Ziekenhuis

@Ashely, Is toch wel fijn dat je al vandaag terecht kunt voor een echo. Zou het ook niet weten of dat een eisprong kan zijn. Hoop dat je dalijk op je vragen een antwoord krijg. Nou meid sterkte en we horen het wel van je.

@Jane, weet je al iets meer. Jij had vandaag toch ook de uitslag. Hopelijk een goede??

Nou ik zit vandaag verplicht binnen. Mijn dochter is gisteren ziek geworden bij mijn moeder. Mijn moeder heeft de hele nacht met haar opgelopen. Ze heeft alles onder gepoept en gespuugd, een buikgriepje denk ik. Ze ligt nu lekker te slapen.
Gister was dus mijn NOD, maar vanmorgen nog geen RD's. Nou kan het natuurlijk ook dat ik een langere cyclus heb en dan is mijn NOD pas 9 okt. Nog ff op het wachtbankje. Heb in ieder geval nog geen krampen of iets wat er op lijkt.

Liefs Patricia

Yes, yes, yes!!!!!!!!! Ik heb een eisprong gehad!!!!!

Nadere informatie volgt, maar moet eerst ff eten gaan koken. Ik kom straks terug!

Liefs Jane

Hoi meiden,

@patricia, wat spannend dat de rode duivels er nog niet zijn. Merk je al iets aan je lichaam? Ik duim er voor dat het raak is voor jou in deze ronde!! Hoe is het nu met Lisa, gaat het al een beetje beter?
@ashley, Hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Hebben ze je een beetje gerust kunnen stellen of heb je er alleen maar meer vragen bij gekregen. Ik hoop dat het allemaal snel weer goed is.
@kyra, Wat lekker is dat hé, om af en toe te gaan zwemmen. Dat is voor mij ook al lang geleden. Best jammer eigenlijk. Hoe is je gevoel in je lijf, merk je al iets?

Zelf heb ik vandaag dus sssssupergoed nieuws gehad!!! Toen ik de fertiliteitsverpleepkundige aan de lijn had met het goede nieuws, heb ik een traantje gelaten van blijdschap. Ze zei dat mijn progestorongehalte 88 was en dat ik absoluut een eisprong heb gehad. Dus we maken voor het eerst een kans!!!
Mocht ik toch ongesteld worden dan moet ik op dag 3 voor een echo komen en mag ik daarna weer beginnen met 100 mg Clomid. Ze zei dat we het voorlopig op deze medicatie gaan houden, omdat ik er goed op reageer. Weliswaar een iets langere cyclus, maar dat was niet erg.
Ik ben zo blij, we doen gewoon weer mee!!!

Dames nog een hele fijne avond, ik krijp nog ff bij mijn vent op de bank.

Liefs van een hele blije Jane
( oh wat zal ik goed slapen vannacht!!)

Hallo allemaal,

owwwwwwww Jane, wat een geweldig goed nieuws!!!!!!! Ik ben zo blij voor jullie
@Patricia, spannende week voor de boeg voor jullie! Nu maar hopen dat die duivels lekker weg blijven en dat je volgende week positief test
@Kyra, nog nieuws van jou kant? Hoe voel je je?

Hier was het vandaag een nogal minder prettige dag
Op de echo bij de gyn was een grote cyste ( 10 cm doorsnede ) te zien aan de rand van mijn baarmoeder. De gyn heeft daarna ook nog zelf even gevoeld en toen ze er tegenaan duwde verging ik van de pijn!
Ik moest eerst maar weer eens bloedprikken en omdat ik in mijn linker arm nog een blauwe plek had zitten van vorige week en in mijn rechter nog de beurze plek van afgelopen maandag was dit geen pretje.
Het zou ong een uur duren voordat de uitslag bekend zou zijn konden we beneden in het restaurant wachten.
Het bloed werd onderzocht op bacterien/witte bloedlichaampjes (ontstekingen).
Als deze aanwezig waren dan was er een grote kans dat de cyste gekanteld/gedraaid was en dan zou ik s'middags nog een kijkoperatie moeten krijgen...
Gelukkig was de uitslag goed en was dit niet nodig.
Ik moet rustig aan doen, geen grote fysieke inspanningen en dan moet de cyste weer vanzelf weggaan.
Als ik pijn krijg moet ik bellen en gaan ze alsnog een kijkoperatie doen, want dan kan het zijn dat de cyste alsnog gekanteld/gedraaid is of dat ie gesprogen is.
Helaas zit er niets anders op dan maar weer afwachten en hopen dat het allemaal een beetje snel weer voorbij is!
Ik moet zeggen dat ik me wel behoorlijk moe voel van dit alles. Al die onzekerheid, al dat afwachten en al die tegenslagen ...
Het bloedverlies dat ik nu nog heb is nog steeds van de miskraam, de gyn zei dat dat nog wel even aan kon houden.
Als je lichaam hcg aanmaakt dan is het dus zo dat je geen eisprong hebt. Pas als al het hcg uit het lichaam is gaat alles zeg maar weer in werking.
Aan de ene kant was ik wel opgelucht om dat te horen, ik was namelijk bang dat de pijn van gister van een eisprong was en dat ik dus eigenlijk voor niets aan de bel had getrokken bij de gyn

Nou, jullie zijn weer op de hoogte van mijn gynbezoek van vandaag. Dinsdag moet ik weer "fijn" bloedprikken en dan s'middags bellen voor de uitslag.
Als het hcg helemaal weg is gaan ze weer een echo maken, hopelijk is de cyste dan ook aan het verkleinen!

Slaap lekker allemaal  ik duik nu mijn bed in.

Liefsss,
Ashley.

Hallo

Hé Jane wat ontzettend geweldig nieuws zeg, joepie, nu kunnen we nog steeds gelijk op blijven gaan hahha.
Ik heb ook een lange cyclus deze keer ws bijna 6 weken.

Patricia het blijft zenuwslopend hé, succes.

Asley jeetje wat een verhaal, dat verwacht je natuurlijk ook niet.
Denk je aan een eisprong is het een cyste.
Misschien een stomme vraag hoor maar hoe kom je aan zo'n cyste, en gaat ie vanzelf weer weg?
Als je wel voor kijkoperatie moet halen ze hem dan weg?
Vervelend zeg dat al dat bloeden nog van de miskraam is, een collega had het ook heel lang, en uiteindelijk moest ze voor curetage, hier was ze wel blij om want toen was eindelijk het bloeden weg.
Nou Asley heel veel succes en stekte.....

Ik ben vandaag dus naar baby zwemmen geweest (bij ons is dat van 0 tot 4 jaar) en we hebben erg gelachen mijn zoon wil het liefst steeds onder water zijn, van de kant of de mat afspringen.
Vanavond een tuperware party gehad, (bij mijn vriendin thuis) was wel gezellig, vandaar dat ik hier zo laat ben.

Slaap lekker en tot morgen
Groetjes van Kyra

O ja ik voel verder niets lichamelijk, kan dat al wel dan 1 week voor nod?
Af en toe wel iets tintelingen in mijn borsten/tepels, maar niet noemenswaardig

Hoi Kyra,

tuurlijk is dat geen rare vraag. Ik vroeg me gister precies hetzelfde af toen ik het hoorde!
Zal het proberen uit te leggen zoals het mij gister verteld is door de gyn.
Bij een eisprong komt altijd wat vocht vrij.  Dit vocht  vormt dan een cyste. Je kan het het beste omschrijven als een blaar > een vliesje met vocht erin.
Afgelopen cyclus heb ik aan beide kanten een eisprong gehad en toen ik in die week erna een echo kreeg kon je dus ook goed zien dat er twee van die vochtbellen naast mijn baarmoeder zaten!
Nou, daarvan is er één kleiner geworden/bijna weg (zoals het hoort) en één ervan is er bij mij  nu  groter geworden
Het is dus afwachten of deze blaar/bel vanzelf weer kleiner wordt en verdwijnt.
In principe willen ze niet gaan opereren (weghalen) als er geen aanwijzingen zijn dat deze cyste of gedraaid zit (dan kan het iets afknellen) of dat het vlies kapot is.
Het zit natuurlijk wel in een hele risicovolle plek (baarmoeder/eierstokken) en er is met een operatie altijd een kans dat ze per ongeluk iets beschadigen.
Als één van deze dingen alsnog gebeurt (en dat moet ik direkt merken doordat dat  erg pijnlijk schijnt te zijn  ), dan zei de gyn dat ze dan alsnog een kijkoperatie gaan doen.

Ik moet zeggen dat ik het wel een heel raar idee vind dat er nu zo'n grote blaar/bel in mijn onderlichaam zit! Ben me constant bewust van het feit dat ik rustig aan moet doen en geen gekke bewegingen moet maken
Gelukkig heeft de gyn me wel gerust gesteld over dat het geen kwaad kan en dat het geen gevaarlijk iets is. Het schijnt wel vaker voor te komen?!
En dat heb ik natuurlijk weer ...

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk voor je heb gemaakt? Ik moet toegeven dat een hele hoop van wat de gyn gister allemaal heeft gezegd ik van mijn vriend nog een keer heb moeten horen omdat het grotendeels langs me heen is gegaan door alle zenuwen  Maar dit is het zo'n beetje wel.

Iedereen fijne dag nog vandaag en geniet van het aankomende weekend! Als het goed is gaat het lekker weer worden

Liefsss,
Ashley.

Hoi Meiden,

Hier nog steeds geen RD's, wel ben ik al begonnen met mijn temp op nemen. Vind het niet erg prettig maar doet het toch maar. Ik heb nog geen ongi krampen, wel heb ik een beetje last van mijn onderbuik. Net spierpijn. Nog ff afwachten. Mijn dochter is nog steeds ziek, ben vandaag dus ook niet buiten geweest. Ze kan en wil nog steeds niet eten. Als ze wel wat eet dan komt dat er gelijk weer uit. Ze heeft gelukkig geen koorts en als ze moet spugen gaat ze netjes boven de wc pot staan.

@Jane, wat een goed nieuws zeg dat je een eisprong heb gehad. Gelukkig kan je gewoon mee blijven doen. En lekker geslapen???
@Ashley, jeetje wat een verhaal. Is het een cycte ipv een eisprong. Dat verwacht je natuurlijk niet. Hopelijk gaat het vanzelf weer weg en hoef je geen kijkoperatie. Sterkte meid en lekker rustig aan doen.

Liefs Patricia

Hey Meiden

Waar zijn jullie????
Alles goed. Zeker lekker knus op de bank met jullie mannetje?????

Liefs Patricia

Terug
Bovenaan