zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hee hier nog zo`n oeroude mama Met 37 kreeg ik de eerste, een hele mooie gezonde meid en met 42 de tweede een lelijke,grappige gezonde schat van een jongen!
Ik moet wel zeggen dat ik bij alletwee een vruchtwaterpunktie heb gedaan en dat niet als echt prettig ervaren heb.
Ook de bevallingen waren superzwaar maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Maaaarrrr als ik het weer voor het kiezen had dan zou ik toch liever een jonge mama zijn, je kunt het echt wel merken dat je een dagje ouder bent, vooral in die heerlijke peuter en kleuter pubertijden

Ik wil nog even iets kwijt, bij de tweede wilde het bij ons ook niet meteen lukken, ontspannen en niet teveel er mee bezig zijn wil vaak al heel goed helpen, mijn huisarts zei destijds: ga op vakantie en kom zwanger terug, dat lukt in bijna alle gevallen Nou zij kon het weten met met tig jaren huisartsen ervaring!

Dames(en heren niet te vergeten) SUCCES !!

kiyu

beste dames,

Ik lees al jullie berichten en denk, wat zeuren jullie nou over dat jullie oud zijn. als jullie zo over jezelf denken waarom dan niet eerder aan kinderen begonnen?!
Ik ben zelf 26 en gelukkig met mijn 11mnd jonge zoontje, ja ik ben een broekie. maar ik heb bemerkt dat er wel degelijk veel oudere moeders zijn. Op de zwangerschapsgym was ik de jongste en wordt echt bekeken als een broekie iemand die veel te jong aan kinderen begint. Dat ben ik niet. Waarom  is een jonge moeder slecht. Ik ben misschien wel veel levenswijzer dan jullie allemaal bij elkaar.  Dus jullie zijn echt niet zielig!!!
zo dat wou ik even kwijt. Iedereen die moeder is heeft dezelfde gevoelens en dezelfde ergernssen en dezelfde gelukken. Kinderen zijn geweldig op welke leeftijd ook.
Oja er zijn ook veel mensen die moeite hebben met kinderen krijgen op jonge leeftijd.
chantal

Oei Chantal, je begeeft je wel op glad ijs met deze opmerking......
Wat dacht je ervan als je pas op iets oudere leeftijd "de ware" ontmoet? Iemand die jij ziet als de vader van je kinderen? En dan nog maar niet te spreken over vrouwen die al jaren geleden zwanger hadden willen raken, maar waarbij dat (nog) niet gelukt is?
Niet zo snel oordelen hoor!
Groetjes, Patricia

Patricia ik ben het helemaal met je eens.
Je mag en kan niet over iemand anders oordelen.

Niet iedereen heeft het geluk om al op jonge leeftijd de ware te vinden.

Mijn broer was 35 en mijn schoonzus 34 toen ze elkara leerden kennen. Zij hadden het geluk vlot zwnager te raken, maar dat had ook anders kunnen lopen, en dat terwijlz e allebei al jong kinderen hadden gewild. Mara ze zijn er super gelukkig mee.

Zelf ben ik nu 36, voor de 7e keer zwanger en hoop in april mijn 4e kindje in mijn armen te houden. Dat ik nu met mijn 36e nog voor dei dikke buik ga ga had ik 10 jaar gelden ook niet verwacht, maar ja de wens naar een rgoot gezin was er wel, maar soms lopen dingen in je leven anders waardoor je ouder bent dan dat je had gewild.

Zelf oordeel ik niet over jongere moeders, verwacht dan ook dat zij niet oordelen over de oudere a.s. moeders. Het is het goed recht van de oudere a.s. moeders dat ze hier "praten" over hun onzekerheden, net zo goed als dat je dat als jonge meid mag doen.

Miep

quote: champi reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2006 10:43:53'));

beste dames,

Ik lees al jullie berichten en denk, wat zeuren jullie nou over dat jullie oud zijn. als jullie zo over jezelf denken waarom dan niet eerder aan kinderen begonnen?!
Ik ben zelf 26 en gelukkig met mijn 11mnd jonge zoontje, ja ik ben een broekie. maar ik heb bemerkt dat er wel degelijk veel oudere moeders zijn. Op de zwangerschapsgym was ik de jongste en wordt echt bekeken als een broekie iemand die veel te jong aan kinderen begint. Dat ben ik niet. Waarom  is een jonge moeder slecht. Ik ben misschien wel veel levenswijzer dan jullie allemaal bij elkaar.  Dus jullie zijn echt niet zielig!!!
zo dat wou ik even kwijt. Iedereen die moeder is heeft dezelfde gevoelens en dezelfde ergernssen en dezelfde gelukken. Kinderen zijn geweldig op welke leeftijd ook.
Oja er zijn ook veel mensen die moeite hebben met kinderen krijgen op jonge leeftijd.
chantal

Als je echt zo levenswijs was geweest, dan had je die opmerking niet gemaakt.

Voor Chantal,
- Er is hier nog niemand geweest die 'zeurt' over oud zijn; jij bent de eerste.
- De keuze vroeg een kind te krijgen kan en/of wil niet iedereen uit vrije wil maken. Jij wel blijkbaar en dat is  mooi voor jou. Maar wie ben jij om te oordelen over al die anderen? Realiseer je je hoe kwetsend  je opmerking  kan zijn voor vrouwen met een ander levensverhaal?
- Hier zegt niemand dat jij een broekie bent. Deze frustratie hoort duidelijk thuis bij je club van de zwangerschapsgym. Laat 'm daar dan ook of had er daar wat aan gedaan.
- De teksten die je uitslaat geven weinig hoop op echte levenswijsheid.
- Laat ons  hier gewoon  onze  ervaringen uitwisselen en zoek jij fijn een onderwerp op waar je wel aansluiting vindt.  
- De groeten!

Chantal,

Zo lees ik nu je berichtje...

Schrik ik toch wel effe van..

Heb je wel eens gehoord van mensen in hun waarde laten??
Ik ben toevallig ook een oudere moeder (hoop ik nog te worden)
Voel me wel een beetje aanggevallen...toevallig ben ik mijn vriend pas 2,5 jaar geleden tegengekomen,dus ik kies er niet zelf voor om op deze leeftijd nog aan kinderen te beginnen"toevallig" heb IK ook een kinderwens!!
Net als jij!!!

Swinnie

chantal weet wat je denk over ons maar toen ik jong was heb ik een kindje gekreegen toen ging het uit en negjaar laater was ik zwanger was ik 35 maar helaas mijn kindje overleed dus het lig niet voor de keuze he snap niet dat je zo iets kan zegen ben jij wel bekwaam voor een kindje heb er mijn twijfels over dus dan kom je op een oudere leeftyd maar snap niet wat jij hier te zoeken heb in het form voor ouderen jolanda ben nu zwanger leker oud he ahahah doeiiiiiiiii

Terug
Bovenaan