Ziekenhuis

@ lot, fijn dat je weer wat vragen hebt kunnen stellen en dat jullie er nu mee aan de slag kunnen. Op de één of andere manier (dat is tenminste bij mij zo ) geeft het een  "veilig" gevoel als je zo goed in de gaten gehouden wordt d.m.v. echo en bloedonderzoek e.d.!

Ik denk dat ik gister voor het eerst mijn ei heb gevoeld!
s'Ochtends tijdens het wandelen met de hond kreeg ik ineens een enorme drukkende pijn van binnen. Het was anders dan een ongipijn, veel intenser en dit hield even aan en is die ochtend nog een aantal keer teruggekomen.
Verder de hele dag een wat drukkend gevoel achter de schaamstreek.
Wat denken jullie? Kan dit idd mijn ei geweest zijn?
In principe kan het wel kloppen met wat we tijdens mijn gynbezoek gezien hebben. Ik zou vlak voor mijn ei zitten...
Toch gaan we voor de zekerheid deze week nog om de dag klussen, want je weet het maar nooit
Als het echt mijn ei is geweest dan zou ik deze maand voor het eerst sinds een jaar een cyclus hebben van  rond de  28 dagen!

Iedereen een hele fijne dag vandaag

Liefs xxx,
Ashley.

Hallo allemaal

Ik heb al heel wat verhalen gelezen en nu toch besloten om ook te reageren, want ik merk toch wel dat ik dar behoefte aan heb.

Mijn verhaal in het kort:
Ik ben 29 jaar 2jr getrouwd en   heb 2 kinderen 4jr en 1 1/2 jr en we willen nu graag een derde.
Bij de 1e was ik onverwachts zwanger, niet gepland wel hartstikke gewenst.
Bij de 2e wel gepland, heel regelmatig ongi (om de 5 wkn)  en binnen 2 mnd zwanger.

Na de laatste zwangerschap werd ik niet meer ongi en na 2 testen en bezoek aan de huisarts kwam ik afgelopen nov (11mnd na de bevalling)  terecht bij de gyn.
Door een bloedonderzoek en mijn verhaal, gaf ze aan dat ik PCOS heb.
Ik heb toen med gekregen om een bloeding op te wekken en in jan werd ik spontaan ongi, ik dacht dat toen alles weer normaal was, nee dus.
In febr geen menstruatie, maart wel en toen niet meer.

In mei hebben mijn man en ik besloten serieus weer voor een kindje te gaan
Juni bij de gyn geweest en weer medicatie gekregen om een bloeding op te wekken (baarmoeder schoon maken)
Van de 3e t/m de 7e dag Clomid gebruikt 1 tbl per dag, en vanaf de 10e dag iedere 3 dgn een inwendige echo, toen eind v/d maand 5 dagen overtijd en een test gedaan, helaas niet zwanger en de volgende dag ongi (26/7), dit was best een teleurstelling.

Nu inmiddels weer een maand verder, deze keer 2 tbl Clomid per dag geslikt, en weer de nodige inwendige echo's
Het duurde erg lang (trage cyclus) en de gyn wilde bijna 2 keer de cyclus afbreken en daarna beginnen met 3 tbl Clomid, maar onverwacht ging er toch een eitje rijpen en was de eisprong vorige week.
Om de dag geklust, (is wel raar hoor als het"moet") en nu maar hopen dat het werkt en dat ik zwanger ben.
As ma of di moet ik ongi worden en als ik dat niet wordt............ dan testen......spannend.
Ik weet dat ik al 2 kinderen heb maar toch is de wens even sterk en blijft het iedere maand net zo spannend.

Hopelijk lukt het ons allemaal om zwanger te raken en dat we ergens in 2008 allemaal zo'n lief klein baby lijfje tegen ons aan mogen houden.
Nu kunnen we elkaar fijn steunen.

Oja ik moest in nov ook afvallen (was daar net in okt mee begonnen) en nu ben ik in totaal 20 kg afgevallen, hopelijk is alle moeite niet voor niks.

Groetjes van Kyra

Hoi Kyra,

wat gezellig dat je ook lekker mee komt kletsen!
Super dat je 20 kg kwijt bent geraakt  dat is niet niks.
Je hoort wel vaker dat mensen zeggen van "och, je hebt er al twee dus maak je niet zo druk", maar ik kan me goed voorstellen dat dat niets met de kinderwens te maken heeft.
Die blijft bij ieder kind volgens mij even groot!

Nou, we gaan gezellie samen weer eens in spanning afwachten of het klussen dit keer z'n vruchten afgeworpen heeft

Liefs xxx,
Ashley.

Hoi Asley

Bedankt voor je leuke berichtje.
Als ik het goed gelezen heb heb jij ook Clomid gebruikt?
Heb jij ook PCOS?
Ik heb geen bloedonderzoek meer gehad na nov? waarom jij wel?

Ik merk bij me zelf dat ik er meer mee bezig ben dan de afgelopen maanden, ik kan bijna niet wachten tot ma of di erg hé.
Ik vraag me zelf al af of ik me al zwanger voel, maar aan de andere kant wuif ik die gedachten weer weg.
Ik heb alleen erg veel hoofdpijn wat met paracetamol niet weg gaat, en ik heb het erg koud, zou dat iets zijn?.....
Aan de andere kant ben ik ook een beetje grieperig vanaf di, dus zou dat vast geen teken zijn.
Nou ja ik moet gewoon rustig afwachten net als iedereen.

Groet Kyra

Hoi Kyra,

wij zijn nu bijna 1,5 jaar bezig voor ons 1e kindje.
Ik ben  begin Mei '06 gestopt met de pil en had tot Dec '06 een hele regelmatige cyclus (tussen de 28 en 32 dagen).
Na mijn ongi in dec had ik ineens een cyclus van 64 dagen
En daarna een van 101 dagen ...
Vandaar dat ik naar mijn huisarts ben gegaan en die heeft me doorverwezen naar de gyn.
Mijn eerste gynbezoek heb ik in Juni gehad. We hebben toen inderdaad gedacht aan PCOS, maar na de echo, bloedonderzoek en inwendig onderzoek bleek dat ik dat niet had.
Er is bij mij dus iets waardoor ik geen eisprong heb?
Nu heb ik deze cyclus voor het eerst clomid gebruikt en zit nu op dag 15 van mijn cyclus.
Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat ik gister m'n eisprong heb gehad, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Het zou wel super zijn als dat zo was, want we hebben woe avond laat nog geklust!
Ook zou dat betekenen dat ik deze keer een cyclus van 28 dagen heb en dat is natuurlijk wel erg fijn.
De clomid doet iig zijn werk, want ik had aan beide kanten een blaasje dat groot genoeg was
Afgelopen woe bloedonderzoek gehad en a.s. donderdag weer om te kijken of ik idd m'n eisprong heb in deze week.
Don 13 sept heb ik een belafspraak staan voor de uitslagen en wat we daarna gaan doen weet ik nog niet?
Ik neem aan dat als het deze keer niet raak is dat we dan gewoon nog een keer met clomid gaan proberen.

Ik zou het zo geweldig vinden om zwanger te zijn! Lijkt me helemaal super om te weten dat er een klein mensje in je groeit

De laatste tijd merk ik ook wel aan mezelf dat ik lekker zit te mutsen over bepaalde dingen hoor
Je gaat je op een gegeven moment overal bij afvragen of het invloed kan hebben op je ei, bevruchting of innesteling...

Laten we het er maar op houden dat de hormonen een beetje meespelen de afgelopen tijd hahaha

Vind het iig  erg fijn om ervaringen te delen hier op het forum, ik merk dat ik toch een aantal keer per dag kijk of er nog nieuwe berichtjes zijn.

Liefs xxx,
Ashley.

Hey meiden!!

Nou, ik heb het een paar dagen druk gehad en wat zijn er al weer een hoop nieuwe berichtjes. Leuk dat er "nieuwe"meiden mee zijn gaan schrijven. Al hadden we natuurlijk allemaal gehoopt dat we voor onze kinderwens niet naar het ziekenhuis hadden gemoeten. Maar het is niet anders en ik vind het fijn dat we elkaar er zo af en toe doorheen kunnen trekken.
@patricia: Hoe is het er mee?! Heb je nog een keer getest en wat was de uitslag? Voel je je al beter of ben je nog steeds zo misselijk. Ik hoop dat je goed nieuws hebt!
@Bigfootje/Ilse:Ik wens je heel veel succes maandag bij de gyn! Nu maar hopen dat je ei groot genoeg is.
@net getrouwd/Lot: Ik ken heel goed het gevoel van geen kans hebben. Wij zijn nu 8 maanden bezig en heb voor mijn gevoel ook het idee dat we nog steeds niet de kans op hebben gehad. Als je maar  een eisprong hebt, anders dan kan er weinig gebeuren,toch?
@ashley: Wat fijn dat je je ei gevoeld hebt!! Dan weet je dat je in ieder geval een kansje maakt deze maand. Ik zou je niet kunnen vertellen hoe een eisprong voelt, want ik heb er nog geen bewust meegemaakt.Oja, ik wens je nog veel klusplezier deze week!!
@kyra: Wat spannend allemaal, nou maar afwachten tot maandag/dinsdag. En wat goeg van je dat je 20 kg bent afgevallen!! Echt klasse meid.

Ik wou eigenlijk iedereen wat uitgebreider antwoorden, maar wist zo uit m'n hoofd niet alle verhalen meer. Er is ook zoveel bijgeschreven.
Zelf begin ik morgen weer met Provera voor 10 dagen. Ik heb vanochtend van de fertiliteitsverpleegkundige nieuwe recepten gekregen. En wanneer m'n ongie er is mag/moet ik beginnen met 100 mg Clomid. Want op de 50 mg heb ik geen eisprong gehad. Dus laat die rode duivels maar komen, dan kunnen we weer met een nieuwe ronde beginnen. En nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!!
We moeten toch positief blijven.

Weltrusten allemaal.
Liefs Jane

Dit is hoe ik me voel vanmorgen, de rd zijn aangekomen.
Ik hoopte zo dat het gelukt was, maar helaas.
Nu moet ik maandag weer beginnen met clomid en moet mijn man voor zaadonderzoek.
Bleeeeeeh , ik vind het echt niet leuk.
Ik blijf nog een tijdje bij jullie.

Kyra

Hoi Meiden,

Heb niet meer getest. Bel een maandag of dinsdag wel ff naar mijn gyn. Ben in ieder geval niet meer misselijk. Wel doen mijn borsten echt goed zeer. Als je erin knijp zeg maar, dan voelt het heel hard. Ook is mijn rechterborst gegroeid!!! Ben ook aangekomen, dat kan toch niet meer van de CLOMID zijn, ofwel????? Ik ben trouwens ook alleen maar bij mijn buik aangekomen en een beetje in mijn gezicht. Heb ook ontzettende vreetbuien, maar niks kan me verzadigen, zo irritant!!!! Heb dan ook echt de drang naar gewoon lekkere dingen en absoluut geen gezonde dingen. De hele dag wil ik patat, dat had ik trouwens bij mijn 1ste zwangerschap ook heel erg. Lust ook ineens dingen die ik eerst niet lekker vond en nu vind ik het heerlijk. Oja en wat ook nog zo irritant is, ik heb ineens allemaal kleine pukkeltjes in mijn gezicht, heb ik normaa nooit.
Zoals je kan lezen blijft het nog ff spannend en onzeker. Heb dat ik snel duidelijkheid heb.

Liefs Patricia

ps. Succes allemaal.

Terug
Bovenaan