Wij gaan voor de tweede!

Hallo,
Ik zal me even voorstellen want ik wil me graag aansluiten bij dit onderwerp.
Ik ben Marieke en moeder van een zoontje dat volgende week 14 maand is.
Ik wilde al heel snel een tweede maar mijn man wilde wachten tot na de zomer.
Toen kwamen er voor mij allerlei potentiele ontwikkelingen op het werk waardoor ik besloot te gaan voor mijn carriere. Maar.............het kriebelt zo ontzettend dat ik toch heel graag een broertje of zusje wil voor mijn zoontje.

Na de zwangerschap ben ik niet meer aan de pil gegaan en ook toen ik zwanger werd van mijn zoontje was ik al heel lang niet meer aan de pil. Ik raakte toen plotseling in verwachting omdat wij 1x niets gebruikten. Nu we voor een tweede gaan ben ik heel erg bang dat het niet gaat lukken. Bij mijn zoontje hebben wij die teleurstellingen niet gehad van "shit ongesteld geworden" en hebben wij ook  niet verplicht hoeven vrijen.

Toch heb ik heel sterk het idee dat het niet gaat lukken.
Vraag me niet waar het vandaan komt maar mijn gevoel zegt dat.
Deze keer wil ik het echt zo ontzettend graag. Ik wil zo graag weer zwanger zijn!

Helaas ben ik licht onregelmatig ongesteld.
Vorige maand had ik een cyclus van 29 dagen maar ze zijn ook wel eens 32 of 35 dagen geweest. Voor mijn vruchtbare dagen betekent dit dat ik bij een cyclus van 29 dagen afgelopen weekend vruchtbaar was maar als de cyclus iets langer duurt zou ik deze week vruchtbaar zijn. Wat zegt mijn man afgelopen maandag; Ik heb geen zin, ik ben moe! @#$%$#%@# Ik was laaiend!!!!

Afgelopen zaterdagavond hebben we wel gevreeën en als ik een cyclus heb van 29 dagen zou dat een goed moment zijn geweest.

Sinds gisteren stinkt mijn urine verschrikkelijk!!!! Bah!
Ik weet dat ik dit bij mijn zoontje ook had maar toen viel me dat pas op na 5/6 weken. Ik wil niet zeggen dat ik zwanger ben hoor maar ik vroeg me af of iemand weet of je urine zo snel kan reageren op een zwangerschap.
Het zou veels te mooi zijn!

Succes allemaal met klussen en hopelijk kunnen we over een tijdje praten over de zwangerschappen en hoe om te gaan met de oudste.
Groetjes Marieke

en jojo, ben je ongesteld geworden?

wij zijn sinds een half jaar bezig met de tweede, en ik zie overal dikke zwangere buiken  ... ene dag denk ik joh we houden de moed erin!! en soms ben ik dat gewacht , en die onzekerheid van zou et wel zou et niet, voel ik nu wat, of niet zo beu!!!!! bleeeh

k lees al een poosje mee, en nik zag dat jij et nu kan weten, ik hoop et voor je!

gr getine

ooh jojo sorry ik lees nu net dat et niet gelukt is,leker tactisch...
sorry
gr, gertine

Hallo dames,
Daar ben ik weer. inderdaad ongesteld geworden en hier toch wel een beetje van gebaald. Je heb toch altijd stille hoop. Ook al is het de eerste poging. Nou ja, we gaan gewoon weer verder en zien wel wanneer het lukt.
wat wel grappig is dat ik nu precies dezelfde cyclus heb al toen we stopte voor ons eerste kindje. 27 dagen vanaf dat ik met de pil stopte. Net als toen. Dat is wel ideaal vind ik. Weet je wanneer je erop kan rekenen en wanneer je 'moet' klussen.......

Houden jullie ook rekening met datum van geboorte? Wij wel, want willen eigenlijk geen decemberkindje. Gaan nu dus nog 3 pogingen wagen en lassen dan een pauze in van 2 maanden. Klinkt misschien raar, maar lijkt me echt niet leuk als je in december jarig bent. Iedereen is druk en al die cadeautjes.........

Marieke: Vervelend dat je zo onregelmatig ongesteld ben. En balen dat je man niet echt mee wil werken. Is hij er nog niet helemaal aan toe?

Puk: Maakt niet uit hoor. Kan soms ook niet alle verhalen volgen.

Kimmie: Spannend dat je spiraaltje er nu uit is. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij jou.

Nou meiden, ik hoop snel positieve verhalen te lezen hier!

Groetjes Jojo

Hallo hallo

Wij gaan ook voor een tweede!
Helaas lopen we er wel voor in het ziekenhuis.
Nu valt het gelukkig allemaal nog mee alleen clomid
en.... gelukkig geen bijwerkingen. Moet 22 december bloedprikken
of ik een eisprong heb gehad.
Vinden jullie het goed als ik mee kom praten/schrijven.

Maartje

Hoi Maartje,
Natuurlijk mag je met ons meekletsen!
Hoe oud is je kindje nu en hoe heet je kindje?
En wanneer zijn jullie begonnen?
Hoop dat het jullie snel lukt om zwanger te raken en we lezen hier graag je ervaringen en verhalen!

Groetjes Jojo

Hey Maartje en Marieke,

Gezellig dat jullie komen meekletsen. Hopelijk lukt het ons allemaal om binnen een korte tijd aan te tellen.
Maar op dit moment is het wachten, wachten, wachten en nog eens wachten  op de dag dat we ( hopelijk NIET) ongesteld worden. Voor mij nu nog zo'n 1,5 week....

Lotje...

Hoi Lotgenootjes!!!!!

Inderdaad erg spannend dat me spiraal eruit is he?? voorlopig bloed ik flink en ben ik benieuwd of het me ongesteldheid is of niet... want ja dat weet ik niet meer want had geen bloedingen meer...

Jojo, ik ben op 5 December jarig!!!!! En niemand vergeet die datum... Het valt mij alles mee hoor om in December jarig te zijn hahahah ik wil je niet omlullen hoor maar wil alleen zeggen dat ik het altijd heerlijk vond, kon die maand vragen wat ik wilde want had 3 gelegen heden waarop ik kados kon krijgen... hahha

Spannend allemaal he?! En iedereen kan meepraten toch hier?? Leuk juist!!!!

Terug
Bovenaan