Ziekenhuis

Hoi meiden,

ook ik zit in het zelfde "schuitje" als dat jullie zitten
Vorige week heb ik voor het eerst clomid gebruikt  op dag 4 t/m 8 van mijn cyclus.
A.s. woensdag moet ik naar de gyn voor een echo.
Ik heb al bijna een jaar last van een hele onregelmatige cyclus (zat er zelfs 1 tussen van 101 dagen ) en ben in Juni voor het eerst bij de gyn geweest.
Als ik jullie verhalen zo lees dan herken ik daar wel veel in, toch  fijn om ook de ervaringen van een ander te lezen!
Bij mij was er tijdens het eerste gynbezoek ook "iets" te zien in de baarmoeder.
De gyn vroeg zelfs of ik de laatste tijd niet last van mijn borsten of misselijkheid had.
Nou dan ga je je toch wel een beetje afvragen of je niet stiekum al zwanger bent!
Bloedprikken en ja hoor, ook bij mij was er hcg in het bloed (30) gevonden.
En dan is het moeilijk om maar niet te denken dat je zwanger bent!!!
Helaas was het hcg na de tweede keer bloedprikken niet gestegen en werd ik een week later toch gewoon weer ongi

Mijn vriend vindt het "presteren" op vastgelegde dagen ook maar niets, voor hem ligt dat denk ik anders?
Ik moet toegeven dat het bijna zoiets wordt van '' als je maar klaarkomt, dan hebben we dat ook weer gehad voor vandaag".

Ook ik heb de laatste paar cyclussen last van tussentijds vloeien.
Daardoor wordt het ook wel lastig om precies te onderscheiden wat nou tussentijds vloeien is en wat nou ongi is! Hebben jullie daar ook last van?

Nou meiden,
jullie veel klus- en afwachtsucces en laten we hopen dat we binnenkort allemaal goed nieuws voor elkaar zullen hebben!

Liefs,
Ashley.

Hoi Meiden,

Nou ik heb niet de uitslag gekregen waar ik op gehoopt had. Ze hebben geen progestoron in m'n bloed gevonden. Wat dus inhoud dat ik geen eisprong heb gehad. Ik had het al wel gedacht, want mijn temperatuur ging niet omhoog. Maar het blijft natuurlijk gewoon kl*te!!! Weer een maand voorbij waarin je niet eens kans maakt op een kleintje.
Nou moet ik een week wachten en als ik dan mijn ongi heb gekregen dan krijg ik nog een maand Clomid 50 mg. En word ik weer gevolgd.
Als ik volgende week nog niet ongi ben dan krijg ik weer Provera voor 10 dagen. En moet ik daarna beginnen met Clomid 100 mg. En word ik ook weer gevolgd met mijn cyclus. En zoals ik heb begrepen is dit standaard met de 100 mg. Dus dat zou betekenen dat het iedere maand terug komt zolang als ik niet zwanger raak.

Patricia heb je je test nog steeds kunnen laten liggen? En wanneer ga je testen? Wat leuk dat je schoonmoeder heeft voorspeld dat je nog 2 kindjes krijgt. Jammer dat je niet wanneer.

Ashley, ik hoop dat je woensdag goed nieuws krijgt bij de gyn. Spannend hoor!! Maar wel fijn dat je nu weet wat er zich in je lijf afspeeld. Tja en het klussen op verplichte dagen, ik vind er niks aan. Ben blij dat we het nu weer ff zelf kunnen bepalen. Krijg je meteen weer meer zin.

Liefs Jane

Oja en voor Ashley, Over dat vloeien.
Met de samenlevingstest had ik er ook last van. De verpleegkundige vroeg of ik hier vaker last van had, ja dus. En ze zei dat dit van de baarmoedermond af kwam en deze weleens kon beschadigen tijdens het klussen(dit is niet ernstig ofzo). Daar kreeg je dan de rode/rose of bruinige afscheiding van.
Maar omdat ik hier regelmatig last van heb doen ze de volgende ronde een uitstrijkje, maken voor de zekerheid.

Liefs Jane

hoi Jane,

Wat een klote zooi, dat je geen eisprong heb gehad zeg. Heb echt dat je volgende ronde er wel een heb. Heb je al eerder Clomid gebruikt of word dit de eerste keer??
Ja mijn test ligt nog netjes in de badkamer te wachten tot na het weekend. Ik wil hem wel al heel graag doen hoor, maar durf het niet zo goed. Ben bang om weer teleurgesteld te worden, want volgens mij komt ondanks al mijn klachten mijn ongi eraan.
Nou al sik eerlijk ben vind ik de voorspelling van mijn schoonmama niet zo erg leuk hoor. Ik heb namelijk met mijn vriend afgesproken dat we er nog 1 keer voor gaan en dan houd het op. We vinden dat als we er 2 hebben dat ons gezin compleet is, vandaar. We willen ook nog van alles doen, pretparken en vakanties. Dus dat houd in dat als de voorspelling goed is dat we een tweeling zouden krijgen in de toekomst. Het si inderdaad wel jammer dat ze er niet bij kan zeggen wanneer het gaat gebeuren.

Hoi Ashley,

Dat presteren voor de man op vaste dagen is ook niet leuk meer voor ze. Ik maak zelf ook nog is heel vaak een geintje als die weg wil sávonds. Dan zeg ik vaak als je maar niet zo laat thuis bent wat je moet weer vanavond, nou als je dan zijn gezicht ziet lig je echt in een deuk. Ik hoop dat je een woensdag goed nieuws heb laat je het ons wel weten.

Nou veel klusplezier en succes
Liefs Patricia

Dit is de eerste ronde dat ik Clomid heb gebruikt. En of ik de volgende maand wel een eisprong hiermee krijg dat kunnen ze mij natuurlijk ook niet vertellen. Was het maar, dan weet je of jezelf niet voor niets vol met die hormonen aan het stoppen bent. Nouja alles voor het goeie doel zullen we maar zeggen.
Ik vind het alleen zo jammer dat we, voor mijn gevoel, nog steeds geen kans hebben gehad om zwanger te worden. Als je geen eisprong hebt houdt het gelijk weer op voor die ronde. En dat is waar ik zo van baal.
Maar we zullen de positieve kant er maar weer van in gaan zien. Ik weet volgende maand wel weer precies hoe mijn ei zich ontwikkeld. En het zonnetje schijnt, dus we maken er weer een mooi weekend van.
Patricia ik hoop dat voor jou de zon nog harder gaat schijnen en dat je positief gaat testen!!!

Liefs Jane

Hoi meiden,
Sorry dat ik hier even in kom breken...........ik heb nl een vraagje en heb zo'n vermoeden dat jullie daar, helaas, een antwoord op hebben.
Mijn naam is Rimke en ik en mijn vriend zijn eigenlijk pas heel kort aan het proberen voor kindjes, 4 maanden. Omdat ik zo'n buikpijn had ben ik bij de gyn terecht gekmen en nu blijkt dat ik PCOS heb. Ik moet dus gaan beginnen met clomid, en ik zie dat jullie dat ook gebruiken. Zouden jullie er iets meer over kunnen vertellen? Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis voor controle, hoe reageert jullie lijf er op, hoe voelen jullie zelf er bij nu het niet 'spontaan' blijkt te gaan lukken?
Ik krijg namelijk van mijn mgeving nog al eens te horen, joh je moet er iets minder mee bezig zijn, dan komt het vanzelf goed. Wordt ik zo boos van!
Nou, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite,
Groetjes Rimke

quote: rimke s reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-08-2007 11:12:38'));

Hoi meiden,
Sorry dat ik hier even in kom breken...........ik heb nl een vraagje en heb zo'n vermoeden dat jullie daar, helaas, een antwoord op hebben.
Mijn naam is Rimke en ik en mijn vriend zijn eigenlijk pas heel kort aan het proberen voor kindjes, 4 maanden. Omdat ik zo'n buikpijn had ben ik bij de gyn terecht gekmen en nu blijkt dat ik PCOS heb. Ik moet dus gaan beginnen met clomid, en ik zie dat jullie dat ook gebruiken. Zouden jullie er iets meer over kunnen vertellen? Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis voor controle, hoe reageert jullie lijf er op, hoe voelen jullie zelf er bij nu het niet 'spontaan' blijkt te gaan lukken?
Ik krijg namelijk van mijn mgeving nog al eens te horen, joh je moet er iets minder mee bezig zijn, dan komt het vanzelf goed. Wordt ik zo boos van!
Nou, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite,
Groetjes Rimke

Hey Rimke, is helemaal niet erg hoor  dat je hier in komt breken.Over de Clomid kan ik alleen maar uit eigen ervaring vertellen. Dit is voor iedereen anders.
Ik heb deze ronde voor het eerst Clomid gebruikt en heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad. Dus dat was wel fijn.
 Ik moest op dag 12 naar het ziekenhuis voor een echo. Daar was nog geen goed eitje op te zien. ( maar 8 mm) Moest toen op dag 16 terugkomen en toen was ie gegroeid naar 17 mm. Moest toen op dag 20 terug komen en toen stond ie eindelijk op springen. Ze kijken trouwens met een inwendige echo naar je eierstok/eitjes. Maar daar is niks engs aan.
Ik moest op dag 25 ( weet het niet meer precies hoor met de dagen) bloed laten prikken of dat je ook daadwerkelijk je eisprong hebt gehad. Helaas was/is dit bij mij niet het geval. Nou moet ik tot volgende week donderdag afwachtenof ik uit mezelf ongie wordt. Als dit zo is dan mag ik de volgende ronde Clomid 50 mg blijven gebruiken en anders ga ik over op 100mg.
En ik word dus nog een ronde gevolgd in het ziekenhuis. Dat vind ik wel balen, want ook al wil je kunt er geen afstand van nemen. Ook al zou je willen. En als andere zeggen dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn vind ik echt onzin. Dan hebben ze zelf nog geen kindjes of ze hebben niet meegemaakt wat wij nu meemaken. En denken er wel heel gemakkelijk over!
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb met alle info. En als er nog iets is kom je maar gezellig meekletsen!

Liefs Jane

Hoi Jane,
Ontzettend bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp dat je dus vrij vaak naar het ziekenhuis moet voor controle, gelukkig werk ik niet zoveel dus dat zou ik er wel bijkunnen hebben..........hoewel het me wel zwaar lijkt. Maarja, je wil zo graag he? En dan heb je er wel van alles voor over..........
Ik kreeg trouwens ook eerst nog van mijn gyn. te horen dat ik moest afvallen, terwijl ik misschien 1 kilo overgewicht heb..........herken jij dat ook? Ik ben daar best wel boos over. Maar goed, om de doktoren de mond te snoeren ben ik toch braaf maar iets minder gaan eten, die ene rot-kilo zal er af gaan, hoe dan ook.......kunnen ze me daar niet meer op aanspreken.
Nogmaals, bedankt voor je informatie en als me nog iets te binnen schiet laat ik het hier zeker even horen,
Geniet van deze mooie dag en succes!
Liefs rimke

Terug
Bovenaan