wonderwomen

hoi meiden

ik ben terug van de gyn.
een grote teleurstelling!

mag pas over 10 weken bloed laten prikken. mag in die tijd n iet zwanger worden.
dan heb ik 2 weken daarna de uitslag. 12 weken..... das toch niet normaal!?!
ik voel me belazerd, dan mag ik als alles goed is pas van de zomer weer gaan proberen. loopt mijn halve familie (lees 2 schoonzusjes) mwetr een dikke buik en ik heb nog steeds niks.

ik weet dat het heel erg klinkt, maar het voelt als verraad.
hoe kan ik nou mijn eitje nog een paar keer aan me voorbij laten gaan zodner dat we ons best ervoor doen zwanger te raken??

ik vond het deze ronde al vresewlijk om er niks aan te doen. alsof ik dat eitjes de kans niet gun om uit te groeien tot een kindje.. snappen jullie wat ik b edoel?

de gyn vond het ook nodig om te zorgen dat ik minder angstig een volgende zwangerschap inga. alsof ik dan niet bang ben om naar de wc te gaan.. alsof ik dan niet iedere keer denk dat ik bloed zal afvegen.. duh!

ik ben boos, verdrietig, teleurgesteld, jaloers! ik voel afgunst naar iedere zwangere en iedere maxycosy die ik zag op weg naar huis. en bij de gyn zie je er zat..
tiirlijk moet je het een ander ook gunnen.. tuurlijk wil je neit dat ze het verdriet voelen wat ik nu voel... maar waarom moet ik dat wel doorstaan? waarom ik wel en zij niet?
laat een ander zich maar eens gaan indenken hoe IK me voel ipv hoe geweldig zij het wel niet hebben...

sorry voor de typfouten. maar dit moest ik er ff uitgooien!

He Carina,

Wat enorm klote voor je dat je 12 weken niet zwanger mag worden. Ik kan me voorstellen dat je je boos, kwaad voelt en alles je even teveel is. Het is een enorme domper om te horen, juist omdat je zo graag naar een kleintje verlangt. Ben je verplicht om het advies op te volgen? Wat zou er kunnen gebeuren als je toch zwanger wordt? Meid ik voel met je mee en begrijp het helemaal.. Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Liefs Jessica

Jemig Carina dat meen je niet zeg!
Daar heb je dan toch net niks aan??? Waarom mag je in hemelsnaam zo lang niet zwanger worden voor je bloed kan laten prikken? Dat is gewoon een hartstikke lange tijd! Heb nu even (zeker in jouw ogen) geen recht van spreken omdat ik toch zwanger ben, maar ik was ook 11 week in de overtuiging niet zwanger te zijn en kon niet bezig met het te worden en de laatste weken waren gewoon slopend. Wat je zegt: alles en iedereen om je heen is zwanger of heeft een kindje en jij mag het niet eens proberen!?!?

En vind het ronduit aso dat hij niet zijn best wil doen om jou geruster een volgende zw.schap in te gaan.... tuurlijk ben je dan namelijk benauwd elke keer dat je naar de wc gaat!

Maar vraag me idd af... wat als jij (jullie) dit advies niet opvolgen?

groetjes,
Marije

Hoi meiden ,
ik ben even niet meer op het forum geweest en wat is er weer veel gebeurd! Zowel mooi als vervelend nieuws!
Marije , wat een verhaal!! Dit was toch geen 1 april grap van de gyn?? Ik ben heel blij voor je en best snel na de mk, toch? Ben ook wel een beetje jaloers, hoor. En verdrietig. Stom he?

Hoi Carina, wat een kl*te nieuws heb jij gekregen!! En wat doe je? Ga je die 12 wkn wachten. Kan me voorstellen dat je denkt, bekijk 't allemaal maar!!
En dan die zwangeren bij jou in je omgeving!
Ik weet niet wat ik zou doen in jou situatie, maar ik denk dat ik 't stiekem wel zou proberen of is dat ten strengste verboden??
Liefs, Yvette

quote: y1972 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2008 15:21:24'));

Hoi meiden ,
ik ben even niet meer op het forum geweest en wat is er weer veel gebeurd! Zowel mooi als vervelend nieuws!
Marije , wat een verhaal!! Dit was toch geen 1 april grap van de gyn?? Ik ben heel blij voor je en best snel na de mk, toch? Ben ook wel een beetje jaloers, hoor. En verdrietig. Stom he?

Hoi Carina, wat een kl*te nieuws heb jij gekregen!! En wat doe je? Ga je die 12 wkn wachten. Kan me voorstellen dat je denkt, bekijk 't allemaal maar!!
En dan die zwangeren bij jou in je omgeving!
Ik weet niet wat ik zou doen in jouwsituatie, maar ik denk dat ik 't stiekem wel zou proberen of is dat ten strengste verboden??
Liefs, Yvette

wat als we niet luisteren en gewoon proberen...

optie 1
we worden niet zwanger... dan is er niks aan de hand, kan ik gewoon bloed laten prikken.

optie 2
we worden zwanger... het gaat goed en we leven nog lang en gelukkig

optie 3 (waar de gyn bang voor is)
we worden zwanger./. het gaat weer mis. ik stort in
we moeten alsnog weer 10 weken wachten totdat het onderzoek van start kan gaan.

optie 4
we worden zwanger.. het lijkt allemaal goed te gaan, maar door chromosoomafwijkingen krijgen we een gehandicapt kindje, of het gaat nog op een later tijdstip mis.

hij raadt aan om niet zwanger proberen te worden. mijn lichaam en gest tot rust te latenkomen (alsof dat kan...) (alsof ik zomaar alles ff aan de kant schuif...)
dan de uitslagen af te wachten.. indien er wat uit komt (de kans is klein) kunnen ze daar een behandeling op baseren...

10 weken.. dat betekent pas rond 9 juni bloed laten prikken.. pas eind juni de uitslag
pas van de zomer weer proberen...

ik ben gebroken.. zit weer in tranen te typen
waarom???

Oh meid. Ik zit met je mee te huilen. Echt waar. Je hebt er niks aan, maar ik wil je even zeggen, dat ik in gedachten wel bij je ben en aan je denk.
Dikke knuffel voor jou!!
Hoe reageerde je vriend/man?
Yvette

@Yvette, dat mag ik hopen van niet voor de gyn .
Als ik zelf idd niet mee kon kijken op het scherm had ik er geen donder van geloofd en had ik ook gedacht dat het een hele foute 1 april grap was. Maar ik zag toch ook echt een beginnend kindje met een knipperend stipje erin.... 1 april zullen wij niet snel meer vergeten (kan nog wat worden, nu al een grapjas ).
En dat jaloers zijn.... je wilt niet weten hoe jaloers ik was als er iemand zei zwanger te zijn  en helemaal  als het iemand was die helemaal niet zo nodig hoefde (en die nu waarschijnlijk een tweeling verwacht....).
Uiteindelijk is het idd supersnel gegaan, want als je het terugrekent zou ik 6 week na de curettage zwanger geraakt zijn (en zelfs maar 4 als je de 2 gratis weken erbij op telt).

@Carina, hoe zet je idd dat verlangen uit in die wachtweken?!?! Het kan idd misschien best wel zo zijn dat het beter is en je lijf weer tot rust... maar dat is jullie wens niet een lijf tot rust, jullie wens is een gezonde zw.schap met een lief kindje aan het eind van de rit en ik denk dat artsen over dat soort gevoelens best wel snel heenwalsen en het helemaal niet zo lang vinden 10 week niet zwanger worden...maar heeft het dan met hormonen te maken ofzo dat je niet eerder mag prikken?
Ben idd wel benieuwd hoe je vriend/man hier onder was dit nieuws. Was hij mee???

dikke  voor jou

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan