zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hi,

Ik ben Nina en ben 37 jaar.
We zijn langzaam weer aan het opstarten voor een volgende zwangerschap. Ik heb een dochter van 7 maanden en hoop dat het voor ons is weggelegd om van een 2e kindje te mogen genieten.
Dit is de 1e ronde, maar we zijn nog niet zo georganiseerd bezig hoor...
Eerst nog even op vakantie en daarna wordt het allemaal wat serieuzer.

Het duurde de vorige keer een jaar voordat ik voor het eerst zwanger werd. Helaas ging dat mis. Ik heb toen 2 miskramen gehad. Uiteindelijk was ik 3 keer zwanger in 10 maanden. Ik hoop dat we nu geen jaar op de volgende zwangerschap hoeven te wachten. Ik stel mezelf in op een half jaar oefenen en denk daarna pas weer  aan tempen enzo...

Groetjes

hier een wat oudere zwangere moeder. ben 7 juni 40 geworden heb in mei mijn spiraaltje laten verwijderen na   5 jaar en wilde even geen nieuwe. dachtovergangsklachten te hebben. ben opnieuw getrouwd in 2004. heb drie kinderen jongens van 19 17 en 11 en twee van mijn man 13 en 12. we krijgen nu dus nog een kleintje erbij ben uitgerekend   28 februarie dus als alles goed gaat . ben nu dus bijna 7 weken zwanger.  
hoe is het om volwassen kinderen te hebben en dan nog zwanger te zijn. en hoe reageerden jullie kinderen erop zijn er meer moeders zoals in mijn   situatie.
kindje is wel meer dan welkom.
groet jorinda

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van een zoontje van 23 maanden en zwanger van de tweede. Ik ben nog maar 25 jaar oud, maar wilde bij deze zeggen dat leeftijd geen enkel verschil maakt.

Mijn ouders waren ook ouder (vooral 25 jaar geleden) dan wat volgens vele standaard dingen normaal is. Zo zou ik ook erg jong zijn is vaak een reactie.

Mensen weten het toch altijd beter. En ik had geen betere ouders kunnen hebben dan de mijnne ongeacht hun hoge leeftijd.

Mijn vader werkt niet meer en is de meest geweldige oppas voor mijn zoontje.

Ik wil jullie allemaal veel succes wensen.

Groetjes,

Sandra

hallo, ik heb geen tijd om alles te lezen, maar het is leuk om een forum te vinden van leeftijdsgenoten!
ik word binnenkort 38 en ben nu ruim 15 weken zwanger. ik ben al bevoorrecht als moeder van 3 kinderen, en ben ontzettend dankbaar dat we weer zwanger zijn.
ik wens iedereen heel veel geluk en sterkte en gezondheid toe!

Hallo iedereen,

Dit is voor mij een hele nieuwe ervaring om met vrouwen te praten die graag zwanger wil worden zelf ben ik 33 jaar en heb een relatie van 6jaar en dat bevalt enorm ik ben surinaams afkomstig en mijn partner nederlands zelf heeft hij al een dochtertje en wij willen samen graag een kindje.
Ik ben nu een 4 maanden bezig maar het is zo moeilijk om mijn cyclus te bepalen heb nu sinds kort   het handcomputer persona ovulatatie test gekocht, en tot mijn verbazing gaf hij een eisprong aan en nu is het weer spannend voor ons want over een paar dagen moet ik mijn menstruatie krijgen( de bedoeling is dat het niet komt natuurlijk)

Is er iemand zwanger geraakt door het gebruiken van persona.

En hoop dat ik leuke gesprekken met jullie kan voortzetten,want wij zullen elkaar allemaal wel begrijpen.

groetjes

Dag Chips (en andere "ouderen"   nou ja zeg!, natuurlijk ook)
Wat leuk dat jij de vierde binnenkort kunt begroeten, er even van uitgaand dat alles gewoon goed verloopt... Komt dat misschien wel door de leeftijd, dat ik wat voorzichtiger ben??  Ik (37) wil erg graag zwanger worden, en ook wij  hebben er al drie. Fijne zwangerschap toegewenst en groetjes.  

hoi!
ik ben ook best zenuwachtig over de gezondheid van ons kindje... we hebben een triple test gedaan, die erg goed is, maar ja, het is een kansberekening. ik durf een punctie niet aan (1x eerder gehad, dus ik weet hoe het gaat etc), dus probeer zoveel mogelijk vertrouwen te hebben.
sterkte, en succes!

Hoi terug!
Is er een reden dat je toen wel en nu niet voor een punctie kiest? Als je dat wilt vertellen uiteraard. Ik  denk er al wel over na, maar weet eigenlijk niet hoe, en  op welke gronden,  je over zoiets een beslissing neemt.  Dat op zich lijkt al een kansberekening.  Bij mijn zoon (nu 1 1/2 jr) is me een "uitgebreid testcircuit" aangeboden omdat ik 2 miskramen had gehad. Destijds hebben we het uiteindelijk beperkt tot een nekplooimeting en later een screening. Maar nu komt daar ook nog de factor leeftijd bij. Maar goed, laat ik eerst maar eens zwanger worden... Welterusten.

Terug
Bovenaan