wonderwomen

hey meiden,

Moet ook eerlijk bekennen dat ik gister toch wel twijfelde om het te plaatsen... maar er was ook al door een paar meiden gevraagd hoe het gegaan was en tja het is ook wel nieuws wat je kwijt wilt.
Maar kon me zo goed voorstellen hoe dit aan moest komen bij jullie. Want elk zwanger berichtje kwam bij mij ook zo aan. En dan zat er weer een dikke groene draak in mijn nek te hijgen en ik wilde niet jaloers zijn.... maar was het dus toch....

Hier begint het trouwens wel te landen hoor. Gister was het echt een mega verrassing met bijbehorende jubelstemming. Had gisteravond in bed een heel sterk: het is goed gevoel, dus daar gaan we gewoon van uit, maar krijg nu ook wel de zenuwen hoor. Mijn mazzel is dan wel dat ik al ineens al ruim 7 weken ben en dus 3 weken minder lang zenuwen tot aan de termijnecho. Voel trouwens geen angst... tis echt een zenuwachtig/ gereserveerd gevoel wat afentoe een beetje opspeelt, maar dat hoort erbij en daar komen we ook wel weer doorheen.

groetjes,
Marije

@ keesje..
balen meid.. op naar de volgende ronde...

@ petra
ik snap wel wat je bedoelt, maar of dat bij mij zo werkt? ik weet het niet hoor..
het voelt al zo leeg.... en dan ben ik blij dat ik dat met iemand kan delen.

in mijn nabije omgeving zijn geen mensen die het zelfde mee hebben gemaakt.. dus moet ik het van die goedbedoelde adviezen hebben.. nou daar word ik dus echt niet vrolijker van.

het loslaten is watr mijn zus en de gyn ook al zeiden.. maar hoe dan? en wil ik dat wel? moet ik mijn grootste wens opzij schuiven?

@Carina:Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, vind het erg rot voor je!!
Hopelijk heb je veel steun van je vriend/man want dat zul je de komende weken wel nodig hebben....
Veel sterkte meid!

@ Keesje:Jammer, weer een verspilde maand zonder succes...
Hou de moed er nog in ,en op naar hopelijk  goed nieuws voor volgende maand!!

@Marije: Probeer lekker te genieten van je zwangerschap ondanks de zenuwachtige momenten.
Al zijn die natuurlijk niet te ontwijken...

wonderwomen kalender:

28-3
29-3
30-3
31-3
1-4   Marije afspraak met de gyn om  13.45 uur
              Misschien NOD Keesje (is precies 14 dagen na eisprong)
2-4   Carina afspraak met de gyn om 11 uur.
3-4
4-4
5-4
6-4
7-4
8-4 Sabine 1e termijnecho, dan 8 weken
9-4
10-4 Dattig voor de zekerheid nog een test doen...
11-4 Dattig 9.45 gyn (IK WIL EEN ECHO!!!!!)
12-4
13-4 Carina rond deze tijd NOD. moet nog eens tellen hoeveelste ronde inmiddels
14-4 mier ronde 3 na miskraam (15 maanden bezig voor 1e kindje) cyclus 24/27 dagen dit is dag 27
15-4
16-4
17-4
18-4
19-4
20-4
22-4Wanda 1e afspraak met gyn. na curretage(is dan  47 dagen geleden)
27-4 Nod keesje

Veel liefs Wanda

quote: carina1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2008 21:25:57'));

@ keesje..
balen meid.. op naar de volgende ronde...

@ petra
ik snap wel wat je bedoelt, maar of dat bij mij zo werkt? ik weet het niet hoor..
het voelt al zo leeg.... en dan ben ik blij dat ik dat met iemand kan delen.

in mijn nabije omgeving zijn geen mensen die het zelfde mee hebben gemaakt.. dus moet ik het van die goedbedoelde adviezen hebben.. nou daar word ik dus echt niet vrolijker van.

het loslaten is watr mijn zus en de gyn ook al zeiden.. maar hoe dan? en wil ik dat wel? moet ik mijn grootste wens opzij schuiven?

Hoi Carina,

Ja loslaten is een van de moeilijkste dingen, en hoe? Dat werkt bij iedereen anders denk ik. Ik was op een gegeven moment zo geobsedeerd dat ik nergens anders meer aan kon denken en toen mn ouders er ook wat over zeiden was ik pissig en verdrietig, voelde me niet begrepen maar de radartjes in mn hersenen gingen wel op volle toeren draaien. Ik heb mezelf toen eens afgevraagd waar ik mee bezig was. Toen is er een knop om gegaan. Natuurlijk is mn wens niet weg en die heb ik zeker ook niet op zij geschoven hoor. Ik voel ook wel een steekje van jaloezie als er weer iemand zwanger is geworden. Toen ik het verhaal van Marije las bijvoorbeeld.  Maar mn geobeseerde toestand is verdwenen en daar ben ik heel blij om want het ging heel slecht met me op een gegeven moment. Het bepaald mn leven niet meer en dat is wat ik wilde. En ben wel door een dal gegaan maar acceptatie is wat het is denk ik. Hoe jij dat voor elkaar moet krijgen weet ik niet meid, diep van binnen bij jezelf te raden gaan. En je gevoelens accepteren van machteloosheid, verdriet, boosheid, jaloezie....laat die dingen toe en laat ze wegebben...sla ze gade ipv dat ze je verzwelgen...begrijp je me? Ik hoop dat je er wat aan hebt! En tuurlijk geef je je dromen en verlangens niet op meid, dat zou niet kloppen.

Sterkte wederom, hoop dat het snel wat beter gaat enne...mijn goedbedoelde adviezen kan je ook gewoon naast je neer leggen hahaha...ben ook maar mens. Probeer met je mee te denken en begrijp ow zo goed wat je voelt.

Succes, sterkte liefs en een dikke knuffel.

Peet

wonderwomen kalender:

28-3
29-3
30-3
31-3
3-4
4-4
5-4
6-4
7-4
9-4
12-4
14-4 mier ronde 3 na miskraam (15 maanden bezig voor 1e kindje) cyclus 24/27dagen dit is dag 27
15-4
16-4
17-4
18-4
19-4
20-4
22-4 Wanda 1e afspraak met gyn. na curretage(is dan  47 dagen geleden)
             Marije 9.50 uur termijnecho
24-4 Marije 11.00 uur intake VK
27-4 Nod keesje

hoi meiden...

mijn verstand weet best dat ik deze tijd meot nemen om bij te komen, maar heb zo'n pijn in mijn hart als ik daaraan denk.
ik wil helemaal geen andere dingen.. na 3 miskramen is het enige wat ikk nog wil een kindje. en petra ik snap wel wat je bedoelt, maar weet niet of ik wel sterk genoeg ben.

een vriendin raadde me ook al aan niet naar het forum te gaan d ekomende 3 maanden.
maar dan mis ik ook de laatste maande zwangerschap van mijn forumvriendinnetje en het geklets met de meiden hier en de bijtjes.
met wie moet ik er dan over praten? dat is waar ik mee zit. dit forum confronteerd me met mijn gevoelens.. ben bang dat ik ze anders weg stop. maar misschien durf ik het ook wel niet los te laten omdat ik bang =ben van he gat waar ik dan in terecht kom...

overpeinzingen van me die ik nu maar ff hier zwart op wit zet.. misschien kan ik het beter relativeren als ik dit morgen terug lees?

quote: carina1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2008 19:41:53'));

hoi meiden...

mijn verstand weet best dat ik deze tijd meot nemen om bij te komen, maar heb zo'n pijn in mijn hart als ik daaraan denk.
ik wil helemaal geen andere dingen.. na 3 miskramen is het enige wat ikk nog wil een kindje. en petra ik snap wel wat je bedoelt, maar weet niet of ik wel sterk genoeg ben.

een vriendin raadde me ook al aan niet naar het forum te gaan d ekomende 3 maanden.
maar dan mis ik ook de laatste maande zwangerschap van mijn forumvriendinnetje en het geklets met de meiden hier en de bijtjes.
met wie moet ik er dan over praten? dat is waar ik mee zit. dit forum confronteerd me met mijn gevoelens.. ben bang dat ik ze anders weg stop. maar misschien durf ik het ook wel niet los te laten omdat ik bang =ben van he gat waar ik dan in terecht kom...

overpeinzingen van me die ik nu maar ff hier zwart op wit zet.. misschien kan ik het beter relativeren als ik dit morgen terug lees?

Hoi lieve Carina,

Dat zou best heel goed kunnen dat je het morgen wat beter kunt behapstukken allemaal. En tja...als je er aan denkt dat je 3 maanden niet op het forum zou moeten kijken of 3 maanden niet mag gaan voor n zwangerschap...of ehhh nog iets anders verzinnen, 3 maanden niks doen wat je leuk vind....dan is dat een heeeeeeeeeele lange tijd. Probeer het eens anders te zien ipv die ellenlange 3 maanden. Kijk niet verder dan de dag zelf. Elke dag is er immers eentje niet waar?
Niemand kan 3 maanden vantevoren al leven, vandaag is alweer een dag voorbij en morgen kom je ook door. Als je hier eventjes weg zou blijven...probeer het dan eerst eens voor een dag. Leg jezelf niets op meid. Je vriendin bedoelt het vast heel goed maar 3 maanden is lang voor wat dan ook.

En natuurlijk ben je wel sterk...moet je eens kijken wat je hebt doorgemaakt! Je bent er nog steeds en geeft zelfs anderen nog raad en luistert naar ze. Je bent hartstikke sterk al voel je je wat wankel op dit moment. Kan je niet ff lekker op een dijk het gaan uitschreeuwen? Of op het strand? Net zo lang tot je niet meer kan. Soms lucht het enorm op. Geef je gedachten mee met de wind...spreek je wensen hardop uit en je verlangens. Soms is het heerlijk om in het luchtledige te praten haha, ja ik doe het weleens hoor als iets me teveel wordt. Per slot van rekening wonen we niet voor niets in zeeland, ruimte zat toch?

Veel sterkte meid, ik denk aan je!

Liefs Petra

Hoi meiden,
zag dit topic en dacht daar kan ik misschien ook wel in mee gaan kletsen. Merk dat de meeste van jullie elkaar al een tijdje 'kennen' maar daar kan je niet omheen denk.
Ik ben Patricia, ik ben 29 jaar en woon samen met Arthur in het Westland. Vanaf februari 2006 zijn wij actief met onze kinderwens bezig. In oktober 2006 was het raak. Helaas werd dat dezelfde maand nog een miskraam. (toen heb ik hier veel geschreven) In juli 2007 naar de gyn gegaan voor onderzoek, omdat een zwangerschap uitbleef. In augustus 2007 was ik zwanger. Alles ging goed tot de 20 weken echo. Daar bleken de nieren van ons kindje vergroot. Helaas gingen ze snel achteruit waardoor we ons kindje geboren hebben laten worden. Dat was op 8 januari 2008. Nu zijn we weer aan de slag voor een brusje voor Bas* en dat valt niet mee. Iedere maand niet zwanger is er 1 teveel.
Ik zit nu weer op het wachtbankje voor mijn NOD, tenminste dat denk ik. Ben aan het temperaturen en heb waarschijnlijk dinsdag (dag 14, cyclus tussen 28-30 dagen) mijn ei gehad. Toen was mijn temp tenminste laag, woensdag werd hij hoog, donderdag en vandaag weer lager. Snap er dus niks van. Voor de zekerheid vandaag maar weer klussen. Maar dan echt op het wachtbankje. Hopenlijk kan ik me nog aanmelden bij het decemberforum, maar gezien ons verleden en de tijd die het geduurd heeft om zwanger te worden ben ik niet heel optimistisch, hoop natuurlijk wel van harte dat ik dit jaar nog met een wondertje af kan sluiten, na het verlies van ons 1e wonder.
groetjes
Patricia mama van Bas*

3-4
4-4
5-4
6-4
7-4
9-4
12-4
14-4 mier ronde 3 na miskraam (15 maanden bezig voor 1e kindje) cyclus 24/27dagen dit is dag 27
15-4
16-4
17-4 Patricia rond deze tijd NOD
18-4
19-4
20-4
22-4 Wanda 1e afspraak met gyn. na curretage(is dan  47 dagen geleden)
             Marije 9.50 uur termijnecho
24-4 Marije 11.00 uur intake VK
27-4 Nod keesje

Terug
Bovenaan