Hoi meiden,
Sorry dat ik hier even in kom breken...........ik heb nl een vraagje en heb zo'n vermoeden dat jullie daar, helaas, een antwoord op hebben.
Mijn naam is Rimke en ik en mijn vriend zijn eigenlijk pas heel kort aan het proberen voor kindjes, 4 maanden. Omdat ik zo'n buikpijn had ben ik bij de gyn terecht gekmen en nu blijkt dat ik PCOS heb. Ik moet dus gaan beginnen met clomid, en ik zie dat jullie dat ook gebruiken. Zouden jullie er iets meer over kunnen vertellen? Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis voor controle, hoe reageert jullie lijf er op, hoe voelen jullie zelf er bij nu het niet 'spontaan' blijkt te gaan lukken?
Ik krijg namelijk van mijn mgeving nog al eens te horen, joh je moet er iets minder mee bezig zijn, dan komt het vanzelf goed. Wordt ik zo boos van!
Nou, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite,
Groetjes Rimke
Hoi Rimke,
Geeft niks dat je ff kom inbreken. Ik loop al sinds decenber aan de gyn, omdat ik maar niet ongi wilde worden. Elke 2 mnd kreeg ik een inwendig echo om te kijken of alles goed was. Mijn afgelopen menstruatie kreeg ik voor het eerst CLOMID. Ik heb gelukkig geen last gehad van bijwerkingen. OP de 10de dag moest ik komen voor een echo, helaas waren mijn eitjes toen te klein (10mm, geloof ik), op dag 13 kreeg ik weer een echo en toen waren mijn eitjes rijp en kreeg ik groen licht voor de klusweek. Ik hoef pas weer terug naar de gyn als ik weer ongi word voor nog een kuurtje CLOMID als ik dat wil. Ik kan namelijk wel kinderen krijgen spontaan. Ik heb namelijk al een dochtertje van 3 jaar. Toen ben ik 18mnd bezig geweest zonder huisarts, gyn of echo. Wel heb ik een onregelmatige cyclus, daarom loop ik dus bij de gyn om te kijken wat de oorzaak is. Eerst zeiden ze dat het kwam omdat ik te zwaar was, onzin zei ik ik heb het al vanaf de 1ste dag dat ik ooit ongi werd. Ook moest ik 5 kilo afvallen voor ik kon gaan beginnen met CLOMID, ben er 10 afgevallen en nu nog bezig om er nog meer af te krijgen. Ben namelijk de 1ste keer ruim 30 kilo aangekomen. Mijn NOD was vandaag en tot nu toe nog geen echte klachten, nog ff spannend dus.
Ik zou zeggen kom gezellie met ons meekletsen!!!!!
Veel succes en liefs
Patricia