Ziekenhuis

Hallo allemaal,

nou, gister mijn gyn bezoek gehad.
Ik heb trouwens toch maar niet eerder gebeld met mijn vragen. Op de een of andere manier had ik het gevoel dat het wel kon wachten tot de afspraak?!
Was er wel erg zenuwachtig door, maar gelukkig kan het tussentijds bloedverlies geen kwaad. Dat zag ze wel meer bij mensen die clomid gebruiken.
Dus gelukkig weer een zorg minder
Dan de afspraak zelf...
Ik heb weer een echo gehad en daarop was te zien dat er links en rechts een blaasje zat!
In de baarmoeder zat precies de hoeveelheid slijm dat past bij het aantal dagen van mijn cyclus en er waren heel duidelijk drie lijntjes te zien.
Ik weet niet of een van jullie dat ook al een keer gezien hebben, maar mijn gyn zei dat die drie lijntjes vaak te zien zijn vlak voor een eisprong.
En daar zit ik nu dus volgens de echo net voor, mijn ei!
Gister  meteen weer bloed geprikt en over een week moet dat nogmaals.
Dat wordt deze week dus flink klussen
Op 13 sept. heb ik een belafspraak staan voor de uitslagen van de beide bloedonderzoeken. Weer twee lange weken wachten, maar ja, tis voor een goed doel zal ik maar zeggen
Ik ben iig super blij dat alles er goed uitzag en dat de clomid dus duidelijk z'n werk doet!!!

Fijne dag allemaal

ps. Patricia, je zou het kunnen google'en, maar wat ik heb begrepen is dat PCOS te maken heeft met een te veel aan mannelijk hormoon en bijna tot geen eisprong krijgen. Daardoor kan je erg lange en onregelmatige cyclussen hebben. Bij mijn eerste gyn-bezoek heeft mijn gyn tijdens het inwendig onderzoek gekeken naar symptomen hiervan en één daarvan was dat de eiblaasjes alleen aan de rand van de eierstokken zouden zitten (in een soort sliert/ketting) en dus niet verspreidt?! Hoop dat ik het allemaal juist heb en dat ik je nu niet een of andere onzin zit te vertellen hihihi , maar dit is iig wat ik dacht dat met PCOS te maken heeft.

PCOS  betekent idd dat er iets in je hormoonhuishouding niet goed loopt, waardoor je geen eisprong krijgt.  Ze zijn  wel aanwezig in je eierstok, maar ze liggen klein en dicht tegen elkaar en er gaat er geen 1 groeien. Dus dan word je ook niet ongi en maak je geen kans op een zwangerschap.
Bij mij is dit 3 weken geleden geconstateerd en ik kan het nog moeilijk geloven. Ben een gezonde meid van 30!  Over iets meer dan een uur naar het ziekenhuis, ik ben wel gespannen... Weet niet wat ze gaan doen en hoe ons traject eruit gaat zien. Maar we willen zooo graag aan de gang!
Succes iedereen, vertel nog wel even vanmiddag of morgen hoe het was!

groetjes Lot

Jeetje Lot, kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor vanmiddag!
Sterkte meid
Dikke knuf van mij voor jou!

Hallo meiden,

Ik kom hier ook maar is kijken. Jeetje wat een verhalen allemaal zeg!
Ik ben nu bijna 4 jaar bezig om een eerste kindje te krijgen. Hiervoor heb ik een half jaar Clomid 150mg gebruikt, zonder resultaat. 2 jaar lang 3 keer in de week echo's laten maken, werd ik echt niet goed van. Vervolgens een laparoscopie ondergaan (kijkoperatie) En nu midden in de eerste ivf behandeling. Ik moet nu elke dag Decapeptyl spuiten en Puregon. As maandag terug naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of de eitjes nu groot genoeg zijn voor de punctie. Gister was dit namelijk nog niet het geval. Als ze dan wel groot genoeg zijn, mag ik dezelfde avond de Pregnyl spuit zetten, 2 dagen later de punctie en hoop dan 3 dagen later de terugplaatsing, maar zover mag ik nog niet vooruit denken.
Ik heb mezelf al te lekker gemaakt, hoop zo dat het lukt, en zo ja dan trouw ik met een dikke buik want 23 mei ga ik trouwen!
Heb er echt zin in! Meiden hou vol, het is heel zwaar, maar samen kunnen we elkaar erdoonheen trekken!

Veel liefs, ilse

Wow Ilse, 4 jaar!!! (en dan zit  ik zo te "zeuren" met m'n 1,5 jaar )
Hoe hou je het op een positieve manier vol? Iedere keer die teleurstelling weer
Meid, ik wens je echt super veel sterkte en duim met je mee voor een geslaagde terugplaatsing
Dikke knuf en laat je nog weten hoe het met je gaat?

Liefs,
Ashley.

Hoi Meiden,

Hier nog steeds geen verandering. Ben dus nog steeds niet ongi, ben nu alweer 5 dagen overtijd. Zit op het moment ook niet lekker in mijn vel. Ben heel emotioneel, weet niet waarom. Kan de hele dag wel huilen!!!!

Bedankt voor de uitleg van PCOS. Ik had inderdaad ook al ff gegoogled. Denk niet dat ik dat heb, mijn gyn heeft daar eigenlijk nooit iets over gezegt. Ga het wel ff aan haar vragen als ik weer langs moet komen.

@ashley, wat fijn dat alles goed is, inderdaad een zorg minder. Veel klus plezier deze week en hopelijk is het raak. Hoop dat de uitslagen van je bloedonderzoek goed zijn.
@lot, Kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig bent voor je afspraak van vanmiddag, veel sterkte en succes.
@Ilse, zo al 4 jaar bezig voor je 1ste kindje. Vind het echt heel erg voor je dat het niet wilt lukken. Hoe blijf je zo sterk. Ik zit nu al te zeuren, zit in mijn 10 ronde voor mijn 2de kindje. Ben nu al 5 dagen overtijd en de testen blijven negatief aangeven. Ik weet het echt ff niet meer. Word er zo verdrietig van. Wil je heel veel succes wensen voor je afspraak van as maandag. Ik zal voor je duimen!!! Laat je ons wel wat weten. We steunen mekaar hier door dik en dun en kunnen wel wat steun gebruiken van elkaar. Zo kunnen we mekaar door slechte dagen heen trekken.
@Jane, waar ben je!!!!!

Nou ik ga er weer vandoor. Misschien tot later en anders kom ik morgen nog wel ff kijken.
Liefs Patricia

Hoi Meiden,

Wat een verhalen allemaal al weer. Ik heb ze al wel gelezen, maar heb nu ff geen tijd om fatsoenlijk te reageren. Ik kom vanavond weer even terug om iets te schrijven.

Fijne dag!!!!!

Liefs Jane

Hee hallo! Nou, gisteren dus naar t ziekenhuis geweest. We hebben alles besproken en ik heb veel vragen kunnen stellen. Het feit dat ik toch ineens ongi ben geworden, betekent dat ze eerst de komende maand mijn lichaam wil volgen zonder hormonen. Ik moet temperaturen deze week, inwendige echo's laten maken (volgende week alweer) en een bloedonderzoek. Zo gaat ze bepalen of mijn lichaam deze maand wel een eitje aanmaakt of in 'rust' blijft. Daarna aan de hormonen. Het wordt dus een intensieve maand, maar we willen er voor gaan!

Vanmorgen dus voor t eerst getempt, 36,7 is best wel hoog toch? Nou ja, gewoon niet bij nadenken...

Mijn man  zijn zaad wordt ook getest, dat is pas eind september.

Ik ben op zich blij dat we tenminste actie gaan ondernemen. Nu werken we toe naar een kans, want wij zijn een half jaar bezig zonder ooit kans te hebben gemaakt op een zwangerschap  (geen eitje).  

Dus laten we duimen voor elkaar meiden!!! Veel succes iedereen, ook heel spannend de 1e IVF poging!!

groetjes Lot

Terug
Bovenaan