WIEBELMEIDEN 6!

Lekker zeg Ukkie, nog maar 4 weken dus.
Dat is idd wel prettig als je dit goed vol kunt houden.
En dan na de bevalling dus nog 18 weken. Lekker hoor meid.
En ook wel prettig dat je tzt nog kunt beslissen of je 3 of 4 dagen wilt blijven werken.

Mocht ik 2 dagen in de week gaan werken, dan neem ik mijn ouderschapsverlof na mijn bevallingsverlof op. Dan zal ik in maart 2009 weer moeten starten met werken.
Ik vind dit wel een lekkere periode zo rustig borstvoeding te kunnen geven, zodat ik niet op het werk hoef te kolven.

Mocht ik 2,5 dag gaan werken, dan denk ik dat ik het ouderschapsverlof uitspreid en iedere week een halve dag opneem. Hier kom ik 2009 wel mee door.
Ik moet dan na de kerstvakantie weer beginnen met werken.

In verband het samenvallen van de zomervakantie en mijn zwangerschapsverlof krijg ik een compensatie van 3 weken. Deze 3 weken plak ik dan achter mijn bevallingsverlof aan. Dus kom ik uit op 15 weken bevallingsverlof. Mocht ik voor de vakantie ziek worden dan gaan ze wel tellen vanaf 6 weken voor de bevallingsdatum en heb ik nog 13 weken na de bevalling.

Eigenlijk sowiezo dus wel een lekkere periode.

Ik vind het wel fijn om te horen hoe jullie het hebben geregeld of hoe jullie het denken te gaan regelen, dus hoor ik ook nog graag wat de andere meiden gaan doen.

Verder wel alles goed met jullie? Het is hier idd erg rustig de laatste tijd.

Liefs, Twinkel3

Hoi allemaal.

Hoe is het met jullie allemaal?

Hier alles goed...denk ik!

Mijn eerste nieuwe spijkerbroek op de groei is vandaag een feit geworden. Vind het wel erg vroeg maar goed...loop al dagen met een veel te strakke spijkerbroek (en dat is nog 1 van de weinige die past). Heb ook  nog wel andere broeken hoor...maar de collectie begint langzaamaan uit te dunnen.

Twinkel. Ik wilde je vragen hoe jij het verlof berekend hebt? Als ik reken (regio zuid zijn wij) dan gaat het babytje ongeveer 4 weken na de zomervakantie komen....geen 3 weken compensatie dus (wel 10 weken voor de bevalling dan al vrij). Ben benieuwd hoe jij dat berekend hebt.

x-vlinder

Vlinder, je hebt mail.

Ook jij komt in aanmerking voor compensatie voor de zomervakantie.
In de mail heb ik uitgebreid omschreven hoe en wat.

Lekker hè!

Liefs, Twinkel3

En wat leuk trouwens, je eerste positiebroek!

Aan mijn buik is nog helemaal niets te zien.
Dat zou ook idd nog wel vroeg zijn, maar het lijkt me wel prachtig om hem te zien groeien. Eventjes geduld dus nog voor mij.

Hallo meiden,

Hier alles goed. Ben wel blij dat ik maandag weer naar de vk ga, vind 4 weken toch wel lang, en wil het hartje u wel weer eens horen!  Soms voel me toch nog wel wat onzeker, de misselijkheid is zo goed als weg, mn buik groeit nog niet echt...  Allemaal hele normale dingen, maar het maakt toch wat onzeker

Wat betreft het verlof en het werken daarna... Verlof weet ik nog niet, ga gewoon kijken hoe ik me voel. Wij heben samen een winkel   en krijg officieel dus geen verlof ( heb wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering en krijg daar wel 16 weken van betaald).   Na de bevalling blijf ik in ieder geval een tijdje thuis.
We werken nu beide 5 dagen, en zijn van plan om straks beide 3 of de een 2,5 en de ander 3,5 te werken. Maakt op zich niet zoveel uit als er altijd maar 1 van ons op de zaak is, en de ander thuis. Wij gaan dus geen gebruik maken van opvang.

Bo, balen dat de rd's er weer zijn. Wanneer ga je ook alweer naar de gyn?

Mier,hoe is ie? Geen buikkrampen meer gehad?

Tara

Hey meiden,

Even een kort berichtje want ben bekaf. Ik slaap slecht, vaak plassen en vannacht kwam ik ok 02:00 ook nog eens slecht in slaap... Verder heb ik er nu 2 dagen werk op zitten en waarvan 1 dag volledig reizen. Dat gaat gewoon niet meer... het is teveel... s avonds ben ik op...Ben wel druk met mn leidinggevende naar oplossingen aan het zoeken.

Mijn verlof ziet er als volgt uit: ik stop 6 weken van te voren (reden lijkt me duidelijk ;-) en na het formele zwangerschapsverlof wil ik nog 2 weken verlengen met ouderschapsverlof. Dan 3 weken werken om er weer een beetje in te komen en dan 3 weken zomervakantie. Dus ergens half/ eind augustus ga ik pas weer serieus aan de slag. Mn vervanger is deze week begonnen, dus lekker veel tijd om hem in te werken en aantal taken al over te nemen. Na mijn verlof blijf ik 32 uur werken.
Gelukkig hebben we alles met de opvang nu kunnen regelen. Moet alleen mn vrije dag verzetten van vrijdag naar de maandag voor aantal maanden, maar was op mn werk geen probleem. Dus valt een hele last van mn schouders :) Volgend jaar gaat mn man waarschijnlijk ook een dag ouderschapsverlof opnemen. Aangezien ik een leidinggevende functie heb, kan ik niet minder dan 4 dagen gaan werken. Mocht het me uiteindelijk niet bevallen dan zal ik op zoek moeten naar ander werk, maar ik wil het eerst graag proberen. Ik vind mn werk namelijk wel errug leuk!

tara, hoe ver ben je nu? Bij mij begon het een beetje te groeien bij 14 weken, maar het is toch bij iedereen anders. Hoop dat je snel kan showen!

Vlinder, de eerste positiebroek! Leuk! Ik heb ze ook snel aangeschaft en droeg ze eerst alleen thuis. aan het einde van de dag zaten mn broeken gewoon niet lekker meer, niet eens dat ik al een echte zw-buik had, hahaha!

Nou nog even bankhangen en maar weer naar bed...
Trusten.

Liefs

Hallo meiden,

Het is nog steeds aardig rustig hier, al moet ik zeggen dat ik deze week ook weinig thuis ben. Nu wel even, maar vanavond weer op stap.
Volgende week vakantie, dus dan weer alle tijd.

@Tara, ik herken het wel hoor. Je kijkt toch erg uit naar de volgende controle en zolang er nog niets aan je te zien is en de kwaaltjes wel meevallen is het soms ook nog heel onwerkelijk om je te realiseren dat er echt een klein mensje in je groeit.
Over +/- 2 weken mag ik naar de VK. Dan ben ik 10,5 week zwanger.
Ik weet niet of ze al gaat luisteren naar het hartje met een doptone (kan net wel of nog net niet). Mocht ik het hartje dan horen, dan heb je weer de geruststelling.
Maar als het nog niet te horen is, maakt het denk ik alleen maar onzeker.

@Anoek, jij zult de dagen tot je verlof onderhand wel aftellen.
Vooral nu het zwaar voor je wordt zie je denk ik echt uit naar je verlof.
Als het echt niet meer gaat wel stoppen hè! Jij en je kindje zijn nu het meest belangrijk.
Ik las dat je na je bevallingsverlof 2 weken ouderschapsverlof opneemt.
Ik weet niet hoe het in jouw CAO geregeld is, maar in de mijne staat dat je al je uren wel aaneengesloten op moet nemen. Dus niet nu een aantal weken en later ook nog weer eens. Mocht je dus wel alleen maar een paar weken nemen in het begin, dan vervallen de overige uren. Ik weet niet hoe dat bij jou zit en of je het wel/ niet wist, maar ik wilde je toch maar even informeren hierover. Het zou nl. een tegenvaller zijn wanneer je dit niet wist.

@Mier, hoe is het nu met je? Ik heb je de laatste tijd weinig op het forum gezien.
Ik snap het wel hoor, maar het is wel erg kaal zonder jou. Ik hoop dat je wanneer je wilt hier weer wat meer komt kletsen. We missen je wel.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan