tijd.
Wanneer krijg je de echo?

Ukkie, jouw verlof komt nu wel heel dichtbij of niet? Wanneer gaat het precies in?
En hoeveel blijf jij werken na je verlof?

Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in ouderschapsverlof, kinderopvang e.d., maar ik vind het nog lastig hoor.
Ik zou graag 2 dagen in de week gaan werken, maar ik denk dat dat financieel gezien wat krapjes wordt. Dus misschien toch 2,5 dag in de week.
Dan kan ik het eerste jaar ook nog 2 dagen in de week gaan werken met een halve dag ouderschapsverlof. In het onderwijs krijg je dat voor 55% betaald + nog een tegemoetkoming vanuit de levensloopregeling. Hoe zit dat bij jullie?
Ik vind het ook allemaal wel vroeg hoor wanneer je je al op moet geven voor kinderopvang.
Ook kan ik nu echt nog niet zeggen wanneer ik volgend schooljaar ga werken.
Dat wordt bij ons vaak pas in mei besloten.

Ik ben wel benieuwd wat jullie gaan doen en hoe jullie het geregeld hebben met opvang e.d..

Liefs, Twinkel3

Ha meiden, goedenavond.

Het is hier rustig zeg, de laatste periode. Alles wel goed met de wiebelmeiden???

Met mij alles prima. Nog steeds geen last van klachten, ben nu alleen wat moe maar dat komt omdat ik van 't weekend te weinig heb geslapen (nacht zo op ma maar 6 uur, en vannacht 8 maar ik moest ook wel 8 keer naar de wc...). Dus ik ga zo mn bedje in, even wat slaap inhalen. En donderdagochtend ben ik vrij: uitslapen!!!

Twinkel, ik "moet" nog ruim 4 weken werken. Na deze week nog 4 zeg maar. Ik werk dan wel door tot 4 weken voor de uitgerekende datum, heb liever de 2 weken extra erna en omdat ik geen klachten heb denk ik dat ik nog wel 4 weken kan werken.
Ik werk nu 40 uur, heb nog ontzettend veel vakantieuren staan. Dus ik plak aan mn zwangerschapsverlof eerst 6 weken vakantie vast, dan is ons ukkie al wat groter als ie naar opvang gaat (we weten het geslacht niet, maar "het" vind ik zo onpersoonlijk, dus ik heb er maar een jongetje van gemaakt...). Daarna gaan we allebei 4 dagen werken, en gaat ukkie 3 dagen naar KDV. Het kan best zijn dat ik 3 dagen KDV, als ukkie er eenmaal is, te veel vind, dan ga ik lekker 3 dagen werken en dus 2 dagen KDV. Gelukkig doen ze daar bij mij op werk niet moeilijk over...de enige die er wat van merkt is onze bankrekening .

Ik werk bij de Belastingdienst (ministerie van Financien is mn werkgever officieel), ik krijg, als ik de levensloopregeling aanvraag (moe tik nog even doen) in totaal 75% van mijn ouderschapsverlof doorbetaald. Erg riant dus. Een deel krijg ik via mn loon, een deel via de belastingaangifte. Weet nog niet precies wanneer ik ouderschapsverlof ga opnemen, eerst mijn overschot vakantieuren maar eens opmaken...

Iedereen een hele fijne avond gewenst, en Mier, ik denk aan je. Sterkte meid.

Ik ga onder de "wol".

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan